Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 10:40   #241
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zou kunnen zeggen dat het neerkomt op moslima's en paaseieren optellen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:43   #242
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moslims hebben helemaal geen gelijk en jij ook niet.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met katoholicisme te maken en zijn weldegelijk neutraal.
Moesten ze écht neutraal zijn, dan zou er geen discussie zijn, Paulus, beke logisch nadenken

Citaat:
Sinterklaas ook niet trouwens. Vraag het maar aan de Roomse authoriteiten of aan niet katholieke Belgen of zij misschien tegen kerstversiering en paaseieren zijn.
Ik ben een niet katholieke Belg en ik "vier" geen pasen of kerstmis wegens religieuze rommel.

Citaat:
Het argument slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om godsdienstige symbolen.

Paulus.
Ik bezie die klodden als religieuze rommel en aldus mag men die van mij gerust uit overheidsdiensten weren, net als alle andere religieuze rommel, christelijk, islam, whatever, alles mag weg van mij.

Het probleem is niet wat ze eisen, het probleem is dat PJ het verbieden van die vodden volledig verkeerd aangepakt heeft, had ie nu gewoon hoofddeksels verboden dan hadden ze geen poot om op te staan, maar nee, dat was niet PC genoeg eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:46   #243
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Neen. Beleefde gasten voegen zich naar hun gastheer. Dat heeft niks met kuddegedrag te maken.

Paulus.
Slechte analogie, kijk, er zijn wetten in België, als nu blijkt dat zij een wet tegen ons gebruiken die reeds bestaat, is dat hun volste recht, en ligt de schuld niet in't feit dat ze die gebruiken, maar bij diegenen die de wetten opstelden in de eerste plaats.

Moest ik van slechte wil zijn, ik zou zelfs kunnen zeggen dat het een teken van integratie is!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 augustus 2007, 10:49   #244
Tegendradigaard

Standaard

'k zal het maar herhalen zekers ....

Kan iemand mij uitleggen hoe de kerstboom mij kan helpen bij het invullen van een formulier voor een renovatiepremie ?

en kan daarna mij nog iemand uitleggen hoe die paaseieren (heb er nog nooit gezien in het gemeentehuis maar allez soit....) mij gaan helpen bij het afleveren van mijn nieuwe IK ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 augustus 2007, 10:50   #245
Tegendradigaard

Standaard

Ik stel voor dat we de burka verplicht maken als uniform bij de vuilophalingsdiensten..... Moslima's allen daarheen... werk in overvloed....

Oud 23 augustus 2007, 10:53   #246
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik stel voor dat we de burka verplicht maken als uniform bij de vuilophalingsdiensten..... Moslima's allen daarheen... werk in overvloed....

Toch wel in flashy fluo oranje met knalgele laarzen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:55   #247
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Toch wel in flashy fluo oranje met knalgele laarzen.
mmmmm ..... 'k zal der over nadenken.....

Oud 23 augustus 2007, 10:59   #248
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Moesten ze écht neutraal zijn, dan zou er geen discussie zijn, Paulus, beke logisch nadenken.
Wat vertellen ze dan als ze niet neutraal zijn? Ook een beetje logisch nadenken hé?!

Die moslima's hebben zich gewoon vergist, ze meenden dat het om godsdienstige symbolen ging, terwijl niemand van de desbetreffende godsdienst of van de bevolking zelf daar een religieuze betekenis aan geeft.

Citaat:
Ik ben een niet katholieke Belg en ik "vier" geen pasen of kerstmis wegens religieuze rommel.
Straks ga je me nog vertellen dat je die twee betaalde feestdagen weigert ook zeker?

Ik geloof je niet.

Citaat:
Ik bezie die klodden als religieuze rommel en aldus mag men die van mij gerust uit overheidsdiensten weren, net als alle andere religieuze rommel, christelijk, islam, whatever, alles mag weg van mij.
Ik zie het dragen van een hoed ook als religieus teken?????

Of met andere woorden...

Het is niet omdat jij dat als religeus symbool ziet dat het dat ook werkelijk is. En in dit geval is het dat zeker niet.

Citaat:
Het probleem is niet wat ze eisen, het probleem is dat PJ het verbieden van die vodden volledig verkeerd aangepakt heeft, had ie nu gewoon hoofddeksels verboden dan hadden ze geen poot om op te staan, maar nee, dat was niet PC genoeg eh
Dan had de Islam zich weer eens geviseerd gevoeld uiteraard.

Neen. Het gaat om religieuse symbolen op openbare plaatsen. Geen soepteljoor in de onderlip als een politieagent tegen je praat, geen mensen met een peniskoker voor de klas, geen kruisen in de rechtszaal en een sluiers achter het loket.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 11:00   #249
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slechte analogie, kijk, er zijn wetten in België, als nu blijkt dat zij een wet tegen ons gebruiken die reeds bestaat, is dat hun volste recht, en ligt de schuld niet in't feit dat ze die gebruiken, maar bij diegenen die de wetten opstelden in de eerste plaats.

Moest ik van slechte wil zijn, ik zou zelfs kunnen zeggen dat het een teken van integratie is!
Nee hoor want niemand geeft een religieuse betekenis aan kerstbomen en passeieren.

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 11:03   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha Bekijk bericht
Ey simpele geest, jij ging natuurlijk naar een hotel, toeristische plek. De Turken die van Belgie naar hun thuisland gaan, gaan naar familie en ja de kans is 100% dat hun familie niet in een hotel leeft.
Ey intelligent kieken, in die toeristische plekken wonen natuurlijk geen Turken en werken er geen mensen. Bovendien wonen in de steden evenmin turken. Wel raar dat het hotelpersoneel hier dan wèl met een kopvod rondloopt en ginder niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 11:07   #251
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eéntje die voor heibel zorgt omdat ze zich niet aanpast. Juist!

Paulus.
waaraan moet ze zich aanpassen? Welke is de standaard in Belgïë?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 11:15   #252
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wat vertellen ze dan als ze niet neutraal zijn? Ook een beetje logisch nadenken hé?!
Wat vertelt wie dan? Zij beweren dat volgens hetzelfde principe (neutraliteitsprincipe) kerstbomen en dergelijke rommel er ook niet thuis horen, ik geef ze gelijk in deze stelling. Voor mij is een kerstboom of paasei dan ook niet neutraal.

Citaat:
Die moslima's hebben zich gewoon vergist, ze meenden dat het om godsdienstige symbolen ging, terwijl niemand van de desbetreffende godsdienst of van de bevolking zelf daar een religieuze betekenis aan geeft.
Allé, ik ben niemand, ook leuk om te weten, kijk, of jij't nu wilt geloven of niet intresseert me geen zak, maar der zijn nu eenmaal mensen die die dingen aan de kerk koppelen, en dat zijn daarom niet allemaal moslims.

Citaat:
Straks ga je me nog vertellen dat je die twee betaalde feestdagen weigert ook zeker?
Er is geen enkele wet die me verplicht om die te vieren voor zover ik weet. En nee, ik weiger die dagen niet, ben niet gek.
En als jij denkt dat alle Vlamingen of Belgen pasen en kerstmis vieren zit ge der wel verdomd naast, ik doe aan die commerce niet mee.

Citaat:
Ik geloof je niet.
Da's uw volste recht.

Citaat:
Ik zie het dragen van een hoed ook als religieus teken?????

Of met andere woorden...

Het is niet omdat jij dat als religeus symbool ziet dat het dat ook werkelijk is. En in dit geval is het dat zeker niet.

Ik kan echter wel logische discussie's aangaan over het verband tussen het christelijk geloof en kerstmis, over hoe de kerk het absorbeerde, hoe ze er zaken aan toevoegde (het kerst stalleke bv), kan jij't zelfde met uw hoed?

Het christelijk geloof mag dan al niet de origine zijn van de kerstboom, het is er zeer zeker mee verbonden door het over te nemen.

Citaat:
Dan had de Islam zich weer eens geviseerd gevoeld uiteraard.
En nu niet? Die voelen zich al geviseerd als ge niest

Citaat:
Neen. Het gaat om religieuse symbolen op openbare plaatsen. Geen soepteljoor in de onderlip als een politieagent tegen je praat, geen mensen met een peniskoker voor de klas, geen kruisen in de rechtszaal en een sluiers achter het loket.
Trek dit even door naar naar kerstbomen en paaseieren en je bent er.
Oud 23 augustus 2007, 11:16   #253
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nee hoor want niemand geeft een religieuse betekenis aan kerstbomen en passeieren.

Paulus.
I do, en ik ben bijgod nie de enige.
Oud 23 augustus 2007, 11:25   #254
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vertelt wie dan?
Die kerstbomen en paaseieren natuurlijk.

Citaat:
Zij beweren dat volgens hetzelfde principe (neutraliteitsprincipe) kerstbomen en dergelijke rommel er ook niet thuis horen, ik geef ze gelijk in deze stelling. Voor mij is een kerstboom of paasei dan ook niet neutraal.
Wat vertellen ze dan als ze niet neutraal zijn? In welke zin zijn ze partijdig?

Citaat:
Allé, ik ben niemand, ook leuk om te weten, kijk, of jij't nu wilt geloven of niet intresseert me geen zak, maar der zijn nu eenmaal mensen die die dingen aan de kerk koppelen, en dat zijn daarom niet allemaal moslims.
Het is niet omdat jij paaseieren aan de kerk wil koppelen dat ze ok aan de kerk gekoppeld zijn hé? Ik kan net zo goed stellen dat ze 'voor mij' eigenlijk aan de islam gekoppeld zijn. Dat slaat dus nergens op.

Nergens in de chriselijke leer is er sprake van kerstbomen of paaseieren en dat is wat telt.

Citaat:
Er is geen enkele wet die me verplicht om die te vieren voor zover ik weet. En nee, ik weiger die dagen niet, ben niet gek.
En als jij denkt dat alle Vlamingen of Belgen pasen en kerstmis vieren zit ge der wel verdomd naast, ik doe aan die commerce niet mee.
Ik beweer ook niet dat alle Belgen Pasen en Kerstmis vieren. Ik zeg alleen dat kerstbomen en paaseieren geen christelijke symbolen zijn.

Citaat:
Ik kan echter wel logische discussie's aangaan over het verband tussen het christelijk geloof en kerstmis, over hoe de kerk het absorbeerde, hoe ze er zaken aan toevoegde (het kerst stalleke bv), kan jij't zelfde met uw hoed?
Natuurlijk. De driekoningen hé?!

Citaat:
Het christelijk geloof mag dan al niet de origine zijn van de kerstboom, het is er zeer zeker mee verbonden door het over te nemen.
Neen. Niet gelovige mensen plaatsen evengoed kerstbomen en dat weet je maar al te goed. Zelfs mensen die absoluut tegen de kerk zijn.

Citaat:
En nu niet? Die voelen zich al geviseerd als ge niest
Ja, maar zonder enige grond.

Citaat:
Trek dit even door naar naar kerstbomen en paaseieren en je bent er.
Nee want dat zijn geen christelijke symbolen.

Tenzij voor u natuurlijk...

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 11:25   #255
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I do, en ik ben bijgod nie de enige.
Welke dan?

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 11:31   #256
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
waaraan moet ze zich aanpassen? Welke is de standaard in Belgïë?
Aan kerstbomen en paaseieren bijvoorbeeld...

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 11:32   #257
Amon_Re

Standaard

@Paulus

Aangezien je blijkbaar niet wilt inzien dat er mensen zijn die kerstbomen en al die troelala met de kerk verbinden, desondanks het feit dat de kerk het ritueel overnam én verder uitbouwde, staak ik deze discussie met jou, ik heb namelijk nog dringend een gesprek te voeren met een muur hier die vatbaarder is voor rede.
Oud 23 augustus 2007, 11:36   #258
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Paulus.

Ik wel en beide zaken blijven hun oorsprong vinden in het Christendom.
Verder worden de zaken waar zij voor staan (Kerstmis en Pasen) ook nog volop gevierd door de Kerk.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 23 augustus 2007 om 11:37.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 11:40   #259
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan kerstbomen en paaseieren bijvoorbeeld...

Paulus.
ja maar, de standaard van Amon Re is precies anders. die is ook tegen zulke dingen.

Is Amon Re mss geen Belg? Of een slechte Belg?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 11:41   #260
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Die hoofddoeken toch....

Doet mij denken aan een voorstel van de Joden in de jaren 1930 om zelf vrijwillig een gele ster te gaan dragen...

Door zelf uiterlijke kenmerken te dragen zet men zichzelf in een hokje...
Juist, maar zover denken ze niet na. Ze willen het inderdaad hun vijanden gemakkelijk maken en zichzelf moeilijk. Ieder zijn keuze, maar als het een slechte is en je maakt ze zelf, steek het dan niet op een ander.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be