Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2022, 13:13   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom steekt ge niet gelijk uw vingers in beide oren om lalalalala te typen?
Omdat ik niet wil dat mijn posts op de uwe lijken ?

Citaat:
Current neuroscientific evidence indicates that the onset of fetal pain perception is possible during the first trimester of pregnancy, during which time the minimum necessary neuroanatomy for fetal pain perception has developed, via the cortical subplate, via the thalamus, or both. Similarly, fetal awareness, mediated by the brainstem, has been demonstrated by 14 weeks gestation.3
If the fetus is capable of experiencing pain, which research convincingly indicates is possible beginning in the first trimester, then an ethical obligation exists to prevent, mitigate, and treat fetal pain whenever it can be anticipated.
Men heeft het daar over een mogelijkheid, maar zoals ik stelde, dat is niet verschillend voor een goudvis.

Je lijkt maar niet te beseffen dat het eventuele argument dat er een vorm van "pijnervaring" zou zijn - wat dat ook moge betekenen want men kan onmogelijk WETEN wat zoiets wil zeggen - dat geen belang heeft in deze discussie. Want we hebben het dan over gelijkaardige ervaringen bij vissen, konijnen en zo, en daar trekken we ons dat OOK niet aan, he.

Het is niet omdat een deel van de circuits aanwezig zijn langs dewelke er bij een mens "pijn" wordt ervaren, dat dat wil zeggen dat er een "mens is die pijn ervaart" op dezelfde manier, en niet op de manier van een goudvis.

DAT is de reden dan ook waarom ik het altijd maar heb over "intelligentie en geraffineerdheid" die aan de basis ligt van ons idee om zoiets niet te vermoorden ; en die intelligentie en geraffineerdheid is bijlange nog niet aanwezig.

Kijk, dat een muis pijn ervaart als ge ze rattengif hebt laten vreten zal ook wel he. Dat is geen reden om te zeggen dat mensen die dat doen moordenaars zijn ; en die muis is veel verder geevolueerd dan uw foetus.

Niettemin hebben al die discussies geen belang: waar het om draait is dat de gastheer altijd parasieten mag afmaken, of die nu pijn hebben of niet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 13:17   #242
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat ik niet wil dat mijn posts op de uwe lijken ?

Men heeft het daar over een mogelijkheid, maar zoals ik stelde, dat is niet verschillend voor een goudvis.

Je lijkt maar niet te beseffen dat het eventuele argument dat er een vorm van "pijnervaring" zou zijn - wat dat ook moge betekenen want men kan onmogelijk WETEN wat zoiets wil zeggen - dat geen belang heeft in deze discussie. Want we hebben het dan over gelijkaardige ervaringen bij vissen, konijnen en zo, en daar trekken we ons dat OOK niet aan, he.
Het verschil is dat we geen goudvis of konijnen voor ons hebben, maar een mensenleven.
We draaien beter de klok terug voor ze beginnen met hun ledematen eraf te rukken.
Oud 1 juli 2022, 13:18   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat we geen goudvis of konijnen voor ons hebben, maar een mensenleven.
En daar is totaal geen verschil tussen. Het is een puur religieus concept om te denken dat mensen geen dieren zouden zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:18.
Oud 1 juli 2022, 13:19   #244
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je beseft toch dat zoiets helemaal niet betekent dat er een bewuste reactie is he. Uw hartslag wordt door heel "primitieve" circuits bestuurd, die ook in goudvissen aanwezig zijn.

https://www.yourarticlelibrary.com/f...-diagram/88354
Baby 12w na conceptie != goudvis.
Het overlevingsinstinct is aanwezig en ze willen dus leven. Waar is hun beschikkingsrecht? Afgezogen.
Oud 1 juli 2022, 13:20   #245
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar is totaal geen verschil tussen. Het is een puur religieus concept om te denken dat mensen geen dieren zouden zijn.
Ja een mens heeft rechten en dat zou vanaf de conceptie moeten beginnen.
Oud 1 juli 2022, 13:27   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Baby 12w na conceptie != goudvis.
Natuurlijk is het geen goudvis. Zet die foetus in uw aquarium en die is binnen de kortste keren garnalenvoedsel.

Maar het heeft het cerebrale niveau van een goudvis.
Oud 1 juli 2022, 13:27   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja een mens heeft rechten en dat zou vanaf de conceptie moeten beginnen.
Dan moeten we weten waar "rechten" vandaan komen.

Uw voorstel is nog zotter, want op dat ogenblik is uw foetus op het niveau van een bacterie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:27.
Oud 1 juli 2022, 13:32   #248
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het geen goudvis. Zet die foetus in uw aquarium en die is binnen de kortste keren garnalenvoedsel.

Maar het heeft het cerebrale niveau van een goudvis.
Maar het blijft een mensenleven.
Het rechten ontzeggen omdat het zich “maar” in een bepaald stadium bevindt is waarop gebaseerd? Althans niets ethisch, waarvan pro choicers een lopend testament zijn.
Oud 1 juli 2022, 13:33   #249
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten we weten waar "rechten" vandaan komen.

Uw voorstel is nog zotter, want op dat ogenblik is uw foetus op het niveau van een bacterie.
Maar het is een dna code van een mens, dus?
Vanaf we dan een uniek menselijk dna hebben, en dus de mens bepaald is; verdient deze het recht niet gedood te worden.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2022 om 13:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 13:37   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het blijft een mensenleven.
Wat een niets-zeggend concept is, dat is gans het punt. Een "mensenleven" is niks waard op zich he.

Citaat:
Het rechten ontzeggen omdat het zich “maar” in een bepaald stadium bevindt is waarop gebaseerd?
Omdat rechten van de enen de miserie van de anderen zijn, moet men heel zuinig zijn in het toekennen van "rechten". Het argument is dus eerder "waarom WEL rechten geven ?". En dan is het antwoord ver te zoeken, en moet men naar de fundamenten waarom men zelfs maar rechten toekent aan sommigen he. Waar komt dat vandaan ? Waar komt het rare idee vandaan dat anderen het recht hebben om niet vermoord te worden ? Waarop baseert men zich om zo een raar idee door te drukken ?

EENS je weet waar de afweging "die mens mag je niet vermoorden" vandaan komt, kunnen we verder he.
Oud 1 juli 2022, 13:38   #251
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is een dna code van een mens, dus?
Vanaf we dan een uniek menselijk dna hebben, en dus de mens bepaald is; verdient deze het recht niet gedood te worden.
Maar waarom ? Waar komt het rare idee vandaan dat we geen mensen mogen vermoorden ? Dat zal niet op "DNA" gebaseerd zijn he. Uw kleine pink zit ook vol menselijk DNA, en toch moogt ge die afkappen zonder "moordenaar" te zijn he.

Het DNA is het PLAN van een menselijk lichaam, meer niet. Het zijn de BOUWINSTRUCTIES van hoe een menselijk lichaam te fabriceren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:38.
Oud 1 juli 2022, 13:39   #252
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een niets-zeggend concept is, dat is gans het punt. Een "mensenleven" is niks waard op zich he.

Omdat rechten van de enen de miserie van de anderen zijn, moet men heel zuinig zijn in het toekennen van "rechten". Het argument is dus eerder "waarom WEL rechten geven ?". En dan is het antwoord ver te zoeken, en moet men naar de fundamenten waarom men zelfs maar rechten toekent aan sommigen he. Waar komt dat vandaan ? Waar komt het rare idee vandaan dat anderen het recht hebben om niet vermoord te worden ? Waarop baseert men zich om zo een raar idee door te drukken ?

EENS je weet waar de afweging "die mens mag je niet vermoorden" vandaan komt, kunnen we verder he.
Het kind verdient rechten omdat ze na conceptie bepaald worden via hun unieke dna code. Dat is toch een sterk argument? Of gaat ge ontkennen dat het kind haar/zijn lot (genetisch) verzegeld is in de dna? Uiteraard kunnen factoren onderweg parten spelen, maar onder de normale gang van zaken he.
Oud 1 juli 2022, 13:40   #253
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarom ? Waar komt het rare idee vandaan dat we geen mensen mogen vermoorden ? Dat zal niet op "DNA" gebaseerd zijn he. Uw kleine pink zit ook vol menselijk DNA, en toch moogt ge die afkappen zonder "moordenaar" te zijn he.

Het DNA is het PLAN van een menselijk lichaam, meer niet. Het zijn de BOUWINSTRUCTIES van hoe een menselijk lichaam te fabriceren.
Jamaar ge vermoordt hier wel de meest kwetsbare mens die het meest onschuldig van ons allemaal is he.
Waarom? Daarom.
Oud 1 juli 2022, 13:45   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kind verdient rechten omdat ze na conceptie bepaald worden via hun unieke dna code. Dat is toch een sterk argument?
Nee, DNA codes verdienen geen rechten he. Je hebt nog steeds niet gezegd waarom mensen in het algemeen uberhaupt rechten moeten hebben. Waar komt dat rare idee vandaan ?
Oud 1 juli 2022, 13:49   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar ge vermoordt hier wel de meest kwetsbare mens die het meest onschuldig van ons allemaal is he.
Waarom? Daarom.
Omdat moorden normaal is. Leven bestaat erin ander leven af te maken, zeker voor predatoren zoals wij. DAT is waarom ik zeg dat het concept "mensen hebben recht op leven" een a priori storend concept is, maar waar we wel kunnen MEE AKKOORD GAAN ALS HET RECIPROOK IS.

Maw, schoorvoetend wil ik een andere wel het recht geven dat ik hem niet mag vermoorden OMDAT IK ZELF OOK NIET VERMOORD WIL WORDEN. Kortom, ik ga dat recht enkel maar toekennen aan zij die mij ook kunnen vermoorden, he. Want daar heb ik iets te winnen. Iemand die mij niet kan vermoorden, daar moet ik geen akkoord mee sluiten, ik moet daar toch geen schrik van hebben.

Maar iemand die sterk genoeg is om mij te vermoorden, en die ik OOK kan vermoorden, daar kunnen we zaken doen he. Wij hebben alletwee schrik van mekaar, DAT probleem lossen we op door af te spreken dat we elkaar niet vermoorden. DAAR komt het "recht op leven" vandaan: ik heb het afgedwongen door als ruilmunt, mijn macht op doden te gebruiken.

Iets dat mij niet kan doden, daar ga ik geen recht op leven aan geven he. Daar win ik niks bij.

Alle andere zever over "recht op leven" is gewoon religieus gebaseerd op hete lucht, want in de grond hebben wij eerder het recht op moorden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:50.
Oud 1 juli 2022, 13:51   #256
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, DNA codes verdienen geen rechten he. Je hebt nog steeds niet gezegd waarom mensen in het algemeen uberhaupt rechten moeten hebben. Waar komt dat rare idee vandaan ?
Het idee komt van die politici die denken dat vrouwen en trannies een aparte status vereisen.
Maar universele mensenrechten (hun dada, niet de mijne) betekenen dat man en vrouw dezelfde rechten verdienen.

Een code verdient mss geen recht, maar die code heeft wel alles in zich wat een individueel en uniek menselijk leven is.

Mensenrechten beginnen beter bij conceptie om die selectieve charade van politici die alles en iedereen voor hun kar spannen kordaat af te handelen.
Oud 1 juli 2022, 13:59   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het idee komt van die politici die denken dat vrouwen en trannies een aparte status vereisen.
Maar universele mensenrechten (hun dada, niet de mijne) betekenen dat man en vrouw dezelfde rechten verdienen.
Dat is een beetje raar, want vrouwen en mannen hebben andere codes.

Citaat:
Een code verdient mss geen recht, maar die code heeft wel alles in zich wat een individueel en uniek menselijk leven is.
Nee. Die heeft de INSTRUCTIES om een menselijk LICHAAM te bouwen. Niet om een "leven" te bepalen, dat ook bepaald wordt door vanalles dat daarbuiten gebeurt. Die DNA code kan ik immers ook op een USB stick hebben. Heeft die USB stick nu "rechten" ?

Citaat:
Mensenrechten beginnen beter bij conceptie
Nog eens, waarom ? Waar komt dat gekke idee vandaan ?

Maar je zou dan evengoed kunnen hebben dat enkel vrouwen rechten hebben, als die code zo belangrijk is. Je kan zeggen dat mannen geen rechten hebben bijvoorbeeld. Waarom ? Omdat ze geen vrouwenDNA hebben. Enkel vrouwen hebben "vrouwenrechten". Mannen en konijnen, een pot nat.

Dat is het gevaar een beetje van "rechten aan een DNA code" te geven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 14:01.
Oud 1 juli 2022, 14:06   #258
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje raar, want vrouwen en mannen hebben andere codes.

Nee. Die heeft de INSTRUCTIES om een menselijk LICHAAM te bouwen. Niet om een "leven" te bepalen, dat ook bepaald wordt door vanalles dat daarbuiten gebeurt. Die DNA code kan ik immers ook op een USB stick hebben. Heeft die USB stick nu "rechten" ?

Nog eens, waarom ? Waar komt dat gekke idee vandaan ?

Maar je zou dan evengoed kunnen hebben dat enkel vrouwen rechten hebben, als die code zo belangrijk is. Je kan zeggen dat mannen geen rechten hebben bijvoorbeeld. Waarom ? Omdat ze geen vrouwenDNA hebben. Enkel vrouwen hebben "vrouwenrechten". Mannen en konijnen, een pot nat.

Dat is het gevaar een beetje van "rechten aan een DNA code" te geven he.
Man en vrouw gelijk, dus het verschil in dna maakt niet dat de ene anders door de wet behandeld wordt, toch? De boetes zijn identiek aan man en vrouw, de hele wet eigenlijk.

Vanaf we een nieuw menselijk dna hebben, is daarin toch bepaald hoe dat kind verder uitgroeit? Het is een mens, maar gewoon niet erkend als volwaardig en mag het dus gedood worden volgens de wet.

Het is niet zozeer de code die rechten vereist, maar wat die code weergeeft: een unieke mens die nooit meer terugkomt eens gedood.
Oud 1 juli 2022, 14:44   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man en vrouw gelijk, dus het verschil in dna maakt niet dat de ene anders door de wet behandeld wordt, toch? De boetes zijn identiek aan man en vrouw, de hele wet eigenlijk.
Vandaar dat het dus inconsistent is om rechten aan DNA toe te kennen. Zoniet zouden mannen en vrouwen als totaal aparte wezens gezien worden, met totaal aparte rechten (zoals het bij religioten het geval is trouwens).

Citaat:
Vanaf we een nieuw menselijk dna hebben, is daarin toch bepaald hoe dat kind verder uitgroeit?
Ja, hoe zijn lichaam uitgroeit, want het DNA is de bouwinstructie voor een lichaam.

Maar een bouwinstructie is niet de constructie. Het plan van een huis is niet het huis. Een plan van een huis in brand steken, is niet "het huis in brand steken", het huis staat er nog niet.

Citaat:
Het is een mens, maar gewoon niet erkend als volwaardig en mag het dus gedood worden volgens de wet.
Het is geen volgroeide mens, het is biologisch materiaal dat het plan bevat om tot een mens te komen. Aanvankelijk, de bevruchte eicel is ENKEL MAAR het plan, en nadien is het de bouwwerf.

Beschouw een foetus als het graven van de funderingen van een huis. Op dat moment ermee stoppen, en de funderingen weer dichtgooien, is NIET een "bestaand huis stuk maken". Het is het stoppen met bouwen van een huis.

Citaat:
Het is niet zozeer de code die rechten vereist, maar wat die code weergeeft: een unieke mens die nooit meer terugkomt eens gedood.
Maar als ik nu geldige menselijke DNA sequenties in mijn computer genereer, dat zijn ook unieke menselijke bouwplannen die nooit meer terugkomen. Als ik nu mijn disk wis, ben ik dan een massamoordenaar volgens U ?

Kijk, het is niet omdat een architect een uniek plan van een kathedraal heeft getekend, en we begonnen zijn met een eerste muurtje te bouwen ervan, en dan stoppen "dat we een unieke kathedraal hebben doen instorten" he. Die stond er gewoon niet, daar was gewoon maar een plan van.
Oud 1 juli 2022, 14:50   #260
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat het dus inconsistent is om rechten aan DNA toe te kennen. Zoniet zouden mannen en vrouwen als totaal aparte wezens gezien worden, met totaal aparte rechten (zoals het bij religioten het geval is trouwens).

Ja, hoe zijn lichaam uitgroeit, want het DNA is de bouwinstructie voor een lichaam.

Maar een bouwinstructie is niet de constructie. Het plan van een huis is niet het huis. Een plan van een huis in brand steken, is niet "het huis in brand steken", het huis staat er nog niet.

Het is geen volgroeide mens, het is biologisch materiaal dat het plan bevat om tot een mens te komen. Aanvankelijk, de bevruchte eicel is ENKEL MAAR het plan, en nadien is het de bouwwerf.

Beschouw een foetus als het graven van de funderingen van een huis. Op dat moment ermee stoppen, en de funderingen weer dichtgooien, is NIET een "bestaand huis stuk maken". Het is het stoppen met bouwen van een huis.

Maar als ik nu geldige menselijke DNA sequenties in mijn computer genereer, dat zijn ook unieke menselijke bouwplannen die nooit meer terugkomen. Als ik nu mijn disk wis, ben ik dan een massamoordenaar volgens U ?

Kijk, het is niet omdat een architect een uniek plan van een kathedraal heeft getekend, en we begonnen zijn met een eerste muurtje te bouwen ervan, en dan stoppen "dat we een unieke kathedraal hebben doen instorten" he. Die stond er gewoon niet, daar was gewoon maar een plan van.
Menselijk dna is menselijk dna he en universele mensenrechten zijn dan voor iedereen dezelfde. Wat stellen vrouwenrechten voor? Wat is die zever hedendaags? Ik zie vrouwenrechten onder deze bende vrouwen in de politiek “wij geraken niet eerlijk verkozen dus moeten sowieso voor minstens 50% aanwezig zijn.” Stop die charade.

Neen het is inderdaad geen volgroeide mens, de meest kwetsbare groep van onze samenleving.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be