![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wel, dat valt af te wachten. Allezins, het lesmateriaal dat blijft Engels, of de prof het in z'n krollen krijgt om dan ook nog in braggel-Engels aan een homogeen-nederlandstalige groep les te geven verlaat ik wel even het lokaal hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat dat lesmateriaal betreft, het is gewoon luiheid, ze moeten een cursus en slides maken, en Engels begrijpen al die Vlamingen wel, maar als er één buitenlandse student zou zijn is er wel ineens een probleem. ![]()
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ieder volk zijn eigen staat, zo simpel is het( allee, simpel is veel gezegd ![]() laat de eu mr zoals ze is, alleen moet ze beter werken. mr de eu één staat, nope.
![]() |
![]() |
#244 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() wel, dat er een bepaald aantal (meer dan de helft bij ons) vakken in het Engels gegeven worden. Vanaf dit jaar wordt dit van kracht, dus het valt af te wachten wat dit concreet gaat geven. We zijn er al zeker van dat we ons aan engels lesmateriaal (in alle vormen en verschijningen) mogen verwachten, ik vraag me nu af of die prof ook effectief engels gaat praten als er géen erasmus student blijkt te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() So? het is niet omdat ze in Nederland al veel verder staan met de verengelsing, dat we in Vlaanderen ook die weg moeten opgaan. Integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet zozeer over verengelsing, maar over internationalisering. Blijkbaar zijn de Vlaamse universiteiten (hoewel hun kwaliteit in praktijk hoger blijkt), meer in zichzelf gekeerd dan de Nederlandse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Bij mij waren er in het tweede jaar al een keer oefeninglessen in het Engels, maar echt lessen met een cursus in het Engels kwam pas vanaf het derde. En dan nog niet zo vaak. Maar dit kan van jaar op jaar veranderen en natuurlijk heeft de faculteit zelf ook nog iets te zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik kom vandaag net van de universiteit, je ziet er Iraniërs, Chinezen, Duitsers, Slovaken, Australiërs rondlopen, en voortdurend is er iemand weg richting Italië, Tsjechië, Shanghai, Engeland, Duitsland...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 3 september 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zeg je dit? Ik deed alleen maar een voorzichtige aanname, en daar bedoelde ik niks mee. Ik ken de Vlaamse universiteiten niet goed, dus...
|
![]() |
![]() |