![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Terwijl het hier om de feiten gaat, begin jij mij steeds persoonlijk 'aan te vallen'. Met welke bedoeling ik hier een topic begin, is bijzaak, zolang de feiten maar correct weergegeven worden. Het kan zijn dat ik anti-turk propaganda probeer te verkopen. Misschien ben ik gewoon een racist die niet van Turken houdt. Misschien schuilt achter "styllo ben" een Koerd die probeert de schijnwerpers te richten op de situatie van de Koerden in Turkije... Gij zult het nooit weten! Om welke reden dan ook deze topic begonnen is...centraal staan de feiten waar niemand omheen kan. En de feiten zijn: een handvol Koerdische kinderen gaan 13 jaar celstraf krijgen omdat ze de Turkse vlag 'onteerden' (over de grond geslepen en geprobeerd het in brand te steken). Als jij nu mijn ware ik en bedoelingen achterhaalt, gaat er dan iets veranderen aan de situatie van die Kinderen??? Beste Malinois, als jij op deze laatste vraag 'ja' kunt antwoorden en ook beargumenteren, dan zal ik mijn ware identiteit en ook mijn bedoeling met dit topic bekend maken!!! Als dit de kinderen gaat helpen, is het de moeite waard. Indien je 'nee' antwoordt op mijn vraag...dan verzoek ik je vriendelijk je mond te houden over mij en uw bezig te houden over de feiten!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw ware identiteit is absoluut onbelangrijk in deze discussie. Maar ik mag toch vaststellen dat u vooral probeert de mensen angst aan te jagen voor het feit dat Turkije misschien ooit (ten vroegste binnen 10 jaar) lid wordt van de Europese Unie? Of heb ik daarmee op een zere teen getrapt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 april 2005 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Gouverneur
|
![]() @styllo_ben
Als ik mij vergist heb wat uw bedoelingen betreft, bied ik u mijn verontschuldigingen aan. Ik zie hier zoveel aanvallen op Turkije van mensen die de forumbezoeker willen bang maken voor dat toekomstige EU-lid, dat ik u tot dat kamp heb gerekend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Minister-President
|
![]() Hoewel het grootse vlaggenvertoon zo goed als uitgedoofd is, vinden er hier en daar 'kleine' incidenten plaats.
Zo hebben een groep MHP'ers (grijze wolven) in Konya (een Turks gewest in Anatolië waar vele gevluchte Koerden wonen) huizen en winkels van Koerden bestormd. Dit racistisch geweld houdt heel duidelijk verband met het vlaggenincident. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af waarom Styllo Ben niet tegen de toetreding van Roemenie demonstreert. De zigeuners leven daar in veel slechtere omstandigheden dan de Koerden. In Turkije nemen de Koerden in ieder geval nog deel aan het maatschappelijk leven. Bij de zigeuners in Roemenie is daar geen sprake van. Overigens zijn de verkiezingen in Turkije volgens internationale waarnemers eerlijk verlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Minister-President
|
![]() Overigens heeft de Europese Commisie bepaalt dat Turkije genoeg vorderingen heeft geboekt om de onderhandelingen te kunnen beginnen. In Oktober beginnen de onderhandelingen. Turkije heeft nog genoeg tijd om alle problemen op het gebied van mensenrechten op te lossen. Nu een vraag aan styllo_ben, stel als Turkije alle problemen op het gebied van mensenrechten oplost, mag Turkije van jou dan toetreden tot de EU?
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 5 april 2005 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 5 april 2005 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() styllo_ben, het is nu gebleken dat je tegen Turkse toetreding bent. Alle problemen op het gebied van mensenrechten zullen opgelost worden. Hier ben ik heilig van overtuigd. Waarom begin je niet meteen met discussies over dat Turkije cultureel niet bij de EU past? De EU is nooit een culturele vereniging geweest. De EU heeft altijd gezegd dat Turkije erbij kan mits Turkije de mensenrechten respecteert. De EU moet zijn belofte nakomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan jou natuurlijk van repliek dienen maar ik denk niet dat het veel zal uithalen, je blijft vasthouden aan die Turkse staatspropaganda, ondanks het feit dat de ganse wereld weet dat dit niet zo is. Natuurlijk leven de Roma niet in de 7de hemel, en dat je dit aanhaalt is goed want uiteindelijk moeten zo zaken in de schijnwerpers geplaatst worden omdat de publieke opinie verbetering kan afdwingen. Dus tot hier is het goed. Maar jij gaat nu verder door te beweren dat de Roma er slechter voor staan dan de Koerden in Turkije...door dit knaagt ge zelf aan uw geloofwaardigheid. Dit is gewoon niet waar. 4000 Koerdische dorpen zijn vernietigd door Turkse militairen. Meer dan 1.5 miljoen Koerden moesten uit hun huizen vluchten. 20 000 Koerdische ongewapende burgers zijn door Turkse militairen vermoord. Er zijn duizenden moordaanslagen tegen Koerdische intellectuelen, journalisten, politici, zakenmensen, leerkrachten, geestelijken...van wie de daders nooit gevonden zijn. De daders moeten waarschijnlijk gezoch worden in para-militaire kringen, en als je van para-militairen spreekt, is Ankara niet veraf. Ik heb het steeds over Turkije, dit is omdat ik contact heb met Turken en Koerden, hierdoor staat Turkije steed op 'mijn agenda'. Als ik nu Afrikaanse vrienden had was ik hoogstwaarschijnlijk bezig over Afrika en niet over Turkije. En iemand die nauwe relaties heeft met een Zuid-Amerikaan is toch meer bezig met Zuid-Amerika i.p.v. een ander werelddeel. Jullie moeten heus niks gaan zoeken achter het feit dat ik het heel vaak over Turkije heb... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Minister-President
|
![]() Turkije kan niet toetreden tot de EU als alle problemen op het gebied van mensenrechten niet zijn opgelost. Dit is een feit. Het is onzinnig om hier verder over te discussieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand kon geloven dat een jongetje met zo'n wapen kon omgaan. Nu, dergelijke praktijken van 'burgers doodschieten en dan er een wapen bijleggen om vervolgens hen te bestempelen als terroristen' was/is zeer gangbaar in Turkije. Maar ja, die enorme geweer naast een 12 jarig lichaampje kwam zo ongeloofwaardig over. Bovendien waren er tegenstrijdigheden in de verklaringen van de ordediensten en het gerecht. En daarbovenop kwam de getuigenisverklaring van de moeder die alles zag gebeuren: de politiemannen duwden zijn zoon tegen de grond om vervolgens 9 kogels in zijn rug te schieten. Al snel werd duidelijk dat de Turkse ordediensten weer eens hun boekje te buiten waren gegaan. 4 Politiemannen werden gearresteerd en ook tijdelijk geschorst. Het kon ook niet anders...met die alziende wakende oog van Brussel... Maar het kwam nooit tot een proces: nadat de media-aandacht weg ebde, werden de 4 agenten vrijgelaten plus ze mochten terug hun politietaak opnemen. Bron: http://news.independent.co.uk/europe/story.jsp?story=626814 Dit nieuws van de independent is opmerkelijk in dat westerse media nooit aandacht besteedden aan individuele gevallen maaar altijd spraken in algemene termen over het Turks-Koerdisch conflict. Maar ja, dit zal wel zijn bedoelingen hebben...??? De zelfverklaarde rechtstaat en democratie van de Turken is zo rot als iets!!! We hebben het steeds over de europeanisering van Turkije en dat dergelijke praktijken niet meer zullen voorkomen enz enz. Nu ja, het blijft alleen maar bij woorden... De Turkse overheid weet heel goed dat Brussel hem in de gaten houdt, maar denk je dat ze moeite doen om die 4 agenten te berechten...al was het voor de schijn, met een nepproces...nee, zelfs dat doen ze niet...ze laten die agenten gewoon vrij. Soms denk ik dat we ons eigen voor de gek aan het houden zijn met al onze schone praat op dit forum. Ik vraag me af: zouden die jongens die tijdens de newroz-vieringen de Turkse vlag 'onteerden' schoolkameraden zijn van die vermoorde 12 jarige jongen??? Laatst gewijzigd door styllo_ben : 6 april 2005 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister-President
|
![]() Stylo ben, niemand ontkent dat mensenrechtenschendingen in Turkije, net zoals in Roemenie en andere Oosteuropese landen, niet voorkomen. Turkije treedt dan ook niet morgen toe. Turkije heeft ruim 10 jaar om al die problemen op te lossen. Jij doet alsof die problemen onopblosbaar zijn. Dat is pure flauwekul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Minister-President
|
![]() Ik heb overigens recentelijk een documentaire gezien over Roemeense straatkinderen. Een aantal van deze straatkinderen werden opeens meegenomen door de politie. Nadat ze vrijgelaten waren vroegen de documentairemakers wat er was gebeurd. De kinderen antwoordden dat ze wat klappen hadden gekregen. Kijk zo een land laten jullie binnenkort toe tot de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergeet vooral niet dat Turkije nog 10 jaar de tijd heeft om alle problemen op te lossen. Turkije wordt pas toegelaten als het land een volwaardige democratie is. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal het Turkse volk ook verder vereuropeesd zijn. Bovendien is afgesproken dat Turken niet vrij door Europa kunnen reizen. De Europeanen hoeven zich dus geen zorgen te maken over Turken die massaal richting Europa verhuizen. Turkije heeft al een hoger BNP dan zowel Bulgarije als Roemenie. Bovendien groeit de Turkse economie twee keer harder dan in die landen. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal de economie van Turkije in volume verdubbeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |