![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
150 | 72,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 18,84% |
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
![]() ![]() ![]() |
13 | 6,28% |
Kan me geen moer schelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,42% |
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in de DDR (Duitse Democratische Republiek) noemde dat destijds de Staats Sicherheit...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Niet alleen is discriminatiebestrijding verwerpelijk, ze is ook logisch contradictorisch. Want wie op ieder vlak discriminatie wil bestrijden, zet het leven zelf stop, omdat leven door zijn aard discriminatie impliceert. En wie niet alle discriminatie bestrijdt, doet aan discriminatie door sommige vormen van discriminatie te bestrijden en andere niet. Discriminatiebestrijding is ziekelijk. Menselijke individuen mogen discrimineren. Alleen de staat mag, gezien zijn publiek karakter, niet discrimineren, wat ook de eerste reden is waarom de staat geen discriminatie mag bestrijden. Overigens moet de staat in zijn totaliteit drastisch worden gereduceerd. http://webh01.ua.ac.be/storme/GVA26012005.html http://www.libertarian.nl/NL/archives/000550.php http://www.secessie.nu/pdf/19-3.pdf
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hilarisch hoe (vooral) VB-ers zich afzetten tegen het CGKR. Het is nochtans nog altijd een bevoegde rechtbank die al dan niet straffen uitspreekt tegen eventuele overtredingen.
Ik zie het CGKR als een soort tussenpersoon (een soort onbudsman) die bij sommige slachtoffers van allerlei discriminatoire incidenten de drempelvrees wegneemt om juridische stappen te ondernemen. Persoonlijk heb ik mij nog nooit afgeremd gevoeld in mijn "vrije meningsuiting", door het CGKR.
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal het VB hiervoor wel eerst een meerderheid in het Parlement moeten vinden. Of denk je dat het VB een (comfortabele) absolute meerderheid tegemoet gaat ?
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus een meerderheid in het parlement die beslist dat Joden moet vervolgd en uitgeroeid worden is voor jou voldoende om discriminatie te verantwoorden?
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik jouw (smakeloze) redenering zou volgen, kunnen we best alle wetten afschaffen.
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal er een andere stellen. Als het parlement bij meerderheid wetten stemt om hun politieke tegenstanders vogelvrij te verklaren en hun burgerrechten te ontnemen, dan vindt jij dat OK, zeker? Toch zolang het zelfbenoemde democraten zijn zoals in de DDR die deze wetten stemmen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juni 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Staatssecretaris
|
![]() Wetten kunnen zelf misdrijven zijn.
Het is niet omdat een wet zegt dat iets een misdrijf is, dat ook van een misdrijf sprake is. Wetten kunnen door machthebbers misbruikt worden; dat is zelfs eerder de regel. Hoedanook is het absurd om de misdrijvigheid te laten afhangen van de wet, want dat zou betekenen dat iets wat eerst geen misdrijf is, opeens een misdrijf wordt gewoon omdat de politieke kaste terzake een wet heeft afgescheiden.
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, en bij mijn weten gebeurt dat ook niet. De wetten waar jij op doelt, dienen om minderheden te beschermen.
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() Ik ben het met Jos Verhulst eens, en velen met hem. Alleen een kleine nuance: Discriminatiebestrijding is ziekelijk als dat op een repressieve manier gebeurt. Vooroordelen bestrijd je niet met bestraffing. Daarom moet discriminatie en racisme uit de strafwet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef jouw "beoordeling" niet (voor zover die al belangrijk zou zijn)
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN