Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2024, 22:56   #241
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen. Iedereen kan het nalezen:

Mijn bericht:

Uw reactie:

En de echte reactie waar je nooit inhoudelijk op antwoorde :

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=110

Citaat:
LOL als je zelf leest zie je dat die allemaal of niks mis mee zijn (zoals een staats secretaris voor migratie) of niet is wat VB wou. Er is een groot verschil tussen de regels van gezinshereniging wat verstrengen wanwege bepaalde misbruiken en dat afschaffen. Gezinshereniging is momenteel de grootste reden voor verblijfsverguningen, van afschaffen zoals VB wil is er dus geen sprake.

De rest van die lijst zijn zaken die niet in het VB plan staan (zoals nationaliteit afnemen) of er zelfs niet zijn.

Nogmaals noem mij enkele problematische zaken die daarin staan die uitgevoerd zijn zoals VB ze wilde en dus tegen de belgische of evrm ingaan. Want dat is natuurlijk waarover het gaat, een boel van die punten van VB gaan in tegen de princiepes van gelijkehid en dus tegen de belgische grondwet, EU regelgeving en het EVRM.
mijn kleine leugenaartje
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 23:03   #242
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

mijn kleine leugenaartje
Weer liegt u, want het ging om uw schampere reactie op de bron. Sampol. En het enige wat u dan als reactie gaf, was... LOL.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 17:50   #243
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan wachten we met veel ongeduld op uw weerlegging.
U papegaait de moderator na. Net als Knuppel dit doet. Maar in feite weet u daar niets over. Allemaal veronderstellingen. Niets echt bewezen. Zó zit het in mekaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 18:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 18:13   #244
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het VB waarschuwde terecht al lang voor de gevaren van massale niet-Europese immigratie, want die zagen de bui al hangen. Maar in deze optiek werden zij beschuldigd van racisme. Immigratie was heilig en 'verrijkend'. Dat, bijvoorbeeld, islamieten zich hier nooit zullen aanpassen of integreren is ondertussen al lang duidelijk geworden. Maar tot op de dag van vandaag moet de herkomst van criminelen nog steeds worden verzwegen, want anders zou men een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren en dat mag natuurlijk niet. Zoals in Telford, Engeland, waar de verkrachters van jonge meisjes voor 99% bestaan uit Pakistaanse moslims bestaan. Dat moet uiteraard verzwegen worden.

In België zijn er bijna dagelijks steekpartijen en andere geweldplegingen. Niet door 'racistische' blokkers maar door lieve immigrantjes.

In de ons omringende landen wordt het beleid meer en meer rechts (Scandinavië, Nederland, Frankrijk, Italië, ...). De asielaanvragen in Scandinavië zijn al in sterk dalende lijn door een strenger asielbeleid en minder cadeautjes. Nederland en Frankrijk zullen volgen. Hou u maar vast, België zal nog meer overrompeld worden.

Ik vraag mij af hoe linkerzijde dit gaat oplossen. Alles op zijn beloop laten ten koste van de eigen bevolking, of gaan zij ook de 'racistische' toer op moeten. Rousseau is alleszins al door de mand gevallen en er zullen er nog volgen.

Dat is zeker mogelijk. Maar de vraag was of het VB zoveel invloed heeft gehad op het beleid in deze. Blijkbaar niet, anders was de migratie nooit zo groot geworden. En het is omdat de migratie de spuigaten uitliep en de mensen er last van kregen op allerlei vlakken, dat men maatregelen heeft getroffen. Niet omdat het VB het zei.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 18:18.
Oud 19 juni 2024, 18:20   #245
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is mogelijk. Maar de vraag is of het VB zoveel invloed heeft gehad op het beleid in deze. Blijkbaar niet, anders was de migratie nooit zo groot geworden. En het is omdat de migratie de spuigaten uitliep en de mensen er last van kregen op allerlei vlakken, dat men maatregelen heeft getroffen. Niet omdat het VB het zei.
Het lijkt mij dat jij er van uitgaat dat als het Vlaams Belang haar beleid kan doorvoeren problemen met migratie minder zouden worden.

Ik denk dat de grote massa die op het Vlaams Belang gestemd heeft niet zulke naïeve hoop koestert. Het Vlaams Belang heeft veel kiezers overtuigd met hun programma met concrete voorstellen om huidige discriminaties weg te werken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 18:21   #246
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is zeker mogelijk. Maar de vraag was of het VB zoveel invloed heeft gehad op het beleid in deze. Blijkbaar niet, anders was de migratie nooit zo groot geworden. En het is omdat de migratie de spuigaten uitliep en de mensen er last van kregen op allerlei vlakken, dat men maatregelen heeft getroffen. Niet omdat het VB het zei.
Welke maatregelen heeft men dan daadwerkelijk getroffen? Ik zie het alleen maar verergeren.
Oud 19 juni 2024, 18:25   #247
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke maatregelen heeft men dan daadwerkelijk getroffen? Ik zie het alleen maar verergeren.
Alles wat wettelijk mogelijk is.
Oud 19 juni 2024, 18:28   #248
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfs een Vlaams-nationalist als staatssecretaris bakte er niet al te veel van. Om maar niet erger te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 18:30.
Oud 19 juni 2024, 18:30   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles? Waarom paste België dan nauwelijks de Dublinrichtlijnen toe?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 18:45   #250
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles? Waarom paste België dan nauwelijks de Dublinrichtlijnen toe?
Waar haalt u dat. België past die altijd toe. Dat is de standaard procedure.
Oud 19 juni 2024, 18:46   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overal in Europa (en zelfs buiten Europa) zit men met dit probleem. En geloof me, met het VB aan de macht (wat voor een paar jaren niet zal gebeuren, vermoed ik) zal er niet veel veranderen. Zulke problemen moeten Europees en buiteneuropees op worden opgelost. Voor zover het nog op te lossen is. Want wij Europeanen (en vooral West-Europeanen) hebben goed geboerd in vergelijking met landen van waaruit migranten komen. Wij hebben een knap democratisch leefsysteem uitgebouwd. Wij trekken daarom ook arme sloebers en anderen aan die leven in islamlanden waar het niet altijd een senicure is om te leven. De sloebers zoeken een weg om een beter leven te hebben en de anderen ontdekken ons waardevol leefpatroon. Maar ja, we kunnen natuurlijk niet iedereen opvangen. Ik denk dat iedereen zich daar nu van bewust is.

Wat nu gebeurt (elke vergelijking loopt wat mank natuurlijk) doet me een beetje denken aan de Germaanse volksverhuizingen. Streken die bestuurd werden door de Romeinen hadden het beter. En dat zagen deze Germaanse stammen en dus wilden ze daar ook wonen.

Hoe moeten we dit oplossen op korte termijn? Ik zou het niet weten, maar het zal opgelost moeten worden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 19:08.
Oud 19 juni 2024, 18:50   #252
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overal in Europa (en zelfs buiten Europa) zit men met dit probleem. En geloof me, met het VB aan de macht (wat voor een paar jaren niet zal gebeuren, vermoed ik) zal er niet veel veranderen. Zulke problemen moeten Europees en buiteneuropees op worden opgelost. Voor zover het nog op te lossen is. Want wij Europeanen (en vooral West-Europeanen) hebben goed geboerd in vergelijking met landen van waaruit migranten komen. Wij hebben een knap democratisch leefsysteem uitgebouwd. Wij trekken daarom ook arme sloebers aan. En die sloebers zoeken ook maar een weg om een beter leven te hebben. Maar ja, we kunnen natuurlijk niet iedereen opvangen. Ik denk dat iedereen zich daar nu van bewust is.

Wat nu gebeurt (elke vergelijking loopt wat mank natuurlijk) doet me een beetje denken aan de Germaanse volksverhuizingen. Streken die bestuurd werden door de Romeinen hadden het beter. En dat zagen deze Germaanse stammen en dus wilden ze daar ook wonen.
Ik hoor ze al afkomen met hun riedeltje ‘de grenzen sluiten’.

Kijk eens naar Groot Brittanie. Ze gingen het zelf eens regelen want het was de schuld van de EU.

Resultaat: 3 keer meer immigranten.
Oud 19 juni 2024, 18:55   #253
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk eens naar Groot Brittanie. Ze gingen het zelf eens regelen want het was de schuld van de EU.

De grenzen sluiten.. . .Dat lijkt allemaal zo eenvoudig. Kijk naar de bootvluchtelingen. Gaat men ze laten verdrinken? Men is anders al goed bezig. Ik ben meer dan eens beschaamd als Europeaan als ik die mensen massaal zie verdrinken voor de Europese kust, kinderen incluis. Maar goed, los het maar op. Het VB zal ons een adekwate oplossing aanbieden voor deze problematiek. Ja? Vergeet het!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 19:10.
Oud 19 juni 2024, 19:27   #254
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En zeggen dat dit stuk onbenul van een Nigel Farage weer gaat meedoen met de Britse verkiezingen nadat hij goed op zijn donder had gekregen vorige keer. Die onbekwame potsenmaker waar Van Grieken toch zo'n bewondering voor heeft. En de kans is groot dat hij nog gekozen wordt ook nog.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2024 om 19:42.
Oud 19 juni 2024, 19:52   #255
k9

Standaard

Citaat:
Weer liegt u, want het ging om uw schampere reactie op de bron. Sampol. En het enige wat u dan als reactie gaf, was... LOL.
Citaat:
LOL als je zelf leest zie je dat die allemaal of niks mis mee zijn (zoals een staats secretaris voor migratie) of niet is wat VB wou. Er is een groot verschil tussen de regels van gezinshereniging wat verstrengen wanwege bepaalde misbruiken en dat afschaffen. Gezinshereniging is momenteel de grootste reden voor verblijfsverguningen, van afschaffen zoals VB wil is er dus geen sprake.

De rest van die lijst zijn zaken die niet in het VB plan staan (zoals nationaliteit afnemen) of er zelfs niet zijn.

Nogmaals noem mij enkele problematische zaken die daarin staan die uitgevoerd zijn zoals VB ze wilde en dus tegen de belgische of evrm ingaan. Want dat is natuurlijk waarover het gaat, een boel van die punten van VB gaan in tegen de princiepes van gelijkehid en dus tegen de belgische grondwet, EU regelgeving en het EVRM.
Schamper? LOL idd
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 19 juni 2024, 19:54   #256
k9

Standaard

Citaat:
En zeggen dat dit stuk onbenul van een Nigel Farage weer gaat meedoen met de Britse verkiezingen nadat hij goed op zijn donder had gekregen vorige keer. Die onbekwame potsenmaker waar Van Grieken toch zo'n bewondering voor heeft. En de kans is groot dat hij nog gekozen wordt ook nog.
Gaat het goed doen nu , net zoals in belgie genoeg debielen.

Oud 19 juni 2024, 20:34   #257
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Overal in Europa (en zelfs buiten Europa) zit men met dit probleem. En geloof me, met het VB aan de macht (wat voor een paar jaren niet zal gebeuren, vermoed ik) zal er niet veel veranderen. Zulke problemen moeten Europees en buiteneuropees op worden opgelost. Voor zover het nog op te lossen is. Want wij Europeanen (en vooral West-Europeanen) hebben goed geboerd in vergelijking met landen van waaruit migranten komen. Wij hebben een knap democratisch leefsysteem uitgebouwd. Wij trekken daarom ook arme sloebers en anderen aan die leven in islamlanden waar het niet altijd een senicure is om te leven. De sloebers zoeken een weg om een beter leven te hebben en de anderen ontdekken ons waardevol leefpatroon. Maar ja, we kunnen natuurlijk niet iedereen opvangen. Ik denk dat iedereen zich daar nu van bewust is.
Er zijn wel veel van die arme (islamitische) sloebers die onze bevolking terroriseren door hun crimineel gedrag en achterlijke ideologie. Wij hebben inderdaad goed geboerd, maar moeten wij dat nu allemaal te grabbel gooien? Nog geen honderd jaar geleden was er hier ook grote ellende en toch zijn we zelf uit die put gekropen door hard te werken. Waarom kunnen zij dat niet in hun eigen land?

Het geloof van islamieten in hun god moet toch op een laag pitje staan, aangezien zij zich wenden tot de ongelovigen om een beter leven te hebben. Of steekt er meer achter? Het is altijd de natte droom geweest om Europa te bezetten, indoctrineren en de sharia invoeren. U weet toch wat dit laatste voor ons zou betekenen. Wel ze zijn goed op weg. Met dank aan de bereidwillige medewerking van de linkse gutmensch. Ik vraag mij af waarom men destijds tegen de Duitsers heeft gevochten, terwijl men nu de rode loper uitrolt voor een totalitaire ideologie die nog gevaarlijker is dan het nazisme.

Citaat:
Nochtans hebben de Germanen zwaar strijd geleverd tegen de Romeinen.

Citaat:
Hoe moeten we dit oplossen op korte termijn? Ik zou het niet weten, maar het zal opgelost moeten worden.
Mogelijkheden zat, maar dan zal het op de hardere manier moeten gaan. Wij zijn hier veel te soft. Als u morgen emigreert naar een islamitisch / Afrikaans land, dan zal u zich moeten aanpassen aan de plaatselijke cultuur / wetten. Zoniet krijgt u een retourtje. Saoedi-Arabië (toch een rijk land) laat ook asielzoekers toe, maar de voorwaarden zijn zeer streng en na verloop van tijd moeten alle gemaakte kosten worden terugbetaald aan de overheid. Resultaat: nauwelijks asielaanvragen. Dan gaan ze liever naar Europa, waar alles in de schoot wordt geworpen.

De Europese leiders zijn laf. Zij geven bijvoorbeeld liever miljarden aan Turkije om hun vuile werk op te knappen. Met dergelijke leiders wordt het echt lijden. In wezen geven zij geen sikkepit om de Europese bevolking. Ik zie het zeer somber in voor ons nageslacht. Het mooie Europa zal op middellange termijn ten onder gaan en er zal enkel barbaarse woestenij overblijven.
Oud 20 juni 2024, 07:57   #258
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft het VB veel invloed gehad? Wie zal het zeggen.
Sinardet.
Oud 20 juni 2024, 08:00   #259
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sinardet.
Hetgeen Sinardet poneert, is een maar een mening. Geen feit. Men kan de invloed van het Vlaams Belang in deze gewoon moeilijk inschatten.
Oud 20 juni 2024, 08:01   #260
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hij is transintelligent.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be