![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar de vlaamse leeuw heeft wel een goede beurt gehad ![]()
![]() |
![]() |
#242 |
Minister
|
![]() helemaal met je eens!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ach het is het gebaar dat telt, en het belangrijkste is, als de leeuw er zich maar gelukkig bij voelt ![]()
![]() |
![]() |
#245 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij is de zwarte vlaamse leeuw,
de leeuw van de islam ![]() ![]()
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal niks minimaliseren, maar ook niks maximaliseren, ik heb niks tegen onschuldige mensen, maar ik vraag me wel vaker af waar ik ze moet zoeken. Ik wil niks om zeep helpen, eigenlijk, wél bouwen, uitbouwen, afbouwen, ombouwen. Als ik er al in slaag om alleen te gaan wonen, m'n eigen boontjes te doppen, en daarbij geen kat kwaad te doen, dan kan IEDEREEN dat, neem dat maar van mij aan, en als �*lles aan het verslechteren is, wat wil jij er dan concreet aan gaan doen ? Concreet als in : morgenochtend sta ik op 8 uur op, maak koffie, denk eens goed na, neem mijn agenda, noteer de afspraken die ik gemaakt heb, ga naar het wassalon en de markt, pak m'n valies, ga mijn ouders opzoeken, bereid me voor op Kerstmis, het Feest van de Vrede, het Feest voor de Mensen die van Goede Wille zijn, help m'n moeder bij het boodschappen doen voor het Kerstmaal, ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2007 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net Belgen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Zwarte Vlaamse leeuw was een oer-germaans dier! Het leefde hier voor het door de eerste inval van de Moren is gepikt en meegenomen naar Noord-Africa, alwaar het door de woestijn dwaalde in in centraal afrika van kleur veranderde, het is niet omdat de zwarte Vlaamse leeuw verbleekt is in de zon dat hij niet van hier komt! De Moren roofden het en met de eerste repatriëringsgolf naar hun thuislanden met Vlaamsche Roerdompvluchten gingen de laatste verloren! Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 december 2007 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 |
Gouverneur
|
![]() Aanvullend : hoe weet jij dat het geld niet naar drank/drugs gaat?
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Naar aanleiding van 11 juli 1302 worden we in de Vlaamse media overstelpt met allerlei beweringen, zogenaamde nieuwe inzichten en 'ontmythologiserende' informatie over de Guldensporenslag. Het komt telkens weer op hetzelfde neer: de Vlaamse symbolen worden van hun voetstuk gehaald of belachelijk gemaakt. De Vlaamse Beweging is een verdacht zootje ongeregeld. De meeste van deze artikels en bijdragen eindigen met een lofzang op het multiculturele of 'identiteitsloze' België. Tijd voor een beetje weerwerk. 1ste Belgische Leugen: De Vlaamse Leeuw is van Arabische herkomst. Vlaams Feit: Volgens een hardnekkig verhaal is de Vlaamse Leeuw afkomstig uit het Midden Oosten. De Vlaamse graaf Filips van den Elzas zou deze 'zwarte leeuw op gouden veld' als kruisvaarder veroverd hebben op een islamitische heerser. Dit verhaal wordt gretig verspreid door de promotoren van de multiculturele samenleving. Het symbool van de Vlaams-nationalisten dat van de Arabieren afkomstig blijkt te zijn? Het idee alleen al is voor sommigen even lekker als een jointje. Deze legende verklaart niet hoe het mogelijk is dat graaf Filips van den Elzas al in 1162 afgebeeld werd met een leeuw op zijn helm, schild en banier, terwijl de graaf pas in 1177 op kruistocht vertrekt. Bovendien staat de islam weigerachtig tegenover de afbeelding van levende wezens. De leeuw was overigens al lang voor de kruistochten bekend in Europa, onder meer bij de Romeinen. De oorsprong van de Vlaamse Leeuw moeten we niet in het Midden Oosten zoeken. Onze leeuw is wellicht een verre afstammeling van de draak, een oud Europees symbool dat we bijvoorbeeld nu nog op de vlag van Wales terugvinden. Onder invloed van het christendom verliest de heidense draak haar vleugels en wordt de 'gaande' leeuw een 'klimmende' leeuw. Tussen de 11de en 13de eeuw worden er allerlei 'dappere' dieren op de schilden afgebeeld: draken, wolven, leeuwen, luipaarden, panters, ... Het loopt allemaal een beetje door elkaar en er worden ook mengvormen afgebeeld. Ten tijde van de Guldensporenslag spreekt men nog van de 'Liebaert' of 'Lupard' (luipaard) van Vlaanderen. Pas met de ontwikkeling van de heraldiek worden de meeste van deze vreemde dieren 'gestandaardiseerd' tot leeuwen. De eerste in kleur afgebeelde Vlaamse leeuw (13de eeuw) is overigens volledig zwart. Maar al in het midden van de 14de eeuw duiken de rode tong en klauwen op. Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=169
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Toen dan in 1084 een nieuwe paus, Urbanus II keizer Alexius met huurlingen tegen de Turken liet gaan vechten waren we lang voor de door u aangehaalde Vlaamse ridders.... Niet alle islamieten verdragen geen afbeeldingen van dieren, of van mensen. Je dient dat toch te weten.... De leeuw werd door de Arabieren al eeuwen gehanteerd als heraldisch symbool. Het was een dier dat in die streek leefde en bekend stond voor zijn kracht en moed. Ook binnen de islam had het een symbolische functie als verdediger van het geloof. Zo had Ali, één van de vier kaliefen (opvolgers van Mohammed), de bijnaam "De Leeuw". En aangezien er binnen de islam geen mensen werden afgebeeld, gebruikten moslims dikwijls plant- of diermotieven in hun vlaggen en afbeeldingen." Nu nog staan in de nationale vlaggen van islamitische landen leeuwen: ![]() Vlag van Iran! Met andere woorden: je flauwe "weerlegging" door de Vlaamse leeuw te koppelen aan één figuur, meer bepaald door een afbeelding van zijn helmpje is een ridicule weerlegging. Dat de Vlaamse leeuw is geïmporteerd is dus geen "Beligische leugen", het is een historische waarschijnlijkheid. Jouw verdere theoriën over luipaarden (die ook al geen Europese diertjes zijn...) en vooral die over draken die hun vleugels verliezen wijzen op grote fantasie. Op de neiging om draken te vertellen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 december 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Feremans, het is niet omdat het dier hier niet voorkwam dat men het niet kende. Zoals reeds vermeld, men kende het dier reeds van de Romeinen. Uw historische waarschijnlijkheid is zoals jezelf zegt geen feit maar een 'waarschijnlijkheid' die jij al te graag zou willen geloven. Het is te ridicuul om dat maar te geloven aangezien niemand het in zijn hoofd zou halen om het symbool van de vijand als embleem over te nemen. Geen enkele geallieerde zou tijdens en na WWII het hakenkruis als vlag van de vijand hebben overgenomen. Om een cultuur door een vreemde cultuur te laten overnemen moet men eerst en vooral de heersende cultuur afbreken tot op het bod dat is wat de zogenaamde 'multiculis' nu aan het bewerkstelligen zijn, de rode loper uitrollen, voor islam die in de geschiedenis meerdere malen militair heeft getracht Europa onder het islamitische juk te brengen. Dank zij de zogenaamde 'verdraagzame' 'progressieve' 'multiculis' hoeven zij daar nu geen zwaard meer voor te gebruiken zij geven zich nu vrijwillig over. [/SIZE]
![]() |