Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2005, 20:45   #241
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt een groot laf bakkes dat niet in Antwerpen durft wonen.
Zegt een onozelaar die denkt dat hij weet waarover hij het heeft, maar niet zelf in Antwerpen woont.

Zelf woon ik in antwerpen

Citaat:
Ja, man ik weet het tegenwoordig moet je jezelf laten overvallen, laten beledigen, laten aframmelen...
Dat noemen ze multicultureel, en dat meot toch ook kunnen, dat is mode..
Ben in antwerpen een keer overvallen en van een kodak beroofd en laat het nu net antwerpenaren geweest zijn die dit veroorzaakt hebben. Had het met kamerabeveiliging gefilmd en het bleken mijn vriendelijke blanke antwerpse buren te zijn. Voor de rest wandel ik veel in voor jullie hoegenaamde probleem gebieden en ga er regelmatig iets drinken, maar ben er nooit bestolen. Enkel voor de tijd dat ik in antwerpen woon ben ik door een rasechte vriendelijke antwerpenaar bestolen.
Oud 8 oktober 2005, 21:03   #242
limburgse wolf
Burger

limburgse wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Wel dumpt Limburg zijn illegale vreemdelingen dan niet in Antwerpen....
Ik denk het ook wel evenals ze van overal gestuurd worden naar Antwerpen.

Daarom deze controle...

Daarom deze controle, trouwens in Antwerpen is er al een verkrottingsbelasting...

Daarom deze controle.
Oud 8 oktober 2005, 21:05   #243
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Wel dumpt Limburg zijn illegale vreemdelingen dan niet in Antwerpen....
Ik denk het ook wel evenals ze van overal gestuurd worden naar Antwerpen.

Daarom deze controle...

Daarom deze controle, trouwens in Antwerpen is er al een verkrottingsbelasting...

Daarom deze controle.
Ja schuif alles maar onder deze controle
Belasting tegen verkrotting,plaats van geld alleen op te strijkenwordt het tijd dat het gebruikt wordt

Uw belasting haalt niet veel uit,he
Al eens gaan zien op het falconplein
Oud 8 oktober 2005, 21:20   #244
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
U zit op kot, en overdag in een of andere unief of hogeschool...
Waarschijnlijk ook maar van zondagavond tot vrijdagavond...

Citaat:
Ben in antwerpen een keer overvallen en van een kodak beroofd en laat het nu net antwerpenaren geweest zijn die dit veroorzaakt hebben. Had het met kamerabeveiliging gefilmd en het bleken mijn vriendelijke blanke antwerpse buren te zijn. Voor de rest wandel ik veel in voor jullie hoegenaamde probleem gebieden en ga er regelmatig iets drinken, maar ben er nooit bestolen. Enkel voor de tijd dat ik in antwerpen woon ben ik door een rasechte vriendelijke antwerpenaar bestolen.
U verblijft nog niet zo lang in Antwerpen en u bent al overvallen geweest, wacht nog een paar maanden voor je terug vertrekt u zal dan ook wel overvallen geweest zijn door een vreemdeling dat zich antwerpenaar noemt.
Moet eens met een paar vriendinnen in een of andere arabische vzw iets gaan drinken...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by phoebe on 08-10-2005 at 22:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
U verblijft nog niet zo lang in Antwerpen en u bent al overvallen geweest, wacht nog een paar maanden voor je terug vertrekt u zal dan ook wel overvallen geweest zijn door een vreemdeling dat zich antwerpenaar noemt.
Moet eens met een paar vriendinnen in een of andere arabische vzw iets gaan drinken...[/size]

[size=1]After edit by phoebe on 08-10-2005 at 22:24
Reason:

Citaat:

Citaat:
U verblijft nog niet zo lang in Antwerpen en u bent al overvallen geweest, wacht nog een paar maanden voor je terug vertrekt u zal dan ook al overvallen geweest zijn door een vreemdeling dat zich antwerpenaar noemt.
Moet eens met een paar vrindinnen in een of andere arabische vzw iets gaan drinken...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
U verblijft nog niet zo lang in Antwerpen en u bent al overvallen geweest, wacht nog een paar maanden voor je terug vertrekt u zal dan ook al overvallen geweest zijn door een vreemdeling dat zich antwerpenaar noemt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door phoebe : 8 oktober 2005 om 21:26.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 21:22   #245
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Ja schuif alles maar onder deze controle
Belasting tegen verkrotting,plaats van geld alleen op te strijkenwordt het tijd dat het gebruikt wordt

Uw belasting haalt niet veel uit,he
Al eens gaan zien op het falconplein
Ik heb niet gezegt dat de verkrottingstax iets uithaald he...maar als men dan echt iets wezenlijk probeert te doen aan het probleem is het ook niet goed voor sommigen...

Oud 8 oktober 2005, 21:25   #246
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegt dat de verkrottingstax iets uithaald he...maar als men dan echt iets wezenlijk probeert te doen aan het probleem is het ook niet goed voor sommigen...
Iets wezenlijks
Als het niks uithaalt,heeft het voor mij inderdaad niks wezenlijks
Oud 8 oktober 2005, 21:32   #247
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

U bent van mening dat de controle niets uithaald, u wenst die controle niet omdat u in de veronderstelling bent dat de privacy ermee geschonden wordt..
naar mijn mening werken de controles wel...vele beter dan een boete in de vorm van een tax.
Een boete zegt niks over het feit of de woning als sardientjes bewoont is ja of nee, dat weet men niet door een boete te ontvangen.
Men kan deze dingen enkel lokaliseren en in kaart brengen door zich effectief op straat te begeven en overal aan te kloppen.

Oud 8 oktober 2005, 21:46   #248
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Moet eens met een paar vriendinnen in een of andere arabische vzw iets gaan drinken...
ik woon en ben ingeschreven in antwerpen, en reeds al beroofd geweest, en de dader is gefilmd bij videobewaking en bleek een blanke antwerpenaar te zijn. Nog wel mijn buur die zich als beste vriend voor deed. Voor de rest ga ik regelmatige naar turkse en marokaanse aangelegenheden en wandel ik regelmatig buiten ook bij nacht en ik merk toch niets van al die dingen die men hier zegt. En ook met een vriendin ga ik naar zo een ontmoetingsplaatsen en word daar altijd zeer hartelijk ontvangen. Dus ik kan uw standpunten niet volgen en nog minder op welke feiten ze gebaseerd zijn. Op eigen ervaring afgaand ben ik bestolen door een echte blanke antwerpenaar dus moet ik daarom konkluderen dat alle blanke antwerpenaren dieven zijn.
Oud 8 oktober 2005, 21:53   #249
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:

Moet eens met een paar vriendinnen in een of andere arabische vzw iets gaan drinken...
Als men op camera al niet meer ziet of het een belg of een vreemdeling is,zijt ge toch wel al heel erg verblind door uw eigen rassenhaat
Oud 8 oktober 2005, 21:59   #250
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als men op camera al niet meer ziet of het een belg of een vreemdeling is,zijt ge toch wel al heel erg verblind door uw eigen rassenhaat
ehum... ik heb geen enkele camera gezien...
en ik haat geen rassen, ik zie niet in waarom ik dat zou doen, ik vind alleen dat men zich als vreemdeling moet aanpassen aan de waarden en normen van het land waar je verblijft, als u dat gelijk zet met rassenhaat, tja... als u zo goedkoop wil zijn ....dat is dan voor u rekening niet de mijne.

Oud 8 oktober 2005, 22:05   #251
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
en ik haat geen rassen, ik zie niet in waarom ik dat zou doen, ik vind alleen dat men zich als vreemdeling moet aanpassen aan de waarden en normen van het land waar je verblijft, als u dat gelijk zet met rassenhaat, tja... als u zo goedkoop wil zijn ....dat is dan voor u rekening niet de mijne.
Gemakkelijk,he
Aanpassen,daarom gaat ge ze nu al in hun eigenland bestoken,opdat ze zeker al niet naar hier moeten komen
Gaan jullie ook verder dan marokko alleen?????

En met die camera,wijs ik op een posting van Armoede,in verband met beroofd zijn door een belg en niet door een vreemdeling
Oud 8 oktober 2005, 22:14   #252
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik woon en ben ingeschreven in antwerpen, en reeds al beroofd geweest, en de dader is gefilmd bij videobewaking en bleek een blanke antwerpenaar te zijn. Nog wel mijn buur die zich als beste vriend voor deed. Voor de rest ga ik regelmatige naar turkse en marokaanse aangelegenheden en wandel ik regelmatig buiten ook bij nacht en ik merk toch niets van al die dingen die men hier zegt. En ook met een vriendin ga ik naar zo een ontmoetingsplaatsen en word daar altijd zeer hartelijk ontvangen. Dus ik kan uw standpunten niet volgen en nog minder op welke feiten ze gebaseerd zijn. Op eigen ervaring afgaand ben ik bestolen door een echte blanke antwerpenaar dus moet ik daarom konkluderen dat alle blanke antwerpenaren dieven zijn.
Wel, dan hebt u blijkbaar meer ( geluk een overval is een overval ....) dan enig ander persoon die ik ken en ook woonzaam is in Antwerpen.
Afgaande op mijn persoonlijke ervaring ben ik nog niet overvallen geweest door een witte Antwerpenaar, maar al ettelijke keren door marokaanse Antwerpenaars, ben ik nog nooit nageroepen geweest door een Blanke Antwerpenaar maar door een Vreemde Antwerpenaar, Ik heb een lange tijd geleden geprobeert een Turkse vzw binnen te stappen, en werd buitengekeken, ik geraakte niet verder dan de deur..
Dus ja...Het wil niet zeggen dat u deze problemen niet of nog niet ondervonden heeft dat ze niet bestaan, of dat het overdreven is.
Dat is funest oneerlijk en onjuist.
Mensen die hiervan het slachtoffer zijn of worden hebben ook het recht op veiligheid, ook al heeft u of enig ander er nog god zij dank geen last van onder vonden.

Oud 8 oktober 2005, 22:23   #253
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gemakkelijk,he
Aanpassen,daarom gaat ge ze nu al in hun eigenland bestoken,opdat ze zeker al niet naar hier moeten komen
Gaan jullie ook verder dan marokko alleen?????
Over wat bent u nu bezig?
Welkom zijn ze als ze zich aanpassen, anders blijven ze beter waar ze zijn.
Toch niet zo abnormaal zou ik zo zeggen...

Citaat:
En met die camera,wijs ik op een posting van Armoede,in verband met beroofd zijn door een belg en niet door een vreemdeling
Heb ik dan ergens gezegt of gesugereerd dat armoede zou liegen?
en dat Belgen zoiets niet doen?
Ik heb gezegt dat hij ook wel eens een keer zal overvallen worden door een vreemde Antwerpenaar. en dat komt van persoonlijke ervaring.
Het is natuurlijk te hopen dat hij niet meer overvallen wordt, maar die kans bestaat altijd.

Oud 8 oktober 2005, 22:28   #254
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wel, dan hebt u blijkbaar meer ( geluk een overval is een overval ....) dan enig ander persoon die ik ken en ook woonzaam is in Antwerpen.
Afgaande op mijn persoonlijke ervaring ben ik nog niet overvallen geweest door een witte Antwerpenaar, maar al ettelijke keren door marokaanse Antwerpenaars, ben ik nog nooit nageroepen geweest door een Blanke Antwerpenaar maar door een Vreemde Antwerpenaar, Ik heb een lange tijd geleden geprobeert een Turkse vzw binnen te stappen, en werd buitengekeken, ik geraakte niet verder dan de deur..
Dus ja...Het wil niet zeggen dat u deze problemen niet of nog niet ondervonden heeft dat ze niet bestaan, of dat het overdreven is.
Dat is funest oneerlijk en onjuist.
Mensen die hiervan het slachtoffer zijn of worden hebben ook het recht op veiligheid, ook al heeft u of enig ander er nog god zij dank geen last van onder vonden.
moet ik dan aan het vb gaan eisen dat alle witte antwerpenaren om je woorden te gebruiken, antwerpen uitgezet moeten worden omdat ze mij door die gebeurtenissen een onveilig gevoel geven. En nu zegt ge het zelf angst speelt een rol, onveilig voelen is angst, en daar speelt het vb erg handig op in; ZE MANUPILEREN DE MENSEN DOOR OP HUN ANGSTEN IN TE SPELEN EN DAAROM DAT IK DE VBERS ANGSTHAZEN NOEM. Ik kan enkel voor mezelf spreken en kan niet zeggen dat ik ooit op straat door een turk of marokaan lastig gevallen ben, integendeel ben daar altijd hartelijk en warm ontvangen.
Oud 8 oktober 2005, 23:02   #255
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
moet ik dan aan het vb gaan eisen dat alle witte antwerpenaren om je woorden te gebruiken, antwerpen uitgezet moeten worden
Kijk U baseert zich op leugens en halve waarheden als het om het Vlaams Belang gaat.
Het Vlaams Belang zegt NIET dat alle vreemdelingen uit het land moeten gezet worden.
Maar diegenen die zich hier in België niet weten te gedragen als een fantsoenlijk mens, die horen hier ook niet thuis.

Citaat:
En nu zegt ge het zelf angst speelt een rol, onveilig voelen is angst,
Veiligheid is een mensenrecht, en is de verantwoordelijkheid van het politiek bestuur.
En het huidig bestuur faalt hier miserabel in.

Citaat:
en daar speelt het vb erg handig op in; ZE MANUPILEREN DE MENSEN DOOR OP HUN ANGSTEN IN TE SPELEN EN DAAROM DAT IK DE VBERS ANGSTHAZEN NOEM.
Het Vlaams Belang blijkt de enige partij te zijn die de dingen bij naam noemt, en dit telkens op de agenda zet op de Antwerpse gemeenteraad.
IK NOEM U EEN EGOISTISCH EN KORTZIGTIGE PERSOONTJE
Dus omdat u het niet heeft meegemaakt, en enkel bent overvallen door een blanke Antwerpenaar wil dat zeggen dat men vooral geen effectief beleid zou mogen voeren om de criminaliteit in Antwerpen en elders te doen laten dalen, want het is toch maar een "gevoel" van onveiligheid. (U zegt zelf ook al wel overvallen geweest te zijn) ik ben van mening dat het niet om een gevoel van onveiligheid gaat, maar van een falend belijd, en het minimaliseren van een groot probleem. Volgens wat ik kan opmaken uit uw postings is
Antwerpen niet onveilig, en als je beroofd wordt is het zeker geen vreemdeling, alleen maar een Belg en dat maakt het volgens u minder erg...
Er mag niet effectief hard opgetreden worden, want het volk wordt gemanipuleerd, dat Antwerpen een onveilige stad is. En dat de vreemdeling daar alles de schuld van is...
Man doe toch niet onnozel.

Citaat:
Ik kan enkel voor mezelf spreken en kan niet zeggen dat ik ooit op straat door een turk of marokaan lastig gevallen ben, integendeel ben daar altijd hartelijk en warm ontvangen.
Van waar meent u dan het rechht te hebben om de antwerpenaars die dat al wel meegemaakt hebben angsthazen te noemen?[edit]
[size=1]After edit by phoebe on 09-10-2005 at 00:09
Reason:

Citaat:
moet ik dan aan het vb gaan eisen dat alle witte antwerpenaren om je woorden te gebruiken, antwerpen uitgezet moeten worden
Kijk U baseert zich op leugens en halve waarheden als het om het Vlaams Belang gaat.
Het Vlaams Belang zegt NIET dat alle vreemdelingen uit het land moeten gezet worden.
Maar diegenen die zich hier in België niet weten te gedragen als een fantsoenlijk mens, die horen hier ook niet thuis.

Citaat:
Veiligheid is een mensenrecht, en is de verantwoordelijkheid van het politiek bestuur.

Citaat:
en daar speelt het vb erg handig op in; ZE MANUPILEREN DE MENSEN DOOR OP HUN ANGSTEN IN TE SPELEN EN DAAROM DAT IK DE VBERS ANGSTHAZEN NOEM.
Het Vlaams Belang blijkt de enige partij te zijn die de dingen bij naam noemt, en dit telkens op de agenda zet op de Antwerpse gemeenteraad.
Dus omdat u het niet heeft meegemaakt, en enkel bent overvallen door een blanke Antwerpenaar wil dat zeggen dat men vooral geen effectief beleid zou mogen voeren om de criminaliteit in Antwerpen en elders te doen laten dalen, want het is toch maar een "gevoel" van onveiligheid. (U zegt zelf ook al wel overvallen geweest te zijn) ik ben van mening dat het niet om een gevoel van onveiligheid gaat, maar van een falend belijd, en het minimaliseren van een groot probleem. Volgens wat ik kan opmaken uit uw postings is
Antwerpen niet onveilig, en als je beroofd wordt is het zeker geen vreemdeling, alleen maar een Belg en dat maakt het volgens u minder erg...
Er mag niet effectief hard opgetreden worden, want het volk wordt gemanipuleerd, dat Antwerpen een onveilige stad is. En dat de vreemdeling daar alles de schuld van is...

Citaat:
Ik kan enkel voor mezelf spreken en kan niet zeggen dat ik ooit op straat door een turk of marokaan lastig gevallen ben, integendeel ben daar altijd hartelijk en warm ontvangen.
Van waar meent u dan het rechht te hebben om de antwerpenaars die dat al wel meegemaakt hebben angsthazen te noemen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Dus omdat u het niet heeft megemaakt, en enkel bent overvallen door een blanke Antwerpenaar wil dat zeggen dat men vooral geen effectief beleid zou mogen voeren om de criminaliteit in Antwerpen en elders te doen laten dalen, want het is toch maar een "gevoel" van onveiligheid.U bent ook al wel overvallen geweest... gevoel???denk het niet...
Antwerpen is niet onveilig, en als je beroofd wordt is het zeker geen vreemdeling, alleen maar een Belg en dat maakt het volgens u minder erg...

Citaat:
Van waar meent u dan het rechht te hebben om de antwerpenaars die dat al wel meegemaakt hebben angsthazen te noemen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door phoebe : 8 oktober 2005 om 23:09.
Oud 8 oktober 2005, 23:43   #256
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Crapuul, is crapuul.
U noemt toch ook een appelsien een appelsien? of noemt u dat een peer?
Dat u gehersenspoeld bent moet u weten, ik geloof in de vrije meningsuiting, en het zal mij worst wezen, wat een grijzewollesokendrager als u ervan vind.
ter info: ik draag op deze moment zwarte nylons
ik heb nergens beweerd gehersenspoeld te zijn
ik blijf erbij dat jouw taalbegruik crapuleus is, dat je jezelf omlaag haalt , geen eergevoel?
slechte manieren blijven slechte manieren, heeft niks met vrije meningsuiting te maken
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 01:13   #257
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik al naar Marokko zou gaan, zal ik mij als vreemdeling dan ook aanpasen aan de normen, en waarden van Marokko.
Marokko hoeft zich niet aan te passen aan mij.
Dat wil ik zien

Phoebe met een hoofddoekje ?

Citaat:
sommige willen gewoon geen verbetering..
Oud 9 oktober 2005, 01:19   #258
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bent van mening dat de controle niets uithaald, u wenst die controle niet omdat u in de veronderstelling bent dat de privacy ermee geschonden wordt..
naar mijn mening werken de controles wel...vele beter dan een boete in de vorm van een tax.
Een boete zegt niks over het feit of de woning als sardientjes bewoont is ja of nee, dat weet men niet door een boete te ontvangen.
Men kan deze dingen enkel lokaliseren en in kaart brengen door zich effectief op straat te begeven en overal aan te kloppen.
Zou het niet zo zijn dat men de hele buurt viseert en niet alleen bij mensen aanklopt zonder papieren die in krotten van huisjesmelkers wonen, maar ook bij andere armen, om hen nog maar eens de pieren uit de neus te vragen over hun sociale situatie, hun inkomen, hun bezigheden,...

Dat beschouw ik dan zeker wel als een inbreuk op de privacy.
Oud 9 oktober 2005, 01:26   #259
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stel dat er buitenlandse mensen zijn (vreemdelingen dan, of allochtonen, als je dat liever hoort) die de wet niet overtreden, moeten zij zich dan verder nog aanpassen ?
Dat je de waarden moet respecteren vind ik normaal. Waarden zijn immers universeel en overal voorkomend. Respect, liefde en vriendschap zijn van die waarden.

De normen respecteren vind ik niet nodig. De normen zijn een soort van knagende wormen, storende regeltjes die mensen zichzelf opleggen en waarvan ze in hun neurotische waanzin eisen dat andere mensen zich diezelfde normpjes opleggen.
Normen zijn vergif voor de waarden. Respect, liefde en vriendschap worden aangetast door een overdreven belang te hechten aan normen.

In mijn persoonlijk leven los ik dat op door de waarden te respecteren, en van de normen alleen een beperkt aantal waar ik echt achtersta.
Oud 9 oktober 2005, 11:58   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het aan de staat om deze praktijken te voorkomen en de huisjesmelkers en immo's aan te pakken die dikke winsten maken en te zorgen dat er genoeg sociale woning voorhanden zijn. Het lijkt wel dat ge bekommerd zijt om die opeengepakte mensen. Daarom dat ge graag ziet dat ze ook nog op straat komen te staan of vermoedelijk het land uitvliegen. Als het gaat over de uitbuiting van die mensen laat ze dan eerst die uitbuiters opppakken en zwaar straffen.
En hoe denkt ge dat te doen?
Ziet ge dat aan de gevel ?
Op uw kosten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be