![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enerzijds wordt gezegd ook van oud VU'ers en Niveanen dat het Vlaams Blok in den beginnen alleen de Vlaamse onafhankelijkheid bespeelde. Nu zegt u dat het Vlaams Blok in het begin een racistische partij was. Als het Blok dit al was, wat dan van alle andere partijen? Anderzijds kan ik dan helemaal niet begrijpen dat de Volksunie in de beginperiode zich trachtte te verzoenen met het Vlaams Blok. Ik kan mij dan niet voorstellen dat een VU zich zou inlaten met ordinaire racisten, terwijl ze dat enkele jaren voordien wél met het racistische FDF heeft gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- wet op de partijfinanciering - de onschendbaarheid in vraag stellen van mandatarissen op een 'racistische' lijst - ook leden die hun medewerking hebben verleend aan een partij of partijen die veroordeeld zijn voor 'racisme' kunnen vervolgd worden. - het nieuwe voorstel van Vautmans om militairen verkiesbaar te stellen, behalve op een lijst van voor 'racisme' veroordeelde partijen. Hoe noemt men dan dergelijke maatregelen? Met democratie heeft heel die zaakje weinig te maken. Men mag nog zoveel bestraffen en nog zoveel wetten maken om een bepaald deel van de bevolking het zwijgen op te leggen! Zijn hier alle problemen mee opgelost? Is het regime dan tegemoetgekomen aan de verzuchtingen van 1 miljoen Vlamingen? Als de N-VA hier haar steun aan verleent is zij een even grote Vlaamse pest als de gehele Belgische staat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beter kan het niet gezegd worden! Iedereen weet toch wel dat enkel en alleen het 'België barst' van het Vlaams Belang DE reden is voor die heksenjacht. En ja, ik ben ervan overtuigd dat veel NVA kiezers de houding van hun partijtop inzake deze zaak, erg betreuren. Een partij, die steun verleent aan het Belgische establishment, dat enkel tot doel heeft de grootste Vlaamse oppositiepartij kapot te krijgen, en daarenboven wil onderhandelen met de corrupte PS inzake federale machtsdeelname in 2007, is het woord Vlaams in zijn partijnaam niet waardig. Hopelijk komt de partijtop tijdig tot inkeer. Zoniet: een erg pijnlijke zaak voor de NVA stemmers met het Vlaamse hart op de juiste plaats!
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() als ik eens de volledige topic hier overzie, kan ik alleen maar vaststellen, dat het piekt bij het VB dat ze bijna geen N-VAers binnen krijgen. Nog nooit zoveel oubollige oneliners gehoord dan hier!
Dit zou wel eens de reden kunnen zijn (op BLZ 79 waar de gemiddelde opleidingsgraad in af te lezen is) : http://www.vvb.org/extra/872/0506opinieonderzoek.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat piekende polls en verrassingsloze verkiezingsuitslagen met gemiddelde opleidingsgraden te maken hebben mag Joost weten, maar ik denk wel te weten waarom je er dit bijsleurde.
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo mogen ons dan uitmaken voor NIVEANEN; Niveau hebben ze helemaal niet. De poll bewijst het.
![]() |
![]() |
#247 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sorry, Giserke, vraag me werkelijk af wat jij onder oubollig verstaat? Kan alleen maar vasstellen, dat menig NVA stemmers, niet gebonden aan enig mandaat of positie, zich stilaan vragen stellen over de 'vlaamse' houding van de NVA partij top. En werkelijk, bij mij piekt niks. Ik heb veel respect voor al die NVA stemmers die een onafhankelijk Vlaanderen genegen zijn. Ik ben echter bang voor de ontnuchtering die hun te wachten staat als, en ik zeg wel als, de partijtop van de NVA op dezelfde wijze de 'Vlaamse lijnen' blijft uitzettten zoals ze nu bezig is. Want dat verdient een NVA stemmer met een Vlaamse overtuiging niet. En ja, de tijd zal alles uitleggen. Eén ding geef ik je wel op een briefje : een federale deelname in 2007 van de NVA, in kartel met de tjeven, betekent niet meer dan een verdamping van diezelfde NVA, met een vlucht van stemmen..... jawel Giserke, naar het Vlaams Belang. Wees er intussen van overtuigd dat ik blij met elke Vlaamse stem. En ja, dat opleidingsniveau..............spreek je nu vanuit je mandaatpositie , die je blijkbaar in een verheven status brengt of sluit je je ook aan bij diegenen die beweren het Vlaams Belang 1 miljoen stemmen van domme mensen heeft gekregen.
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn' ze'?
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#250 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk voor de N-VA kunnen ze evenveel VLD'ers, SPA'sten en CD&V'ers tot de N-VA bekeren. Dan bezie ik de N-VA gewoon als een doorgeefluik naar het VB... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vriendelijke groeten vanwege een doorgeefluik-nationalist (eens iets anders...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua ideologie zou ik niet van 'groots' durven gewagen. Eerder (abo)minabel.
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie voor écht groots kiest moet natuurlijk bij de Christelijke Democraten zijn met de 'V' van Vlaams aan het staartje.
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar robert t zat er volkomen naast met te stellen dat de CD&V de grootste partij is. Tenzij hij het verschil niet kent tussen een kartel en een partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V is de grootste partij. (Eerder schrijven jullie dat de N-VA maar goed is voor 80.000 stemmen, dan steekt de CD&V met kop en schouders boven het VB met de overige stemmen.
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke verkiezingen hebben dat uitgewezen?
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet wel alles quoten anders trek je mijn posting uit de kontekst.
![]() |
#260 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb gesteld : volgens de opiniepeilingen. Ik weet heus wel dat je die met een kilo zout moet nemen, maar ik kan het ook niet helpen dat de verhouding CD&V-N-VA niet apart vermeld wordt. In dit geval twijfel ik er niet aan dat het VB de grootste partij is. En al zal het je verbazen, zelfs ik ken het verschil tussen een kartel en een partij.
|
![]() |
![]() |