![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden? | |||
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
Neen, het moet volledig verboden worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
ja, onvoorwaardelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn/haar gevoel van veiligheid of machteloosheid voor zo'n feit zal wel toenemen. Misschien stemmen ze dan niet meer op het Blok! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zeg maar bye tegen je argumenten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Burger
|
![]() In 1972, a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit.These men promptly escaped a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team."
![]()
![]() |
#247 |
Burger
|
![]() Ik denk wel niet dat die mannen een wapenvergunning hebben.
![]()
![]() |
#248 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 van deze ![]() en ze zijn onder tafel geveegd. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neen, elke handelaar die een crimineel omlegt zou een premie moeten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#252 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Parlementslid
|
![]() Een overvaller met schietijzer weet dat zijn professionele bezigheid soms fataal kan aflopen. De risico's van't vak.
Maar goed, eigenlijk ben ik tegen het bezit van wapens door burgers. Niet zozeer omwille van de veiligheid van een bende inbrekers, maar wel omdat die wapens terecht kunnen komen bij spelende kinderen. Of ook wel omdat er reeds enkele gezinsdrama's bloederig beëindigd zijn omdat er een wapen in huis was.
![]() |
#254 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De politie is daar niet toe in staat dus mogen en moeten we het zelf doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() Nog! Nog!
![]() |
#257 |
Europees Commissaris
|
![]() Een crimineel met een vuurwapen gaat er steeds vanuit dat hij het niet moet gebruiken.
Hij heeft er overwicht mee op het slachtoffer. Maar wanneer hij in het nauw gedreven wordt zal hij het gebruiken. Voor mij moeten ze de wet op bescherming van eigendom opentrekken. Ook Uw eigendom moet men kunnen beschermen. De politie komt steeds na de overval. Ze doen geen overval wanneer de politie staat te kijken. AFKNALLEN die handel, dan doen ze het maar één keer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het hangt er maar vanaf welke principes je uiteindelijk nog heilig vindt. Je bezittingen kunnen behouden en voor de rest van je leven een laffe moordenaar zijn, of dat duur kandalaarke kwijt zijn. Aan ieder de keuze om al dan niet een mensenleven voor een dood voorwerp te ruilen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() Thomas, een laffe moordenaar? Wanneer er bij mij in mijn huis wordt ingebroken? Om mijn kandelaarke te stelen! wanneer ik dienen sjarel betrap, denkt U dat hij met slagroom gaat schieten op mij. Dienen vent wil onder geen enkel beding verantwoording afleggen, en zal het niet nalaten om mij buiten gevecht te stellen, zodoende dat hij sraffeloos is. En wie is er de laffard. Ik die mij verdedig, of degene die bij nacht (wanneer ik lig te slapen), en ontij binnenbreek. Dan ben ik liever een laffe moordenaar. Want dienen gast komt dan zeker niet meer terug. Ook om Wraak te nemen niet meer!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een goede homejacking gebeurt volgens mij 's morgens rond 4 uur, zodanig dat de huisbewoners plots gedesorienteerd ontwaken. Binnen het moment van de verwarring zullen de overvallers zo veel mogelijk proberen nemen. Bij iedereen verschilt ook die periode van ontnuchtering.
Slaapdronken en verwarrend ben je gefixeerd op zoek naar je wapen... Het verassingseffect tijdens het slapen heeft een niet te onderschatten effect bij een homejacking of overval. Het probleem is dat homejackers de situatie kunnen voorbereiden, u niet. Daarom geloof ik niet in de aanwezigheid van een wapen in huis. Zij kunnen u ontwapenen en het tegen u gebruiken. Als huisbewoner zou je voorbereid moeten zijn om zo'n situatie doelgericht met zo min mogelijk risico het hoofd dit te bieden in samenwerking met de politie. Preventief handelen is iets wat je kan doen. Een goede beveiliging van uw woning via een alarmsysteem. Goede sloten en rol- of klapluiken. De mogelijkheid om onmiddellijk de politie te kunnen bellen. Een waakhond. enz... Je kan bij de plaatselijke politie trouwens allerlei tips inwinnen ter preventie van home-jacking.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |