Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 11:22   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als we nu eens taal, religie en cultuur uit elkaar trekken, ipv het allemaal op een hoopje te smijten?

Wat is dan het grote probleem, denk je?
Dat dit onmogelijk is voor een islamiet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:25   #242
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn leg jij mij dan eens effe uit waarom wij nooit rellen mogen bewonderen bij de andere 15% van de Vlamingen die onder de armoedegrens leven?
Als je de statistieken er op naslaat dan zie je dat die criminaliteit vrij vergelijkbaar is.

Citaat:
Waarom een overgrote meerderheid van de gevangenispopulatie in België deze ideologisch-levensbeschouwelijke "handicap" is toegedaan?
Omdat een overgroot deel van degenen met die handicap in een lagere sociaal-economische situatie verkeert, tiens.

Citaat:
En van die "meetbaarheid" gesproken...toen Marion Van San uitkwam met haar door de Vlaamse overheid gesubsidieerde studie over (het ontbreken van) de discrepantie tussen ideologie/religie en misdaad bleek dit ook zeer duidelijk "concreet meetbaar" te zijn. Wil je me ook nog eens uitleggen waarom deze academica werd uitgespuwd door enerzijds de opdrachtgevers en gelauwerd anderzijds door de onafhankelijke academische wereld?
Englighten me...
1) ik draaide toen nog niet echt mee
2) met dat soort onderzoek heb ik niet echt een probleem, tenzij het een causale relatie vaststelt waar die er niet is, bv bij religie-criminaliteit.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:26   #243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dus als ik iets vandoen heb en ik kan het niet betalen, moet ik het maar pieken of den boel naar de kloten slagen, ! ?

bedankt voor den tip, als ik nog eens ga shoppen op de avenue louise met mijn madam, weet ik al waar ik allemaal moet zijn.
We moeten eerst afspreken hé! Als gij Brussel pakt, dan doe ik Antwerpen. We zullen mekaar wel SMSen zodat we onze economisch-sociaal achtergestelde acties op mekaar kunnen inspelen?

Doen we het wekelijks? of enkel met de nieuwe collectie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:26   #244
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Met het Vlaams-nationaal gedachtegoed gaan we alleen maar naar escalaties. Maar dat is nu net wat jullie willen.
In een discussie over het beste soort linoleum slaag jij er waarschijnlijk nog in om het Vlaams-Nationalisme erbij te sleuren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:26   #245
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat dit onmogelijk is voor een islamiet.
Oh, wat een gezever.

Een vriend van mij is islamiet (docht interpreteert zijn godsdienst vrij), spreekt perfect nederlands (=taal), behandelt zijn vriendin met respect en houdt zich tóch nog bezig met Afrikaanse vormen van expressie (=cultuur).
Oud 28 september 2006, 11:27   #246
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We moeten eerst afspreken hé! Als gij Brussel pakt, dan doe ik Antwerpen. We zullen mekaar wel SMSen zodat we onze economisch-sociaal achtergestelde acties op mekaar kunnen inspelen?

Toch mooi hoe jullie blasé kunnen doen over de oorzaak van de problemen waar jullie zelf altijd moord en brand over schreeuwen.
Oud 28 september 2006, 11:27   #247
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik had het op dit stuk uit het artikel dat je geciteerd hebt waar je zelf dit stukje tekst in het vet hebt gezet:

Mijn punt is dat Marokkaanse jongeren met lage sociaal-economische status zich op dezelfde manier gedragen als Belgisch jongeren met lage sociaal-economische status. Als je kijkt naar criminaliteitsstatistieken op basis van dat criterium kan je trouwens ook tot dezelfde conclusie komen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:28   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben je ook al een gemengd koppel tegengekomen wiens kinderen een 'Westerse' naam kregen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:29   #249
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
AyneRand als ze je samen met het geld nu ook eens een opvoeding, inzicht en een karakter gegeven hadden dan had je iets betekend.
Nu ben je gedoemt om jezelf een persoonlijkheid aan te meten door je te verschuilen achter je geld, eigenlijk maakt dat je tot een sukkelaar en moet je respect afkopen als een goedkope hoer.
Ik heb veel zeer rijke klanten, en je hebt jou soort en de eenvoudige (humble) oude rijken en de mensen die hard werkte en geld verdiende maar zich er niet laten vooropstaan, je kunt zo raden welke vanalles moeten kopen om iets te betekenen.

Ik hebben een jaren lange relatie met een zeer bemiddeld oud-adelijke Nederlander( geen koop- of prostitutieadel) zonder dat ik wist van zijn afkomst. Na meerdere jaren bleek het dat hij een baron was er op aangesproken, dat hij dit nergens zijn titel vermelde of gebruikte, was zijn eenvouduige opmerking " dat ik baron ben is niet mijn verdienste"
Hebt u uw geld ook zelf verdient, laat me raden..............

Mijne gebuur/huisbaas, is ook zo eenen, die mens moet zowat zwemmen in het geld, staat gezellig met ons te babbelen, en is zielsgelukkig als ons kat eens vriendelijk is tegen hem. Maar ja die mens heeft wel heel zijn leven staan fakken in zijnen wijngaard, elken eurocent is, er dus wel eenen waar hij voor moeten werken heeft.

Ik moet er ook wel bijzeggen dat ik arrogante figuren die denken dat de nul meridiaan van greenwich door hun gat loopt , doorgaans wel eens duidelijk maak, dat die nul meridiaan echt wel in greenwich ligt, en dus niet door hun gat kan lopen. Zelf de meest degoutante zakken, hebben dat na verloop van tijd door, en stellen dan hun vraag op een beleefde manier.

Ik ben zo iemand met een slecht karakter, die u altijd wel op een of andere subtiele manier met uw kloten heeft, als ge nie vriendelijk zijt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:30   #250
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ze de etallage herdoen hé, dan verspeelde niet te veel tijd met het uitkiezen van de buit...
Oud 28 september 2006, 11:31   #251
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat Marokkaanse jongeren met lage sociaal-economische status zich op dezelfde manier gedragen als Belgisch jongeren met lage sociaal-economische status. Als je kijkt naar criminaliteitsstatistieken op basis van dat criterium kan je trouwens ook tot dezelfde conclusie komen.
Helemaal niet.
Ik ben zelf opgegroeid in een buurt vergelijkbaar met de Marrollen.
Nooit heb ik daar rellen meegemaakt, wel veel stakingen zonder .vernielingen en brandstichtingen.
Maar toen schoot de rijkswacht wel nog met scherp.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:32   #252
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, wat een gezever.

Een vriend van mij is islamiet (docht interpreteert zijn godsdienst vrij), spreekt perfect nederlands (=taal), behandelt zijn vriendin met respect en houdt zich tóch nog bezig met Afrikaanse vormen van expressie (=cultuur).
ik ken er ook zo 1 , van al die die ik al tegengekomen, ontmoet, of mee te maken gehad heb, juist 1 ...

ja zie ik trek daar dan ook mijn conclusies uit hé.
Oud 28 september 2006, 11:32   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, wat een gezever.

Hoe vaak ben je al bij die vriend van jou op bezoek geweest terwijl hij ook bezoek had van zijn ....ahum....cultuurgenoten?
Oud 28 september 2006, 11:51   #254
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Men zou precies denken alsof de Brusselse moslimjongeren niet willen weten van een multiculturele samenleving... om niet te zeggen dat ze haast een bloedhaat hebben tegen het autochtone systeem (daarmee bedoel ik de autochtonen zelf, de openbare dienstverlening, ...)
Staat letterlijk in de koran. Wij zijn ongelovigen en moslims mogen geen ongelovigen als vrienden nemen.
Oud 28 september 2006, 11:52   #255
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Als het aan mij lag, sturen we deze jongeren en hun ganse familie terug.
Dat is de enige oplossing.
Oud 28 september 2006, 12:10   #256
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de politie dan nog in Robocop-uitrusting tevoorschijn komt, is dat alleen maar olie op het vuur.''
Toch vreemd, niet.
De Marokkaanse politie in Casablanca heeft geen "Robocop-uitrusting" nodig en toch lukt 't hen met "vriendelijke hand" de orde te bewaren.
Vreemd toch.
Daar is nog nooit iemand in een gevangenis overleden. Tenzij het een natuurlijke doodsoorzaak was, natuurlijk.

Oke, we zullen moeten erkennen dat Links gelijk heeft en dat iedereen (uitgezonderd Links en de "onaangepasten) in Belgie ongelijk heeft.
Daarom moeten we met z'n allen naar Marokko gaan en hun technieken leren en hier toepassen.

Ik verzeker U : er zal orde heersen in dit land!
Oud 28 september 2006, 12:16   #257
lenca
Partijlid

Standaard

vrt nieuws
Geen echte relletjes............................. alleen maar een auto in brand gestoken. Het moet uwe auto maar zijn , he. Wie gaat dien mens vergoeden???.................. Pfffff
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:21   #258
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gaat niet op de "grootte" van een wapen te vergelijken.Brussel zou een vredelievende stad moeten zijn.Molotov-cocktails zijn op straatniveau een soort bewapening met gegarandeerde "collateral damage" als gevolg.

Als dat groepje "rebellen" inderdaad slechts een 100-tal is,dan is het een schande dat de verzamelde politiecorpsen die niet in een 15-tal minuten kunnen oppakken en afvoeren naar een "plaats van afkoeling en meditatie".....

Als de politie het niet wil doen,wie zal het binnenkort nog doen?
Misschien wil de politie dat wel doen, maar als ze zien dat diegen die ze gearresteerd hebben, na 15 minuten weer vrij zijn... Zou jij nog gemotiveerd zijn om je leven te riskeren ?

Laatst gewijzigd door Lodi : 28 september 2006 om 12:22.
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:25   #259
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Weer rellen in Brussel na dood Marokkaan

In Brussel zijn in de Marollenwijk gisteravond wederom rellen uitgebroken naar aanleiding van de dood van een 25-jarige Marokkaan in de gevangenis van Vorst. Zo'n honderd jongeren van tussen de 15 en 20 jaar van Noord-Afrikaanse komaf bekogelden een ziekenhuis met molotov-cocktails. Voorbijgangers kregen stenen naar hun hoofd. Ook werd een jeugdcentrum in brand gestoken.

Toen de brandweer arriveerde keerden de relschoppers zich tegen hen. De politie arresteerde gisteren ruim veertig reljongeren. Maandag werden bij rellen al een café en auto's in brand gestoken.

Wat moet gebeuren ? die lui die molotov-cocktails naar een ziekenhuis gooien moeten ook een spuitje krijgen, maar dan eentje waar zekers weten gif in zit.

dit is toch te belachelijk voor woorden, molotov-cocktails! gooien naar een ziekenhuis! dat is een moordaanslag op honderden mensen in het ziekenhuis!

deze parasieten moeten MINSTENS het land uitgezet worden en levenslang krijgen in een gevangenis van het land van herkomst!
Wil je oorlog krijgen met de linksen ? ...Maar je hebt gelijk, hoor.
Oud 28 september 2006, 12:37   #260
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
da's dikke flauwe kul, want hoe verklaar je dan het vershcil in gedrag tssn jongens en meisjes van diezelfde lage sociaal-eco status ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be