![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() U zou beter eens wat argumenten draaien, daar vragen wij ook om. De conclusie van Turkje staat nog altijd recht hoor Eric Kronkelmans, hoezeer jij ook probeert mist te spuien door persoonlijke aanvallen en schijnmanoeuvres
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Egidius : 20 januari 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of jij er respect mee afdwingt durf ik betwijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop dan uw anderstalige kinderen samen in een apart klasje en betaal zelf voor de extra leerkrachten die er nodig zijn om die onschuldige kindertjes wiens ouders de moeite niet doen om ze de taal van het land aan te leren, op een standaard taalniveau te brengen.
Ik weiger alvast nog verder te moeten accepteren dat MIJN kinderen, die weldegelijk hun eigen landstaal kennen voordat ze naar school gaan, een ernstige achterstand gaan oplopen net omdat de klas vol zit met kinderen van onwillige ouders. En bovendien zie ik niet in waarom ik belastingsgeld zou moeten ophoesten om de fout van die ouders recht te laten trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1) het voorstel is discriminatief 2) dat de allochtonen bij deze zwakkere groep horen is geweten. Dat dewinter ze wilt uitsluiten is racistisch. Als de allochtoon vanuit zijn positie op de arbeidsmarkt ( de bepalende factor in deze) wordt inbegrepen in de actie, is er niets racistisch aan. Wil men enkel deze groep uitsluiten, dan vind ik dat eerder racistisch... Nu ik zou liever hebben dat men naar de wortels van het probleem zoekt en daar op in werkt. Bij ouderen kan dat liggen aan de hoge kost/productiviteit. Bij allochtonen kan dat liggen aan gebrekkige scholing, gebrekkige kennis over de arbeidsmarkt, ...
![]() |
![]() |
#249 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zo hebben veel van die kinderen ( en hun ouders) geen zicht op wat hun mogelijkheden zijn en waar het hen toe leidt. Allochtone meisjes zijn bijvoorbeeld enorm oververtegenwoordigd in opleidingen als naad en snit. Terwijl na hun secundaire studies diezelfde meisjes zonder enige problemen een professionele bachelor kunnen behalen. (ik baseer me hier op enkele gesprekken met een docent aan de hogeschool) Ik denk dat een betere communicatie via het onderwijs essentieel (en waarschijnlijk nuttiger) zal zijn om gelijke kansen ( en de integratie) te bevorderen.
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() ik zoek de fout niet bij 'ons', ik leg de fout bij een systeem.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mate van scholing lijkt mij objectiever vast te stellen dan het al of niet allochtoon zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
![]() het gaat niet om de ouders, wel om de kinderen. kinderen verdienden gelijke kansen en de staat moet hiervoor instaan. of niet? moeten we kinderen van arbeiders, leefloners en mensen die onze taal (nog) niet machtig zijn aan hun lot overlaten? Laatst gewijzigd door ingenious : 21 januari 2006 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ze ervan uitgaan dat ze huisvrouw en moeder willen worden is hun keuze gemakkelijk te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel talen zijn er ? Als je onderwijs in elk van die talen moet voorzien. Laatst gewijzigd door Bobke : 22 januari 2006 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang die verschillen niet door onze fout veroorzaakt worden zie ik het probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
![]() ons systeem moet er echter rekening mee houden dat er kinderen zitten met een taalachterstand, of kinderen waarbij de ouders niet kunne helpen met het huiswerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() omdat kinderen gelijke kansen verdienen mss? of vind je het normaal dat een kind van een dokter nog steeds statisch gezien een veel grotere kans heeft om een universiteitsdiploma te halen dan het kind van een arbeider, zelfs indien ze over gelijke capaciteiten beschikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe moeten ze dat doen volgens u ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kind van de dokter zal altijd bevoordeeld zijn tenzij ge elk kind zijn persoonlijke begeleider wilt geven of de kinderen van bij de geboorte uit het gezin weghaalt om door de staat opgevoed te worden. |
|
![]() |
![]() |