![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bon dan zijn we akkoord dat een Japanner die vele jaren in Brussel woont ook een Brusselaar is zeker. Ik vraag me af waarom sommigen het hier dan nog altijd moeten hebben over Allochtonen en bruinen en vreemd gespuis. Het zijn gewoon allemaal Belgen Mechelaars Antwerpenaars of Brusselaars. Er zijn dus geen vreemdelingen meer in België. Mij goed hoor geen probleem ....maakt alle discussies wat eenvoudiger. Maar toch een eigenaardig besluit voor iemand die ooit zei dat er alleen al door het feit dat er twee gemeenschappen zijn in Brussel al geen Brussels volk bestaat. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nationaliteit heeft niets te maken met Brusselaar zijn. Brusselaar zijn maakt u ook helemaal geen Belg. Iemand met enkel de Japanse nationaliteit kan heel zijn leven in Brussel wonen en dus Brusselaar zijn. Dat maakt hem geen Belg, dat maakt hem een Brusselaar met Japanse nationaliteit. Abdeslam heeft quasi zijn hele leven in Brussel gewoond en is een Brusselaar met Franse nationaliteit. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 januari 2020 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel, waarom zou je anders constant off topic gaan? Dat doe je enkel maar om de aandacht af te leiden van wat er gebeurd is in Brussel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zal ik toch eerder een Belg blijven die in Moskou woont. Maar goed....ik betwijfel of die terroristen gewoon aanzien werden door het gros van de Vlamingen als zijnde Brusselaars ![]() Stel de vraag maar eens op het forum ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, ik keur alle vormen van moedwillig lawaai af. En zeker vuurwerk, ook als is het eindejaars. Net zoals bij de vuurwapens zou men de verkoop van vuurwerk aan particulieren moeten verbieden. Trouwens, meer en meer gemeentes beginnen het afsteken van vuurwerk door individuele personen te verbieden. En terecht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#242 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees toch eens wat er wordt geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zouden het anders wel zijn? Iedereen die in Brussel zijn domicilie heeft en er woont is een Brusselaar. Zo werkt het nu. De 'ketjes' van weleer bestaan weliswaar nog maar ze verminderen met de dag. Die tijd is voorbij.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nu moeten we ook de dingen zien zoals ze zijn. Vraag is of die jongeren zichzelf wel zien als Brusselaars of zelfs Belgen ? Daarin is de integratie toch wel wat mislukt denk ik dan. Je weet in de VS is men na 1 maand al eerst Amerikaan en pas daarna Rus of Syriër. Hier blijft dat precies toch wat moeilijker. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u bent opgegroeid in Moskou, daar heel uw sociaal leven hebt,... waarom zou u dan geen Moskoviet kunnen zijn met Belgische nationaliteit? Als iemand morgen in Antwerpen wordt geboren en daar heel zijn leven woont, is dat toch een Antwerpenaar? Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat het ook een Belg wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij de Belgische nationaliteit niet heeft, staat voor iedereen vast. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 januari 2020 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u en Everytime is iedereen die in Bruxelles woont een gewone Bruxellaar. Maar goed ...uiteindelijk heeft het allemaal veel met je eigen gevoel te maken. Sommige mensen voelen zich na 1 maand Oostende al een kustbewoner anderen hebben na 30 jaar nog alle dagen heimwee. Het kan gek klinken maar ik voel me in de eerste plaats een Europeaan maar vooral gewoon een mens. Ooit zei iemand me.....je bent thuis niet daar waar je geboren bent maar daar waar je wil sterven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees echter dat dit niet zal gebeuren. Politiekers zijn te laks. Ze durven niet goed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt. Ik heb veel in het verre buitenland verbleven. En ik moet zeggen dat er toch veel plekken waren dat ik voelde dat ik ondanks alles toch maar die vreemdeling bleef. Als je dat voelt ga je automatisch ook terugplooien op alleen je eigen gemeenschap. Dat is het grote verschil met de VS. Je moet direct aan hun kant staan. Love it or leave it.....Misschien opdat ze nu éénmaal een grote ervaring hebben met migratie. Vanaf dag 1 moet je mee .......dat patriottisme daar heeft me wel altijd overweldigd. Op het randje af van indoctrinatie.In iedere voortuin hangt wel de vlag. Misschien moesten we hier ook maar eens wat meer promotie maken voor Europa en wat mee vlaggen uithangen. From now on you are an European citizen.....be proud off it ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen Europeanen, sire. Net zo min als er Belgen zijn.
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch, en toegegeven: het land heeft "iets". Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |