![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat wilt niet zeggen dat het waardeloos is, wel dat we ons daarop moeten voorbereiden en dat zal ook een bijhorende kost kost met zich meebrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind dat geen goed idee. Ik zeg niet dat je alles moet overnemen wat zij zeggen maar je moet minstens hun inbreng in de discussie meenemen. Vergelijk het met de corona-crisis. De regering Wilmes werd verweten dat niet de regering maar de virologen het beleid bepaalden. Voor een stuk misschien terecht. Maar stel u voor dat de huidige regering zou zeggen dat ze de kennis en het inzicht van de virologen niet nodig heeft en dat de minister van volksgezondheid wel zelf zal bepalen wat er wel en niet moet gebeuren. Dat zou voor iedereen onbegrijpelijk zijn. Toch is het zoiets dat minister Van der Straeten nu doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je vervuilend verwart met uitstoot van broeikasgassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enkel afschakelen is ook stuurbaar naar minder windenergie. Men moet wel voor overcapaciteit zorgen Als ik 50 windmolens heb en ik schakel er 30 af. Als ik 50 windmolens heb en ik schakel er 25 af. Als ik 50 windmolens heb en ik schakel er 20 af. Als ik 50 windmolens heb en ik schakel er 15 af. Als ik 50 windmolens heb en ik schakel er 5 af. Ik wil niets aantonen. ![]() Citaat:
Ik vind Denemarken interessant met hun windenergie. https://www.electricitymap.org/zone/DK-DK1 Ze importeren donkergroen (30%) -waterkracht - van Noorwegen en geven verder groen door (15,9%) aan Zweden, alhoewel Zweden in de regel donkergroen is. (en momenteel 22% kernenergie benut). Beetje raar dat ze dan nog eerder vuile stroom (12% lichtbruin) van D importeren. Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2020 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zijn in Frankrijk de groenen ook al de kernenergie aan het afbouwen. Er zijn al vier
steenkolencentrales geopend en er volgen er nog. ![]() Zo gaan we de klimaatverandering wel tegen houden ja ... niet ... of door in het donker of de kou te zitten en beschimmeld voedsel te eten.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 21 november 2020 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze regering moet vallen. Waar zitten de vakbonden en hun betogingen tegen reactionaire regeringen ?
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar dan op een andere schaal. Over die oude centrales is er trouwens ook geen discussie meer.
Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 21 november 2020 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals https://en.wikipedia.org/wiki/Hornsdale_Power_Reserve en hun efficiëntie. Op kleine schaal is al een begin: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...nderen-zorgen/ In Californië is >1GW capaciteit in aanbouw, in stappen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2020 om 19:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In 2018 was het aandeel van wind ook 10%, in 2017 was het 8%. Die windmolens en zonnepanelen zijn niet waardeloos, maar we gaan er geen performant energiesysteem mee kunnen voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn die landen (UK, NL, F) -vandaag al- verbonden met België? Je moet niet zo naar 2019 kijken maar wat er tegen 2025 - 2030 operationeel gaat zijn. Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2020 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium...sulfur_battery https://en.wikipedia.org/wiki/Batter...grid_batteries Lithium genoeg overigens. En deze Vanadium-redox was ik nog vergeten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vanadi...ox-accumulator De eeuw met performante batterijen begint nog maar pas. Vergelijk de eerste windturbines met de huidige... Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2020 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Minder dan oneindig mag ook als je opslag van elektriciteit organiseert om dips en pieken op te vangen. Voor B zouden we minimaal 38000MW aan windmolens moeten plaatsen, nu zitten we op 3800MW, en dan zouden we over een jaar gemeten in staat zijn om de jaarbehoefte van 90TWh te voorzien. Dat is ongeveer het totaal aan windmolens geïnstalleerd vermogen in gans Europa (zit ergens rond 34000MW). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb nog een beetje geduld. Citaat:
Voor- en nadelen worden afgewogen maar de prijs zal belangrijker zijn. Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2020 om 19:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NVA kan wel zijn rol als oppositiepartij hierin spelen en alzo druk uitoefenen. Persoonlijk geloof ik niet dat men eind 21 gaat beslissen om het parlement in alle vrijheid te laten stemmen over de kernuitstap. Alhoewel, zeg nooit, nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
subsidies die dan niet meer in de electriciteitsrekening mogen tevoorschijn komen, maar onzichtbaar op de belastingbetaler moeten verhaalt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |