Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 16:06   #241
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies! Maar dat past natuurlijk niet in de slachtofferrol die het Vlaams Blok zich aangemeten heeft...
net zoals de holebibeweging...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:10   #242
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Afschaffen die hap!

Geen enkel 'democratisch' land ter wereld houdt er een Centrum voor Gedachten Controle en Repressie op na.
toch wel een beetje een geschiedenisles...

in de DDR (Duitse Democratische Republiek) noemde dat destijds de Staats Sicherheit...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:15   #243
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vox Populi Bekijk bericht
Nee. Ondanks het feit dat ik zelf ook 'ne rechtse' en een overtuigd voorstander van de vrije meningsuiting ben, zou ik hier niet mee akkoord kunnen gaan. Discriminatie moet bestreden worden, ook in de toekomst.
Discriminatie moet helemaal niet bestreden worden. Het recht om te discrimineren is een fundamenteel natuurlijk recht, even goed als bv het recht om te ademen.

Niet alleen is discriminatiebestrijding verwerpelijk, ze is ook logisch contradictorisch. Want wie op ieder vlak discriminatie wil bestrijden, zet het leven zelf stop, omdat leven door zijn aard discriminatie impliceert. En wie niet alle discriminatie bestrijdt, doet aan discriminatie door sommige vormen van discriminatie te bestrijden en andere niet.

Discriminatiebestrijding is ziekelijk. Menselijke individuen mogen discrimineren. Alleen de staat mag, gezien zijn publiek karakter, niet discrimineren, wat ook de eerste reden is waarom de staat geen discriminatie mag bestrijden.

Overigens moet de staat in zijn totaliteit drastisch worden gereduceerd.

http://webh01.ua.ac.be/storme/GVA26012005.html
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000550.php
http://www.secessie.nu/pdf/19-3.pdf
Oud 27 juni 2007, 16:18   #244
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hilarisch hoe (vooral) VB-ers zich afzetten tegen het CGKR. Het is nochtans nog altijd een bevoegde rechtbank die al dan niet straffen uitspreekt tegen eventuele overtredingen.
Ik zie het CGKR als een soort tussenpersoon (een soort onbudsman) die bij sommige slachtoffers van allerlei discriminatoire incidenten de drempelvrees wegneemt om juridische stappen te ondernemen.
Persoonlijk heb ik mij nog nooit afgeremd gevoeld in mijn "vrije meningsuiting", door het CGKR.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:26   #245
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hilarisch hoe (vooral) VB-ers zich afzetten tegen het CGKR. Het is nochtans nog altijd een bevoegde rechtbank die al dan niet straffen uitspreekt tegen eventuele overtredingen.
Ik zie het CGKR als een soort tussenpersoon (een soort onbudsman) die bij sommige slachtoffers van allerlei discriminatoire incidenten de drempelvrees wegneemt om juridische stappen te ondernemen.
Persoonlijk heb ik mij nog nooit afgeremd gevoeld in mijn "vrije meningsuiting", door het CGKR.
Het verbod op het uiten van een mening beperkt zich dan ook slechts op meningen die niet de jouwe zijn. Mocht het VB aan de macht komen en het CGKR laten heksenjagen op uitspraken als "we moeten verdraagzaam zijn" of "vreemdelingen moeten een kans krijgen", je zou snel op de barricaden staan. Nochthans is het principe juist hetzelfde...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:32   #246
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het verbod op het uiten van een mening beperkt zich dan ook slechts op meningen die niet de jouwe zijn.
Discriminatie is volgens de wet een misdrijf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Mocht het VB aan de macht komen en het CGKR laten heksenjagen op uitspraken als "we moeten verdraagzaam zijn" of "vreemdelingen moeten een kans krijgen", je zou snel op de barricaden staan. Nochthans is het principe juist hetzelfde...
Dan zal het VB hiervoor wel eerst een meerderheid in het Parlement moeten vinden. Of denk je dat het VB een (comfortabele) absolute meerderheid tegemoet gaat ?
Oud 27 juni 2007, 16:53   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243
Oud 27 juni 2007, 16:55   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan zal het VB hiervoor wel eerst een meerderheid in het Parlement moeten vinden. Of denk je dat het VB een (comfortabele) absolute meerderheid tegemoet gaat ?

Dus een meerderheid in het parlement die beslist dat Joden moet vervolgd en uitgeroeid worden is voor jou voldoende om discriminatie te verantwoorden?
Oud 27 juni 2007, 17:03   #249
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een meerderheid in het parlement die beslist dat Joden moet vervolgd en uitgeroeid worden is voor jou voldoende om discriminatie te verantwoorden?
Als ik jouw (smakeloze) redenering zou volgen, kunnen we best alle wetten afschaffen.
Oud 27 juni 2007, 17:06   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik jouw (smakeloze) redenering zou volgen, kunnen we best alle wetten afschaffen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243
Oud 27 juni 2007, 17:09   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
By the way, dat was geen antwoord op mijn vraag.
Maar ik zal er een andere stellen.

Als het parlement bij meerderheid wetten stemt om hun politieke tegenstanders vogelvrij te verklaren en hun burgerrechten te ontnemen, dan vindt jij dat OK, zeker?
Toch zolang het zelfbenoemde democraten zijn zoals in de DDR die deze wetten stemmen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juni 2007 om 17:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 17:13   #252
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wetten kunnen zelf misdrijven zijn.

Het is niet omdat een wet zegt dat iets een misdrijf is, dat ook van een misdrijf sprake is. Wetten kunnen door machthebbers misbruikt worden; dat is zelfs eerder de regel. Hoedanook is het absurd om de misdrijvigheid te laten afhangen van de wet, want dat zou betekenen dat iets wat eerst geen misdrijf is, opeens een misdrijf wordt gewoon omdat de politieke kaste terzake een wet heeft afgescheiden.
Oud 27 juni 2007, 17:20   #253
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het parlement bij meerderheid wetten stemt om hun politieke tegenstanders vogelvrij te verklaren en hun burgerrechten te ontnemen, dan vindt jij dat OK, zeker?
Nee, en bij mijn weten gebeurt dat ook niet. De wetten waar jij op doelt, dienen om minderheden te beschermen.
Oud 27 juni 2007, 18:51   #254
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Discriminatie moet helemaal niet bestreden worden. Het recht om te discrimineren is een fundamenteel natuurlijk recht, even goed als bv het recht om te ademen.

Niet alleen is discriminatiebestrijding verwerpelijk, ze is ook logisch contradictorisch. Want wie op ieder vlak discriminatie wil bestrijden, zet het leven zelf stop, omdat leven door zijn aard discriminatie impliceert. En wie niet alle discriminatie bestrijdt, doet aan discriminatie door sommige vormen van discriminatie te bestrijden en andere niet.

Discriminatiebestrijding is ziekelijk. Menselijke individuen mogen discrimineren. Alleen de staat mag, gezien zijn publiek karakter, niet discrimineren, wat ook de eerste reden is waarom de staat geen discriminatie mag bestrijden.

Overigens moet de staat in zijn totaliteit drastisch worden gereduceerd.

http://webh01.ua.ac.be/storme/GVA26012005.html
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000550.php
http://www.secessie.nu/pdf/19-3.pdf
Gelukkig behoort dit verwerpelijke gedachtengoed slechts tot een uiterst kleine minderheid en zal het nooit gemeengoed worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 18:52   #255
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Wetten kunnen zelf misdrijven zijn.

Het is niet omdat een wet zegt dat iets een misdrijf is, dat ook van een misdrijf sprake is. Wetten kunnen door machthebbers misbruikt worden; dat is zelfs eerder de regel. Hoedanook is het absurd om de misdrijvigheid te laten afhangen van de wet, want dat zou betekenen dat iets wat eerst geen misdrijf is, opeens een misdrijf wordt gewoon omdat de politieke kaste terzake een wet heeft afgescheiden.
Natuurlijk. En zo hoort het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 19:05   #256
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gelukkig behoort dit verwerpelijke gedachtengoed slechts tot een uiterst kleine minderheid en zal het nooit gemeengoed worden.
Ik ben het met Jos Verhulst eens, en velen met hem. Alleen een kleine nuance: Discriminatiebestrijding is ziekelijk als dat op een repressieve manier gebeurt. Vooroordelen bestrijd je niet met bestraffing. Daarom moet discriminatie en racisme uit de strafwet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 19:08   #257
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schoolvoorbeeld van een mond-voltanden-antwoord.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 19:48   #258
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Een schoolvoorbeeld van een mond-voltanden-antwoord.
Ik hoef jouw "beoordeling" niet (voor zover die al belangrijk zou zijn)
Oud 27 juni 2007, 19:58   #259
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Nee, en bij mijn weten gebeurt dat ook niet. De wetten waar jij op doelt, dienen om minderheden te beschermen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 21:04   #260
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik ben het met Jos Verhulst eens, en velen met hem. Alleen een kleine nuance: Discriminatiebestrijding is ziekelijk als dat op een repressieve manier gebeurt. Vooroordelen bestrijd je niet met bestraffing. Daarom moet discriminatie en racisme uit de strafwet.
²

Die antidiscriminatiewet werkt gewoon averechts.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be