![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is eigenlijk ronduit laks van de overheid dat ze niet meer actie onderneemt om dit dreigend probleem te voorkomen.
Zeker op een moment dat die dreiging zo sterk is toegenomen door de verandering van het klimaat.
![]() |
![]() |
#242 | |
|
![]() Citaat:
Een andere reden waarom de overheid het eigenlijk zou moeten doen zou zijn denk ik omdat ze zo wel vertrouwen van de mensen wint en laat zien dat ze daar in Brussel in staat zijn tot langetermijn denken. En ze zouden de indruk geven dat ze echt bekommerd zijn met het volk ... Ik zou dat toch zo bekijken en ik denk ook dat de overgrote meerderheid zulk voorstel heel warm zou onthalen. Het zijn natuurlijk maar veronderstellingen maar toch... met zulke positieve voorstellen kan je volgens mij, zelfs al overheid, weinig kwaad doen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() groentje:
Alle toiletten op regenwater ______________ Ik wil niet moeilijk doen, maar alle Engelse toiletten die niet op regenwater flushen, moeten vervangen worden door compost-toiletten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||
Banneling
|
![]() Eens die hogedruk-persluchtvaten door de keuring geraakt zijn, gaan we lachen.
Dan gaat er een op het staantje van mijn fiets, en met een eenvoudig persluchtmotertje op de as van het achterwiel (en/of voorwiel) ga ik de Tourmalet beklimmen. Op de brommer idem dito, en hij bromt niet meer, en gedaan met die smerige uitwasemingen. Voor wat de auto betreft, ik heb twintig jaar professioneel baan(gekken)werk overleefd, en daar ben ik met geen stokken meer in te krijgen, perslucht of niet...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juli 2005 om 09:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zie maar wat effect dat heeft op de ecologische voetafdruk als je niet vliegt. Ik vlieg nooit. Wie kan het zelfde zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik chauffeer niet meer. Wie kan dat zeggen? Niet vliegen is geen goeie oplossing. De goeie oplossing daar is de milieu-commissaris van de EU mee bezig (een Griek): de luchtvaart inschakelen in de CO2-emissie-handel.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juli 2005 om 16:52. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
Hoe bedoel je? Of wat insinueer je? En wat moet ik me voorstellen bij compost-toiletten?
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
Minder luchtverkeer zou onze planeet al heel sterk sparen.
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |||
|
![]() Accijnzen op kerosine gebaseerd op niks.[edit]
Laatst gewijzigd door Percalion : 26 juli 2005 om 22:44. Reden: typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() Wat denken jullie eigenlijk dat er nodig is om de overheid zo ver te krijgen dat ze serieuzere maatregelen treft tegen de milieuvervuiling en waterverspilling?
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() En ohja, ik vraag me al jarenlang af wat nu uiteindelijk het meest milieuvriendelijk is:
- glazen flessen die dan worden uitgewassen en herbruikt of - Plastic flessen die op de afvalberg worden gegooid Weet iemand hier iets over?
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je ver van de brouwerij woont zijn de milieukosten van het transport/... groter. Concreet voor België: het verschil is eigenlijk zo klein dat het weinig uitmaakt. Er zijn veel betere plaatsen om energie te besparen. Plastic flessen worden normaal trouwens gerecycleerd of verbrand, maar niet gestort.
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere druppel brandstof die we kunnen uitsparen, sparen we uit. Dat kan niet gezegd worden van de meeste chauffeurs in hun SUV's en pickup trucks.......voor effe een brood te gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar als er in die auto 3 mensen zitten dan is dat net hetzelfde. De grote vervalsing zit hem echter niet in dat verbruik, maar in de AFSTANDEN die afgelegd worden. Een doorsnee vakantiereis heen en terug met de wagen zal zelden meer dan 2500 km bedragen. Met het vliegtuig is dit al snel een veelvoud hiervan. Probeer maar eens met de wagen naar Kenia te rijden. Of naar Japan, of naar Amerika, gesteld dat je daar een autostrade voor zou kunnen gebruiken. Als je eventjes heen en weer naar Oost-Azië vliegt heb je algauw zo'n 30.000 km gevlogen. Dat is per passagier zo'n 800 liter brandstof. Even naar den Dominicaanse of op alternatieve trektocht door Peru? Da's al niet veel beter. Met twee personen vliegen verbruik je op één enkele reis zo even veel als je met je auto op een gans jaar verbruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() ...fuel-burn: Despite its ability to carry 35 per cent more passengers than its competitor, the A380 burns 12 per cent less fuel per seat – reducing operating costs and minimising its effects on the environment at the same time through fewer emissions. The A380 burns fuel per passenger at a rate comparable to that of an economical family car.
bron: Airbus.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Probeer je dat maar eens voor te stellen, zo'n ketel van 1500 liter brandstof die je er in één enkel reisje doorjaagt gewoon voor de fun of om de verveling te verdrijven. Hoeveel zou men daar in Afrika met zo'n ketel niet kunnen doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een markt, dus er wordt geleverd aan competitieve prijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
Ja, ik heb ook al gehoord dat het plastic in België heel goed gerecycleerd wordt, al kan ik me daar niet direct iets bij voorstellen. Recyclage is blijkbaar een term die gebruikt wordt om nogal veel ladingen te dekken. Denk je dat ik eronder mag verstaan dat het plastic opnieuw verbruikt wordt? Ik dacht eigenlijk absoluut niet dat de afstand een rol zou spelen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet echt waarom... is het misschien zo dat er minder glazen flessen in een camion kunnen dan plastieke ofzoiets? Ik dacht dat het eerder met heel andere aspecten te maken zou hebben, bijvoorbeeld: - Voor PET-flessen: plasticproductie is erg milieubelastend, waar trouwens olie voor nodig is..., + een groeiende berg afval die verwerkt moet worden (tenzij natuurlijk volledige recyclage met de betekenis die ik er hierboven aan geef), en als het verbrand wordt: plastic verbranden is énorm schadelijk - Voor glazen flessen: voor de productie is zand nodig... en eh ... voor de rest heb ik geen idee. Glazen flessen worden uitgespoeld (gevolg: meer waterverbruik ?) met stoffen die waarschijnlijk schadelijk zijn voor het milieu en gewoon opnieuwgevuld. - Stevige plastic flessen (het Nederlands systeem): de flessen bestaan uti dikkere, stevige plastic, moeten worden teruggebracht naar de winkel, worden uitgespoeld en gerecycleerd. Ik had dus nooit gedacht dat transport een bepalende factor zou zijn, om niet te zeggen dat het me heel erg verwondert. :-s
![]() |
![]() |