Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn de evenementen tegen het Vlaams Belang?
Ja 103 96,26%
Neen 12 11,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 21:59   #241
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dikke zever. Een concert tegen racisme is automatisch en per definitie een concert tegen het zwart blok.
Dit is een politiek standpunt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:01   #242
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het zwart blok is groot geworden door vreemdelingenhaat, racisme en onverdraagzaamheid. Het zijn synoniemen geworden van elkaar. Vandaar dat ze zich uiteraard aangesproken voelen.
Ja door schapen en meelopers zoals u.

Waarom ze zich aangesproken voelen? Kijk eens naar de eerste posting, dan weet je het wel.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:11   #243
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Heb even meegedaan met:

http://stemmenkampioen.hln.be/index2.html

(Staat wellicht al op een andere plek)

Laatst gewijzigd door Duym : 7 juli 2006 om 22:13.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:22   #244
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

nog eventjes over de verkiezing van de partijvoorzitter in het VB:

"Exact 27 jaar na de oprichting van het Vlaams Blok hield het Vlaams Belang zijn eerste voorzittersverkiezing. Maar in tegenstelling tot bij andere partijen waren het niet de circa 20.000 leden die mochten stemmen, maar een select kransje van nog geen 500 kaderleden. Tijdens een geheime stemming op het congres op 12 december 2004 werd Frank Vanhecke, de enige door de partijraad naar voren geschoven kandidaat, door 442 van de 469 kaderleden (94,24%) verkozen."

http://www.blokwatch.be/content/view/92/128/lang,nl/

ik ben me natuurlijk wel bewust van het feit dat de bruintjes zich in allerlei bochten zullen wringen om dit niet als een goeie bron te moeten beschouwen, maar dat is dan hun probleem.
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 01:15   #245
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht

"Exact 27 jaar na de oprichting van het Vlaams Blok hield het Vlaams Belang zijn eerste voorzittersverkiezing. Maar in tegenstelling tot bij andere partijen waren het niet de circa 20.000 leden die mochten stemmen, maar een select kransje van nog geen 500 kaderleden. Tijdens een geheime stemming op het congres op 12 december 2004 werd Frank Vanhecke, de enige door de partijraad naar voren geschoven kandidaat, door 442 van de 469 kaderleden (94,24%) verkozen."

ik ben me natuurlijk wel bewust van het feit dat de bruintjes zich in allerlei bochten zullen wringen om dit niet als een goeie bron te moeten beschouwen, maar dat is dan hun probleem.
Zij mogen hun voorzitter verkiezen hoe ze willen zolang er in de "democratische" partijen slechts 1 vooraf afgesproken kandidaat is. De uitzondering is bitter genoeg de VLD maar daar werd de voorzittersverkiezing iets als het kiezen van een godfather... al de "verkeerde" kiezers werden achteraf in een hoek gedrumd en afgeslacht. Enkel Coveliers kon ontsnappen en die richt nu de enige echte liberale partij op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2006 om 01:30.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 02:33   #246
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het zwart blok is groot geworden door vreemdelingenhaat, racisme en onverdraagzaamheid. Het zijn synoniemen geworden van elkaar. Vandaar dat ze zich uiteraard aangesproken voelen.
Ik denk eerder dat het vb groot geworden is door de haat van de linkse kerk tegen hun.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 06:31   #247
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht

Wat ben jij toch slecht ingelicht. Er was wel een tegenkandidaat (ik ga geen moeite doen om dat op te zoeken).
Oud 8 juli 2006, 06:31   #248
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het vb groot geworden is door de haat van de linkse kerk tegen hun.
Zo is dat.
Oud 8 juli 2006, 08:20   #249
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat ben jij toch slecht ingelicht. Er was wel een tegenkandidaat (ik ga geen moeite doen om dat op te zoeken).
Daar ik het mij nog goed herinner : Erland Pison.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 08:25   #250
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
maar aan de andere kant hebben ze het VB opgezadeld met het meest fanatieke hoopje tegenstanders

Dat het VB zo sterk werd is voor het grootste deel haar eigen verdienste, die pluim steek ik niet op de hoed van links
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 08:32   #251
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo is dat. Het VB groeit recht evenredig met de haat, verzuring, hypocrisie, uitsluitingsmechanismen, mediamanipulaties, muilkorfwetten en gedachtepolitie, kortom met de onverdraagzaamheid ter progressieve zijde.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 08:41   #252
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Daar ik het mij nog goed herinner : Erland Pison.
Inderdaad.
Oud 8 juli 2006, 08:46   #253
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
maar aan de andere kant hebben ze het VB opgezadeld met het meest fanatieke hoopje tegenstanders

Dat het VB zo sterk werd is voor het grootste deel haar eigen verdienste, die pluim steek ik niet op de hoed van links
De grote verdienste van het Vlaams Belang is het opstellen van een zeer evenwichtig, doordacht en realistisch partijprogramma.

Toch denk ik dat zonder het cs er al meerdere rechtse partijën zouden zijn (een verscheurdheid zoals onder links: groen, spirit, spa).
NVA beschouw ik niet als een partij.
Oud 8 juli 2006, 09:27   #254
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De grote verdienste van het Vlaams Belang is het opstellen van een zeer evenwichtig, doordacht en realistisch partijprogramma
En nog veel meer een consequente koers en het gewoon benoemen vand e problemen zoals ze zijn. De grootste katalysator van het VB is dat het de reaileit aan z'n kant heeft.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 09:31   #255
zeef
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De grote verdienste van het Vlaams Belang is het opstellen van een zeer evenwichtig, doordacht en realistisch partijprogramma.
Doordacht programma? Waarschijnlijk wel maar hoeveel van de kiezers weet wat daarin staat? Ik ken onderhand al een aantal VB'ers die toch wel aardig geschrokken zijn wanneer ze hun eigen programma lazen! Het probleem is dat vele (niet allemaal!) VB-kiezers de holle slogans achterna roepen en niet verder kijken dan die slogans.

Laatst gewijzigd door zeef : 8 juli 2006 om 09:34.
zeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 09:36   #256
zeef
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De grootste katalysator van het VB is dat het de reaileit aan z'n kant heeft.
En die realiteit is de onverdraagzame Vlaming! Wist je dat wij (=Vlamingen) in het buitenland bekend staan als rascisten? Net zoals Hollanders gierig zouden zijn en Duitsers zwijnen zijn wij rascistisch. En neen met buitenland bedoel ik niet Marokko of Turkije.
zeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 09:37   #257
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Het probleem is dat vele (niet allemaal!) VB-kiezers de holle slogans achterna roepen en niet verder kijken dan die slogans.
De meesten geraken inderdaad niet verder dan 'eigen volk eerst'...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 09:46   #258
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De meesten geraken inderdaad niet verder dan 'eigen volk eerst'...
Sommige geraken zelfs niet verder dan "meer tetten".
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 09:55   #259
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Doordacht programma? Waarschijnlijk wel maar hoeveel van de kiezers weet wat daarin staat? Ik ken onderhand al een aantal VB'ers die toch wel aardig geschrokken zijn wanneer ze hun eigen programma lazen! Het probleem is dat vele (niet allemaal!) VB-kiezers de holle slogans achterna roepen en niet verder kijken dan die slogans.
Ik ben evan overtuigd dat de Vlaams Belang kiezers nu net dé kiezers zijn die het best op de hoogte zijn van wat het partijprogramma inhoudt. Omdat ze slimmer of meer geïnteresseerd zijn? Neen! Gewoonweg omdat het VB partijprogramma weinig verschuivingen kent en de kopstukken al jarenlang overal hetzelfde vertellen.
Andere partijen maken bochten van 180°, hebben linkse en rechtse kopstukken, en wat aan de ene kant van Vlaanderen wordt verteld, wordt door dezelfde spreker aan de andere kant heel anders uitgelegd.
De meeste SPIRIT kiezers weten niet eens voor wat dat letterwoord staat.
Het strafste is wel dat ik mensen heb ontmoet die voor de VLD stemden om redenen die lijnrecht tegenover elkaar lagen. Toch noem ik ze niet dom. Geen hond die er nog aan uit kan.

Laatst gewijzigd door Duym : 8 juli 2006 om 09:58.
Oud 8 juli 2006, 09:57   #260
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Sommige geraken zelfs niet verder dan "meer tetten".
Je hebt er dan ook nog die te pas en te onpas met allerlei dure neologismen gaan smijten en zo proberen de indruk te wekken dat het VB meer is dan een ordinaire 'lynch mob'. Let vooral op het woord 'proberen'.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be