![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je lijkt maar niet te beseffen dat het eventuele argument dat er een vorm van "pijnervaring" zou zijn - wat dat ook moge betekenen want men kan onmogelijk WETEN wat zoiets wil zeggen - dat geen belang heeft in deze discussie. Want we hebben het dan over gelijkaardige ervaringen bij vissen, konijnen en zo, en daar trekken we ons dat OOK niet aan, he. Het is niet omdat een deel van de circuits aanwezig zijn langs dewelke er bij een mens "pijn" wordt ervaren, dat dat wil zeggen dat er een "mens is die pijn ervaart" op dezelfde manier, en niet op de manier van een goudvis. DAT is de reden dan ook waarom ik het altijd maar heb over "intelligentie en geraffineerdheid" die aan de basis ligt van ons idee om zoiets niet te vermoorden ; en die intelligentie en geraffineerdheid is bijlange nog niet aanwezig. Kijk, dat een muis pijn ervaart als ge ze rattengif hebt laten vreten zal ook wel he. Dat is geen reden om te zeggen dat mensen die dat doen moordenaars zijn ; en die muis is veel verder geevolueerd dan uw foetus. Niettemin hebben al die discussies geen belang: waar het om draait is dat de gastheer altijd parasieten mag afmaken, of die nu pijn hebben of niet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We draaien beter de klok terug voor ze beginnen met hun ledematen eraf te rukken.
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar is totaal geen verschil tussen. Het is een puur religieus concept om te denken dat mensen geen dieren zouden zijn.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overlevingsinstinct is aanwezig en ze willen dus leven. Waar is hun beschikkingsrecht? Afgezogen.
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja een mens heeft rechten en dat zou vanaf de conceptie moeten beginnen.
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorstel is nog zotter, want op dat ogenblik is uw foetus op het niveau van een bacterie. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rechten ontzeggen omdat het zich “maar” in een bepaald stadium bevindt is waarop gebaseerd? Althans niets ethisch, waarvan pro choicers een lopend testament zijn.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf we dan een uniek menselijk dna hebben, en dus de mens bepaald is; verdient deze het recht niet gedood te worden.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2022 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een niets-zeggend concept is, dat is gans het punt. Een "mensenleven" is niks waard op zich he.
Citaat:
EENS je weet waar de afweging "die mens mag je niet vermoorden" vandaan komt, kunnen we verder he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het DNA is het PLAN van een menselijk lichaam, meer niet. Het zijn de BOUWINSTRUCTIES van hoe een menselijk lichaam te fabriceren. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Daarom.
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, DNA codes verdienen geen rechten he. Je hebt nog steeds niet gezegd waarom mensen in het algemeen uberhaupt rechten moeten hebben. Waar komt dat rare idee vandaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, schoorvoetend wil ik een andere wel het recht geven dat ik hem niet mag vermoorden OMDAT IK ZELF OOK NIET VERMOORD WIL WORDEN. Kortom, ik ga dat recht enkel maar toekennen aan zij die mij ook kunnen vermoorden, he. Want daar heb ik iets te winnen. Iemand die mij niet kan vermoorden, daar moet ik geen akkoord mee sluiten, ik moet daar toch geen schrik van hebben. Maar iemand die sterk genoeg is om mij te vermoorden, en die ik OOK kan vermoorden, daar kunnen we zaken doen he. Wij hebben alletwee schrik van mekaar, DAT probleem lossen we op door af te spreken dat we elkaar niet vermoorden. DAAR komt het "recht op leven" vandaan: ik heb het afgedwongen door als ruilmunt, mijn macht op doden te gebruiken. Iets dat mij niet kan doden, daar ga ik geen recht op leven aan geven he. Daar win ik niks bij. Alle andere zever over "recht op leven" is gewoon religieus gebaseerd op hete lucht, want in de grond hebben wij eerder het recht op moorden. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar universele mensenrechten (hun dada, niet de mijne) betekenen dat man en vrouw dezelfde rechten verdienen. Een code verdient mss geen recht, maar die code heeft wel alles in zich wat een individueel en uniek menselijk leven is. Mensenrechten beginnen beter bij conceptie om die selectieve charade van politici die alles en iedereen voor hun kar spannen kordaat af te handelen.
![]() |
![]() |
#257 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je zou dan evengoed kunnen hebben dat enkel vrouwen rechten hebben, als die code zo belangrijk is. Je kan zeggen dat mannen geen rechten hebben bijvoorbeeld. Waarom ? Omdat ze geen vrouwenDNA hebben. Enkel vrouwen hebben "vrouwenrechten". Mannen en konijnen, een pot nat. Dat is het gevaar een beetje van "rechten aan een DNA code" te geven he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 14:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf we een nieuw menselijk dna hebben, is daarin toch bepaald hoe dat kind verder uitgroeit? Het is een mens, maar gewoon niet erkend als volwaardig en mag het dus gedood worden volgens de wet. Het is niet zozeer de code die rechten vereist, maar wat die code weergeeft: een unieke mens die nooit meer terugkomt eens gedood.
![]() |
![]() |
#259 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar een bouwinstructie is niet de constructie. Het plan van een huis is niet het huis. Een plan van een huis in brand steken, is niet "het huis in brand steken", het huis staat er nog niet. Citaat:
Beschouw een foetus als het graven van de funderingen van een huis. Op dat moment ermee stoppen, en de funderingen weer dichtgooien, is NIET een "bestaand huis stuk maken". Het is het stoppen met bouwen van een huis. Citaat:
Kijk, het is niet omdat een architect een uniek plan van een kathedraal heeft getekend, en we begonnen zijn met een eerste muurtje te bouwen ervan, en dan stoppen "dat we een unieke kathedraal hebben doen instorten" he. Die stond er gewoon niet, daar was gewoon maar een plan van. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen het is inderdaad geen volgroeide mens, de meest kwetsbare groep van onze samenleving.
![]() |