Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2019, 18:03   #241
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In 1 zin samengevat: ofwel organiseer je een initiatief dat meerdere honderdduizenden mensen daarrond kan mobiliseren waarna de wetgever je signaal zal opnemen, ofwel blijf je als onbekende groupuscule tegen de wind in pissen ad perpetuum.
Ja, ik weet het.

Ik zal een lidkaart van een politieke partij moeten kopen die zich voor de invoering van het BROV wil engageren (VB of PVDA, of allebei).

En dan hopen dat één van de twee een absolute meerderheid behaalt.

Het ziet er naar uit dat wat dat laatste betreft VB de beste vooruitzichten biedt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 18:06   #242
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, ik weet het.

Ik zal een lidkaart van een politieke partij moeten kopen die zich voor de invoering van het BROV wil engageren (VB of PVDA, of allebei).

Het ziet er naar uit dat wat dat laatste betreft VB de beste vooruitzichten biedt.
als de andere partijen de realiteit blijven negeren, hoeft dat zelfs niet zo lang meer te duren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 18:43   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als de andere partijen de realiteit blijven negeren, hoeft dat zelfs niet zo lang meer te duren.
Als het VB er dan voor zorgt dat het BROV als wettelijk en wettig politiek beleidsinstrument ingevoerd wordt, zou ik het niet eens erg vinden dat 'extreem rechts' aan de macht komt.

Op de 'democratische partijen' hoef ik wat dat betreft blijkbaar toch niet - nooit? - te rekenen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 18:54   #244
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet het.

Meer Democratie VZW is een beweging die de burgers meer zeggenschap wil geven in politiek en samenleving.

Oud 31 juli 2019, 19:29   #245
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dus volgens uw logica moeten de democratische partijen extreem rechts worden als ze willen overleven?

Wel Zipper, die logica ontgaat me volledig.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 juli 2019 om 19:29.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 19:51   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB er dan voor zorgt dat het BROV als wettelijk en wettig politiek beleidsinstrument ingevoerd wordt, zou ik het niet eens erg vinden dat 'extreem rechts' aan de macht komt.
Het punt is natuurlijk dat als het BROV eraan komt, het in het algemeen geen belang meer heeft wie of wat er aan de "macht" komt, want die "wie" of "wat" heeft dan de macht niet meer. Dat is trouwens de reden waarom systematische oppositie partijen daar voorstander van zijn, en eens ze aan de macht komen, daar niet meer willen van horen. Het zou mij niet verwonderen dat mocht het VB ooit aan de macht komen, het van 't zelfde zou zijn.

Als je immers het principe van een BROV invoert, dan maak je partij politiek nutteloos, overbodig en machteloos. Want dan mag gelijk wie eigenlijk verkozen worden, het volk dicteert dan zijn wensen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 19:52   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus volgens uw logica moeten de democratische partijen extreem rechts worden als ze willen overleven?
Nee, ik denk dat hij bedoelt dat democratische partijen de opinies van de burger dienen te vertegenwoordigen als ze willen overleven. Dat is trouwens het idee van een "democratische partij".
Oud 31 juli 2019, 20:14   #248
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik denk dat hij bedoelt dat democratische partijen de opinies van de burger dienen te vertegenwoordigen als ze willen overleven. Dat is trouwens het idee van een "democratische partij".
Idd, waar dienen verkiezingen anders voor ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 20:16   #249
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is natuurlijk dat als het BROV eraan komt, het in het algemeen geen belang meer heeft wie of wat er aan de "macht" komt, want die "wie" of "wat" heeft dan de macht niet meer. Dat is trouwens de reden waarom systematische oppositie partijen daar voorstander van zijn, en eens ze aan de macht komen, daar niet meer willen van horen. Het zou mij niet verwonderen dat mocht het VB ooit aan de macht komen, het van 't zelfde zou zijn.

Als je immers het principe van een BROV invoert, dan maak je partij politiek nutteloos, overbodig en machteloos. Want dan mag gelijk wie eigenlijk verkozen worden, het volk dicteert dan zijn wensen.
Eigenlijk heb je dan zelfs geen verkozenen meer nodig.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 20:55   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet het.

Dat is de eerste stap, maar uiteraard onvoldoende. Zonder lidkaart gaat idd niemand zelfs maar naar je uitleg luisteren.
Maar met je lidkaart, ben je nog maar aan de start.
Welke parlementair van die partij ga je overtuigen om een wetsvoorstel over BROV in te dienen ? Want zolang dat geen feit is, blijft het een academische discussie die enkel aan de toog interessant is.

Hou ons op de hoogte hee, welk van de Blokkers gevolg geeft aan je verzoek en wanneer het wetsvoorstel eraan komt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 20:58   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op de 'democratische partijen' hoef ik wat dat betreft blijkbaar toch niet - nooit? - te rekenen.
Go for it, djimi !

edit : en schrijf achteraf een column over je belevenissen voor politics.be hee ? Ook als het allemaal met een sisser afloopt. Je weet : vlamingen houden van dramatiek, zijn dol op de underdog en tijdens de zomer is er al zo weinig nieuws te rapen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 31 juli 2019 om 21:03.
Oud 1 augustus 2019, 08:30   #252
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vandaar de systematische blokkering van dat idee, natuurlijk. Er zijn grenzen aan de vrijgevigheid ! De enige politicus die ik ken die zijn ganse carrière heeft geijverd voor het afschaffen van zijn mandaat, is Nigel Farage. Er zijn er maar weinig die dat navolgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2019 om 08:31.
Oud 1 augustus 2019, 08:33   #253
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar de systematische blokkering van dat idee, natuurlijk. Er zijn grenzen aan de vrijgevigheid ! De enige politicus die ik ken die zijn ganse carrière heeft geijverd voor het afschaffen van zijn mandaat, is Nigel Farage. Er zijn er maar weinig die dat navolgen.
Oud 1 augustus 2019, 08:46   #254
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwah, weet je, België heeft het aantal leden van de federale Kamer fors vermindert, net als het aantal federale ministers. Dat staat zelfs in de Grondwet.

Zo uitzonderlijk is het afschaffen van posten dus niet, als het zelfs bij ons gebeurt.
Oud 1 augustus 2019, 08:47   #255
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bwah, weet je, België heeft het aantal leden van de federale Kamer fors vermindert, net als het aantal federale ministers. Dat staat zelfs in de Grondwet.

Zo uitzonderlijk is het afschaffen van posten dus niet, als het zelfs bij ons gebeurt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 09:27   #256
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Wel Zipper, die logica ontgaat me volledig.
Je hebt het voor de verandering weer eens niet begrepen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 08:45   #257
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dewinter: ‘Regering met Vlaams Belang kan nog, tenzij De Wever bezwijkt voor chantage’.

Citaat:
De N-VA loodste Vlaams Belang gisteravond naar de uitgang. Toch zei Vlaams Parlementslid Filip Dewinter in ‘De Ochtend’ op Radio 1 nog steeds te geloven in een Vlaams regering met Vlaams Belang.
De N-VA heeft er volgens mij nooit de boodschap aan gehad om het VB er bij te betrekken bij de regering.

Het was gewoon 'Keeping Up Appearances' ('schone' schijn) om de vele VB kiezers niet te hard voor het hoofd te stoten.

Dat men dat niet heeft zien aankomen dat is mij een raadsel.

Het zullen gewoon de spelers in de regering zijn die er altijd bij geweest zijn uiteindelijk en het VB zal rustig in de schutkring op Godot mogen zitten blijven wachten ...

Citaat:
‘De volgende 24 uren zullen cruciaal zijn’, besloot Dewinter. ‘De Wever zal nu zijn ei moeten leggen, en ik hoop dat hij dan rekening houdt met de wens van de kiezer.’
Bovenstaande regel lijkt mij dan weer wat op 'wishful thinking' van F. Dewinter zijn kant uit.

BDW die een ei legt?

Zou dat zo geen vals ei zijn dat men in een kippenhok legt?

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2019 om 08:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 08:57   #258
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Behalve dat die natuurlijk 1.000 wetten, amendementen, en andere beslissingen nemen die niet in een referendum worden behandeld. Het volk zou gek worden als ze overal over moeten beslissen. Ik heb daar bijvoorbeeld zelf al geen trek in hoor, elke dag over politieke dingetjes moeten nadenken en ergens mijn stem over uitbrengen.

bepaalde onderwerpen, nu ja, daar wil ik dan wel mijn pen voor trekken, zo eens per jaar of eens per vier jaar. Dan is het wel genoeg.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 09:01   #259
Tavek
Banneling

Standaard

Wat een timing vandaag, net de dag dat BDW het VB moet lozen.

Nugoed, we weten al langer dat het VB een club closet neo-nazis is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 09:45   #260
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaams Belang dringt aan op regeringsdeelname: ‘We mogen het signaal van de kiezer niet negeren’

Citaat:
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft na afloop van zijn gesprek bij Vlaams formateur en N-VA-voorzitter Bart De Wever nogmaals aangedrongen op een regeringsdeelname. ‘Vlaams Belang en N-VA horen samen in een coalitie met een derde partner als we het signaal van de kiezer niet willen negeren’, reageerde hij achteraf.
Begrijpelijk dat Tom Van Grieken dat zegt maar het is anders al wel vrij duidelijk dat er anderen zijn die dat zo niet zien en andere signalen uitzenden die klinken als: schutkring in!!!

Geschreven door Uni die géén enkele partijkaart in bezit heeft en dat ook niet wil hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be