Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2005, 13:52   #241
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Je monitor is aardig dichtbij hoop ik. (kan je op je monitor spuwen)
Zeg zot. Ik zou niet de eerste zijn die op die wijze geëlectrocuteerd wordt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 14:12   #242
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
@styllo_ben

Goed. Het is jou niet zozeer om de leeftijd van die kinderen te doen, maar om de toetreding van Turkije bij Europa.
Dat had ik natuurlijk van in het begin kunnen raden.
Kijk, de koerdische kinderen hebben hun twaalfde nacht in een Turkse cel achter de rug. Je bent waarschijnlijk vergeten waarom ze nu in een cel zitten...ga effe terug naar het allereerste post.

Terwijl het hier om de feiten gaat, begin jij mij steeds persoonlijk 'aan te vallen'. Met welke bedoeling ik hier een topic begin, is bijzaak, zolang de feiten maar correct weergegeven worden.

Het kan zijn dat ik anti-turk propaganda probeer te verkopen. Misschien ben ik gewoon een racist die niet van Turken houdt. Misschien schuilt achter "styllo ben" een Koerd die probeert de schijnwerpers te richten op de situatie van de Koerden in Turkije...

Gij zult het nooit weten!

Om welke reden dan ook deze topic begonnen is...centraal staan de feiten waar niemand omheen kan. En de feiten zijn: een handvol Koerdische kinderen gaan 13 jaar celstraf krijgen omdat ze de Turkse vlag 'onteerden' (over de grond geslepen en geprobeerd het in brand te steken).

Als jij nu mijn ware ik en bedoelingen achterhaalt, gaat er dan iets veranderen aan de situatie van die Kinderen???

Beste Malinois, als jij op deze laatste vraag 'ja' kunt antwoorden en ook beargumenteren, dan zal ik mijn ware identiteit en ook mijn bedoeling met dit topic bekend maken!!! Als dit de kinderen gaat helpen, is het de moeite waard.

Indien je 'nee' antwoordt op mijn vraag...dan verzoek ik je vriendelijk je mond te houden over mij en uw bezig te houden over de feiten!!!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 14:51   #243
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Als jij nu mijn ware ik en bedoelingen achterhaalt, gaat er dan iets veranderen aan de situatie van die Kinderen???

Beste Malinois, als jij op deze laatste vraag 'ja' kunt antwoorden en ook beargumenteren, dan zal ik mijn ware identiteit en ook mijn bedoeling met dit topic bekend maken!!! Als dit de kinderen gaat helpen, is het de moeite waard.

Indien je 'nee' antwoordt op mijn vraag...dan verzoek ik je vriendelijk je mond te houden over mij en uw bezig te houden over de feiten!!!
Het kan me echt niet schelen wie of wat u bent.
Uw ware identiteit is absoluut onbelangrijk in deze discussie.
Maar ik mag toch vaststellen dat u vooral probeert de mensen angst aan te jagen voor het feit dat Turkije misschien ooit (ten vroegste binnen 10 jaar) lid wordt van de Europese Unie?

Of heb ik daarmee op een zere teen getrapt?
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 14:56   #244
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Jij trekt werkelijk lachwekkende conclusies.

Bedankt omdat je mij feedback geeft.

Waar heb ik gezegd dat Koerden niet bestaan? Ik heb Koerden altijd erkend als een ander volk.

Mooi, maar waar blijven dan de rechten eigen aan een volk, zoals bv. een eigen natie en soevereiniteit??? Ik begrijp best dat je niet wilt dat de koerden zich afscheiden maar waarom denk je dan niet in de richting van een federale staat??? Of doe je dit?

Turken en Koerden hebben niet dezelfde oorsprong. Koerden zijn meer gerelateerd aan Perzen. Wat ik heb geschreven is dat er veel Koerden zijn die van Turkije en de Turkse vlag houden.

Waarom zouden de aan de perzen-gerelateerde Koerden van de Turkse vlag houden en niet van de Iraanse?
koerden zijn noch Turks noch Iraans. En dan nog, dat ze van de Turkse vlag zouden houden wilt niet zeggen dat hen geen eigen natie en soevereiniteit toekomt. Wat denk jij hierover?

In sommige provincies in het Zuidoosten stemt inderdaad een groot deel van de Koerdische bevolking op de Dehap. Dit wilt niet meteen zeggen dat ze voor onafhankelijkheid zijn.

Dit geloof ik best wel.

Dehap staat ook voor meer rechten voor de Koerden. Overigens had de Dehap ongeveer 6% van de stemmen gehaald bij de landelijke verkiezingen terwijl geschat wordt dat 20% van Turkije bestaat uit Koerden. Dat betekent dat ongeveer 30% van de Koerden voor de Dehap heeft gestemt.

Je slaat ons om de oren met cijfers. Maar om dit te kunnen, moet je eerst zeker zijn dat de verkiezingen eerlijk en democratisch verlopen...het is goed gedocumenteerd hoe er fraude gepleegd wordt in vooral de Koerdische gebieden. En bovendien, de mensen zijn behoorlijk bang door de onmenslijke repressie van vadertje staat. De pro-Koerdische DEHAP haalt landelijk geen 7% van de stemmen, dit ontken ik niet. Maar mijn verklaring verschilt duidelijk van de uwe...

Ik heb nergens gezegd dat de Koerden geen steun vinden onder brede lagen van de bevolking.

dus...

De strijd van de PKK was overigens geen grootschalige oorlog.

Meer dan 1.5 miljoen Koerden moesten vluchten uit hun dorpen. Bijna 40 000 mensen zijn gestorven. Op zijn hoogtepunt telde de pkk tientallen duizenden guerillia-strijders. Kongra-gel telt nog altijd miljoenen sympathisanten...

Je reduceert de Koerden-probleem tot een een kleinschalige 'terroristen-probleempje'. Je gaat nu toch niet beweren dat Kongra-gel een kleine terreur-cel is van slechts enkele mensen???

Het is in ieder geval niet vergelijkbaar met oorlogen zoals in Ruwanda en in Bosnie.

Dit is niet omdat de oorlog verschilt maar omdat de westerse pers er geen gelijkaardige aandacht aan besteed...

Wat jij ook niet weet is dat veel Koerdische dorpjes aangevallen en afgeperst werden door de PKK. Daarom meldden veel Koerden zich vrijwillig aan als dorpswachter. Het Turkse leger trainde en bewapende hen. Deze dorpswachters beschermden de dorpen tegen PKK terroristen.

Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten over guerillia en contra-guerillia...en bovendien citeer jij hier de Turkse staatspropaganda. En deze is wel het minst betrouwbare bron ivm de Koerdenkwestie.

Veel terroristen zijn omgebracht door deze dorpswachters. Na de komst van deze dorpswachters is het nog sneller bergafwaarts gegaan met de PKK.

Ik geloof dat ze ook wel gewapende guerillia-strijders gedood hebben, maar ik weet ook dat deze dorpswachters meer onschuldige burgers en ongewapende sympathisanten vermoord hebben dan dat ze gewapende strijders ombrachten.

Het systeem van de dorpswachters is een onderdeel van de Turkse repressie- apparaat en het heeft meer schade toegebracht aan de burgerbevolking dan aan de pkk.
Oud 4 april 2005, 15:11   #245
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Het kan me echt niet schelen wie of wat u bent.
Uw ware identiteit is absoluut onbelangrijk in deze discussie.

fijn, kunnen we het dan hebben over de feiten...

Maar ik mag toch vaststellen dat u vooral probeert de mensen angst aan te jagen voor het feit dat Turkije misschien ooit (ten vroegste binnen 10 jaar) lid wordt van de Europese Unie?

Dus ik kan beter zwijgen om geen roet in het eten te gooien van enkele politici...laten we dan ook meteen alle mensenrechtengroeperingen afschaffen want ook zij hebben het over de wantoestanden in Turkije...

Je doet ongemeen belachelijk...ik een propagandist...hoe verzinnen ze het...

Of heb ik daarmee op een zere teen getrapt?

Dus iemand die staat te springen om Turkije binnen te halen, moet volgens jou zijn ogen sluiten voor dergelijke wantoestanden...je bent wel een echte. Weet jij dan niet dat de politici van vandaag die pleiten voor een toetreding dezelfde politici zijn die destijds de kopenhagen-criteria instelden??? Dus als we jouw redenering volgen: de politici die voor de toetreding zijn, wilden met die criteria de mensen bang maken om de toetreding tegen te houden...

Volgens mij denk je niet na, en dit maakt nu dat wij in een welles-nietes gedoe verzeild zijn geraakt. komaan, je bent toch slimmer dan dat.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 april 2005 om 15:11.
Oud 4 april 2005, 16:27   #246
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

@styllo_ben

Als ik mij vergist heb wat uw bedoelingen betreft, bied ik u mijn verontschuldigingen aan.
Ik zie hier zoveel aanvallen op Turkije van mensen die de forumbezoeker willen bang maken voor dat toekomstige EU-lid, dat ik u tot dat kamp heb gerekend.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 11:36   #247
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Hoewel het grootse vlaggenvertoon zo goed als uitgedoofd is, vinden er hier en daar 'kleine' incidenten plaats.

Zo hebben een groep MHP'ers (grijze wolven) in Konya (een Turks gewest in Anatolië waar vele gevluchte Koerden wonen) huizen en winkels van Koerden bestormd. Dit racistisch geweld houdt heel duidelijk verband met het vlaggenincident.
Oud 5 april 2005, 11:42   #248
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waarom Styllo Ben niet tegen de toetreding van Roemenie demonstreert. De zigeuners leven daar in veel slechtere omstandigheden dan de Koerden. In Turkije nemen de Koerden in ieder geval nog deel aan het maatschappelijk leven. Bij de zigeuners in Roemenie is daar geen sprake van. Overigens zijn de verkiezingen in Turkije volgens internationale waarnemers eerlijk verlopen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 11:46   #249
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Overigens heeft de Europese Commisie bepaalt dat Turkije genoeg vorderingen heeft geboekt om de onderhandelingen te kunnen beginnen. In Oktober beginnen de onderhandelingen. Turkije heeft nog genoeg tijd om alle problemen op het gebied van mensenrechten op te lossen. Nu een vraag aan styllo_ben, stel als Turkije alle problemen op het gebied van mensenrechten oplost, mag Turkije van jou dan toetreden tot de EU?

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 5 april 2005 om 11:56.
Oud 5 april 2005, 12:23   #250
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Overigens heeft de Europese Commisie bepaalt dat Turkije genoeg vorderingen heeft bereikt om de onderhandelingen te kunnen beginnen.

Dit is waar, ik ontken dit niet. Maar ik stel vast dat de anti-democratische krachten niet bij de pakken blijven zitten. Ze komen in heftig verweer...en het is juist dit wat mij zorgen baart en niet de Turkse toetreding opzich.

In Oktober beginnen de onderhandelingen. Turkije heeft nog genoeg tijd om alle problemen op het gebied van mensenrechten op te lossen.

In Turkije is opeens de 'deep state' brandend actueel. Dit is omdat een tijdje terug hooggeplaatste militairen de regering beschuldigden van een Noord-Irak- beleid te hebben dat niet strookt met de 'nationale belangen' zoals ze vastgelegd werden in het 'rode boek'. De couppleger van 1980, generaal Kenan Evren, heeft recent openlijk het bestaan van de Turkse 'deep state' toegegeven. Dit moet begrepen worden als een waarschuwing aan het adres van de regering. Ook heeft ex-president Demirel, die zelf te maken kreeg met de deep state met de heimelijke coup van 28 februari 1997, heel recent nog gezegd dat de huidige regering moet opletten voor de deep state (mag ik het feit dat dit de woorden zijn van een Turkse (ex)president extra onderstrepen!!!)

Eerder had ik geproken over tweespalt in Ankara en de extremistische opstoot van de voorbije weken in dit context geplaatst. Ik ben van mening dat de anti-democratische krachten in Turkije (hier hoort zeer zeker het leger bij!!!) de regering probeert te intimideren omdat ze nu juist een verregaande 'europeanisering' doorvoeren op vlak van wetten en mensenrechten.

Nu een vraag aan styllo_ben, stel als Turkije alle problemen op het gebied van mensenrechten oplost, mag Turkije van jou dan toetreden tot de EU?

Als in Turkije de democraten winnen van de anti-democraten, zal ik zeer verheugd zijn. Op juridisch en politiek vlak zijn er dan geen obstakels meer...maar dan zouden we kunnen beginnen over de discussie of op cultureel vlak sprake kan zijn van een 'unie'...en bovendien, heeft een gezonde Turkije, zowel politiek als economisch, nood aan de EU???

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 5 april 2005 om 12:24.
Oud 5 april 2005, 12:56   #251
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

styllo_ben, het is nu gebleken dat je tegen Turkse toetreding bent. Alle problemen op het gebied van mensenrechten zullen opgelost worden. Hier ben ik heilig van overtuigd. Waarom begin je niet meteen met discussies over dat Turkije cultureel niet bij de EU past? De EU is nooit een culturele vereniging geweest. De EU heeft altijd gezegd dat Turkije erbij kan mits Turkije de mensenrechten respecteert. De EU moet zijn belofte nakomen.
Oud 5 april 2005, 13:13   #252
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom Styllo Ben niet tegen de toetreding van Roemenie demonstreert. De zigeuners leven daar in veel slechtere omstandigheden dan de Koerden. In Turkije nemen de Koerden in ieder geval nog deel aan het maatschappelijk leven. Bij de zigeuners in Roemenie is daar geen sprake van. Overigens zijn de verkiezingen in Turkije volgens internationale waarnemers eerlijk verlopen.
Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die dit geloven??? Zelfs als ik totaal niets zou weten over Turkije en de Koerden en van Roemenië en de Roma, kon ik dit niet geloven...dit is zo ongeloofwaardig.

Ik kan jou natuurlijk van repliek dienen maar ik denk niet dat het veel zal uithalen, je blijft vasthouden aan die Turkse staatspropaganda, ondanks het feit dat de ganse wereld weet dat dit niet zo is.

Natuurlijk leven de Roma niet in de 7de hemel, en dat je dit aanhaalt is goed want uiteindelijk moeten zo zaken in de schijnwerpers geplaatst worden omdat de publieke opinie verbetering kan afdwingen. Dus tot hier is het goed. Maar jij gaat nu verder door te beweren dat de Roma er slechter voor staan dan de Koerden in Turkije...door dit knaagt ge zelf aan uw geloofwaardigheid. Dit is gewoon niet waar.

4000 Koerdische dorpen zijn vernietigd door Turkse militairen.
Meer dan 1.5 miljoen Koerden moesten uit hun huizen vluchten.
20 000 Koerdische ongewapende burgers zijn door Turkse militairen vermoord.
Er zijn duizenden moordaanslagen tegen Koerdische intellectuelen, journalisten, politici, zakenmensen, leerkrachten, geestelijken...van wie de daders nooit gevonden zijn. De daders moeten waarschijnlijk gezoch worden in para-militaire kringen, en als je van para-militairen spreekt, is Ankara niet veraf.

Ik heb het steeds over Turkije, dit is omdat ik contact heb met Turken en Koerden, hierdoor staat Turkije steed op 'mijn agenda'. Als ik nu Afrikaanse vrienden had was ik hoogstwaarschijnlijk bezig over Afrika en niet over Turkije. En iemand die nauwe relaties heeft met een Zuid-Amerikaan is toch meer bezig met Zuid-Amerika i.p.v. een ander werelddeel.

Jullie moeten heus niks gaan zoeken achter het feit dat ik het heel vaak over Turkije heb...
Oud 5 april 2005, 13:15   #253
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
styllo_ben, het is nu gebleken dat je tegen Turkse toetreding bent. Alle problemen op het gebied van mensenrechten zullen opgelost worden. Hier ben ik heilig van overtuigd. Waarom begin je niet meteen met discussies over dat Turkije cultureel niet bij de EU past? De EU is nooit een culturele vereniging geweest. De EU heeft altijd gezegd dat Turkije erbij kan mits Turkije de mensenrechten respecteert. De EU moet zijn belofte nakomen.
nu moet ik echt door, maar hier gaan we het zeker over hebben...
Oud 5 april 2005, 13:35   #254
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Turkije kan niet toetreden tot de EU als alle problemen op het gebied van mensenrechten niet zijn opgelost. Dit is een feit. Het is onzinnig om hier verder over te discussieren.
Oud 6 april 2005, 11:18   #255
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Turkije kan niet toetreden tot de EU als alle problemen op het gebied van mensenrechten niet zijn opgelost. Dit is een feit. Het is onzinnig om hier verder over te discussieren.
Vandaag iets opmerkelijks in de Britse krant 'the independent'. Het brengt vandaag het verhaal ven een Koerdische vader en zijn zoon van 12 jaar. In November 2004 werden zij voor hun huis neergeschoten door Turkse politiemannen. Zoals altijd werd hun dood gerechtvaardigd, de Turkse media bestempelde hen als terroristen die omkwamem in een vuurgevecht. De Turkse media citeerden natuurlijk de ordediensten. Van de doden werden zelfs foto's verspreid: naast het lichaam van de 12 jarige jongen lag een immens wapen.

Niemand kon geloven dat een jongetje met zo'n wapen kon omgaan. Nu, dergelijke praktijken van 'burgers doodschieten en dan er een wapen bijleggen om vervolgens hen te bestempelen als terroristen' was/is zeer gangbaar in Turkije. Maar ja, die enorme geweer naast een 12 jarig lichaampje kwam zo ongeloofwaardig over. Bovendien waren er tegenstrijdigheden in de verklaringen van de ordediensten en het gerecht. En daarbovenop kwam de getuigenisverklaring van de moeder die alles zag gebeuren: de politiemannen duwden zijn zoon tegen de grond om vervolgens 9 kogels in zijn rug te schieten.

Al snel werd duidelijk dat de Turkse ordediensten weer eens hun boekje te buiten waren gegaan.

4 Politiemannen werden gearresteerd en ook tijdelijk geschorst. Het kon ook niet anders...met die alziende wakende oog van Brussel...

Maar het kwam nooit tot een proces: nadat de media-aandacht weg ebde, werden de 4 agenten vrijgelaten plus ze mochten terug hun politietaak opnemen.

Bron: http://news.independent.co.uk/europe/story.jsp?story=626814

Dit nieuws van de independent is opmerkelijk in dat westerse media nooit aandacht besteedden aan individuele gevallen maaar altijd spraken in algemene termen over het Turks-Koerdisch conflict. Maar ja, dit zal wel zijn bedoelingen hebben...???

De zelfverklaarde rechtstaat en democratie van de Turken is zo rot als iets!!!

We hebben het steeds over de europeanisering van Turkije en dat dergelijke praktijken niet meer zullen voorkomen enz enz. Nu ja, het blijft alleen maar bij woorden... De Turkse overheid weet heel goed dat Brussel hem in de gaten houdt, maar denk je dat ze moeite doen om die 4 agenten te berechten...al was het voor de schijn, met een nepproces...nee, zelfs dat doen ze niet...ze laten die agenten gewoon vrij.

Soms denk ik dat we ons eigen voor de gek aan het houden zijn met al onze schone praat op dit forum.

Ik vraag me af: zouden die jongens die tijdens de newroz-vieringen de Turkse vlag 'onteerden' schoolkameraden zijn van die vermoorde 12 jarige jongen???

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 6 april 2005 om 11:31.
Oud 6 april 2005, 11:30   #256
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Stylo ben, niemand ontkent dat mensenrechtenschendingen in Turkije, net zoals in Roemenie en andere Oosteuropese landen, niet voorkomen. Turkije treedt dan ook niet morgen toe. Turkije heeft ruim 10 jaar om al die problemen op te lossen. Jij doet alsof die problemen onopblosbaar zijn. Dat is pure flauwekul.
Oud 6 april 2005, 11:48   #257
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik heb overigens recentelijk een documentaire gezien over Roemeense straatkinderen. Een aantal van deze straatkinderen werden opeens meegenomen door de politie. Nadat ze vrijgelaten waren vroegen de documentairemakers wat er was gebeurd. De kinderen antwoordden dat ze wat klappen hadden gekregen. Kijk zo een land laten jullie binnenkort toe tot de EU.
Oud 6 april 2005, 11:58   #258
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb overigens recentelijk een documentaire gezien over Roemeense straatkinderen. Een aantal van deze straatkinderen werden opeens meegenomen door de politie. Nadat ze vrijgelaten waren vroegen de documentairemakers wat er was gebeurd. De kinderen antwoordden dat ze wat klappen hadden gekregen. Kijk zo een land laten jullie binnenkort toe tot de EU.
Ik heb overigens recentelijk berichten gezien over Koerdische kinderen. Een aantal van deze kinderen werden opeens meegenomen door de politie. Ze kwamen niet meer vrij, en de journalisten vroegen wat er was gebeurd. de kinderen antwoordden dat ze 13 jaar celstraf gekregen hebben. Kijk zo een land laten jullie toe tot de EU.
Oud 6 april 2005, 12:08   #259
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Ik heb overigens recentelijk berichten gezien over Koerdische kinderen. Een aantal van deze kinderen werden opeens meegenomen door de politie. Ze kwamen niet meer vrij, en de journalisten vroegen wat er was gebeurd. de kinderen antwoordden dat ze 13 jaar celstraf gekregen hebben. Kijk zo een land laten jullie toe tot de EU.
De Turkse toetreding staat op 2015 op de agenda. De toetreding van Roemenie zal in 2007 een feit zijn. Feit is dat mensenrechtenschendingen in Roemenie nog steeds voorkomen.

Vergeet vooral niet dat Turkije nog 10 jaar de tijd heeft om alle problemen op te lossen. Turkije wordt pas toegelaten als het land een volwaardige democratie is. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal het Turkse volk ook verder vereuropeesd zijn. Bovendien is afgesproken dat Turken niet vrij door Europa kunnen reizen. De Europeanen hoeven zich dus geen zorgen te maken over Turken die massaal richting Europa verhuizen. Turkije heeft al een hoger BNP dan zowel Bulgarije als Roemenie. Bovendien groeit de Turkse economie twee keer harder dan in die landen. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal de economie van Turkije in volume verdubbeld zijn.
Oud 6 april 2005, 19:52   #260
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Turkse toetreding staat op 2015 op de agenda. De toetreding van Roemenie zal in 2007 een feit zijn. Feit is dat mensenrechtenschendingen in Roemenie nog steeds voorkomen.

Dit is wel waar maar Roemenië en Turkije bevinden zich op heel andere niveau's: in éne zijn 4000 dorpen verwoest en 1.5 miljoen mensen zijn op de vlucht en er zijn niet minder dan 20 000 onschuldige burgers vermoord door ordediensten. Raad eens over welk land ik het heb!

Vergeet vooral niet dat Turkije nog 10 jaar de tijd heeft om alle problemen op te lossen. Turkije wordt pas toegelaten als het land een volwaardige democratie is. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal het Turkse volk ook verder vereuropeesd zijn.

Dit zijn schone woorden maar hetgeen ik uit de media haal, laat een totaal andere werkelijkheid zien...
Die verbetering, wanneer gaat die er komen? Mag ik u eraan herinneren dat de tienerjongens in maart 2005 opgesloten werden...maart 2005!!! En wanneer is de pro-EU regering van Erdogan aan de macht gekomen???

Bovendien is afgesproken dat Turken niet vrij door Europa kunnen reizen. De Europeanen hoeven zich dus geen zorgen te maken over Turken die massaal richting Europa verhuizen.

Dit is pas discriminatie maar zo te zien vind je dit niet zo erg. Maar ondertussen spring je wel uit je vel als ik afkom met een "kijk-eens-hoe-ondemocratisch-turkije-wel-niet-is-weetje!!!

Turkije heeft al een hoger BNP dan zowel Bulgarije als Roemenie. Bovendien groeit de Turkse economie twee keer harder dan in die landen. Tegen de tijd dat Turkije toetreedt zal de economie van Turkije in volume verdubbeld zijn.

??? wil jij de toetreding afkopen met geld??? Bied jij smeergeld aan? Al bezat Turkije de helft van de wereld...als het niet afrekent met dit corrupte mentaliteit, hoef ik ze nog altijd niet!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be