![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor die mensen is Frans hun moedertaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
|
![]() Citaat:
Verder is het begrijpelijk dat grote bevolkingsgroepen graag in hun eigen taal bediend worden als ze met velen zijn in een bepaalde regio. Op dat ogenblik is opnieuw de hoeveelheid mensen en hun communicatie van belang, niet het lapje grond waarop ze de conversatie hebben.
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ons land leven er ook al heel lang Armeniërs (een groep waarvan je nauwelijks hoort spreken, maar ze zijn er wel). Het gaat hier niet om economische vluchtelingen, daar het meestal gaat om kapitaalkrachtige mensen die voornamelijk in de textielindustrie en modewereld actief zijn. Hoort men die mensen eisen dat Armeens in Vlaanderen een ambtelijke taal moet worden? Neen, ze hebben zich perfect geïntegreerd, niettegenstaande ze thuis nog altijd Armeens spreken. Blijkbaar is een dergelijke positieve houding niet aan de Franstalige besteed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier over de in de overheidsdiensten gebruikte taal. In alle Europese landen is dat wettelijk bepaald. België vormt daarop geen uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik naar de definitie van dialect (tov taal) van die EU regel vroeg... Meestal wordt het bestaan van een eigen aparte grammatica, ook een gesproken, niet opgetekende grammatica. (niet de woordenschat!!) als criterium genomen om onderscheid te maken tussen een taal en een dialect. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Minister-President
|
![]() Ik ken persoonlijk iemand die in zo'n Brussels ziekenhuis lag. Iemand die gevallen was. Dat was dus een spoedgeval. Wel, die man sprak niet goed Frans en zijn dochter heeft alles moeten vertalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |