![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus iemand aanzetten en het ontkennen van de gevaren van druggebruik is misdadig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou zelfs zeggen noem ze allen traditionele inheemse medicijnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En hiermee wil ik niet het ene kwaad goedpraten met het andere , maar gewoon duiden op de enorme hypocrisie over dit onderwerp: de ene drug mag je gerust in grote hoeveelheden nemen, en de andere is streng verboden en gebruikers crimineel... Het is maar indien iedereen snapt dat dit gewoon een onmenselijke praktijk is dat de hele kwestie zal opgehelderd raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allee ik neem alvast een slokje traditioneel inheems medicijn , neem een trekje van mijn brandend traditioneel inheems medicijn
proost !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k weet niet wat jouw standpunt is maar als je het mij vraagt legaliseren heel dien handel ( alles ) en beteugelen op gevolg ze doen dat zelfs voor de zogenaamde legale middelen, wat het ook moge zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook naft en lijm gaan verbieden omdat je er high van kan worden. Das al even zot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als er iemand is die alcohol niet als drug gebruikt; zou ik hem of haar graag eens willen ontmoeten. Misschien dat je Jupiler kan gebruiken als afwaswater om de schotels in te doen... ( Als je 1 pint drinkt om de smaak; gebruik je evengoed een drug. Noem een koe een koe, en wring u niet in de raarste gedachtengangen om toch maar gelijk te krijgen. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wanneer nuttig je alcohol niet als drug ? geef es een aantal pintjes / tijdsduur dat je mag nuttigen alvorens je het drinkt om de roes ( hoe gering ook ) en hoeveel % gebruikt het dan niet als drug ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als u onder invloed raakt, hebt u een drug of bewustzijnsveranderend middel gebruikt. Simpel toch ? Volgens uw redenering zou iemand die 1 trekje van een joint neemt om even de smaak te proberen, en dus geen noemenswaardige invloed ondervindt van de cannabis, GEEN druggebruiker zijn. (wat absurd is: je neemt het middel of je neemt het niet... Het nemen en het iets anders noemen, DAT is pas vluchten van een realiteit.) Laatst gewijzigd door boeha : 26 januari 2005 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() tjah terwijl het toch op 1 2 3 is uitgelegd , nietwaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als cannabis en alcohol beide op dezelfde manier gebruikt kunnen worden, en alcohol heeft een hoger risico op misbruik (zie artikel!), waarom dan cannabis niet gedogen en alcohol wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verdomde hypocriet .....
zeg dan gewoon dat voor jou de wet de wet, hoe onzinnig die soms ook moge weze, is en daarmee basta en dat jij perfect wettelijk binnen de lijntjes wandelt.. zelfs dat is nog geloofwaardiger |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens niemand die aan een overdosis Maes bezweken is. Iemand die legaal verslaafd geworden is kunt ge moeilijk een crimineel noemen. Er is geen enkele reden om fouten uit het verleden te herhalen met nieuwe drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Vooral bij die mensen die niet gewend zijn om te drinken en dan ineens op cantussen komen waar ze gigantische hoeveelheden ethanol in hun bloedbaan introduceren... En dat van die tabaksfabricanten die voor de rechter gedaagd worden: raad eens wie er die rechtzaken gaat winnen... ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is zijn processen die aangespannen zijn voor de neveneffecten van tabak die jarenlang volledig ontkend waren door die tabaksfabrikanten omdat ze die reeds lang gekende informatie volledig doodzwegen dat zou op hetzelfde neerkomen indien er een hoop processen zouden lopen tegen microgolfovenproducenten omdat ze bv informatie achterhouden ivm het kankerverwekkend ( en zelfs is een sterk vermoeden ) effect van in microgolfovens bereid voedsel dat in tegenstelling moest er een proces komen tegen het feit dat een microgolfoven doet wat ie moet doen ( cfr. maes pils ) namelijk verwarmen van etenswaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en elke niet verslaafde alcoholgebruiker beweert dat ook so ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry Bobke,
ik weet ondertussen dat ge vollledig tegen drugs zijt dat is ook je perfect recht... daarniet van maar ik stoor me ontzettend in je ongenuanceerde visie ik zal het anders stellen... meestal eindigt een discussie bij jou met : waarom nog meer drugs legaliseren dan er al in omloop zijn okay prima.. stel dat koffie ( reken thee er ook al maar bij ), nicotine, de meeste geneesmiddelen ( vrij verkrijgbare dan wel ) etc nog niet bekend of nog niet gelegaliseerd zouden zijn wat dan ? niet legaliseren ? die nieuwen brol |
![]() |
![]() |