![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt België Unitair? | |||
Binnen een jaar |
![]() ![]() ![]() |
6 | 22,22% |
Binnen 5 jaar |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Binnen 10 jaar |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Binnen 20 jaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woord "dictator" is afgeleid uit het latijn.
Het woord "monarch" is afgeleid uit het Grieks. Dat zijn de enige verschillen tussen beide synoniemen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 28 januari 2008 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
ALS u ook maar iets van geschiedenis afwist zou u uw klep allicht gehouden hebben, maar laat dat nu net één van uw minder sterke eigenschappen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() De grootste dictators uit de geschiedenis (Hilter, Stalin, Mao) waren presidenten. Waarschijnlijk hoort u dat niet zo graag. Ik kan dat wel begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij krijgt het echter wel behoorlijk moeilijk elke keer als we le roi door het slijk halen, vooral omdat jij, in tegenstelling tot wij, geen enkel zinnig tegenargument kan bedenken. Wij kunnen de republiek met eer en geweten verdedigen als een vorm van democratisch en humaan bestuur, iets wat jij nooit zal kunnen want monarchie is per definitie antidemocratisch en een schending van de mensenrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat noemde men geen presidenten meer maar leiders, aanvoerder, of Führers. De naam ''president'' behoort toe aan een man met minder macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() Achter de schermen heeft hij wel macht (Boudewijn die sommige ministers weigerde te benoeme om een voorbeeld te geven)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En daarbij ik ken zelfs ministers die weigeren van burgemeesters te benoemen Laatst gewijzigd door santos : 28 januari 2008 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En je vergeet dat die minister (ik neem aan dat je Keulen bedoelt) 1)democratisch gelegimiteerd is. 2)Wel acties moest nemen omdat de wet dat voorschrijft. Kortom uw argument sloeg op niets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Uw zinnetje was: "Ik heb het hier over koningen sinds de Verlichting uiteraard (eind 18de eeuw). De kans dat een moderne koning een dictator wordt, is veel kleiner dan dan een president dictator wordt." Ik heb duidelijk aangetoond dat heel wat koningen zichzelf dictatoriale macht hebben toegekend, in Europa en lang n�* de Verlichting. Gaat u nog toegeven dat uw axioma over koningen die democratischer zouden zijn dan presidenten op niets slaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Minister
|
![]() Heb je dan ook bewijzen dat albert dat ook nog zou kunnen wat u sprak over oude koeien zoals de meeste flaminganten altijd doen hé.
En ja ik bedoel Keulen, dat hij een sanctie geeft voor de 3 burgemeesters is normaal maar niet benoemen is ondemocratisch. Kortom uw argument sloeg op niets |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De koning benoemt nog altijd de ministers (in theorie) dus als hij zo willen kan hij dat nog, ik geef toe dat het Albert II nogal onwaarschijnlijk is, maar met Filip... En de niet-benoeming was de sanctie voor herhaaldelijke overtreding van Vlaamse decreten, degene bij wie het eenmalig was (iemand van CDH dacht ik) werd wel benoemd, trouwens ze zijn nog niet benoemd maar kunnen wel besturen maar ad interim (als ik het goed heb). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wa is het nut van een koning zonder macht? Alleen maar geldverspilling. Dus ofwel heeft een koning macht en dient die afgeschaft te worden (liefst in goeie ouwe achtiende eeuwse stijl) ofwel heeft die geen macht en is die dus overbodig.
Hoedanook, you loose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister-President
|
![]() Een koning heeft altijd macht, al is het maar ceremoniële of theoretische macht.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog een vraagske aan santos: waarom mag ik geen koning zijn en die ezel Filip wel?
|
![]() |
![]() |