![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een thuisgebruiker die wat simpele fotobewerking en zo doet zou ik die wel durven aanraden, alleen nu nog niet. Misschien nog iets te vroeg. Als't enkel surfen en mailen is, dan is dat weer overkill. Koop dan een nuc i3 of zoiets. Edit: blijkbaar kunt ge bij die mini m1 ook weer niet het ram of de ssd upgraden, iets wat ik hatelijk vind.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 januari 2021 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Maar visueel kunt ge niet veel beter doen dan 30 fps he, en is 1920 x 1080 meer dan genoeg resolutie. Uw ogen begrenzen, niet uw grafische kaart. Dat zijn gewoon zotte verkoopsargumenten. Het is enkel als je aan parallelle programmering doet en AI dinges zoals Tensorflow gebruikt op GPU, dat zo een dure kaarten de moeite zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De macbook air met een M1 kost wel 2000 Euro he. Dus eerlijk vergelijken, dan moet je ook met een 2000 Euro laptop vergelijken. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2021 om 09:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het bij het in elkaar prutsen van een PC nog steeds op 'luchtkoeling' waarbij die zijn luchtstroom voor een goede airflow in de kast zorgt. 'Water'koeling zie ik meer als iets voor Tweakers/Casemod's makers. ![]() Die ik gemaakt heb met Win10 op heeft zoals ik al eerder schreef daar stak ik nog Corsair LL120 RGB fan koelers bij. Te disco achtig??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2021 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Change in brightness can be distinguished at closer to 60 frames per second, and movement across the retina is closer to 100 frames per second. "Tests with Air force pilots have shown, that they could identify the plane on a flashed picture that was flashed only for 1/220th of a second. That is identifying. So it's pretty safe to say, that recognizing, that SOME light was there is possible with 1/300th of a second." Game eens op 30fps, dan eens op 60, ge gaat het verschil wel merken. Ik heb een 1080p 27" gehad en weggedaan omdat de pixels te veel opvielen en stoorden. Op 1440p was dat geen probleem meer.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 januari 2021 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat PC-tje gaat langer mee dan een mac, want na 5 of 6 jaar gaat Apple U geen updates meer geven, terwijl je linux of windows kunt blijven updaten. Ja, toegegeven, het design van Apple is meer klasse. Zoals het een luxe product betaamt. Citaat:
Maar de machine die ik gebruik is een ASUS met i7 van 2014 onder linux. Die perfect up to date is. Kostte nog geen 800 Euro destijds. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2021 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die echt wat handig is kan dat ook bereiken met een 'gewone' pc in elkaar te steken en dan hoef je nog niet echt aan casemodding te gaan doen. p.s. Citaat:
Het was géén goedkoop toestel maar nu ligt het daar in een kast mooi te wezen en zal het naar alle waarschijnlijkheid géén daglicht meer zien. Een nieuwe kopen dan maar, nee dank u. Ook die zever met het bijna verplicht Wi-Fi gedoe op iPad stoorde mij. Toch heb ik die eens op LAN gekregen, ik weet al niet meer hoe. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik merk daar serieus verschil in, dat gestotter op 30fps stoort mij.
![]() |
![]() |
#251 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En custom watercooling begin ik niet meer aan. Citaat:
GPU, ram, mobo en cpu cooler waren toch reeds voorzien van wat rgb, dus heb ik daar nog 3 rgb casefans en nog een ledstrip die ik hier liggen had bij gestoken. ![]()
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 januari 2021 om 10:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je richting 4K gaat, tja, dan ga je geld moeten neertellen. Ik ben eenvoudiger, ik schaf mij voor 500 euro een PS5 en daarmee ga ik weer 7 jaar doen. De tijd van gaming PC's van 2-3k liggen achter mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Europees Commissaris
|
![]() Echt niet?
Uw scherm werkt toch op 60hz (verkeerde hdmi-kabel ofzo)?
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een LED strip die moet ik mij nog eens aanschaffen want dat maakt het geheel soms nog leuker. p.s. Eéntje maken op basis van een Hydra Case Desk = plaatswinst? ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2021 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks magie. Is al jaar en dag een bekend fenomeen.
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt dus dat bij mij de grens ergens ligt rond de 15 fps. Ik had dat al gemerkt op een game machine: boven de 30 fps zag ik geen enkel verschil. Nu, zelfs met een gtx 1060 haal ik 120 fps als ik op normale schermresolutie (1920 x 1080) zit bij redelijk simpele spelletjes zoals Fortnite. Dus begrijp ik de mensen niet die veel meer willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij weet toch dat het onderliggende besturingssysteem van OsX gewoon Berkeley Unix is he ?
Ik denk echt totaal niet dat de executie van Gimp serieus afhangt van het besturingssysteem als het beeldtransformaties toepast, he, maar het zal in elk geval heel gelijkaardig zijn onder linux en OSX. U laten wijsmaken dat men veel meer uit een zekere hardware krijgt op magische wijze omwille van het besturingssysteem doet mij serieus aan naiviteit denken hoor. Uiteindelijk voert men de code van de applicatie uit he, onder controle van het besturingssysteem. Ik zie niet goed in hoe die code veel sneller zou lopen tenzij de anderen gewoon een heel lomp ding geschreven hebben dat elk stuk code onderbreekt op onmogelijke manieren. Zoals ik stelde, OSX is een heel goed systeem voor mensen die zich NIKS van computers willen aantrekken. Een mac werkt als een broodrooster: vanzelf. Niks gefoefel, niks bijstellen, niks installeren: alles werkt vanzelf, als je binnen het Apple universum blijft. En dat maakt dat het een heel goed product is voor een groot marktsegment dat niks van techniciteiten wil weten. Maar aangezien ze zich ook als luxe merk profileren is dat spijtig, want daardoor zijn ze veel te duur. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2021 om 14:46. |
![]() |
![]() |