Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2006, 16:33   #241
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hij vroeg er zelf om !
U vraagt: wij draaien!
U zou beter eens wat argumenten draaien, daar vragen wij ook om. De conclusie van Turkje staat nog altijd recht hoor Eric Kronkelmans, hoezeer jij ook probeert mist te spuien door persoonlijke aanvallen en schijnmanoeuvres
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:33   #242
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij vroeg er zelf om !
U vraagt: wij draaien!
Zielig.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:46   #243
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Domme dikkenekken die ervan uitgaan dat zij de ganse waarheid in pacht hebben
Als ge persoonlijk het VN-leger achter u staan hebt, kunt ge u al iets permitteren hé.

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 januari 2006 om 16:48.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 15:20   #244
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schelden naar flurken is normaal toch! Moeten we die doodschietn, beboeten, in den bak steken? Ik hou van mensen die er naast zitten het eens flink in te peperen. Als bompa is dat toch mijn recht?
Moesten alle bompa's op straat wat meer tussenkomen, zoals dat vroeger gebeurde en met respect werden behandeld in plaats van uitgelachen...
Voor viswijven wel.
Of jij er respect mee afdwingt durf ik betwijfelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 18:42   #245
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het lijkt me in elk geval NODIG dat je nog wat bijstudeert.
bijleren kan altijd, maar ik heb er al wel wat studies over verteerd, vooral van het HIVA.
Citaat:
Iemand wiens familie hier al drie generaties "verblijft" zullen we maar zeggen, en nog steeds een taalachterstand naar school moet, is een slachtoffer van de foute opvoeding door zijn ouders, geen slachtoffer van het schoolsysteem, de zogenaamd racistische leerkrachten of de zogenaamd racistische vlamingen. Als je naar een land emigreert leer je de taal. Dat de Arabieren dit nooit gedaan hebben is bewezen: heel noord-afrika sprak totaal géén arabisch, maar wil niet zeggen dat wij daaraan moeten toegeven. tot hiertoe is nog steeds niet bewezen dt arabieren en berbers een afwijkend gen bezitten dat het hen onmogelijk maakt zich aan te passen aan de landen waar ze persé naartoe willen.
het gaat totaal niet over de integratie van volwassen, het gaat over kinderen. zoals ik in mijn vorige post aan je zei, kinderen verdienen gelijke kansen, ongeacht hun achtergrond. je mag vinden dat de fout bij de ouders ligt, dat maakt zelfs niet uit. kinderen verdienen gelijke kansen om te slagen op school. de enige echte variabele zou capaciteiten mogen zijn. dat is natuurlijk utopisch, maar we kunnen wel proberen zo veel mogelijk andere factoren neutraliseren. kinderen zijn kinderen, ze verdienen gelijke kansen, ongeacht de taal die de ouders spreken of de job die de ouders doen.
Citaat:
Allochtone pubers hebben evenmin een afwijkend gen dat verschilt van autochtone pubers. (of zo moeten we wettelijk toch aannemen). Dat hun opvoeding totaal verschillend is, is wel een feit. Indien alle culturen gelijkwaardig zijn, dan hoeven we ons evenmin zorgen te maken op de macho criminele ventjes die door hun eigen cultuur zo worden opgevoed. Dat is verrijkend voor onze maatschappij hebben ze me geleerd. (en als je ziet wat een ganse industrie aan hulpverleners, straathoekwerkers, opvangcentrum, regeltjesuitleggers, bijscholingswerkers, én bovendien het nodige onderhoudspersoneel van gevangenissen en asielcentra deze verrijking met zich meebrengt, dan ga ik het nog geloven ook).
totaal niet relevant en hier discussieer ik met jou niet over aangezien dat toch nutteloos is.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 18:47   #246
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Stop dan uw anderstalige kinderen samen in een apart klasje en betaal zelf voor de extra leerkrachten die er nodig zijn om die onschuldige kindertjes wiens ouders de moeite niet doen om ze de taal van het land aan te leren, op een standaard taalniveau te brengen.

Ik weiger alvast nog verder te moeten accepteren dat MIJN kinderen, die weldegelijk hun eigen landstaal kennen voordat ze naar school gaan, een ernstige achterstand gaan oplopen net omdat de klas vol zit met kinderen van onwillige ouders. En bovendien zie ik niet in waarom ik belastingsgeld zou moeten ophoesten om de fout van die ouders recht te laten trekken.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 22:12   #247
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
bijleren kan altijd, maar ik heb er al wel wat studies over verteerd, vooral van het HIVA.
het gaat totaal niet over de integratie van volwassen, het gaat over kinderen. zoals ik in mijn vorige post aan je zei, kinderen verdienen gelijke kansen, ongeacht hun achtergrond. je mag vinden dat de fout bij de ouders ligt, dat maakt zelfs niet uit. kinderen verdienen gelijke kansen om te slagen op school.
Ze krijgen toch gelijke kansen in het onderwijs, dus ik zie het probleem niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 22:52   #248
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar de witte 20 jarige zal wel laatst aan zijn trekken komen. Dat is pure discriminatie. En als ge discriminatie gelijk stelt met spijkers op laag water zoeken, dan is dat uw probleem.
ik wil hier de boeiende discussie met mr feremans niet verstoren maar, even toch ook mijn bijdragen leveren:

1) het voorstel is discriminatief

2) dat de allochtonen bij deze zwakkere groep horen is geweten. Dat dewinter ze wilt uitsluiten is racistisch.

Als de allochtoon vanuit zijn positie op de arbeidsmarkt ( de bepalende factor in deze) wordt inbegrepen in de actie, is er niets racistisch aan. Wil men enkel deze groep uitsluiten, dan vind ik dat eerder racistisch...

Nu ik zou liever hebben dat men naar de wortels van het probleem zoekt en daar op in werkt. Bij ouderen kan dat liggen aan de hoge kost/productiviteit. Bij allochtonen kan dat liggen aan gebrekkige scholing, gebrekkige kennis over de arbeidsmarkt, ...
Oud 21 januari 2006, 22:57   #249
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zijn toch nog wel wat problemen hoor.

Zo hebben veel van die kinderen ( en hun ouders) geen zicht op wat hun mogelijkheden zijn en waar het hen toe leidt. Allochtone meisjes zijn bijvoorbeeld enorm oververtegenwoordigd in opleidingen als naad en snit.
Terwijl na hun secundaire studies diezelfde meisjes zonder enige problemen een professionele bachelor kunnen behalen. (ik baseer me hier op enkele gesprekken met een docent aan de hogeschool)

Ik denk dat een betere communicatie via het onderwijs essentieel (en waarschijnlijk nuttiger) zal zijn om gelijke kansen ( en de integratie) te bevorderen.
Oud 21 januari 2006, 23:12   #250
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waarom moet u toch altijd de schuld bij 'ons' zoeken?
ik zoek de fout niet bij 'ons', ik leg de fout bij een systeem.
Citaat:
Nu is de achterstand van allochtonen al de schuld van het onderwijs. Nochthans is het onderwijs hier quasi gratis en is er buiten europa geen plek op de aardbol te vinden waar onderwijs even toegankelijk is voor iedereen. Voor allochtonen worden zelfs héél wat extra middelen ingezet.

En toch blijft het 'onze' schuld. Zijn de leraars allemaal racistisch en pesten ze de allochtone kinderen van de schoolbanken? Geven zij verschillende lessen aan autochtonen en allochtonen? Moedigen zij allochtone kinderen aan om extra veel te spijbelen, niet op te letten enz terwijl ze de vlaamse kinderen zeggen op te letten omdat het belangrijk is voor hun toekomst?
onderwijs is hier helemaal niet quasi gratis. onderwijs kost veel geld, niet alleen de schoolrekeningen, ook de boeken, uitstapjes, turngerief en andere benodigdheden (wat voor bepaalde technische en beroepsrichtingen erg hoog kan oplopen). voor het hoger onderwijs is het nog veel erger. ons hoger onderwijs is bovendien absoluut niet zo toegankelijk als het mss lijkt. naast de financiële drempel (die naast de hoge kosten ook nog eens verhoogd met het gederfde inkomen) houdt veel jongeren tegen. daarnaast zijn er nog een hoop drempels die minder zichtbaar zijn, maar daarom niet minder belangrijk. dit geldt niet alleen voor allochtonen, ook voor heel wat andere groepen. zo blijken arbeiderskinderen of kinderen waarvan de ouders leven van een vervangingsinkomen ook zeer kwetsbaar in ons onderwijs. onderwijs heeft nochthans een belangrijke sociale functie maar ons systeem blijkt hier te falen.
Oud 21 januari 2006, 23:18   #251
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
2) dat de allochtonen bij deze zwakkere groep horen is geweten. Dat dewinter ze wilt uitsluiten is racistisch.
Dan richt ge u tot de “zwakkere groep” en niet tot “de allochtonen”.
De mate van scholing lijkt mij objectiever vast te stellen dan het al of niet allochtoon zijn
Oud 21 januari 2006, 23:18   #252
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Stop dan uw anderstalige kinderen samen in een apart klasje en betaal zelf voor de extra leerkrachten die er nodig zijn om die onschuldige kindertjes wiens ouders de moeite niet doen om ze de taal van het land aan te leren, op een standaard taalniveau te brengen.

Ik weiger alvast nog verder te moeten accepteren dat MIJN kinderen, die weldegelijk hun eigen landstaal kennen voordat ze naar school gaan, een ernstige achterstand gaan oplopen net omdat de klas vol zit met kinderen van onwillige ouders. En bovendien zie ik niet in waarom ik belastingsgeld zou moeten ophoesten om de fout van die ouders recht te laten trekken.
ja want jouw kinderen zijn meer waard dan die van Jamila of Prakash.

het gaat niet om de ouders, wel om de kinderen. kinderen verdienden gelijke kansen en de staat moet hiervoor instaan. of niet? moeten we kinderen van arbeiders, leefloners en mensen die onze taal (nog) niet machtig zijn aan hun lot overlaten?

Laatst gewijzigd door ingenious : 21 januari 2006 om 23:19.
Oud 21 januari 2006, 23:20   #253
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
dikke zever. kinderen hebben verschillende achtergronden en daardoor verschillende startposities. dat maakt dat er van gelijke kansen geen sprake is.
Oud 21 januari 2006, 23:56   #254
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
Er zijn toch nog wel wat problemen hoor.

Zo hebben veel van die kinderen ( en hun ouders) geen zicht op wat hun mogelijkheden zijn en waar het hen toe leidt. Allochtone meisjes zijn bijvoorbeeld enorm oververtegenwoordigd in opleidingen als naad en snit.
Terwijl na hun secundaire studies diezelfde meisjes zonder enige problemen een professionele bachelor kunnen behalen. (ik baseer me hier op enkele gesprekken met een docent aan de hogeschool)

Ik denk dat een betere communicatie via het onderwijs essentieel (en waarschijnlijk nuttiger) zal zijn om gelijke kansen ( en de integratie) te bevorderen.
Heeft u ook aan die meisjes gevraagd of die hogere studies ze wel interesseert.
Wanneer ze ervan uitgaan dat ze huisvrouw en moeder willen worden is hun keuze gemakkelijk te begrijpen.
Oud 21 januari 2006, 23:59   #255
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja want jouw kinderen zijn meer waard dan die van Jamila of Prakash.

het gaat niet om de ouders, wel om de kinderen. kinderen verdienden gelijke kansen en de staat moet hiervoor instaan. of niet? moeten we kinderen van arbeiders, leefloners en mensen die onze taal (nog) niet machtig zijn aan hun lot overlaten?
Eigenlijk wel.
Hoeveel talen zijn er ?
Als je onderwijs in elk van die talen moet voorzien.

Laatst gewijzigd door Bobke : 22 januari 2006 om 00:00.
Oud 22 januari 2006, 00:03   #256
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dikke zever. kinderen hebben verschillende achtergronden en daardoor verschillende startposities. dat maakt dat er van gelijke kansen geen sprake is.
Niemand heeft gelijke startposities.
Zolang die verschillen niet door onze fout veroorzaakt worden zie ik het probleem niet.
Oud 22 januari 2006, 00:16   #257
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Eigenlijk wel.
Hoeveel talen zijn er ?
Als je onderwijs in elk van die talen moet voorzien.
dat moet helemaal niet. onderwijs moet in het nederlands.

ons systeem moet er echter rekening mee houden dat er kinderen zitten met een taalachterstand, of kinderen waarbij de ouders niet kunne helpen met het huiswerk.
Oud 22 januari 2006, 00:18   #258
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand heeft gelijke startposities.
Zolang die verschillen niet door onze fout veroorzaakt worden zie ik het probleem niet.
omdat kinderen gelijke kansen verdienen mss? of vind je het normaal dat een kind van een dokter nog steeds statisch gezien een veel grotere kans heeft om een universiteitsdiploma te halen dan het kind van een arbeider, zelfs indien ze over gelijke capaciteiten beschikken?
Oud 22 januari 2006, 00:19   #259
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moet helemaal niet. onderwijs moet in het nederlands.

ons systeem moet er echter rekening mee houden dat er kinderen zitten met een taalachterstand, of kinderen waarbij de ouders niet kunne helpen met het huiswerk.
En hoe moeten ze dat doen volgens u ?
Oud 22 januari 2006, 00:24   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat kinderen gelijke kansen verdienen mss? of vind je het normaal dat een kind van een dokter nog steeds statisch gezien een veel grotere kans heeft om een universiteitsdiploma te halen dan het kind van een arbeider, zelfs indien ze over gelijke capaciteiten beschikken?
Wat ik vind doet hier niet ter zake.
Het kind van de dokter zal altijd bevoordeeld zijn tenzij ge elk kind zijn persoonlijke begeleider wilt geven of de kinderen van bij de geboorte uit het gezin weghaalt om door de staat opgevoed te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be