Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2007, 19:11   #241
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, kind zijn is niet tot 18 jaar en pedofilie heeft betrekking op kinderen die de puberteit nog niet bereikt hebben.
een meisje dat dertien is ,en de puberiteit heeft bereikt kan ongestraft met een gast van 22 dus.... Graag Antwoord

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 februari 2007 om 19:13.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 19:28   #242
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
een meisje dat dertien is ,en de puberiteit heeft bereikt kan ongestraft met een gast van 22 dus.... Graag Antwoord
Nee, dat kan niet ongestraft, maar het is geen pedofilie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 20:37   #243
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Gesluierde pasfoto's zijn in ons landje niet toegelaten...
Behalve voor nonnen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Euh... waarom hangen er bij ons in het gemeentehuis dan voorbeelden hoe het hoofddoek hoort te zitten op een pasfoto?
Aangezien Eric hier vast per abuis heeft over gelezen, plaats ik het nogmaals in de belangstelling.

Eric?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 20:50   #244
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En als ze nu eens gewoon gesluierd was, op zijn minst in die mate dat de bruid dus wel degelijk 22 kon zijn, maar even goed 13? Mag dat, of mag ze geen sluier op hebben die een (groot?) deel van het gezicht bedekt? Mag de ambtenaar (moet hij?) vragen om die sluier af te nemen? Wie gaat er nou aan denken dat er misschieneen minderjarige achter schuilt? Da's toch dezelfde problematiek als met die paspoortfoto's al of niet met sluier?
In dat geval snap ik dat de ambtenaren het niet zagen.
Ik begrijp niet goed waarom er zoveel commotie rond deze zaak gemaakt wordt. In de islam mogen ze nu eenmaal zo jong trouwen, dus zal er wel op zijn mist een deel van de moslimgemeenschap zijn broek vagen aan de seculiere wetten die dit verbieden. Als ze al gesluierd mogen trouwen, dan zal dit niet de eerste zijn geweest. Iets anders beweren is naïef.
Ik heb nu echt niet iets van "mo goaw zeg!"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Gesluierde pasfoto's zijn in ons landje niet toegelaten...
Behalve voor nonnen!
Ik heb het niet over gesluierde pasfoto's, ik heb het over gesluierde bruiden en jouw verwijt dat iemand van de ambtenaren had geblunderd.
Ik stelde me de vraag of het toegelaten is om volledig gesluierd te trouwen, en zoja, of de ambtenaar van dienst zomaar mag eisen dat de al dan niet gezichtsbedekkende sluier wordt verwijderd om zich te vergewissen van de identiteit van de bruid.

Hierbij stelde ik terzijde het probleem van de pasfoto's met sluier.

Aangezien Laya jouw argument hierover al in vraag stelde, wou ik hierbij ook nog eens herinneren aan de toestanden in Beringen, waar het gemeentebestuur weigerde pasfoto's van gesluierde vrouwen op een identiteitskaart te zetten. Dit is tot een proces gekomen, en ik dacht te hebben gelezen dat het gemeentebestuur hier in het zand heeft gebeten? Ik kan mis zijn, beschuldig je hier niet van een leugen, maar vraag me wel af of je dat wel écht zeker weet? In de VS heeft de staat Californië bv. een zaak verloren die enkele islamitische vrouwen tegen hen had aangespannen ivm rijbewijsfoto's met sluier.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 17 februari 2007, 20:51   #245
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan niet ongestraft, maar het is geen pedofilie.
Wettelijk gezien wel. Sorry, end of discussion.

Oud 17 februari 2007, 20:52   #246
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen dus. Als de ouders van het meisje je gaan aangeven bij het gerecht, zelfs al was het met onderlinge toestemming, dan heb je er gelegen.

Je kunt natuurlijk wel je bedenkingen hebben over die wet, maar de wet zelf is duidelijk.

Oud 17 februari 2007, 20:55   #247
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, kind zijn is niet tot 18 jaar en pedofilie heeft betrekking op kinderen die de puberteit nog niet bereikt hebben.
Op dertienjarige leeftijd zijn er massa's meisjes die hun maandstonden nog niet hebben. Het blijft wettelijk pedofilie. Waarom doe je daar nou zo moeilijk over?

Oud 17 februari 2007, 20:58   #248
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wettelijk gezien wel. Sorry, end of discussion.
Wettelijk gezien, lieve kind, bestaat "pedofilie" niet eens.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 februari 2007, 22:10   #249
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
man, man, man ik krijg stillaan de kriebels van uw uitspraken, u mankeert toch wel een vijs neem ik aan? of mag ik dat niet vragen?
Oud 17 februari 2007, 22:30   #250
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
man, man, man ik krijg stillaan de kriebels van uw uitspraken, u mankeert toch wel een vijs neem ik aan? of mag ik dat niet vragen?
In plaats van je zoveelste persoonlijke aanval, zou je beter eens proberen mijn ongelijk aan te tonen... Toon mij bijvoorbeeld eens waar de wet over pedofilie spreekt. Ik wacht vol spanning.

Citaat:
Oud 17 februari 2007, 22:32   #251
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van je zoveelste persoonlijke aanval, zou je beter eens proberen mijn ongelijk aan te tonen... Toon mij bijvoorbeeld eens waar de wet over pedofilie spreekt. Ik wacht vol spanning.
Citaat:
misschien kan u het allemaal eens eerst HEEL streng afkeuren want dat heb ik nog niet duidelijk gelezen, wanneer een meerderjarig persoon iets opbouwt/doet met een minderjarig kind dan IS DIT ZIEKELIJK, dat heb ik u nog niet horen zeggen, ik heb u ook nog geen duidelijke afkeer van dit MISBRUIK en DIEPGAAND misbruik vd wet weten opmerken
en volgens mij is het bij wet verboden dat een meerderjarig persoon sex heeft men iemand jonger dan 16 (of was het 18)
Oud 17 februari 2007, 22:42   #252
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en volgens mij is het bij wet verboden dat een meerderjarig persoon sex heeft men iemand jonger dan 16 (of was het 18)
Dat was mijn vraag niet. Waar wordt er in de wet over pedofilie gesproken?

Citaat:
Oud 17 februari 2007, 23:04   #253
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien Laya jouw argument hierover al in vraag stelde, wou ik hierbij ook nog eens herinneren aan de toestanden in Beringen, waar het gemeentebestuur weigerde pasfoto's van gesluierde vrouwen op een identiteitskaart te zetten. Dit is tot een proces gekomen, en ik dacht te hebben gelezen dat het gemeentebestuur hier in het zand heeft gebeten?
Wat bedoelt U met sluier? een bruidssluier is niet hetzelfde als een burka of zo'n spleetgeval.

Volgens mij is het verplicht om met vrij aangezicht op je pasfoto te staan zonder hoofddeksel, behalve moslimas en nonnen: die mogen een hoofddeksel dragen.
Met burka rondlopen mag niet vermits de meeste gemeentebesturen een verbod hebben op gemaskerd rondlopen tenzij tijdens het carnaval. In de betreffende periode van carnaval mogen ze dus hun burka aantrekken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2007 om 23:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 00:05   #254
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja raf, we weten al langer dat u er bijzondere ideeën op nahoudt wat seksualiteit betreft...maak u niet moe...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 00:08   #255
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet. Waar wordt er in de wet over pedofilie gesproken?
men spreekt daar over volwassenen en minderjarigen, en wat die mogen en niet mogen, en dat is duidelijk genoeg voor de meeste mensen...het woordgebruik doet weinig ter zake, dat verandert sneller dan de wetten in kwestie...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 03:52   #256
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee? Verklaar eens?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 04:00   #257
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nee? Verklaar eens?
Daar zou ik nu ook eens graag een antwoord willen op zien zé ..
Oud 18 februari 2007, 04:41   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Awel Raf, geef een 15 en 11 maanden jarige jongeman eens een goeie "beurt" en vertel de ouders van het kereltje dat jullie een goeie fysieke relatie hebben.
Kijk eens hoe snel je achter de tralies terecht komt.

Ik kan je verzekeren dat wat er ook in de bajes zit, mensen die lichamelijke interactie met 'kinderen' hebben gehad het nog slechter hebben dan al de anderen. Misschien vanwege het feit dat de agenten en cipiers die ermee te maken hebben ervoor zorgen dat dit soort van misdaden gekend is.

Ik hoop dat je het vrouwtje bent in een relatie, want die ervaring ga je nodig hebben als Grote Ali langskomt.
(gelukkig dat ik aan de andere kant van de deur gniffel)

Zelfs al heeft een 6 jarig meisje 2 keer maandstonden per 28 dagen, en heeft ze een FF cup, toch blijft het een kind, niet voor sexuele consumptie. Noch voor " saaie burgers" noch voor "progresieve perverten"

Voor 6 jarige jongens geld dezelfde ideologie. Desondanks het mogelijke 6 pack mooie kontje en een erectie van hier tot in Tokio.

Van "kinderen" blijf je gewoon af, hoe erg de lusten ook zijn.

En het vervelende is, het begrip "Kind" staat in alle culturen vast. Tot een bepaald ritueel of tot een getal in levenstijd algemeen bepaalde regels.

Stap je buiten die regels, heb je 3 mogelijkheden.
Niet betrapt worden
"Politieke" bescherming
De harde gevolgen ondergaan
Oud 18 februari 2007, 12:13   #259
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nee? Verklaar eens?
"Pedofilie" is een term uit de medische wetenschap, meer bepaald de psychologie en psychiatrie. Het is geen juridische term. In de strafwet wordt gesproken over "de aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen". De term "pedofilie" wordt - zoals hier duidelijk gebleken is - te pas en te onpas gebruikt. Seksuele betrekkingen tussen een volwassene en een minderjarige kan een "aanranding van de eerbaarheid van een minderjarige" zijn en de strafmaat zal in grote mate afhangen van de leeftijden van de beide betrokkenen, maar er zal wettelijk gezien nooit sprake zijn van "pedofilie" (de strafwet kent die term niet) en in een medische context alleen wanneer de minderjarige de puberteit nog niet bereikt heeft. Is dat wel het geval, dan spreekt men van efebofilie. Hier wordt graag en veel met de term "pedofilie" gegoocheld, omdat die term in het post-Dutrouxtijdperk extra emotioneel geladen is en voor sommige mensen uitdrukking geeft aan hun afschuw. Of die afschuw terecht is of niet, daar spreek ik me niet over uit. Alles hangt af van de omstandigheden waarin bepaalde feiten zich hebben afgespeeld. In de meerderheid van de gevallen ben ik van oordeel dat seks tussen een volwassene en een minderjarige niet kan, maar het is zeer moeilijk om daar een duidelijke lijn in te trekken. Bij ons wordt iemand "pas" als seksueel rijp gezien vanaf de leeftijd van 16 jaar; op andere plaatsen is dat 14 jaar en op nog andere plaatsen hanteert men nog andere regels. Al bij al is het dus een kwestie van conventie en conventie is onderhevig aan verandering.

Citaat:
Oud 18 februari 2007, 12:49   #260
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pedofilie

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek
Dit is een semi-beveiligde pagina.
Anoniemen kunnen deze pagina niet wijzigen.
___

childlove-vlinder, teken van de pedo-beweging

Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = "knaap", "kind" pedo = "kind") en filia (φιλια, "vriendschap")) is een term, die gebruikt wordt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn, door volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind).
Actieve pedofilie (ook wel pedoseksualiteit genoemd), wordt gezien als psychoseksuele stoornis. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Het eerste slaat op het zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, het tweede op het daadwerkelijk hebben van seks met kinderen. In het dagelijks gebruik wordt echter vrijwel uitsluitend van pedofiel en pedofilie gesproken, ook als men pedoseksueel of pedoseksualiteit bedoelt.
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.
Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen. In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.
Een beperkte vorm van pedofilie is pederastie. Deze term betreft enkel de mannelijke homofiele pedofilie.
Er valt ook onderscheid te maken tussen pedofilie en efebofilie, het zich aangetrokken voelen tot pubers. Het praktiseren van het laatste is onder zekere omstandigheden (zie onder) niet strafbaar. Deze seksuele voorkeur wordt in het dagelijks gebruik echter meestal wel als pedofilie aangemerkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be