Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 20:53   #241
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zolang men een monopolie heeft maakt men zoveel mogelijk geld. Tot dat het monopolie verdwijnt en dan zakken de prijzen.
Monopolies bestaan in het liberalisme wel degelijk. Ze worden door de wet aan banden gelegd en uitgeschakeld. Dat overkwam oa Microsoft;
Microsoft werd, als ik me goed herinner, veroordeeld omdat het bepaalde programma's aanbood die allen draaiden op Microsoft.
Oud 30 juli 2007, 21:23   #242
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat heeft BTW met winst te maken?
Omdat het volgens Savatage niet erg is wanneer de winst van een overheidsbedrijf (Electrabel, Deutsche Bahn,...) wegstroomt, aangezien volgens hem de BTW terugstroomt.

Ja! Ochottekes 6%!!! En die 94% verdwijnt voorgoed in de roilen van de privé-ondernemingen. Dat is het volk voorgoed kwijt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 juli 2007 om 21:23.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 21:26   #243
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Wat is het volk met verlieslatende staatsbedrijven, die daarenboven meestal niet ten dienste staan van het volk....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 21:26   #244
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vraag maar eens aan de Belgische trein- of bus reiziger hoe dikwijls dat er wegens staking geen trein of bus kwam.
Ik ben een dagelijkse bus- én treinreiziger. En ik kan u zeggen dat een trein- of busstaking zeldzamer is dan een ontspoorde Britse trein.
Ik denk dat ik de laatste 10 jaar slechts drie grote treinstakingen meegemaakt heb. Busstakingen, kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 30 juli 2007, 21:27   #245
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wat is het volk met verlieslatende staatsbedrijven, die daarenboven meestal niet ten dienste staan van het volk....
Ik ben content over de treinen en de bussen. En gij?
Oud 30 juli 2007, 21:29   #246
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik ben content over de treinen en de bussen. En gij?
Ja, vooral als ze staken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 21:39   #247
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ja, vooral als ze staken...
Citaat:
Ik ben een dagelijkse bus- én treinreiziger. En ik kan u zeggen dat een trein- of busstaking zeldzamer is dan een ontspoorde Britse trein.
Ik denk dat ik de laatste 10 jaar slechts drie grote treinstakingen meegemaakt heb. Busstakingen, kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Oud 30 juli 2007, 22:01   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
TNT Post is een van de succesvolste, zo niet hèt succesvolste geprivatiseerde overheidsbedrijf in Nederland. En dat in een (door de komst van e-mail en internet) krimpende markt!
Met een schitterende dienstverlening! Daarom doe ik voor de verzending van pakjes voortaan beroep op de Nederlandse post en niet langer op de diensten van de Belgische. Ik ben uitermate tevreden over de Nederlandse Post!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 22:07   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U fixeert u totaal onterecht voortdurend op de Britse spoorwegen. Heeft u echter al ooit eens iets gehoord over de private spoorlijnen in Denemarken, Duitsland of Nederland? Neen, daar gebeuren immers geen ongelukken... En toch zijn die geprivatiseerd.
Oud 30 juli 2007, 22:20   #250
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U fixeert u totaal onterecht voortdurend op de Britse spoorwegen. Heeft u echter al ooit eens iets gehoord over de private spoorlijnen in Denemarken, Duitsland of Nederland? Neen, daar gebeuren immers geen ongelukken... En toch zijn die geprivatiseerd.
Dus de privatisering van de NMBS wordt een soort van Russische roulette. In de cilinder zit één Britse kogel, en het Nederlandse, Duitse en Deense kogelkamertje blijft leeg.
Leuk.
Oud 30 juli 2007, 22:25   #251
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Met een schitterende dienstverlening! Daarom doe ik voor de verzending van pakjes voortaan beroep op de Nederlandse post en niet langer op de diensten van de Belgische. Ik ben uitermate tevreden over de Nederlandse Post!
Goh, ik wist niet dat ze ook in Vlaanderen actief zijn?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 22:30   #252
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, in Wallonië. De TNT-nachtvluchten, die opstijgen vanuit Bierset, houden de Vlamingen van Zuid-Limburg wakker.
Jan Peumans van Riemst heeft dit al meermaals aangeklaagd.
Oud 30 juli 2007, 22:36   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de privatisering van de NMBS wordt een soort van Russische roulette. In de cilinder zit één Britse kogel, en het Nederlandse, Duitse en Deense kogelkamertje blijft leeg.
Leuk.
Neen, dat hoeft het niet te zijn. Als men gewoon leert uit de fouten in het ene geval, en de successen bij de andere gevallen. Of ontbreekt u die eenvoudige menselijke wijsheid?
Oud 30 juli 2007, 22:37   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga gewoon naar het postkantoor in Sluis of Aardenburg (naargelang verplichtingen me naar de ene of andere plaats roepen).
Oud 30 juli 2007, 22:37   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, in Wallonië. De TNT-nachtvluchten, die opstijgen vanuit Bierset, houden de Vlamingen van Zuid-Limburg wakker.
Jan Peumans van Riemst heeft dit al meermaals aangeklaagd.
Vlaanderen, vliegtuigvrij misschien?
Oud 30 juli 2007, 22:44   #256
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen, vliegtuigvrij misschien?
Brusselse geluidsnormen toepassen in Zuid-Limburg.
Oud 30 juli 2007, 22:47   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brusselse geluidsnormen toepassen in Zuid-Limburg.
Limburg, Bokrijk op grote schaal...
Oud 30 juli 2007, 22:52   #258
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Van wie?
Van de top van de bedrijfswereld. Dat nieuws kan je toch niet ontgaan zijn.

En zeg nu niet dat je als klant dan nog een keuze hebt, want die zelfverrijking is overal zichtbaar. Het enige dat ik weet is, dat wat aan loon naar de top gaat, niet in de dienstverlening van het bedrijf gestoken wordt.
Citaat:
Toch niet, blijkbaar kan je in België van elektriciteitsleverancier veranderen alsof het niets is.
En wat voor garanties heb je dan m.b.t. de betrouwbaarheid? Nederland had altijd een zeer stabiel elektriciteitsnetwerk, maar wie weet wat concurrentie daaraan zal veranderen.

Het is zelfs zo, dat de bedrijven nu gesplitst worden in producenten en leveranciers. Je kunt er straks dus niet eens meer je leverancier op aanspreken als de stroomvoorziening het laat afweten. Die zorgt alleen voor de doorgifte, niet voor de opwekking.

Citaat:
Als er een vraag naar gas was in Cadzand dan zouden deze wel worden gelegd zoals ik in de vorige post heb geschreven.
Sorry hoor, maar dat is naïef marktgelul van de oude stempel. Als er te weinig mensen wonen in Cadzand en de aanleg te duur is (bijv. omdat je onder de Westerschelde door moet), dan komt die leiding er niet. Of hij komt er wel, maar de klanten moeten het terugbetalen met een veel hoger tarief. De gebruiker wordt m.a.w. gestraft voor de plaats waar hij woont: had je maar niet helemaal in Cadzand moeten gaan wonen.

De overheid heeft er hier voor gezorgd én dat er overal gasleidingen liggen én dat iedereen hetzelfde bedrag betaalt. Dat is rechtvaardig. De egoïstisch liberale gedachte is dan dat anderen voor de leiding naar Cadzand moeten betalen. Maar die anderen profiteren weer op andere vlakken van gelijke behandeling.

Citaat:
Dat kost allemaal geld en wij Belgen(als ik voor jullie mag spreken) betalen niet graag belastingen.
De vraag is waarom de Belg niet graag belasting betaalt: omdat hij geen waarde hecht aan openbare voorzieningen, of omdat het geld slecht wordt uitgegeven? Ik zou ook niet graag belastingen betalen als ik zou weten dat het wordt verspild door een slecht werkende overheid. Maar als je als belastingbetaler ziet dat de overheid goed met jouw geld omgaat, en er nuttige dingen mee gedaan worden, dan zal iedereen inzien dat het wel degelijk zin heeft om belastingen te betalen.

Citaat:
Privatiseren is simpeler, gemakkelijker en kost ons geen geld. Als er een vraag is naar een bepaald product zal het aanbod worden gecreërd.
Zo simpel zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar. Er bestaat ook nog zoiets als toegankelijkheid. Neem het netwerk van openbaar vervoer. Dat kun je zien als een kaartenhuis. Onderaan zijn er de belbussen, dan de lijnbussen, dan de stoptreinen en bovenaan de sneltreinen en intercity's. Als je volledige rentabiliteit als marktnorm neemt, zou je alleen intercity's overhouden en de rest moeten schrappen. Dan haal je echter de onderste kaarten uit het kaartenhuis en stort het geheel in. Bezuinig op bussen en de aanvoer naar de stoptreinen komt in gevaar, die weer de aanvoer vormen voor de sneltreinen en intercity's. Zonder die aanvoer worden ook de intercity's minder rendabel. Dan hou je helemaal geen openbaar vervoer over. Aangezien er op de weg niet echt plaats is voor meer wagens, om het nog eufemistisch uit te drukken, zorg je daarmee binnen de kortste keren voor een mobiliteitsinfarct.

Je zult het dus op een andere manier moeten aanpakken. Bijvoorbeeld door de overheid regelend te laten optreden bij het uitgeven van concessies voor bus- en treindiensten, zodat deze aan een bepaalde norm blijven voldoen qua frequentie, snelheid, comfort en veiligheid.
Oud 30 juli 2007, 22:55   #259
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben een dagelijkse bus- én treinreiziger.
Ik reis bijna nooit met het openbaar vervoer, waarom moet ik meebetalen aan uw reizen? 500 EUR per jaar per belg dat is de kost van het openbaar vervoer hier zonder al een meter gereden te hebben.

Geef de mensen die het nodig hebben gesubsidieerde taxi's en schaf verder alle lijnen behalve de drukbezette af. Het zal nogal wat goedkoper zijn voor iedereen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 22:56   #260
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik ga gewoon naar het postkantoor in Sluis of Aardenburg (naargelang verplichtingen me naar de ene of andere plaats roepen).
Ah zo, dat kan natuurlijk ook. Maar ik zie dat ze daadwerkelijk ook in België actief zijn. Ze hebben toevallig een vestiging in Zulte, dat is niet ver van Waregem volgens mij.

http://www.tnt.com/country/nl_be/abo...locations.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be