![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 juni 2007 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Een buurjongen van me( oer-Hollands),trouwde met een Vlaamse uit Antwerpen en hij ging daar wonen. Toen ik hem veel later nog eens tegen kwam ,sprak hij vloeiend Vlaams,niet meer te geloven dat hij ooit uit Holland kwam. Dus alles went. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() De vaste facteur (=postbode) hier in mijn dorp is een Hollander
![]() Maar goed, zo'n voorbeelden bewijzen dat een verregaande samenwerking zeker mogelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() Je kan met iedereen samenwerken. De E.U. en de V.N. zijn daar mooie voorbeelden van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VN is een log apparaat, de EU is.............laat ik dat maar niet zeggen.
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie dat u Lijst Dedecker steunt. Ik wens uw lijst in ieder geval veel succes. Er staan mensen op die tenminste hun mond durven opentrekken, hun standpunten verkondigen en niemand naar de mond praten. Zo hoort het. En die inderdaad voor een stuk geboycot worden door al de media. Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2007 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, dat verschil valt best mee. Ik kom regelmatig in Flevoland en ik moet zeggen dat die verschillen echt niet zo groot zijn als u laat uitschijnen. Natuurlijk heeft de Hollander een grotere bek en is wat opener dan de doorsnee Vlaming, maar eens je eraan gewoon bent is dat echt geen probleem. Wat het probleem is, is juist dat Nederlanders en Vlamingen elkaar nog veel te weinig kennen. Ik heb nu het geluk vaak in Nederland te komen, er vrienden te hebben, maar ik stel vast dat heel veel Vlamingen de Nederlanders niet kennen; hen in veel gevallen zelfs nooit ontmoet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Nederland staat te wachten op de Vlaamse bureaucratie. Blijf het vreemd vinden dat dit simpele probleem zo opgeblazen wordt. Eigenlijk ook nog eens om niets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog dit: er vochten helemaal geen Namenaars mee. Dat is pure belgicistische geschiedsvervalsing. In 2003 heb ik op dit forum dit onderwerp al behandeld: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=36 [quote][Op Groeningeveld waren er in 1302 geen "mannen uit Namen": er waren wel "Ostheren", maar dat waren ridders die men had geronseld in het Land van Loon (min of meer het huidige Vlaams-Limburg), het Rijnland (nu Duitsland) en het hertogdom Limburg (nu verspreid over Vlaanderen, Wallonië, Duitsland en wat brokjes Nederland). Onder elkaar, zo vermelden de kronieken, spraken die mensen hun Germaans dialect (vergeten we trouwens niet dat er in die tijd nog geen onderscheid werd gemaakt tussen Duits en Nederlands: men beschouwde het als dezelfde taal maar met plaatselijke verschillen)./QUOTE] Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 juni 2007 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nou en ????? In het verleden was het wel andersom. Vlaanderen arm, Walonië rijker. Nu andersom, en dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2007 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2007 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog, België is geen werkbare constructie. De economieën zijn anders van structuur en omvang, de cultuur en mentaliteit zijn anders, en de taal is, hoewel helaas verweven, ook anders. De constructie is dus even onlogisch als Polen en Duitsland een land laten vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 4 juni 2007 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Gouverneur
|
![]() Je kent het populaire deuntje : "de kat kwam weer "?