Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 14:52   #241
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dacht jij nu echt dat wij te dom zijn om de bedoelde impact van deze wet te kunnen inschatten? Dat wij niet doorhebben dat er hier niet gaat om terroristische daden aan te pakken maar opiniedelicten? Toch als dit delict gepleegd wordt door de met deze nieuwe wet geviseerde doelgroep?
Wie is wij? Het VB kon dat in ieder geval niet goed inschatten, want ze stonden pas op hun achterpoten toen het ter sprake kwam nav B&H. Bij het GICM-proces of dat van DHKP-C heb ik hen niet gehoord. En al evenmin toen de wet werd goegekeurd. Wie weet hebben ze die wet zelfs mee goedgekeurd... zoals de negationismewet.

Misschien kan je beginnen met Herr Oberst uit te leggen wat er schort aan de terrorsimewetgeving, want hij is daar in ieder geval klaarblijkelijk nog niet op de hoogte.

(bovendien is de zogezegde "geviseerde doelgroep" bij mijn weten en itt anderen nog geen slachtoffer geworden van de terrorismewet...)

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 15:04.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 14:56   #242
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Racisme moet bewezen kunnen worden? Zoals bij de veroordeling van het Vlaams Blok, bedoel je? Dat is nu net het grote probleem, wat de heer De Man ook aanklaagt in zijn column: verzet tegen de multiculturele samenleving heet heden ten dage 'racisme'. Door deze nieuwe wet zullen alle volksvertegenwoordigers die zich verzetten tegen de multicul dus verwijderd worden. Lekker democratisch.
Inderdaad. Het racisme van het VB was dan ook duidelijk bewezen. Lees het arrest misschien nog eens na. Het was een zeer degelijk gemotiveerd arrest.
Oud 11 april 2007, 15:07   #243
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wel merkwaardig dat het steeds één en dezelfde partij is die het moeilijk heeft met maatregelen om racisme in te dijken. Zonder de racistische ingesteldheid van het VB waren die maatregelen trouwens overbodig geweest.
Waarom alleen 'racisme' als misdrijf. Waarom niet corruptie? Misbruik van overheidsgeld? You name it. Ga je zo dom blijven in je selectiviteit?
"Rechtse zak" is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 15:08   #244
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mooi zo.
aangezien homo's abnormaal zijn, kunnen ze niet normaal functioneren. Bijgevolg verdienen ze geen politieke rechten. Mooi zo. Of toch maar niet?

Laatst gewijzigd door "Rechtse zak" : 11 april 2007 om 15:08.
"Rechtse zak" is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 15:09   #245
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Rechtse zak" Bekijk bericht
Waarom alleen 'racisme' als misdrijf. Waarom niet corruptie? Misbruik van overheidsgeld? You name it. Ga je zo dom blijven in je selectiviteit?
Nog eentje die zich gewillig laat desinformeren door Deman:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weeral een mooi staaltje van desinformatie. Niet verwonderlijk natuurlijk voor een lid van een partij die daar in uitblinkt!

Schorsing en uitsluiting van het kiesrecht is een straf die ook nu al bestaat voor bepaalde misdrijven. Het is dus niets nieuws zoals gesuggereerd wordt. En ik heb het VB daar nog nooit over horen klagen...

Het wetsontwerp waarvan sprake vormt gewoon een uitbreiding van de misdrijven waarvoor dit van toepassing is. En het gaat dan niet alleen over overtreding van de wetten tot bestraffing van racisme en negationisme zoals Deman suggereert, maar ook over corruptie van ambtenaren, verduistering door houders van openbare functie en terrorisme. Hebben ze met een gelijkaardige straf voor die andere misdrijven dan ook problemen?

Bovendien voorziet de wet uitdrukkelijk in de mogelijkheid aan rechters om van die bestraffing af te zien indien de feiten niet ernstig zijn én ook om niet alle politieke rechten op te heffen (wat kan impliceren dat iemand nog wel mag gaan kiezen, maar zich niet meer verkiesbaar kan stellen).

Het wetsontwerp waarover sprake, kan je hier lezen: http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/51/3005/51K3005001.pdf

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 15:21.
Oud 11 april 2007, 15:16   #246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien racisme geen rol speelt bij misdrijven, snap ik trouwens de opluchting niet voor het feit dat Debie daarvan werd vrijgesproken.
Volgens mij zijn VB-ers blij met elke vrijspraak. Met een CGKR dat openlijk toegeeft om van rechtbank tot rechtbank te trekken tot er een rechter gevonden wordt om het VB te veroordelen zijn dat normale reacties. Zeker als het het kleinste kind duidelijk is dat er op racisme gefocusd wordt.
Citaat:
De impact van zijn misdrijven verandert daar dan ook niet door hé!
Vertel!!!
Over die impacht van de misdrijven van De Bie, en vooral, op wie!

Citaat:
(ter info: Demoor werd niet "afgemaakt". De beschuldiging luidt "slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" en niet doodslag/moord)
Als ik een hond of kat slagen en verwondingen toebreng met de dood tot gevolg heb ik die beesten afgemaakt. Niet dan?
Maar wikkel het 'busincident' vooral braafjes verder in een geruststellende verpakking, hoor.
Wat denk je van een bloedrode feestverpakking met paarse strik en bijgaande troostende boodschap voor de familie De Moor: 'moord veroorzaakt een dodelijker dood dan doodslag'.

Over de impact van dit als doodslag gedevalueerde busincident, en op wie, zullen we maar zedig zwijgen, zeker?
Oud 11 april 2007, 15:28   #247
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik een hond of kat slagen en verwondingen toebreng met de dood tot gevolg heb ik die beesten afgemaakt. Niet dan?
Maar wikkel het 'busincident' vooral braafjes verder in een geruststellende verpakking, hoor.
Wat denk je van een bloedrode feestverpakking met paarse strik en bijgaande troostende boodschap voor de familie De Moor: 'moord veroorzaakt een dodelijker dood dan doodslag'.

Over de impact van dit als doodslag gedevalueerde busincident, en op wie, zullen we maar zedig zwijgen, zeker?
Dat heb je mooi geformuleerd Knuppel Helaas te moeilijk om te begrijpen voor de ultra geïndoctrineerde hersens van Edina die zoals te verwachten de gewelddaden van allochtone verrijkers het liefst met semantische spelletjes poogt te minimaliseren, zelfs te verschonen.
Dood na moord is erger dan dood na doodslag, aldus Edina.
Ja hoor, mogen we met deze idiotie eens goed mee lachen. Noch de dode na doodslag, noch de dode na moord kunnen dat nog hoor Edina.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 15:29   #248
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn VB-ers blij met elke vrijspraak. Met een CGKR dat openlijk toegeeft om van rechtbank tot rechtbank te trekken tot er een rechter gevonden wordt om het VB te veroordelen zijn dat normale reacties. Zeker als het het kleinste kind duidelijk is dat er op racisme gefocusd wordt.
Flauw excuus om totale inconsequentie te verdoezelen!

Citaat:
Vertel!!!
Over die impacht van de misdrijven van De Bie, en vooral, op wie!
Zijn slachtoffers schatje, je weet wel, die na hun arrestatie lekker in elkaar werden getimmerd in de cel.

Citaat:
Nee dan heb je ze geslagen met de dood tot gevolg. Dat is niet hetzelfde als afmaken, vandaar ook dat onze rechtspraak daar een onderscheid in maakt mbt de strafmaat. Maar dat vind jij ongetwijfeld overbodig.

Citaat:
Niemand beweert dat de dood van Demoor daarom minder erg is. Of dat dit zijn familie zou moeten troosten.

Citaat:
Je hebt het dus nog steeds niet door: het is zelfs geen doodslag! Het gaat om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Dat is iets helemaal anders. En dat heeft alles te maken met de feiten. Feiten die jij blijkbaar net zoals vele anderen hier, weigert te erkennen om een mij compleet onbegrijpelijke reden.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 15:30.
Oud 11 april 2007, 15:54   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
klopt
U bent nu weer voorbarig met het stellen van een conclusie. De conclusie democratie is beter dan particratie kan men niet zo snel stellen, wat is uw argumentatie hiervoor?
Jij voelt je dus vertegenwoordigd door de partij waarvoor jij koos, maar voor een kwart van alle Vlamingen is dat jammer genoeg niet zo.
Jij bent blijbaar perfect tevreden met de als representatieve democratie verpakte particratie anders smeekte je om directe inspraak.
Het kan echter ook zijn dat jij jezelf veel dommer acht dan de vele kleine lichtjes die er hier, ondanks hopen dure kabinetsmedewerkers, niets anders van bakken dan misbaksels.

De Zwitsers hebben, buiten een vertegenwoordigend orgaan in het parlement, het BROV om hun parlement tot de orde te roepen als het zijn beloften niet houdt, maar ze hebben ook een konkordanzregering. Dat betekent dat er geen oppositiepartij bestaat die haar kiezers niet proportioneel mag vertegenwoordigen. Een cordon sanitaire zouden de Zwitsers allicht nooit goedgekeurd krijgen! Maatregelen om de vreemdelingentoevloed te beperken halen het echter wél. De Zwiters doen het ook stukken beter dan wij ook al kozen ze ervoor om géén deel uit te maken van het al even particratische en ondemocratische 'derde rijk' dat tegenwoordig 'EU' genoemd wordt.

Alles wat de Zwitsers anders willen kunnen ze via een BROV aanpassen aan hun eigen, veranderende behoeften. In Belgique kan je zelfs geen blunderende kleine lichtjes, corrupte politici of een minister van justitie wegkrijgen die haar criminele ex-echtgenoot tewerkstelt, enkel en alleen omdat de almachtige en onkwetsbare particratie dit zo wil. Meer nog, dergelijke politici weten in een democratie die naam waard op voorhand dat ze er niet eens aan moeten beginnen want dat ze binnen de korstste keren de politieke laan zullen worden uitgestuurd door middel van het Brov.

Wegen deze argumenten dan niet zwaar genoeg, of wat is de reden dat jij je met alle macht aan de particratie blijft vastklampen? Ben jij zo tuk op het machteloos overgeleverd zijn aan de 'goodwil' van de particratie?
Oud 11 april 2007, 15:56   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauw excuus om totale inconsequentie te verdoezelen!

Zijn slachtoffers schatje, je weet wel, die na hun arrestatie lekker in elkaar werden getimmerd in de cel.

Nee dan heb je ze geslagen met de dood tot gevolg. Dat is niet hetzelfde als afmaken, vandaar ook dat onze rechtspraak daar een onderscheid in maakt mbt de strafmaat. Maar dat vind jij ongetwijfeld overbodig.

Niemand beweert dat de dood van Demoor daarom minder erg is. Of dat dit zijn familie zou moeten troosten.

Je hebt het dus nog steeds niet door: het is zelfs geen doodslag! Het gaat om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Dat is iets helemaal anders. En dat heeft alles te maken met de feiten. Feiten die jij blijkbaar net zoals vele anderen hier, weigert te erkennen om een mij compleet onbegrijpelijke reden.
Er is dus zelfs geen doodslag en dus ook geen dode. Enkel een 'busincident'.
D�*t had ik idd nog niet door.

En als Hitler de oorlog gewonnen had was er natuurlijk ook geen holocaust geweest.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2007 om 15:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 15:59   #251
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het racisme van het VB was dan ook duidelijk bewezen. Lees het arrest misschien nog eens na. Het was een zeer degelijk gemotiveerd arrest.
De lengte van een arrest garandeert geenszins de kwaliteit (Prof Storme).

Maar aan de andere kant ben ik in de huidige situatie uiteraard voorstander van het feit dat de overheid met zulke wetten openlijk hun machtspositie wil bestendigen.
Ik ben een op en top Darwiniaan.
Als het Vlaamse volk zich niet opricht tegen wetten die overduidelijk slechts als doel hebben een groot gedeelte van de bevolking politiek te castreren dan verdient het niet beter dan in een diktatuur te leven.

De Vlamingen zullen moeten leren dat ze (het behoud van) hun rechten niet zomaar in de schoot geworpen krijgen. Ze zullen er eindelijk eens moeten voor vechten.
Doen ze dat niet dan verspelen ze het recht om democratie als basisrecht te claimen.
Oud 11 april 2007, 16:17   #252
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dus zelfs geen doodslag en dus ook geen dode. Enkel een 'busincident'.
D�*t had ik idd nog niet door.
Zeg mens, leer eens lezen! Waar beweer ik dat er geen dode is?

Ook jij wil blijkbaar maar ineens komaf maken met onze rechtspraak. En
moord, doodslag of slagen en verwondingen met de dood tot gevolg is voor jou blijkbaar allemaal één pot nat en moet dan waarschijnlijk ook maar ineens allemaal hetzelfde worden bestraft !
Oud 11 april 2007, 16:20   #253
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Uitspraken van professoren erbij sleuren, garandeert geenszins dat die uitspraken ook van toepassing zijn (Edina).

Waar heb ik precies beweerd dat de lengte de kwaliteit van het arrest was?

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 16:21.
Oud 11 april 2007, 16:25   #254
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar aan de andere kant ben ik in de huidige situatie uiteraard voorstander van het feit dat de overheid met zulke wetten openlijk hun machtspositie wil bestendigen.
Ik ben een op en top Darwiniaan.
Als het Vlaamse volk zich niet opricht tegen wetten die overduidelijk slechts als doel hebben een groot gedeelte van de bevolking politiek te castreren dan verdient het niet beter dan in een diktatuur te leven.

De Vlamingen zullen moeten leren dat ze (het behoud van) hun rechten niet zomaar in de schoot geworpen krijgen. Ze zullen er eindelijk eens moeten voor vechten.
Doen ze dat niet dan verspelen ze het recht om democratie als basisrecht te claimen.
Ik ben het eens met uw laatste stelling, maar houd wel in gedachten dat de Vlaming niet eens wéét dat hij politiek gecastreerd wordt; in de media is namelijk nog geen woord gevallen over deze kwestie.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 16:26   #255
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij voelt je dus vertegenwoordigd door de partij waarvoor jij koos, maar voor een kwart van alle Vlamingen is dat jammer genoeg niet zo.
Jij bent blijbaar perfect tevreden met de als representatieve democratie verpakte particratie anders smeekte je om directe inspraak.
Ik heb al lang aangegeven niet tevreden te zijn met het huidige systeem.
Citaat:
Het kan echter ook zijn dat jij jezelf veel dommer acht dan de vele kleine lichtjes die er hier, ondanks hopen dure kabinetsmedewerkers, niets anders van bakken dan misbaksels.
Wat probeert u duidelijk te maken?

Citaat:
De Zwitsers hebben, buiten een vertegenwoordigend orgaan in het parlement, het BROV om hun parlement tot de orde te roepen als het zijn beloften niet houdt, maar ze hebben ook een konkordanzregering. Dat betekent dat er geen oppositiepartij bestaat die haar kiezers niet proportioneel mag vertegenwoordigen. Een cordon sanitaire zouden de Zwitsers allicht nooit goedgekeurd krijgen!
De meeste politieke systemen zullen geen CS goedkeuren, Belgie is wat dit betreft uniek, Het is (naar mijn weten) het enige land waar zo'n grote partij compleet wordt uitgekotst door de andere partijen.

Citaat:
Maatregelen om de vreemdelingentoevloed te beperken halen het echter wél. De Zwiters doen het ook stukken beter dan wij ook al kozen ze ervoor om géén deel uit te maken van het al even particratische en ondemocratische 'derde rijk' dat tegenwoordig 'EU' genoemd wordt.
Deze 'goede" besluiten zouden moeten aantonen dat hun systeem beter is dan het onze? Het toont niets aan.

Citaat:
Alles wat de Zwitsers anders willen kunnen ze via een BROV aanpassen aan hun eigen, veranderende behoeften. In Belgique kan je zelfs geen blunderende kleine lichtjes, corrupte politici of een minister van justitie wegkrijgen die haar criminele ex-echtgenoot tewerkstelt, enkel en alleen omdat de almachtige en onkwetsbare particratie dit zo wil. Meer nog, dergelijke politici weten in een democratie die naam waard op voorhand dat ze er niet eens aan moeten beginnen want dat ze binnen de korstste keren de politieke laan zullen worden uitgestuurd door middel van het Brov.
De Belgische politiek werkt idd niet goed, in elk ander particratisch land zou de politieke partij zo iemand er in 1 beweging uit bonjouren, daar is dan helemaal geen referendum voor nodig.

Citaat:
Wegen deze argumenten dan niet zwaar genoeg, of wat is de reden dat jij je met alle macht aan de particratie blijft vastklampen? Ben jij zo tuk op het machteloos overgeleverd zijn aan de 'goodwil' van de particratie?
Deze argumenten wegen idd niet zwaar genoeg, het zijn namelijk geen argumenten. U basseert uw oordeel over de particratie op 1 geval, Belgie. Ik kan u verzekeren dat in andere landen de particratie wel naar behoren werkt, of dit nu komt door een ander politiek klimaat (Nederland) of door een BROV (Zwitserland).
Oud 11 april 2007, 16:54   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straffen toebak hoor.
Toegeven dat de particratie in Belgique langs geen kanten werkt, dat er nergens kan wat hier wél mogelijk is, dat particratie géén democratie is, dat ze in Belgique het spelen van de democratie overduidelijk belet, en je er toch aan blijven vastklampen 'omdat het elders wél lijkt te werken'....
Oud 11 april 2007, 17:06   #257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik zou het niet erg vinden als er minder Vb'ers in de politiek zaten, maar deze maatregel slaat nergens op. Zo'n uitholling van de democratie moet niemand willen en ik vraag me af wat men hiermee probeert te bereiken.

In hetzelfde straatje: In Nederland heeft men het passief en actief stemrecht afgenomen van enkele veroordeelde islamisten, is dit hetzelfde of mag dat wel ?
Heb je het nu over Mohammed B, de slachter van theo van gogh? Degene die Van Gogh neerschoot en nadien half onthoofdde omdat Allah dat graag had? Ik vermoed dat die zijn politieke rechten inderdaad werden afgepakt. Net zoals ik vermoed dat Dutroux evenmin zal moeten gaan stemmen op 10 juni.

Maar voor zover ik me herinner mag Mohammed B wèl nog op een lijst gaan staan! Is dat dan passief stemrecht? Zoek nog maar eens, er werd een discussie over gevoerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 april 2007 om 17:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 17:16   #258
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb je het nu over Mohammed B, de slachter van theo van gogh? Degene die Van Gogh neerschoot en nadien half onthoofdde omdat Allah dat graag had? Ik vermoed dat die zijn politieke rechten inderdaad werden afgepakt. Net zoals ik vermoed dat Dutroux evenmin zal moeten gaan stemmen op 10 juni.

Maar voor zover ik me herinner mag Mohammed B wèl nog op een lijst gaan staan! Is dat dan passief stemrecht? Zoek nog maar eens, er werd een discussie over gevoerd.
Nee Mohammed B. heeft zijn kiesrecht mogen behouden, enkele leden van de hofstadgroep zijn dit recht wel kwijtgeraakt.

Ja, passief stemrecht = op de lijst gaan staan.
Oud 11 april 2007, 17:18   #259
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....Als het Vlaamse volk zich niet opricht tegen wetten die overduidelijk slechts als doel hebben een groot gedeelte van de bevolking politiek te castreren dan verdient het niet beter dan in een diktatuur te leven.

Bravo !

Om die grote meerderheid belogen en bedrogen Vlamingen in beweging te krijgen heb je de dag vandaag het onderwijs en de media nodig. Ze bijbrengen dat ze fier en moedig moeten zijn omdat het de moeite is. Het voorbeeld dat de vlaamse politici ons geven staat daar mijlen ver vanaf. Misschien zijn we wel allemaal mentaal (politiek) gehandicapten ? Hulp uit elke hoek is wenselijk.

5 minuten moed in het stemhokje kan veel veranderen.
Oud 11 april 2007, 17:21   #260
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Onder andere klaagt hij onrechten en mistoestanden aan, waarvan het onderwerp van deze thread een voorbeeld is.

Reageren op zinsneden om zo het geheel uit zijn context te kunnen rukken is in de mode zeker? Gemakkelijkheidshalve geen reactie op mijn hele post?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be