Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2005, 15:22   #241
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wat ik niet goed begrijp (tenzij ik het verkeerd heb begrepen), is dat Hamami dus veroordeeld werd voor slagen en verwondingen met de dood als gevolg (max. 10 jaar) + die criminele daden (ook 10 jaar) = samen 20 jaar

Zijn kompaan echter, is wèl veroordeeld voor "poging tot doodslag" (terwijl die géén agent heeft doodgeschoten) én criminele daden = samen 25 jaar!

Is er iemand die me deze verschillen kan uitleggen?

(en nee, de spijtbetuiging van Hamani dat hij die man heeft doodgeschoten kan toch moeilijk méér doorwegen dan de niet-spijtbetuiging van zijnkompaan omdat die andere agent niét is doodgeschoten?)
géén idee circe ...
we moeten het hier ook maar doen met wat de geruchtenmolen ons levert
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 15:27   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
géén idee circe ...
we moeten het hier ook maar doen met wat de geruchtenmolen ons levert
Jij maakt het je wel gemakkelijk, hé?

Wat Circe hier zegt zijn echter FEITEN.

GEEN geruchtenmolen.
Oud 11 oktober 2005, 15:28   #243
Stephanieke
Banneling

Stephanieke's schermafbeelding

Standaard

Flikken zijn ook zo geen heiligen, waarom geen topic over die racistische flikken in
New Orleans die een zwarte zijn hoofd inslaan.

Slachtoffer van afranseling voor camera: "Ik was nuchter"

De gepensioneerde leerkracht Robert Davis

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Stephanieke on 11-10-2005 at 16:42
Reason:
--------------------------------

Flikken zijn ook zo geen heiligen, waarom geen topic over die racistische flikken in

[/size]

[size=1]After edit by Stephanieke on 11-10-2005 at 16:41
Reason:

[/size]

[size=1]After edit by Stephanieke on 11-10-2005 at 16:28
Reason:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

New Orleans die een zwarte zijn hoofd inslaan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Stephanieke : 11 oktober 2005 om 15:42.
Stephanieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 15:39   #244
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Voor mijn part mag er op moord op politie-agenten de doodstraf staan.
Die mensen riskeren hun leven om de orde te handhaven en worden zelf vervolgd wanneer ze een zware crimineel doodschieten zonder het voorval ernstig te kunnen rechtvaardigen. Waarom worden dan zware criminelen zo goed behandeld wanneer ze een politieman vermoorden?
dan lijkt het me meer dan logisch dat je de lijn doortrekt voor eenieder... ik zie niet in waarom het leven van een politie-agent meer 'waard' moet zijn dan een gewone burger

hoort helaas bij de job.. dan kan je net zogoed pleiten voor de doodstraf voor moord op politie-agenten én alle andere beroepen ( zoals bv security-diensten) die een grotere kans maken slachtoffer te worden van geweldpleging zodra ze als een soort 'belemmering' aanzien worden tijdens criminele activiteiten

zou er nog moeten aan ontbreken

bedoel je nu beter dan wanneer ze een doorsnee burger vermoorden of gewoon goed behandeld sowiezo ?
in 't eerste geval mag je dat hier toch eens hard maken ... btw recent voorval kan hier alvast niet dienen daar er geen sprake is van moord
Oud 11 oktober 2005, 15:42   #245
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Rechter oordeelt dat moordenaar niet het opzet had te doden met kalashnikov waardoor de opgelegde strafmaat (in normale omstandigheden) bijzonder laag zou gebleven zijn.

1/ De voorzitter van de VLD vindt dat ook en wil de wet aanpassen.

2/De politievakbond vindt hetzelfde en betoogt voor het justitiepaleis uit protest.

De strafmaat die daarna opgelegd wordt past beter bij de misdaad van een moordenaar die met opzet een politieagent neerschoot dan eentje die 'niet met het oogmerk te doden' gebeurde.

Ofwel was het verdict van de rechter die van geen opzet tot moord wilde weten een 'vergissing' ofwel de strafmaat die daar de dag later op volgde.
eerder het laatse dan onder druk van 1/ en 2/

een 'vergissing' van de rechter lijkt me erg onwaarschijnlijk... dan moet je op z'n minst de moed hebben om toe te geven dat het eerder een 'vergissing' van de volksjury betrof
Oud 11 oktober 2005, 15:48   #246
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Neen.

De functie van politieagent moet wettelijk beschermd worden, beter dan nu. Dat is in ons aller voordeel.

Wat die onschuldige betreft, kunnen we misschien eerst eens zien hoeveel percent politieagenten gedood worden, en dat vergelijken met het percentage van burgers die onschuldig gedood worden. Het zou kunnen blijken dat het ene een probleem is, terwijl het andere percentsgewijs nauwelijks bestaat.

Egidius
jezus wat een zever is me dat nu ....
vertrokken van een schone lei betekent dit dus ...
dus als je 1 rotte appel ( crimineel ) hebt die er in slaagt bv 5 politieagenten neer te schieten alvorens zelf neergeschoten te worden resp. ingerekend te worden dan is het 4-0 resp. 5-0 ?
en is het dus maatschappelijk aanvaardbaar dat er 4 á 5 onschuldigen sneuvelen ?[edit]
[size=1]After edit by praha on 11-10-2005 at 16:50
Reason:

Citaat:
Neen.

De functie van politieagent moet wettelijk beschermd worden, beter dan nu. Dat is in ons aller voordeel.

Wat die onschuldige betreft, kunnen we misschien eerst eens zien hoeveel percent politieagenten gedood worden, en dat vergelijken met het percentage van burgers die onschuldig gedood worden. Het zou kunnen blijken dat het ene een probleem is, terwijl het andere percentsgewijs nauwelijks bestaat.

Egidius
dus als je 1 rotte appel ( crimineel ) hebt die er in slaagt bv 5 politieagenten neer te schieten alvorens zelf neergeschoten te worden resp. ingerekend te worden dan is het 4-0 resp. 5-0 ?
en is het dus maatschappelijk aanvaardbaar dat er 4 á 5 onschuldigen sneuvelen ?[/size]

Citaat:
Neen.

Egidius
en is het dus maatscappelijk aanvaardbaar dat er 4 á 5 onschuldigen sneuvelen ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 11 oktober 2005 om 15:50.
Oud 11 oktober 2005, 15:49   #247
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan lijkt het me meer dan logisch dat je de lijn doortrekt voor eenieder... ik zie niet in waarom het leven van een politie-agent meer 'waard' moet zijn dan een gewone burger
De functie van politieagent moet beschermd worden, beter dan nu. Dat is in ons aller voordeel.

Citaat:
hoort helaas bij de job.. dan kan je net zogoed pleiten voor de doodstraf voor moord op politie-agenten
Inderdaad, daar pleit ik dan ook voor.

Citaat:
én alle andere beroepen ( zoals bv security-diensten) die een grotere kans maken slachtoffer te worden van geweldpleging zodra ze als een soort 'belemmering' aanzien worden tijdens criminele activiteiten
Privé-agenten kunnen vanzelfsprekend geen aanspraak maken op het speciaal statuut dat de staat voor zijn politieagenten moet voorzien. Anders zou het geen speciaal statuut meer zijn.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 15:52   #248
Egidius

Standaard

Citaat:
Dank voor uw constructieve bijdrage.

Citaat:
5-0? Wat moet dit toch allemaal betekenen?
Wat bedraagt het percentage onschuldige burgers dat in België door de politie doodgeschoten werd?
Wat bedraagt het percentage agenten die door gangsters doodgeschoten werden?

Citaat:
en is het dus maatschappelijk aanvaardbaar dat er 4 á 5 onschuldigen sneuvelen ?
Neen, waarom zou dat?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 11-10-2005 at 16:53
Reason:

Citaat:

Citaat:
Wat bedraagt het percentage onschuldige burgers dat in België door de politie doodgeschoten werd?

Citaat:
en is het dus maatschappelijk aanvaardbaar dat er 4 á 5 onschuldigen sneuvelen ?
Neen, waarom zou dat?

Egidius[/size]

Citaat:

Citaat:
Toch niet dat je geen argument hebt tegen mijn stelling?

Citaat:
Neen, waarom zou dat?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 11 oktober 2005 om 15:53.
Oud 11 oktober 2005, 16:04   #249
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doodstraf die zopas een politieagent onderging is evenzeer irreversibel.
ooit ontkend ? mijn beste
vreemdsoortige argumentatie hou jij erop na...

dus al er morgen nog eens een agent overhoop geschoten wordt dan maakt het minder uit wie we executeren ?
als achteraf blijkt dat hij/zij onschuldig is/was is het niet zo héél erg daar die politieagent toch ook niet meer levend te maken is ?
waarom stel je jezelf niet kandidaat
Oud 11 oktober 2005, 16:08   #250
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doodstraf die zopas een politieagent onderging is evenzeer irreversibel.
De moord op een agent wordt bestraft, terecht bestraft, maar wie bestraft de overheidsgecontroleerde moord of is deze moord rechtvaardig?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 16:08   #251
Egidius

Standaard

Citaat:
dus al er morgen nog eens een agent overhoop geschoten wordt dan maakt het minder uit wie we executeren ?
...
waarom stel je jezelf niet kandidaat
In het voorliggend geval lijkt Hammani me de beste keus.

Egidius
Oud 11 oktober 2005, 16:28   #252
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend maak ik onderscheid...
Ik ben, dus ik discrimineer.
Van bij zijn conceptie begint een mens al te discrimineren.
Dus om op je vraag te antwoorden: ik discrimineerde jou post omdat ik hem de moeite waard vond om op te reageren.

Egidius
het kenmerk 'de moeite waard om erop te reageren' heeft je dus doen besluiten om erop te reageren ?

het kenmerk 'het is praha z'n post' heeft je doen besluiten je respons rechtstreeks aan praha te adresseren ?
Oud 11 oktober 2005, 16:33   #253
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij maakt het je wel gemakkelijk, hé?

Wat Circe hier zegt zijn echter FEITEN.

GEEN geruchtenmolen.
????

Circe vroeg naar het waarom ... van de verschillende uitspraken
alles aan feiten wat ons bekend is , zijn de beide uitspraken
of was jij er bij ?
Oud 11 oktober 2005, 16:39   #254
Egidius

Standaard

Citaat:
het kenmerk 'de moeite waard om erop te reageren' heeft je dus doen besluiten om erop te reageren ?

het kenmerk 'het is praha z'n post' heeft je doen besluiten je respons rechtstreeks aan praha te adresseren ?
Zo moet het ongeveer in elkaar zitten, denk ik.

Dat is wettelijk toch allemaal in orde, hoop ik?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 11-10-2005 at 17:39
Reason:

Citaat:

Egidius[/size]

Citaat:

Dat is wettelijk toch allemaal in orde?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 11 oktober 2005 om 16:39.
Oud 11 oktober 2005, 16:40   #255
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Waarom laten we ons leger niets eens iets nuttig doen en laat hun met machine geweren door onze rotte steden paraderen en het gespuis opruimen of dit nu blanken, bruinen of zwarten zijn.

Laat ze in schaarbeek, molenbeek en nog tal van andere achterbuurten eens grote kuis houden.

Verander de wetgeving en zorg dat criminaliteit niet meer loont.
installeer een politiestaat (enkel de mensen die iets te vrezen hebben zijn tegen dit soort staat)

Voer de doodstraf in en geef veroordeelde een erbarmelijke celstraf in plaats van een luxe leven.
Dwangarbeid voor elke vooroordeelde zodat ze zelf voor hun kosten opdraaien.

Men kan gerust de echte criminaliteit gaan aanpakken zonder dat men mensen moet veroordelen omdat ze door het rood stappen of een papiertje op de weg laten vallen.
moordenaars en verkrachters en bepaalde vandalen en dieven horen niet thuis op deze wereld maar horen thuis in het hiernamaals en liefst 3 meter onder de grond.
Er is niet alleen een oorlog tegen terrorisme bezig maar ook eentje tegen het gespuis dat als een kanker in alle rangen van de samenleving aanwezig is en hoe rijker hoe erger de kanker dus laat ons dit kapitalistisch gespuis omver werpen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 16:54   #256
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

de zogenaamde "mensenrechtenorganisaties"zwijgen weer als vermoord omdat het maar nen agent is die gemold werd.Wacht..er is nen zwarten afgerammeld in N.O.,wat m.i.ook niet nodig was,maar ge zult ze nu wel oren op de zenders met de nodige beelden,om zo rap mogelijk dienen bruinen moordenaar in de vergeethoek te krijgen.Dat is het ware gelaat van "de liga voor de mensenrechten"Volg het maar eens op.
Oud 11 oktober 2005, 16:59   #257
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, waarom zou dat?

Egidius
geen idee wat de verhoudingen mogen wezen... is daar enig cijfermateriaal van ?
ik vermoed dat het aantal politieagenten door gangsters doodgeschoten véél groter is dan het aantal onschuldigen neergeschoten door politieagenten
logisch ook... het is ook deels hun job die confrontatie aan te gaan en de burger te beschermen
niet dat het wenselijk is ... verre van... elke dode is er eentje teveel

het zou pas onlogisch worden indien er meer of een gelijkaardig aantal onschuldigen door de politie wordt neergekogeld

omdat jij ze blijkbaar in een balans wou afwegen
Oud 11 oktober 2005, 17:03   #258
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het voorliggend geval lijkt Hammani me de beste keus.

Egidius
't ging 'm effe niet over Hammani maar over onschuldigen in de vs
Oud 11 oktober 2005, 17:05   #259
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius
natuurlijk datte... Egidus... maak je geen zorgen
en weet je waarom ?
omdat dat niet valt onder wat men onder discriminatie verstaat
Oud 11 oktober 2005, 17:15   #260
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Waarom laten we ons leger niets eens iets nuttig doen en laat hun met machine geweren door onze rotte steden paraderen en het gespuis opruimen of dit nu blanken, bruinen of zwarten zijn.

Laat ze in schaarbeek, molenbeek en nog tal van andere achterbuurten eens grote kuis houden.
ik sta daar geheel achter ... mijn beste
op voorwaarde dat jij bereid bent met een groot hangbordje 'gespuis' op die bewuste dag in de straten van schaarbeek of molenbeek te flaneren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be