Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 23:12   #241
tomcpp
Banneling

Standaard

Geloof jij dergelijk islamonzin ?
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 23:16   #242
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Vragen?

groetjes

Yahya
Nee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 23:18   #243
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 00:00   #244
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vragen?

groetjes

Yahya
Wie heeft de juiste interpretatie van de koran, Soennieten of Sjiieten?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 00:08   #245
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De moslims, en Sjiieten zijn geen moslims.

groetjes

Yahya
Oud 5 februari 2007, 00:11   #246
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

groetjes

Yahya
Sjiieten zijn toch ook moslims?
Oud 5 februari 2007, 00:15   #247
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Sjiieten zijn toch ook moslims?
Nee, Shieieetne zijn gewoon shieteen, geen moslims.

groetjes

Yahya
Oud 5 februari 2007, 00:17   #248
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

groetjes

Yahya
Nou, als jij het zegt. Bedankt voor je antwoord.
Oud 5 februari 2007, 00:18   #249
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nou, als jij het zegt. Bedankt voor je antwoord.
Graag gedaan.!

Kijk, dit is niet gemmakkelijk om eerlijk te zijn.
de methodolgie de shiieten volgen om de koran te interepreten verschilt enorm veel van islamitische methodolgie omdat er rare dingen zijnn gebeurd.
Dus, het is niet gemakkelijk, maar Shiisme volgen veel dingen zonder bewijs.

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 5 februari 2007 om 00:21.
Oud 5 februari 2007, 12:05   #250
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

groetjes

Yahya
Beste Johannes-Zacharias,

Wat mij nu een beetje verwondert is dat moslims er soms eigenaardige definities op nahouden. Neem nu het begrip "moslim" zelf.

Zo kreeg ik al van moslims te horen dat ik, christen, eigenlijk als moslim geboren ben. (En neen, dat waren geen sji'ieten doch soennieten.)

Als christenen dan, althans volgens de moslims, ook moslim zijn, maar sji'ieten niet...

... dan hoorde ik toch eens graag van jou welke criteria jij hanteert om iemand al dan niet als moslim te beschouwen.

Eventjes vergelijken met het christendom:
  • Katholieken vormen de grootste groep. Naast op de Bijbel baseren zij hun geloofspraktijk ook nog op de Kerkelijke Traditie: de interpretatie van de Bijbel door de opeenvolgende pausen. Deze Kerkelijke Traditie is echter geen statisch gegeven, en evolueert vandaag nog steeds.
  • Orthodoxen vind je vooral in de oostelijk gelegen christelijke regio's. Zij beroepen zich uiteraard ook op de Bijbel, maar in tegenstelling tot de katholieken is hun Kerkelijke Traditie niet éénduidig, maar kan ze (lichtjes) verschillen binnen de verscheidene orthodoxe Kerken. Ze geloven ook niet in een primaatschap en alle bisschoppen zijn er dus (min of meer) even belangrijk. Dit is de reden waarom zij de paus nooit aanvaard hebben.
    Toch erkennen katholieken en orthodoxen van mekaar dat zij beiden wel degelijk christenen zijn.
  • Protestanten tref je in noordelijker gelegen christene regio's aan, vanwaar ze uitzwermden naar de States. Zij erkennen géén Traditie, enkel de Bijbel. Daarom kunnen zij ook geen leider erkennen - dus ook niet de paus.
    Nochtans is het wel zo dat vele protestantse gemeenten bepaalde katholieke sacramenten erkennen. Een katholiek gedoopte hoeft dus niet per sé opnieuw gedoopt te worden wanneer hij protestant wil worden. En omgekeerd ook niet.
Wat de drie groepen dus gemeen hebben:
  • Het geloof in de Ene God, zijnde de Vader, de Zoon en de Geest.
  • Het geloof dat de Zoon mens geworden is om de zonden van de mensheid op Zich te nemen.
    Hier wil ik eventjes opmerken dat de Getuigen van Jehovah niét geloven dat Jezus deel uitmaakt van de Ene God. Daarom kunnen zij in strikte zin niet als christenen worden beschouwd.
En nu de islam.

De geloofsbelijdenis van elke moslim luidt: "Er is slechts één God en Mohammed is Zijn profeet." Alle moslims aanvaarden de Koran als het (letterlijke) woord van God. Dit geldt zowel voor soennieten als sji'ieten.

Uiteraard zijn er verschillen tussen beiden, maar die verschillen zijn eerder politiek en spiritueel van aard dan louter theologisch. Zo is het onder moslims aanvaardbaar dat een soenniet het vrijdaggebed in een sji'ietische moskee bijwoont, wanneer hij bvb. in een sji'itisch land verblijft. Omgekeerd is dat ook zo.

In feite kan je stellen dat het onderscheid tussen soennieten en sji'ieten binnen de islam parallel loopt met het onderscheid tussen katholieken, orthodoxen en protestanten binnen het christendom.

Welnu, mijn vraag aan jou toegelicht.

Als moslims zover gaan dat zij de term "moslim" zelfs voor christenen gebruiken, en betogen dat Jezus als moslim werd geboren...

... en als katholieken, protestanten en orthodoxen mekaar als geloofsbroeders beschouwen (spijts de onderlinge geschillen)...

... waarop baseer jij je dan om te beweren dat sji'ieten geen moslims zijn?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:51   #251
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Een vraagje, niet zo zeer naar de Islam gericht maar naar alle godsdienstigen.

Volgens jullie is god almachtig.
Volgens jullie staat god boven de mens.
Waarom veroordelen jullie geestelijke leiders dan atheisten en anders denkenden? Is dat de taak van god dan niet?
Van wie of van wat krijgen zij het recht om te oordelen inzake geloof over andere mensen?
Waarom kunnen gelovigen anders denkenden niet met rust laten en het leven laten leiden op de manier waarop zij dit wensen te doen?
Minder gelovigen geeft uiteraard minder macht aan de leiders van bepaalde geloven. Is het daarom dat de islam oproept om alle ongelovigen uit te moorden omdat anders hun machtspositie wordt bedreigd?

Als jullie god oppermachtig is, wie zijn jullie dan om over anderen een oordeel te vellen?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:52   #252
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Een vraagje, niet zo zeer naar de Islam gericht maar naar alle godsdienstigen.

Volgens jullie is god almachtig.
Volgens jullie staat god boven de mens.
Waarom veroordelen jullie geestelijke leiders dan atheisten en anders denkenden? Is dat de taak van god dan niet?
Van wie of van wat krijgen zij het recht om te oordelen inzake geloof over andere mensen?
Waarom kunnen gelovigen anders denkenden niet met rust laten en het leven laten leiden op de manier waarop zij dit wensen te doen?
Minder gelovigen geeft uiteraard minder macht aan de leiders van bepaalde geloven. Is het daarom dat de islam oproept om alle ongelovigen uit te moorden omdat anders hun machtspositie wordt bedreigd?

Als jullie god oppermachtig is, wie zijn jullie dan om over anderen een oordeel te vellen?
Wie is "jullie"?

Ik ben weliswaar gelovig, maar ik herken me hoegenaamd niet in jouw aantijgingen.

Gods almacht
Jazeker, ik geloof in Zijn almacht. Maar ik weiger Hem te onderwerpen aan onze menselijke beperkte logica die het samengaan van almacht en barmhartigheid schijnt te kunnen uitsluiten.

God boven de mens
Ook dit geloof ik. Doch dat betekent geenszins dat de mens nietswaardig is. Precies dat God in de figuur Christus mens geworden is, bewijst het belang van die mens. God werd mens, doch daardoor is de mens nog geen God.

Veroordelen van anders- of niet-gelovigen
Ik herken me hoegenaamd niet in deze aantijging. Ik kan hoogstens een mening veroordelen, doch niet de aanhangers van die mening. Ik kan iemands doen of laten veroordelen, doch niet de persoon zelf. Niemand heeft trouwens het recht over medemensen te oordelen - dat is een privilege dat we aan God moeten voorbehouden.

En dan nog... Elke mening, hoe raar ze me ook lijkt, is voor mij een uitnodiging om mijn eigen mening te toetsen aan haar deugdelijkheid. Vaak moet ik mijn mening bijstellen. Ik schaam me daar geenszins voor.

Het met rust laten van anders- of niet-gelovigen
Kijk, je moet wel het discussiespel eerlijk aangaan. Als jij me nu dit antwoord zou verwijten, als liet ik jou niet met rust, dan moet je wel onder ogen zien dat jijzelf een aantal vragen stelt, waarop ik een antwoord poog te geven.

Mocht je zulks beschouwen als een aanval op jou, dan moet je die vraag maar niet stellen. Wie de bal kaatst... juist!

Ik heb nog nooit iemand lastiggevallen op basis van zijn geloof of zijn niet-geloof. Persoonlijk ken ik weinig gelovigen die dat doen.

Ik zou met een beetje slechte wil jouw invulling van de definitie van "gelovige" als een aanval van jouw kant kunnen beschouwen. Dat ben ik evenwel niet zinnens. Ik neem er genoegen mee jouw aantijgingen die ook aan deze gelovige gericht zijn te weerleggen.

Het geloof gerelateerd aan de macht van de leiders
Je premisse dat het aantal gelovigen recht evenredig zou zijn met de macht van de leiders klopt niet helemaal. Sta me even volgende correctie toe.

De macht van de leiders is recht evenredig met het gebrek aan kwaliteit en diepgang in de geloofsbelevenis. Immers, gelovigen die werkelijk diepgaand opgaan in hun spirituele ontplooiïng laten zich niet zo makkelijk meer leiden en stellen zich juist erg kritisch op, ook jegens de eigen leiding.

Meermaals in de geschiedenis van de katholieke Kerk bijvoorbeeld, werd de geloofspraktijk in de eerste plaats door gelovigen zélf uitgezuiverd.

En dan krijg je een premisse die jouw premisse omkeert: de kwaliteit van de leider is recht evenredig met de kwaliteit van de geloofsbeleving. Of anders gezegd: ook gelovigen krijgen (net als niet-gelovigen) de leiders die zij verdienen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 22:33   #253
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

groetjes

Yahya
Dus shiieten hebben zich niet overgeleverd aan de wil van god, maar soennieten wel.

Ik mag hieruit zeker opmaken dat je zelf geen shiiet bent?
Oud 6 februari 2007, 16:01   #254
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Beste Johannes-Zacharias,

En nu de islam.

..
Welnu, mijn vraag aan jou toegelicht.

Als moslims zover gaan dat zij de term "moslim" zelfs voor christenen gebruiken, en betogen dat Jezus als moslim werd geboren...

... en als katholieken, protestanten en orthodoxen mekaar als geloofsbroeders beschouwen (spijts de onderlinge geschillen)...

... waarop baseer jij je dan om te beweren dat sji'ieten geen moslims zijn?
Beste ElFlamencoLoco vbmenu_register("postmenu_2404255", true);

U kunt Christendom niet met de Islam vergelijken, dat is één.
Moslim niet verwarren met Islam, dat is twee.

U zei: De geloofsbelijdenis van elke moslim luidt: "Er is slechts één God en Mohammed is Zijn profeet." maar dit klopt niet, er zijn moslims die Ali waly Allah toevoegen en dan wordt als volgt:
"Er is slechts één God en Mohammed is Zijn profeet en Ali is zijn waly".

Nou, Islam zoals ik al gezegd mag je niet met moslim verwarren, er zijn verschillen tussen de Moslims (tussen individu, tussen rechtscholen, tussen groepen, ..) maar er zijn geen verschillen in de Islam.
De Islam is 1 volledige manier van leven en denken, en iemand die de Islam juist wil volgen met zijn weg in de koran vinden.
Nou, als iemand naar u komt en zegt dat Jezus niet Zoon van God is, en dat het Evangelie niet het woord van God is, en dat Jezus niet de Messiah is, etc ..
Ga je die als een Christen beschouwen?
Dat denk ik niet, je ga zeggen dat die een Jood of Moslim is, ..

Een joof gelooft ook dat er 1 God bestaat, maar die is geen moslim.
Ik geloof ook dat Het Evangelie het woord van God is, maar ik ben geen Christen .. etc

Islam in het algemeen is geloven dat het universum en gewoon alles wat er besta, 1 Bepaler, Bestuurder, Schepper, .. heeft en dat is De Eerste, de Enige, die Uniek is, etc.. en dan TOEGEVEN dat de waarheid wel bestaat.

En specifiek is de Islam een geloof of een onderwerping aan de wil van de Enige God en volgens zijn regels leven en denken. In de tijd van Abraham was Islam geloven in 1 God, en Abraham is zijn boodschapper, en dan de regels in zijn boodschap volgen en respecteren.
En dat geldt voor alle boodschappers en profeten : Jezus, Mozes, Jacobs, Jozef, Idris, ... vrede zijn met hen.

Maar vandaag (na 40ste jaar van zijn leven op de aarde, in Mekka het centrum van handel toen, en hiermee bedoel ik de analfabete Arabier Muhammed de zoon van abdullah de zoon van Banu Hashim, ..... .. de zoon van Ismael, de zoon van Abraham) heeft de basis geloof van Islam een nieuwe definitie gekregen voor een oude betekenis:
Er is geen god, dan de God en Muhammed is zijn boodschapper en de koran is de boodchap.

De God zegt in de Koran dat we -de moslims- volgens de leer van de koran moeten leven en denken zoals de profeet Muhammed (alyahi afdalao assalawaat wa azka attaslimaat wa ala alihi wa sahbih) dat in de praktijk heeft gebracht.
De God in de koran zegt niet dat we Ali (ra) moeten volgen of ahl bayt van de profeet Muhammed of twaalven imams die foutloos zijn , of Hussayen of Hassan, of Khomeini etc ..

Conclusie:
Je kunt een moslim zijn, zonder de specifieke Islam te volgen maar je kunt de islam nooit volgen zonder een moslim te zijn.

Met vriendelijke groeten

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 6 februari 2007 om 16:27.
Oud 6 februari 2007, 16:17   #255
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Zoiets als "de juiste" bestaat niet. Je kunt wel zeggen dat de sunnieten meer traditioneel ingesteld zijn dan de shijieten, shijieten gebruiken een andere manier om de koran te vertalen ! Wat wel belangerijk is ,is dat zowel de sunnieten als de shiejieten akkoord gaan ivm met de pilaren van de islaam al de rest kan in de ethiek vershillen !!!

Ps; Trouwens de twaalf (elf imaams, de twaalfde bestaat niet, er wordt alleen over gespeculeerd van zijn bestaan ;"mo7ammed ibn al hassan al 3askari") zijn zelf bekend bij de sunnieten als traditionele sunnieten, het is pas na de twaalfde imaam dat er plaast was voor innovatie een nieuwe filosofie die het shiejiesme radikaal veranderde !
Oud 6 februari 2007, 16:26   #256
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

En specifiek is de Islam een geloof of een onderwerping aan de wil van de Enige God en volgens zijn regels leven en denken. In de tijd van Abraham was Islam geloven in 1 God, en Abraham is zijn boodschapper, en dan de regels in zijn boodschap volgen en respecteren.
En dat geldt voor alle boodschappers en profeten : Jezus, Mozes, Jacobs, Jozef, Idris, ... vrede zijn met hen

...Er bestaat slechts één waarheid zoals die geopenbaard is & die waarheid en de levensregels waaraan de mens/moslim zich aan behoort te onderwerpen zijn onveranderlijk en letterlijk neergeschreven in de heilige geschriften.

Zo kan het niet dat de waarheid door de opeenvolgende profeten (boodschappers van god) gewijzigd werden of aangepast aan een veranderende wereld : er is slechts één onveranderlijke waarheid.
De geboden van Abraham en die van Mozes moeten a forteriori dezelfde zijn, zoals ze zijn opgetekend in de Torah. & ook Jezus kan niet de wetten van de Torah gewijzigd hebben in de zin dat de besnijdenis niet meer noodzakelijk was of dat men varkenslees, mosselen of niet Koosher (haram) geslachte dieren zou mogen eten. De heiligheid van het leven van een medemens vijand of vriend vervat in het gebod "Gij zult niet doden" kan niet door een Mohammed ongedaan gemaakt zijn.

Gods woord is Gods woord enig en onveranderlijk ! Er is slechts één waarheid !

Maar hoe komt dit woord tot ons ? Heeft Jezus het nieuwe testament geschreven ? Is Mozes zelf de auteur van de pentateuch ? Heeft Mohammed de Koran zelf geschreven ? Het antwoord is 3 x neen !

Tussen het leven van Jezus en de geschreven versie van het Nieuwe Testement zit een "gat" van minstens 200 jaar. Tussen het leven van mohammed en de notitie van de Koran minstens 150.

Elke christen zou moeten weten dat in de dagen van het eerste christelijke romeinse rijk er geen sprake was van een viering van de geboorte van Jezus op 25 december met een kerstboom (een spar).
Men weet dat dit een gebruik is dat van de heidense germanen stamt en dat dit overeenkomt met hun Joelfeest, wat een zonnewendefeest is.

De Moslims moeten ééns in hun leven naar Mekka om eer te bewijzen aan een gigantische zwarte steen : die niets met de Koran te maken heeft, maar een overblijfsel is van het oude arabische veelgodendom.

Breek ik nu efkes alle godsdiensten af ? Verre van : allerlei volkeren vereren god op de voor hun aangewezen manier ; de in iedere godsdienst aanwezige geboden zijn in hoofdzaak regels om zowel naar binnen als naar buiten hun maatschappij op een goede wijze te regelen. Volkeren hebben de neiging zich te verplaatsen, vroeger ging dit traag ; nu gaat dit sneller.
Wij hebben derhalve een taak om voor elkaar begrip op te brengen en waar wenselijk en mogelijk van elkaar te leren.

Ik gun iedereen zijn eigen hiernamaals (maar vermits er slechts één waarheid is, zal dit voor velen een tegenvaller zijn). Maar ik zou toch nog liever hebben dat iedereen elkaar zijn eigen geluk en zijn eigen streven ernaar zou dulden (in zoverre je de vrijheid van de andere niet schend).

De christenen kennen een geschiedenis van godsdienstoorlogen zonder winnaars met enkel verliezers. Moslimbroeders : gedenk die oorlogen !
Staak Uw wederzijds geweld van Alawieten en Soennieten tegen Sjieten enz.. Beleef Uw eigen 1648.
Oud 6 februari 2007, 16:36   #257
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
En dat geldt voor alle boodschappers en profeten : Jezus, Mozes, Jacobs, Jozef, Idris, ... vrede zijn met hen

...Er bestaat slechts één waarheid zoals die geopenbaard is & die waarheid en de levensregels waaraan de mens/moslim zich aan behoort te onderwerpen zijn onveranderlijk en letterlijk neergeschreven in de heilige geschriften.

Zo kan het niet dat de waarheid door de opeenvolgende profeten (boodschappers van god) gewijzigd werden of aangepast aan een veranderende wereld : er is slechts één onveranderlijke waarheid.
De geboden van Abraham en die van Mozes moeten a forteriori dezelfde zijn, zoals ze zijn opgetekend in de Torah. & ook Jezus kan niet de wetten van de Torah gewijzigd hebben in de zin dat de besnijdenis niet meer noodzakelijk was of dat men varkenslees, mosselen of niet Koosher (haram) geslachte dieren zou mogen eten. De heiligheid van het leven van een medemens vijand of vriend vervat in het gebod "Gij zult niet doden" kan niet door een Mohammed ongedaan gemaakt zijn.

Gods woord is Gods woord enig en onveranderlijk ! Er is slechts één waarheid !

Maar hoe komt dit woord tot ons ? Heeft Jezus het nieuwe testament geschreven ? Is Mozes zelf de auteur van de pentateuch ? Heeft Mohammed de Koran zelf geschreven ? Het antwoord is 3 x neen !

Tussen het leven van Jezus en de geschreven versie van het Nieuwe Testement zit een "gat" van minstens 200 jaar. Tussen het leven van mohammed en de notitie van de Koran minstens 150.

Elke christen zou moeten weten dat in de dagen van het eerste christelijke romeinse rijk er geen sprake was van een viering van de geboorte van Jezus op 25 december met een kerstboom (een spar).
Men weet dat dit een gebruik is dat van de heidense germanen stamt en dat dit overeenkomt met hun Joelfeest, wat een zonnewendefeest is.

De Moslims moeten ééns in hun leven naar Mekka om eer te bewijzen aan een gigantische zwarte steen : die niets met de Koran te maken heeft, maar een overblijfsel is van het oude arabische veelgodendom.

Breek ik nu efkes alle godsdiensten af ? Verre van : allerlei volkeren vereren god op de voor hun aangewezen manier ; de in iedere godsdienst aanwezige geboden zijn in hoofdzaak regels om zowel naar binnen als naar buiten hun maatschappij op een goede wijze te regelen. Volkeren hebben de neiging zich te verplaatsen, vroeger ging dit traag ; nu gaat dit sneller.
Wij hebben derhalve een taak om voor elkaar begrip op te brengen en waar wenselijk en mogelijk van elkaar te leren.

Ik gun iedereen zijn eigen hiernamaals (maar vermits er slechts één waarheid is, zal dit voor velen een tegenvaller zijn). Maar ik zou toch nog liever hebben dat iedereen elkaar zijn eigen geluk en zijn eigen streven ernaar zou dulden (in zoverre je de vrijheid van de andere niet schend).

De christenen kennen een geschiedenis van godsdienstoorlogen zonder winnaars met enkel verliezers. Moslimbroeders : gedenk die oorlogen !
Staak Uw wederzijds geweld van Alawieten en Soennieten tegen Sjieten enz.. Beleef Uw eigen 1648.
Er was een oproep uit de azhar van egypte vorige maand om de sunnieten en de schiejieten elkaar zich zouden verontschuldigen van wat men in het verleden gedaan heeft, ik ben daar helemaal mee eens ,. Laten we een andere pagina slaan uit de geschiedenis ipv zich herhaaldelijk de nagedachtenis van het verleden naar boven te halen, laten we die haat eens een voor altijd onder de puin zand begraven !

Of dat dat genoeg zal zijn dat weet ik niet ?!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 februari 2007 om 16:42.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:20   #258
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo Dycore,

Ik woon op de aarde en heb voortdurend te maken met interactieve methodes in dit leven zoals materie en geloof, en ik bepaal me tot dingen die ik weet (zoals wat er in de koran staat) en wanneer ik de instructies in deze koran volg en dan tot een conclusie komen dat Muhammed (een mens) zo iets niet kan weten noch bedenken dan moet het van iemand anders komen en in dit geval is dat de Schepper van het universum en dat geldt ook voor een bee en wanneer jij naar deze bee kijkt en zijn rol in de natuur en zijn systeem, anatomie, chemische communicatie, taxonomie, evolutie, .. etc dan zie je duidelijk dat geen enkel mens zo iets kan maken en daarom moet er een bovennatuurlijke macht de oorzaak zijn en dat is de Eerste.
De natuur of materie zijn dom en kunnen op h'n eigen houtje niets bedenken, maar er is iemand die alles bepaalt heeft, alle wetmatigheden, taken, functies, acties, wette, regels, .. die ervoor zorgen het leven op de aarde mogelijk wordt, dat een biologische cel zich moet voortplanten, en de snelheid waarmee het universum uitbrijdt, etc ..
Ik ben dus NIET in Paradijs om voor jou te beschrijven hoe dat daar eigenlijk zit met de mens en of deze mens dezelfde eigenschappen in dit leven krijgt (qua lichaam, kracht, behoeften, ..) of iets anders of er meer vrouwen dan mannen zijn, en ik kan ook niet weten wie een martelaar is of kan zijn of waarom en wat en hoe en hoeveel en waar en welke en ..
Ik ben een mens en krijg genoeg kans in dit leven om na te denken en ben geen medewerker in een afdeling van paradijs !!!
Dus gelieve een serieuze vraag te stellen want op die manier (belachelijk mischien) wil je iets uitdrukken waarmee je iets wilt zeggen dat GEEN bron heeft zoals ik weet en jij niet en ik weet en jij denkt en ik geloof en jij volgt bijgeloof en ik ben zeker dat er geen leven, geen paradijs is en jij niet ...

Het verstand is de motor van proef en de mensheid is mijn enige religie.

Zijn er nog vragen over de Islam?

Groetjes

Yahya
Maar hoe weet je dan überhaupt dat er maagden in de hemel wachten. Enkel en alleen omdat het in de koran staat? Er staat toch ook in de koran dat de ziel ten hemel stijgt en niet het lichaam. Dus vraag ik nogmaals: hoe kunnen ze steoeien met hun maagden, als je penis onder de grond ligt te rotten?

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 19:26.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:24   #259
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,
Er is een overlevering (maar ik weet niet of dat 100% authentiek is) waarin staat dat een martelaar 70 maagden in de hemel krijgt.!

Wat ik zeker weet is dat iedereen tevrden wordt met hetgeen hij/zij krijgt.
Daar is er geen dood! eeuwig leven.

groetjes

Yahya
En dat eeuwige leven, blijf je daarbij je eigenheid behouden? Bv. een mentaal gehandicapte, blijft die dan eeuwig mentaal gehandicapt? Of wordt dat dan oppeens een heel ander persoon?
Of een oude zak: blijft dat psychologisch een eeuwige oude zak. En een pasgeboren kind?
Zie je: indien klopt wat je zegt, heb je geen leven na de dood: je persoonlijkheid houdt immers op met bestaan.

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 19:24.
Oud 6 februari 2007, 19:26   #260
Dycore
Banneling

Standaard

Komt een brave ongelovige ook in de hemel terecht? Indien ja, wat is dan het nut van islam en koran?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be