Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2020, 16:56   #241
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Brusselaar is geen nationaliteit hé. Als iemand heel zijn leven in Brussel woont maar niet de Belgische nationaliteit heeft, kan dat toch een Brusselaar zijn.

Salah Abdeslam heeft heel zijn leven in Brussel gewoond. Is dat dan geen Brusselaar?

Zo neen, van welke gemeente (mag een gemeente in een ander land zijn) is hij dan? Of is/was hij "gemeenteloos"?

El Bakhraoui Ibrahim heeft ook quasi heel zijn leven in Brussel gewoond.
Salah Abdeslam is een Fransman. Hij zal ook zijn straf in Frankrijk uitzitten.

Maar bon dan zijn we akkoord dat een Japanner die vele jaren in Brussel woont ook een Brusselaar is zeker.

Ik vraag me af waarom sommigen het hier dan nog altijd moeten hebben over Allochtonen en bruinen en vreemd gespuis. Het zijn gewoon allemaal Belgen Mechelaars Antwerpenaars of Brusselaars.

Er zijn dus geen vreemdelingen meer in België. Mij goed hoor geen probleem ....maakt alle discussies wat eenvoudiger.

Maar toch een eigenaardig besluit voor iemand die ooit zei dat er alleen al door het feit dat er twee gemeenschappen zijn in Brussel al geen Brussels volk bestaat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:02   #242
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Salah Abdeslam is een Fransman. Hij zal ook zijn straf in Frankrijk uitzitten.

Maar bon dan zijn we akkoord dat een Japanner die vele jaren in Brussel woont ook een Brusselaar is zeker.

Ik vraag me af waarom sommigen het hier dan nog altijd moeten hebben over Allochtonen en bruinen en vreemd gespuis. Het zijn gewoon allemaal Belgen Mechelaars Antwerpenaars of Brusselaars.

Er zijn dus geen vreemdelingen meer in België.
Is dit nu gespeelde onwetendheid of niet?

Nationaliteit heeft niets te maken met Brusselaar zijn. Brusselaar zijn maakt u ook helemaal geen Belg.

Iemand met enkel de Japanse nationaliteit kan heel zijn leven in Brussel wonen en dus Brusselaar zijn. Dat maakt hem geen Belg, dat maakt hem een Brusselaar met Japanse nationaliteit.

Abdeslam heeft quasi zijn hele leven in Brussel gewoond en is een Brusselaar met Franse nationaliteit.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 januari 2020 om 17:02.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:02   #243
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik praat niets van dat alles goed.
Natuurlijk wel, waarom zou je anders constant off topic gaan? Dat doe je enkel maar om de aandacht af te leiden van wat er gebeurd is in Brussel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:10   #244
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit nu gespeelde onwetendheid of niet?

Nationaliteit heeft niets te maken met Brusselaar zijn. Brusselaar zijn maakt u ook helemaal geen Belg.

Iemand met enkel de Japanse nationaliteit kan heel zijn leven in Brussel wonen en dus Brusselaar zijn. Dat maakt hem geen Belg, dat maakt hem een Brusselaar met Japanse nationaliteit.

Abdeslam heeft quasi zijn hele leven in Brussel gewoond en is een Brusselaar met Franse nationaliteit.
Dus als ik morgen naar Moskou verhuis ben ik binnen x aantal jaren een Moskoviet met de Belgische nationaliteit. Geen probleem men kan dat inderdaad zo interpreteren.
Volgens mij zal ik toch eerder een Belg blijven die in Moskou woont.

Maar goed....ik betwijfel of die terroristen gewoon aanzien werden door het gros van de Vlamingen als zijnde Brusselaars

Stel de vraag maar eens op het forum

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:21.
Oud 2 januari 2020, 17:10   #245
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wel, waarom zou je anders constant off topic gaan? Dat doe je enkel maar om de aandacht af te leiden van wat er gebeurd is in Brussel.
Larie en apekool.Ik keur alle onnodige vormen van geweld af. Waar dan ook.

Meer nog, ik keur alle vormen van moedwillig lawaai af. En zeker vuurwerk, ook als is het eindejaars. Net zoals bij de vuurwapens zou men de verkoop van vuurwerk aan particulieren moeten verbieden. Trouwens, meer en meer gemeentes beginnen het afsteken van vuurwerk door individuele personen te verbieden. En terecht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:18   #246
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Larie en apekool.Ik keur alle onnodige vormen van geweld af. Waar dan ook.

Meer nog, ik keur alle vormen van moedwillig lawaai af. En zeker vuurwerk, ook als is het eindejaars. Net zoals bij de vuurwapens zou men de verkoop van vuurwerk aan particulieren moeten verbieden. Trouwens, meer en meer gemeentes beginnen het afsteken van vuurwerk door individuele personen te verbieden. En terecht.
U bent zo'n type die aan de kant staat te applaudisseren terwijl het bruin gespuis dure wagens in brand steekt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:19   #247
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U bent zo'n type die aan de kant staat te applaudisseren terwijl het bruin gespuis dure wagens in brand steekt.
Bruin gespuis ? Hier net is beweerd dat dat ook gewoon Brusselaars zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:20.
Oud 2 januari 2020, 17:21   #248
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bruin gespuis ? Hier net is beweerd dat dat ook gewoon Brusselaars zijn.
Wat bedoelt u met "gewone Bruxelaars?"

Voor u en Everytime is iedereen die in Bruxelles woont een gewone Bruxellaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 17:23   #249
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat vandaan eigenlijk ?
Hier worden soms wel heel bizarre conclusies getrokken als je het mij vraagt.
Oud 2 januari 2020, 17:25   #250
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen niet direct voor mij wel voor de man die dat letterlijk postte in post 242 en dat was niet ik noch Everytime.

Lees toch eens wat er wordt geschreven.
Oud 2 januari 2020, 17:25   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zouden het anders wel zijn? Iedereen die in Brussel zijn domicilie heeft en er woont is een Brusselaar. Zo werkt het nu. De 'ketjes' van weleer bestaan weliswaar nog maar ze verminderen met de dag. Die tijd is voorbij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:28.
Oud 2 januari 2020, 17:29   #252
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zouden het anders wel zijn? Iedereen die in Brussel zijn domicilie heeft is een Brusselaar. Zo werkt het nu. De 'ketjes' bestaan nog maar ze verminderen met de dag. Die tijd is voorbij.
Zo is het. Ik heb ook al aan Marie gezegd dat ze nu een Waalse is. En kwaad dat ze was

Nu moeten we ook de dingen zien zoals ze zijn. Vraag is of die jongeren zichzelf wel zien als Brusselaars of zelfs Belgen ? Daarin is de integratie toch wel wat mislukt denk ik dan.
Je weet in de VS is men na 1 maand al eerst Amerikaan en pas daarna Rus of Syriër.
Hier blijft dat precies toch wat moeilijker.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:32.
Oud 2 januari 2020, 17:32   #253
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik morgen naar Moskou verhuis ben ik binnen x aantal jaren een Moskoviet met de Belgische nationaliteit. Geen probleem men kan dat inderdaad zo interpreteren.
Volgens mij zal ik toch eerder een Belg blijven die in Moskou woont.

Maar goed....ik betwijfel of die terroristen gewoon aanzien werden door het gros van de Vlamingen als zijnde Brusselaars

Stel de vraag maar eens op het forum
U blijft een Belg die in Rusland woont.

Indien u bent opgegroeid in Moskou, daar heel uw sociaal leven hebt,... waarom zou u dan geen Moskoviet kunnen zijn met Belgische nationaliteit?

Als iemand morgen in Antwerpen wordt geboren en daar heel zijn leven woont, is dat toch een Antwerpenaar? Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat het ook een Belg wordt.
Oud 2 januari 2020, 17:33   #254
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het. Ik heb ook al aan Marie gezegd dat ze nu een Waalse is.

Nu moeten we ook de dingen zien zoals ze zijn. Vraag is of die jongeren zichzelf wel zien als Brusselaars of zelfs Belgen ? Daarin is de integratie toch wel wat mislukt denk ik dan.
Je weet in de VS is men na 1 maand al eerst Amerikaan en pas daarna Rus of Syriër.
Daar gaat de discussie niet over hé. Dat Abdeslam, hoe lang hij ook in België woont, geen Belg is, is voor iedereen duidelijk.

Dat hij de Belgische nationaliteit niet heeft, staat voor iedereen vast.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 januari 2020 om 17:33.
Oud 2 januari 2020, 17:34   #255
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft een Belg die in Rusland woont.

Indien u bent opgegroeid in Moskou, daar heel uw sociaal leven hebt,... waarom zou u dan geen Moskoviet kunnen zijn met Belgische nationaliteit?

Als iemand morgen in Antwerpen wordt geboren en daar heel zijn leven woont, is dat toch een Antwerpenaar? Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat het ook een Belg wordt.
Ja met die opinie ben ik hier al gecatalogeerd....dus mij moet U niet meer overtuigen ik begrijp u stelling heel goed.

Maar goed ...uiteindelijk heeft het allemaal veel met je eigen gevoel te maken.
Sommige mensen voelen zich na 1 maand Oostende al een kustbewoner anderen hebben na 30 jaar nog alle dagen heimwee.
Het kan gek klinken maar ik voel me in de eerste plaats een Europeaan maar vooral gewoon een mens.

Ooit zei iemand me.....je bent thuis niet daar waar je geboren bent maar daar waar je wil sterven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:37.
Oud 2 januari 2020, 17:41   #256
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het. Ik heb ook al aan Marie gezegd dat ze nu een Waalse is. En kwaad dat ze was

De integratie is voor een stuk mislukt. De schuld? Aan beids kanten: de overheid en de vreemden zelf. Moslims (en andere vreemden) moet men streng (maar rechtvaardig) behandelen. Niet beginnen te discussiëren over dit en dat. Het motto moet zijn: 'bij ons is het zo en niet anders'. En diegenen die niet akkoord gaan, kunnen altijd vertrekken. Zo simpel is het (in theorie, de praktijk in de uitvoering verreist wel wat 'moed'). Ook de ouders van deze jongeren die dingen mispeuteren moet men geldelijk streng beboeten. Maar van de andere kant... de discriminatie op de arbeidsmarkt en dergelijke moeten ook ophouden.

Ik vrees echter dat dit niet zal gebeuren. Politiekers zijn te laks. Ze durven niet goed.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 17:45.
Oud 2 januari 2020, 17:47   #257
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De integratie is voor een stuk mislukt. De schuld? Aan beids kanten: de overheid en de vreemden zelf. Moslims (en andere vreemden) moet men streng (maar rechtvaardig) behandelen. Niet beginnen te discussiëren over dit en dat. Het motto moet zijn: 'bij ons is het zo en niet anders'. En diegenen die niet akkoord gaan, kunnen altijd vertrekken. Zo simpel is het. Ook de ouders van deze jongeren die dingen mispeuteren moet men geldelijk streng beboeten. Maar van de andere kant... de discriminatie op de arbeidsmarkt en dergelijke moeten ook ophouden.

Ik vrees echter dat dit niet zal gebeuren. Politiekers zijn te laks. Ze durven niet goed.

Klopt. Ik heb veel in het verre buitenland verbleven. En ik moet zeggen dat er toch veel plekken waren dat ik voelde dat ik ondanks alles toch maar die vreemdeling bleef. Als je dat voelt ga je automatisch ook terugplooien op alleen je eigen gemeenschap.
Dat is het grote verschil met de VS. Je moet direct aan hun kant staan. Love it or leave it.....Misschien opdat ze nu éénmaal een grote ervaring hebben met migratie.
Vanaf dag 1 moet je mee .......dat patriottisme daar heeft me wel altijd overweldigd. Op het randje af van indoctrinatie.In iedere voortuin hangt wel de vlag.
Misschien moesten we hier ook maar eens wat meer promotie maken voor Europa en wat mee vlaggen uithangen. From now on you are an European citizen.....be proud off it

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 17:48.
Oud 2 januari 2020, 17:57   #258
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn geen Europeanen, sire. Net zo min als er Belgen zijn.
Oud 2 januari 2020, 18:01   #259
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Ik heb veel in het verre buitenland verbleven. En ik moet zeggen dat er toch veel plekken waren dat ik voelde dat ik ondanks alles toch maar die vreemdeling bleef. Als je dat voelt ga je automatisch ook terugplooien op alleen je eigen gemeenschap.
Dat is het grote verschil met de VS. Je moet direct aan hun kant staan. Love it or leave it.....Misschien opdat ze nu éénmaal een grote ervaring hebben met migratie.
Vanaf dag 1 moet je mee .......dat patriottisme daar heeft me wel altijd overweldigd. Op het randje af van indoctrinatie.In iedere voortuin hangt wel de vlag.
Misschien moesten we hier ook maar eens wat meer promotie maken voor Europa en wat mee vlaggen uithangen. From now on you are an European citizen.....be proud off it
Je bedoelt voor Vlaanderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 18:06   #260
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de VS is dat dwepen met de Amerikaanse vlag en dergelijke een kruising tussen chauvinisme en nationalisme. Dat wordt met de paplepel ingegoten.De Amerikaanse maatschappij is ook een mengeling van hypocrisie en overdreven blijheid. Men laat veel toe, maar o wee als er een blote borst per ongeluk op het TV scherm verschijnt. Daarentegen laat men films zien waar mensen op een vakkundige manier worden gefolterd en afgemaakt (dikwijls komen die Amerikaans films met hun immorele en mensonterende vertoningen vervolgens in onze bioscoopzalen en dragen ze bij tot het banaliseren van grof geweld in onze Europese streken). Blijkbaar is dit dan weer niet zo erg. Het is allemaal niet zo fraai in de VS. Veel armoede en slechte huisvesting naar onze normen, zeker als men door het binnenland van de US trekt. Soms denkt ge dan dat ge u nog bevindt in de jaren '70.

Maar toch, en toegegeven: het land heeft "iets".

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2020 om 18:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be