![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, waarom?
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel...
https://www.vlaanderen.be/een-energiecontract-aangaan Elke verbruiker in Vlaanderen (alleenstaande, gezin, zelfstandige, bedrijf, overheidsinstelling, …) is verplicht een energiecontract af te sluiten met een energieleverancier. Energie afnemen zonder contract is verboden. Ge zijt verplicht. Zelfs wanneer ge bouwt moet ge nu met allerlei wetten rekening houden of uw vergunning wordt afgekeurd. Zelfs als ge het beter zou doen.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 7 september 2022 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als ge geen energie afneemt? Van wie neemt ge "zonne-energie" af?
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet allemaal met vergunning? En ik moet gas afnemen omdat ik een aansluiting heb. Zelfs als ik de kraan toedraai zal ik gewoon volgend jaar de minimum moeten betalen.
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
En dan mogen ze op hunne kop gaan staan.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf bouwen is aan nog veel meer regeltjes ontworpen.
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat minimum zal enkel bij het afvalwater zijn. Maar als je niet kan of moet aansluiten aan de riolering hoef je dat niet te betalen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2022 om 09:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En off grid gaat ook met een pelletketel en batterijen: https://www.stroomop.be/nl/blog/2018...n-belgie-voor/ En nu heb je ook nog electrische wagens die V2G zijn, dus waar de G dan voor eigen off-Grid staat. Moet je thuis wel een bidirectioneel laadpunt zetten. Dan heb je V2H of vehicle to home. Dan heb je ook geen eigen aansluiting maar kan je wagen wel af en toe bijspringen als goedkope stroomleverancier. Waar je dan die wagen (openbaar) oplaadt speelt geen rol, dat kan in het buitenland zijn, spotgoedkoop bij je werkgever, of soms zelfs gratis: https://www.egear.be/laadpalen-belgie/ Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2022 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste stroom gaat weg naar was en vaat. Nu besparen, wegwerp servies en uniformen.
Kijk naar McDonald's. Milkshake, chemische rommel vermengd met water. Burger, normale Hamburger met mes in 6 plattere schijven gesneden. Bestek en bekers, eet maar met uw handen. Uniform, zie je die vetzakkerij en vlekken niet zo. ![]() Een huishouden kan dat ook. Maar dan krijg je bleit kindertjes. Ze vallen op in de klas.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 8 september 2022 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen besparen op gas en fossiele brandstoffen! Verbiedt alle handel op een straal van 200 km van je kot. Alles op lange afstand is "verboten"!
![]() Dat werkt toch zo niet, hé. Dit zijn geglobaliseerde tijden. Enkele wonderbaarlijke tips voor jullie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reis van een banaan.
Brazilië - China - Rusland - Europa - België. Dat kan efficiënter, hé mannen. Och, de strijkstok zit overal tussen. Alle actoren willen een graantje meepikken. We kunnen besparen. Gooi al die 1.000 ceo's op straat zonder bonus. We moeten snijden in de hogere echelons. ![]() Enkele tips hé of een morele put waar je alles in gooit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaf al het pendelverkeer af. We gaan terug naar paard en kar. "Ik wil ook naar Bokrijk, papa."
Jij krijgt terug knikkers en een tol als speelgoed, jongen. We hebben allerlei demonen ontwaakt met die high-tech. Oeeh, satan....Ik voel het hellevuur. ![]() We gaan vlotten maken en alles terug opnieuw ontdekken. Maar heel de wereld is toch al ontdekt? Juist, er is niets qua avontuur of risico gevaarlijk gedrag te doen. In een bende of in een cult gaan of drugs spuiten. Voor de rest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op een grond van een vakantiehuis de vrijheid kreeg, zou ik perfect off grid kunnen leven. Ge kunt de houtstoof/pelletkachel zelfs warm water laten circuleren en zo andere ruimtes met cv warmen. Ge kunt een hele keuken ontwerpen dat op kool, pellet of hout uw eten maakt. Ge kunt biogas van uw stront oogsten. De tragische realiteit is dat ze de meeste sukkelaars maakten om zich als redder van anderen op te stellen waar ze zichzelf op verrijkten. Ge komt zelfs met 100K cash nergens meer.
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is die wet nu anders? Moge een wetsgeleerde duiding geven. Zelfs bouwen op bouwgrond in een woongebied is zeer streng geregeld en komt ge wetten niet na, keuren ze uw vergunning af.
![]() |
![]() |
#257 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron Vreg: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2022 om 19:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Energiecrisis/klimaat noodsituatie???
Gisteren de snelweg kust/Antwerpen en terug eens gedaan en als je de massa wagens/bestelwagens/vrachtwagens ziet die op die snelweg 'zitten' dan denk je: niets aan de hand. ![]() Hoge snelheden meer verbruik dat zou je ook niet zeggen als je al die wagens en bestelwagens ziet die tegen veel meer dan 120km/u komen voorbijgevlogen. Hopelijk miste ik ergens een regel. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee hoor, dat woordje hebben ze al aangepast naar KLIMAATVERANDERING.....nu nog de archivering van de gazetten... ![]() Al is de leugen nog zo snel....met het archief van de gazet/leugenmedia achterhaal je ze altijd nog wel? ![]() En ze gaan nog werk hebben als blijkt dat het ijs blijft groeien in het huidige tempo en er afkoeling zou komen ipv opwarming...hahaha....de ijsberen die op uitsterven zouden staan met nog 2.000 dieren hebben intussen hun best gedaan en zijn nu reeds met 30.000... ![]()
![]() |