![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
|
![]() En zeggen dat die Belgische staat voor ongeveer de helft wordt gemaakt door diezelfde Nederlandstaligen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En de BUB blijft liegen en bedriegen...
Citaat:
1 man 1 stem? Niet als het aan de BUB ligt...
![]() |
![]() |
#244 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 |
Schepen
|
![]() Dat vind ik geen afdoende verklaring, de Europese verkiezingen zijn ook een andere lijst dan de Vlaamse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een feit is dat niemand kan bewijzen dat dit dezelfde mensen zijn. Het is een stem die ons vertrouwen geeft, en toch wel 1 procent van die bevolkingsgroep. De eerste die een bewijs levert dat het dezelfde mensen zijn krijgt een pint en een probleem ![]()
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink geen bier. Wat houdt dat probleem juist in?
![]() |
![]() |
#248 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
![]() Citaat:
![]() PS: Patriot! heeft Foundation en deze "arithmetique hollandaise" (blij dat jullie onze Nederlandse roots niet hebben afgezworen) al naar de prullenmand gestuurd... Slim, want daarmee sloeg hij een terechte kritiek op jullie leugenaars mij uit handen.
![]() |
![]() |
#250 |
Minister
|
![]() Ik spreek met 13.162 enkel over stemmen voor een binnenlands niveau.
Ik heb nog steeds geen argumenten gehoord waarom ik dat niet zou mogen doen. Het gaat immers niet om dezelfde kiezers, tenzij u dat kunt bewijzen. Er zijn jammer genoeg mensen die meerdere keren gekozen hebben voor de binnenlandse politiek, namelijk voor gewest en gemeenschap apart. Dat zijn dan de brusselaars. Hoe telt de N-VA haar totaal aantal stemmen voor de binnenlandse niveau's? Neemt zij enkel Brussel voor de Vlaamse Raad op, en laat zij het Brussels gewest vallen, of neemt zij de resultaten voor het Brussels gewest ? Maar wie zegt dat het niet om allemaal verschillende mensen gaat, die hun stem wilden verdelen? Patriot had geen argumenten om mijn telling naar de prullenmand te sturen. Net zomin als u. Totdat u bewijst dat de som van (511+670) of hoeveel was het tweede ook alweer, exact het dubbele is van 511, of exact het dubbele van 670, al hoe u wilt, is er juist niets dubbel geteld. Tenzij je met gemiddelden wilt gaan schipperen, maar dan boet je sterk in aan nauwkeurigheid. Mijn leraar wiskunde zei vroeger, om ons te leren relativeren in de statistiek: de gemiddelde mens heeft 1 teelbal en 1 borst, en toch ziet ge die overal in de statistiek maar zelden op straat...
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
![]() Héélijk toch? Die leugenpropaganda van de BUB? ![]()
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer overlappen de kieskringen Brussels Gewest en Brussel Vlaams Gewest elkaar niet meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Oh ja, nog een leugentje dat ik vergeten was.
Patriot! dacht de flaminganten eens goed uit te schijten door te vertellen dat Bianca Debaets (mét de verplichte schrijffouten tot Biance Debaedts vervormd), dé B Plus ster (zo'n ster dat hij haar naam zelfs niet kan schrijven) verkozen was in Brussel. Terug naar af, want Biancaatje haalde slechts 824 stemmen voor de BHR en is niet verkozen...
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
|
![]() Citaat:
Als je dan toch een aantal mensen daarop wilt plakken, zul je overlapping moeten verwijderen door niet twee maal hetzelfde publiek mee te tellen, in casu de Brusselse Vlamingen.
![]() |
![]() |
#257 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#258 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag wat mij betreft inderdaad doorgaan... Ik wacht met ongeduld. Jammer voor u is uw eerste stelling al fout. Fivets naam staat op de grafsteen van de Van Raemdonkse broeders, een grafsteen die in Diksmuidse crypte ligt. Ik zie niet op welke wijze dit de zienswijze ontkracht dat het toenmalige Belgische leger vooral door Vlaams voetvolk was samengesteld, voetvolk dat ook de hardste klappen kreeg tijdens de verschillende aanvallen en verdedigingen. Dat er ook gewone Waalse jongens waren, is natuurlijk een feit (nooit ontkend trouwens). Alleen hadden die het voordeel dat ze wel in hun eigen taal werden gecommandeerd, wat niet het geval was voor de Vlaamse jongens (die trouwens de meerderheid van de "piotten" uitmaakten). |
|
![]() |
![]() |