Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 12:52   #241
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Guantanamo: wal-ge-lijk!

Had ik reeds gezegd dat wat die residenten van het aktuele Guantanamo allemaal uitspookten voor gewelddadige, mooddadige, folterachtige toestanden, met hun eigen mensen, allemaal in opdracht van hun immams en allatoya's, het volgende is:
nog veel meer wal-ge-lijk .

't Is misschien dus niet proper en niet juridisch korrekt, maar voor mijn part zitten ze vokomen terecht een ordinaire zware gevangenisstraf uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 13:25   #242
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
't Is misschien dus niet proper en niet juridisch korrekt, maar voor mijn part zitten ze vokomen terecht een ordinaire zware gevangenisstraf uit.
Zonder proces en veroordeling is het per definitie nooit terecht.
Of zoi jij graag hebben dat je voor een willekeurige overtreding 4 tot 5 jaar
opsluiting kan krijgen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:10   #243
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
opsluiting kan krijgen?
Deze mensen worden niet willekeurig veroordeeld.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:03   #244
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Deze mensen worden niet willekeurig veroordeeld.
Ze zijn zelfs nog niet veroordeeld. Enkel verdacht. En verdenken, kan je natuurlijk iedereen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:16   #245
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Had ik reeds gezegd dat wat die residenten van het aktuele Guantanamo allemaal uitspookten voor gewelddadige, mooddadige, folterachtige toestanden, met hun eigen mensen, allemaal in opdracht van hun immams en allatoya's, het volgende is:

Yup. Krijgsgevangenen. Zoals dat ook het geval was tijdens & na de 2e wereldoorlog. Opgeslagen in kampen, alwaar ze als 'oorlogsbuit' werden misbruikt. Is Guatanamo Bay iets anders dan dat?

Voor de conspiracisten: wie zegt mij, dat ze aldaar geen nieuwe terroristen aan het opvoeden zijn? Brainwash en vervolgens loslaten, als een nieuwe Al Quaida terreurcel in waar-dan-ook?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 14-08-2005 at 18:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Yup. Krijgsgevangenen. Zoals dat ook het geval was tijdens & na de 2e wereldoorlog. Opgeslagen in kampen, alwaar ze als 'oorlogsbuit' werden misbruikt. Is Guatanamo Bay iets anders dan dat?

Voor de conspiracisten: wie zegt mij, dat ze aldaar geen nieuwe terroristen aan het opvoeden zijn? Brainwash en vervolgens loslaten, als een nieuwe Al Quaida terreurcel in waar-dan-ook?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Yup. Krijgsgevangenen. Zoals dat ook het geval was tijdens & na de 2e wereldoorlog. Opgeslagen in kampen, alwaar ze als 'oorlogsbuit' werden misbruikt. Is Guatanamo Bay iets anders dan dat?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 augustus 2005 om 17:19.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:22   #246
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ze zijn zelfs nog niet veroordeeld. Enkel verdacht. En verdenken, kan je natuurlijk iedereen.
Moet je ze misschien laten lopen? Ze zijn niet in brugge opgepakt é.
Oud 14 augustus 2005, 17:28   #247
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je ze misschien laten lopen? Ze zijn niet in brugge opgepakt é.
Het zal je maar overkomen...........onschuldig in de Hel van Guantanamo terechtkomen........... . En tegelijkertijd wordt wel elders in de VS een veroordeelde (ex-KKKer en opdrachtgever van drie moorden) vrijgelaten (omdat hij rijk was). Leuke wetgeving , ginds in de VS
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 19:27   #248
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
opsluiting kan krijgen?
Ik ben een beetje in mijn gat gebeten, want - en je citeert me nog ook - ik begon met te zeggen dat het niet juridisch korrekt was enzovoorts.

Dus vraag ik me af wat jij zou gedaan hebben: die gasten een "eerlijk" proces en een "objectieve" veroordeling aan hun broek naaien in Afganistan ??? Neen, wellicht weet jij nog iets veel beter.
Dus zeg het ons: wat was jouw alternatief geweest ?
Wat was volgens jouw "rechtvaardigheid" in de situatie van toen in Afganistan?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 22:58   #249
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een beetje in mijn gat gebeten, want - en je citeert me nog ook - ik begon met te zeggen dat het niet juridisch korrekt was enzovoorts.?
Weet ik, heb ik gelezen.
Jij zegt dat volgens jouw mening het terecht is, ik zeg dat volgens mijn mening het per definitie niet terecht is.
Juridisch correct of niet is hierbij irrelevant.

Citaat:
Dus vraag ik me af wat jij zou gedaan hebben: die gasten een "eerlijk" proces en een "objectieve" veroordeling aan hun broek naaien in Afganistan ??? Neen, wellicht weet jij nog iets veel beter.
Ik zou tenminste proberen handelen binnen het kader van de UVRM.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 23:32   #250
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard afschuwelijke gevangenissen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het Westen in haar ware vorm... Mensenrechten & democratie = een vodje papier

En dan is men verbaasd dat er een jihad gevoerd wordt
Wat de amerikanen in Guantanamo uitvoeren is verschrikkellijk.Juist.Kort geleden zag ik oude marrokaanse berbers op t.v. vertellen wat zij allemaal wel afgezien hebben in marrokaanse gevangenissen...niet grappig.In de kerkers van Sadam Hussein zal het ook niet alle dagen feest geweest zijn.Zoals altijd verwijt de pot dat de ketel zwart ziet: Met al die Jihadden,dan is men verbaasd dat er Abu Graibs en Guantanamos zijn.Als ik me niet vergis beklaagde u zich niet lang geleden dat westerlingen "mak en tam" waren.Wees dan tevreden , hier hebt u met aktieve lieden te doen .
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 00:18   #251
carlgustaaf
Banneling

Standaard zondeloze kerstekindjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Europa is ook niet zonder zonden op het vlak van torture.
Geen enkel land in de hele wereld is zonder zonden wat foltering betreft.
Oud 15 augustus 2005, 00:31   #252
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Straks gaat u nog beweren dat Guantanamo in het land van Castro ligt. En dat het daarom is dat de gevangenen zo slecht behandeld worden.
Niet slecht! Castro is een communist, vriend van rusland, dusdoende is hij tegen islamitische terroristen.Alhier heeft hij een gemeenschappelijke vijand met de amerikanen.Dankzij de moslim-misdaden word het cuba-U.S. conflict eindelijk opgelost, en kunnen we sinds kort terug op vakantie in Cuba.
Oud 15 augustus 2005, 00:44   #253
carlgustaaf
Banneling

Standaard ontvluchten

Citaat:
Trouwens, ik vind het nogal logisch dat wanneer men ergens een basis heeft waar bijna 10.000 troepen manschappen zitten, dat men daar 100 den terroristen onder bewaking zet. Dit heeft men op eigen bodem niet. Trouwens, Guantanamo bay is er al heel wat langer en ik denk niet dat men toen al het idee had om er nu terroristen te gaan opsluiten omwille van het "rookgordijn".
Kijk eens naar de omgeving van dit gevangennenkamp: langs de ene zijde Castro's Cuba, langs de andere kant, de zee, vol hongerige haaien , ontvluchten: onmogelijk , Mission Impossibel, of bijna.Het is een heel goede plaats om een gevang te bouwen.En het is eveneens goed gelegen om niet lastig te worden gevallen door vervelende journalisten.
Oud 15 augustus 2005, 01:07   #254
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Op Canvas was vanavond een reportage over een Britse simulatie van het regime op Guantanomo Bay, waarvan ik jammer genoeg slechts 3/4 heb gezien.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een aantal vrijwilligers zich lieten behandelen gelijk de gevangenen in Guantanamo, zij het op een iets zachtere wijze.
De dingen die ik daar gezien heb, zijn gewoon walgelijk. Als die manier van handelen een softe versie is van wat er zich op Cuba afspeelt, dan vraag ik mij af met welke morele waarden de VS nog hopen te dwepen als ze de democratie willen verspreiden?
Op die manier worden pedofielen en verkrachters nog niet behandelt, maar wel mensen die VERDACHT worden van terrorisme, vaak zonder al te veel bewijs en altijd zonder enige vorm van proces.
Pedofielen en verkrachters zouden m.i. op dezelfde manier mogen behandeld worden. Misdadigers hoef je niet met fluwelen handschoenen aan te pakken en ja, als er ook maar 1 mensenleven gered kan worden door die 'verzetsstijders' hard aan te pakken, vind ik de balans positief.

edit: met pedofielen bedoel ik pedofiele verkrachters. Die Gedanken sind Frei.[edit]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 15-08-2005 at 02:08
Reason:

Citaat:
Op Canvas was vanavond een reportage over een Britse simulatie van het regime op Guantanomo Bay, waarvan ik jammer genoeg slechts 3/4 heb gezien.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een aantal vrijwilligers zich lieten behandelen gelijk de gevangenen in Guantanamo, zij het op een iets zachtere wijze.
De dingen die ik daar gezien heb, zijn gewoon walgelijk. Als die manier van handelen een softe versie is van wat er zich op Cuba afspeelt, dan vraag ik mij af met welke morele waarden de VS nog hopen te dwepen als ze de democratie willen verspreiden?
Op die manier worden pedofielen en verkrachters nog niet behandelt, maar wel mensen die VERDACHT worden van terrorisme, vaak zonder al te veel bewijs en altijd zonder enige vorm van proces.
Pedofielen en verkrachters zouden m.i. op dezelfde manier mogen behandeld worden. Misdadigers hoef je niet met fluwelen handschoenen aan te pakken en ja, als er ook maar 1 mensenleven gered kan worden door die 'verzetsstijders' hard aan te pakken, vind ik de balans positief.

edit: met pedofielen bedoel ik pedofiele verkrachters. Die Gedanken sind Frei.[/size]

Citaat:

Pedofielen en verkrachters zouden m.i. op dezelfde manier mogen behandeld worden. Misdadigers hoef je niet met fluwelen handschoenen aan te pakken en ja, als er ook maar 1 mensenleven gered kan worden door die 'verzetsstijders' hard aan te pakken, vind ik de balans positief.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 augustus 2005 om 01:08.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 09:41   #255
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Wat ik ook frappant vind: in de KIJK van de vorige maand staat een artikel over die onthoofdingen. In de KIJK, toch niet bepaald een roddelblad. En zij beweren nog net niet dat het hier veel meer lijkt op een filmpje uit de Abu Graib gevangenis dan om een terroristische daad van Aly huppeldepup. De 5 onthoofders waren té doorvoed, de stoel die gebruikt werd was eenzelfde als bij Abu Graib foto's en zo waren er nog vele zaken die niet kloppen. De stem was nagesynct, de man die voorlas wist dat op voorhand, flippend met zijn papiertjes. En zo zijn er nog zaken die gewoon niet kloppen.

Ik was geneigd om die theorieën af te doen als stemmingmakerij, maar nu begin ik toch serieus te twijfelen. Wat nu als die onthoofding heeft plaatsgevonden in de Abu Graib gevangenis, tijdens het Amerikaans bewind? Terwijl die mishandelingen daar gaande waren?

Tsstsstsss... Diezelfde mensen zeiden ook dat de onthoofding gewoon fake was, dat Nick Berg al dood was, voor de onthoofding... Zogezegd omdat het bloed niet 'spoot'... Dat waren dan zogezegde dokters die dat wisten te vertellen.
Sinds de 200volgende onthoofdingen die dmv videocamera gedocumenteerd werden, hoor je uit die hoek niets meer...
Waren deze ook allemaal fake?
Ook hier spoot het bloed niet... En die zogenaamde dokters hoor je niet meer.
Maar het is duidelijk dat het el degelijk allemaal echt is en niet in Abu Graib heeft plaatsgevonden.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 09:54   #256
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dat zeggen de Amerikanen dan wel, uit het rapport van Amnesty international blijkt iets helemaal anders. Trouwens, mensen worden ook gearresteerd omdat ze verklikt worden door jaloerse buren, en het hebben van een dure horloge betekent niet noodzakelijk dat ze Al-Quaidaleden zijn hé, ik denk dat zo'n bewijsmateriaal in een rechtstaat zelfs geen huiszoekingsbevel zou opleveren...
En is de vs geen rechtstaat ? Werkt in belgie het gerecht beter ? De repressie hier vergeten ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 10:22   #257
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een beetje in mijn gat gebeten, want - en je citeert me nog ook - ik begon met te zeggen dat het niet juridisch korrekt was enzovoorts.

Best mogelijk dat de grote meerderheid van die gevangenen terecht opgesloten zitten. Ik twijfel daar zelfs niet aan. Maar het blijft een inbreuk op de mensenrechten dat de Amerikanen geen haast lijken te hebben om een juridische grond te vinden voor de berechting van de ware schuldigen en de onschuldigen (of kleine garnalen) eruit te vissen door middel van eerlijke processen.
Het stoot mij ook tegen de borst dat de Amerikanen wèl al een aantal Guantanamo-gevangenen (die misschien zeer schuldig waren) hebben vrijgelaten via ruiloperaties en discrete onderhandelingen.[edit]
[size=1]After edit by malinois on 15-08-2005 at 11:39
Reason:

Citaat:

Best mogelijk dat de grote meerderheid van die gevangenen terecht opgesloten zitten. Ik twijfel daar zelfs niet aan. Maar het blijft een inbreuk op de mensenrechten dat de Amerikanen geen haast lijken te hebben om een juridische grond te vinden voor de berechting van de ware schuldigen en de onschuldigen (of kleine garnalen) eruit te vissen door middel van eerlijke processen.
Het stoot mij ook tegen de borst dat de Amerikanen wèl al een aantal Guantanamo-gevangenen (die misschien zeer schuldig waren) hebben vrijgelaten via ruiloperaties en discrete onderhandelingen.[/size]

Citaat:

Het stoot mij ook tegen de borst dat de Amerikanen wèl al een aantal Guantanamo-gevangenen (die misschien zeer schuldig waren) hebben vrijgelaten via ruiloperaties en onderhandelingen met handelspartners.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 15 augustus 2005 om 10:39.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 10:25   #258
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
En is de vs geen rechtstaat ? Werkt in belgie het gerecht beter ? De repressie hier vergeten ?
Tijdens de Belgische repressie na WOII zijn schandelijke dingen gebeurd, maar dat is al wel 55 tot 60 jaar geleden.
Oud 15 augustus 2005, 10:41   #259
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
In ieder geval heeft België het Internationaal Strafhof van Den Haag erkend en de VS niet. Ze dreigen er zelfs mee Den Haag gewapenderhand binnen te vallen mocht er ooit één Amerikaan voor dat Internationaal Hof terechtstaan.
Oud 15 augustus 2005, 13:42   #260
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het zal je maar overkomen...........onschuldig in de Hel van Guantanamo terechtkomen........... . En tegelijkertijd wordt wel elders in de VS een veroordeelde (ex-KKKer en opdrachtgever van drie moorden) vrijgelaten (omdat hij rijk was). Leuke wetgeving , ginds in de VS
Als je toevallig in Afganistan op bezoek was ja. Wat moet je idd een pech hebben gehad ja.

Hij is vrijgelaten omdat hij rijk was...wat een onzin kerel! Schrijf een boek ok, daar kun je zoveel dingen in fantaseren als je wil ok.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be