Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 20:18   #241
straatrue
Minister-President

Standaard

@ AVV Een eigen Vlaamse staat : niet langer een droom !!

Welk voordeel heb je bij de realisatie van die droom?
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:21   #242
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
NU kan je alleen maar afwachten WAT die lepel suiker inhoudt. Das toch de logica zelve.
Nogmaals, dat zal geen bloemeke of een pralinneke zijn, hoor. Daarmee gaan de Franstaligen niet tevreden zijn. Die prijs zal zeker inhouden dat ofwel de voorrechten van de Franstaligen in de rand (deels) behouden zullen blijven, oftewel dat er bevoegdheden geherfederaliseerd zullen gaan worden. En beide zijn onaanvaardbaar.

Er moeten geen prijzen betaald worden, er moet druk gezet worden! Dreig met de vernietiging van België, en de Franstaligen zullen rap genoeg bijdraaien (en zo niet, zoveel te beter). Smijt de Vlaamse voorstellen op tafel, en zeg dat ze te nemen of te laten zijn. Dát is de ideale taktiek. Gedaan met geven en toegeven!
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:22   #243
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal zeker lawaai maken als de prijs me te hoog lijkt. Ik stap in mars naar Brussel en zal proberen er zoveel mogelijk mee te krijgen.
NU kan je alleen maar afwachten WAT die lepel suiker inhoudt. Das toch de logica zelve.

BTW, ik hoop dat je de boodschap door frustratie ingegeven niet waarmaakt en gewoon op het forum blijft he

Wel, ik zal je gerust stellen, ik lees véél op dit forum. Maar enkel als mijn Vlaams nationalisme me pijn doet door het lezen en zien van verklaringen van 'Vlaamse' politici (en niet alleen op dit forum hé), dan moet ik toch af en toe mijn afkeer voor de houding van pseudo Vlaams nationalisten kwijt kunnen door een post op dit forum.
Maar je zal zelf kunnen vaststellen ; ik ben zeker geen die hard schrijver op dit forum. Ergeren doe ik me echter meer dan ik schrijf. Voor sommigen hier op dit forum één zegen, voor anderen tja.....
Oud 14 oktober 2007, 20:36   #244
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
@ AVV Een eigen Vlaamse staat : niet langer een droom !!

Welk voordeel heb je bij de realisatie van die droom?
Wel beste, dat ligt nogal voor de hand niet?
Hoe rapper België zijn eindpunt bereikt heeft, hoe rapper Vlaanderen eindelijk zijn eigen weg kan gaan, met alle positieve gevolgen van dien.
Hoe langer echter dat eindpunt op zich laat wachten, hoe verder Vlaanderen zal wegzakken op de economische en sociale ladder.
Het leegmelken van Vlaanderen, het tegenhouden van splitsing van werkgelegenheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg brengt Vlaanderen in een neerwaartse spiraal. Het afwerpen van het Belgische juk is de enige mogelijkheid om Vlaanderen te redden van de ondergang.
Vandaar mijn droom, die elke dag een stukje dichterbij komt, ondanks de 'circustrucks' die men nu weer aan het uithalen is. Toch komt eens die dag.....
Oud 14 oktober 2007, 20:43   #245
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Wel beste, dat ligt nogal voor de hand niet?
Hoe rapper België zijn eindpunt bereikt heeft, hoe rapper Vlaanderen eindelijk zijn eigen weg kan gaan, met alle positieve gevolgen van dien.
Hoe langer echter dat eindpunt op zich laat wachten, hoe verder Vlaanderen zal wegzakken op de economische en sociale ladder.
Het leegmelken van Vlaanderen, het tegenhouden van splitsing van werkgelegenheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg brengt Vlaanderen in een neerwaartse spiraal. Het afwerpen van het Belgische juk is de enige mogelijkheid om Vlaanderen te redden van de ondergang.
Vandaar mijn droom, die elke dag een stukje dichterbij komt, ondanks de 'circustrucks' die men nu weer aan het uithalen is. Toch komt eens die dag.....
Oei, leegmelken, het juk afwerpen, wegzakken op de sociale ladder, neerwaartse spiraal.

zie je het niet wat somber in voor een regio die het meer dan behoorlijk doet ondanks het feit dat die - zoals ik hier vaak lees - vernederd en verschopt wordt door de Franstalige profiteurs.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:47   #246
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oei, leegmelken, het juk afwerpen, wegzakken op de sociale ladder, neerwaartse spiraal.

zie je het niet wat somber in voor een regio die het meer dan behoorlijk doet ondanks het feit dat die - zoals ik hier vaak lees - vernederd en verschopt wordt door de Franstalige profiteurs.
Tja, Straatrue, er is nu eenmaal door de jarenlange "mishandeling" en onderdrukking een frustratie ontstaan die ons er toe brnegt al eens straffe woorden te gebruiken he. Een beetje normaal toch?
Vlaanderen wil de dingen op zijn eigen manier doen en wordt daarin duidelijk getremd door de andere kant. Dagelijks zien we misbruiken opduiken. Niet dat die aan Vlaamse kant ook niet voorvallen, maar een voorval tegenover een gewoonte is wel een verschil he.
VBergeef ons dus onze friustratie en zware woorden, want de misbruiken zijn veel te veel om op te noemen.

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:53   #247
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, Straatrue, er is nu eenmaal door de jarenlange "mishandeling" en onderdrukking een frustratie ontstaan die ons er toe brnegt al eens straffe woorden te gebruiken he. Een beetje normaal toch?
Vlaanderen wil de dingen op zijn eigen manier doen en wordt daarin duidelijk getremd door de andere kant. Dagelijks zien we misbruiken opduiken. Niet dat die aan Vlaamse kant ook niet voorvallen, maar een voorval tegenover een gewoonte is wel een verschil he.
VBergeef ons dus onze friustratie en zware woorden, want de misbruiken zijn veel te veel om op te noemen.
Ge kent mijn stelling hé.
De Vlaamse Beweging heeft zeker haar verdiensten gehad. De Vlamingen hebben zich bijna aan hun eigen haren uit het slijk getrokken.

Maar nu bewijzen de feiten en het vele geld in VL dat die operatie meer dan geslaagd is.

Veel FR hebben duidelijk begrepen dat Nl geen minderwaardige taal is en kijken met veel respect naar de Vlaamse realisaties.
en dus is nu de tijd aangebroken om op voet van gelijkheid samen te werken.

en ja in en om Brussel zijn er wrijvingen maar moet er daar naar een onderhandelde oplossing gezocht worden.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:56   #248
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge kent mijn stelling hé.
De Vlaamse Beweging heeft zeker haar verdiensten gehad. De Vlamingen hebben zich bijna aan hun eigen haren uit het slijk getrokken.

Maar nu bewijzen de feiten en het vele geld in VL dat die operatie meer dan geslaagd is.

Veel FR hebben duidelijk begrepen dat Nl geen minderwaardige taal is en kijken met veel respect naar de Vlaamse realisaties.
en dus is nu de tijd aangebroken om op voet van gelijkheid samen te werken.

en ja in en om Brussel zijn er wrijvingen maar moet er daar naar een onderhandelde oplossing gezocht worden.
Zolang men weigert om de lat gelijk te leggen en communautaire voordelen blijft genieten, zal er strijd zijn, laat dat duidelijk zijn. Gelijkheid voor iedereen en niet de Franstalige een beetje gelijker, d�*n kunnen we klappen. Je hebt echter zelf al toegegeven dat ze nooit de knieval van de gelijkheid zullen maken, dus kan jouw stelling tot het dromenland verwezen worden.

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:58   #249
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang men weigert om de lat gelijk te leggen en communautaire voordelen blijft genieten, zal er strijd zijn, laat dat duidelijk zijn. Gelijkheid voor iedereen en niet de Franstalige een beetje gelijker, d�*n kunnen we klappen. Je hebt echter zelf al toegegeven dat ze nooit de knieval van de gelijkheid zullen maken, dus kan jouw stelling tot het dromenland verwezen worden.
Ik herinner mij dat niet meer,; maar in elk geval privileges worden niet in 1 keer afgestaan tenzij er een (Franse) revolutie komt.
Het is een geleidelijk proces.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:16   #250
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij dat niet meer,; maar in elk geval privileges worden niet in 1 keer afgestaan tenzij er een (Franse) revolutie komt.
idd, en dat is nu bezig. Sommigen worden nogal ongeduldig, en ikzelf zie ook graag dat er schot in de zaak komt, maar alles heeft nu eenmaal zijn tijd nodig... het zijn de haastklusjes die ons in het verleden de das hebben omgedaan...

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:18   #251
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niet noodzakelijk ; het zou in een keer kunnen , maar er is aan vlaamse kant (nog?) geen meerderheid voor , dus ben je verplicht de weg van de realpolitiek te volgen .
Nog eens het algemeen perspectief schetsen Dewever heeft 5 van de 156 parlementsleden , hij moet het daarmee doen .....Als hij een splitsing van BHV met enkel wat suiker en een redelijke staatshervorming kan binnenhalen is dit een krachttoer !!

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 14 oktober 2007 om 21:18.
Luc Bekaert is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:25   #252
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
niet noodzakelijk ; het zou in een keer kunnen , maar er is aan vlaamse kant (nog?) geen meerderheid voor , dus ben je verplicht de weg van de realpolitiek te volgen .
Nog eens het algemeen perspectief schetsen Dewever heeft 5 van de 156 parlementsleden , hij moet het daarmee doen .....Als hij een splitsing van BHV met enkel wat suiker en een redelijke staatshervorming kan binnenhalen is dit een krachttoer !!
Niet enkel BDW heeft de wil om een oplossing te zoeken voor BHV, ook groot deel CD&V en rest Vlaamse partijen.
Dus het zal wel lukken maar niet de grote verdienste van BDW.

De rest is al twijfelachtiger wie wat wil: een "moderne" staatshervorming zoals Leterme eens zei; je kunt er alle kanten mee uit.
straatrue is offline  
Oud 15 oktober 2007, 08:26   #253
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer wil enkel Bart Dewever de splitsing van het kiesarrondissement brussel halle vilvoorde ?
largo_w is offline  
Oud 15 oktober 2007, 08:47   #254
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet enkel BDW heeft de wil om een oplossing te zoeken voor BHV, ook groot deel CD&V en rest Vlaamse partijen.
Dus het zal wel lukken maar niet de grote verdienste van BDW.

De rest is al twijfelachtiger wie wat wil: een "moderne" staatshervorming zoals Leterme eens zei; je kunt er alle kanten mee uit.
Als er een moderne staatshervorming komt zal het niet de verdienste zijn van de fake Vlamingen en de BV's...
Chipie is offline  
Oud 15 oktober 2007, 09:15   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan belgicistische kant is er die meerderheid (nog) niet zal je bedoelen. Als het Franstalige feest deze keer doorgaat zal er in 2009 wel degelijk een meerderheid zijn aan Vlaamse kant, en dan komen er nooit nog federale verkiezingen.
Oud 15 oktober 2007, 23:01   #256
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Komaan man: er moet een prijs betaald worden voor BHV (alweer, 5 minuten politieke moed , remember), maar voor 2009 moet er een vis in de pan liggen, aldus Dewever.
Ben jij zelf werkelijk nu zo onnozel, of roept deze prietpraat van BDW nog werkelijk enige Vlaamse reflex bij jezelf op
Ik heb het stilaan gehad met dat 'fantastische kartel' en zal straks lang niet de enige zijn.
Hopelijk maakt BDW zich straks héél dienstbaar voor 'Vlaanderen' met zijn federaal mandaat dat hij zich op dit eigenste ogenblik aan het verwerven is.
Welcome bij de club a la Schiltz, Anciaux en consoorten beste Bart.
De Belgische elite zal je straks je titel wel overmaken.
Van dat soort Vlaams nationalisten heb ik mijn buik meer dan vol.
Gelukkig maar!
Ja, zeer juist, en het is juist voor dat mee geloop met de wolf in 't bos waarvoor de kiezer de VU destijds van de politieke kaart borstelde. Schijnbaar zijn ze kort van geheugen bij het cartel want nu maken ze de zelfde kemel. Het Weverke en co is zijn doodvonnis aan het tekenen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 oktober 2007 om 23:01.
Garry is offline  
Oud 15 oktober 2007, 23:05   #257
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij eerder een knieval.
Garry is offline  
Oud 19 oktober 2007, 10:20   #258
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ik heb de draad verder laten lopen in een nieuwe map:

Allen naar 'De Grote Bocht Deel II': http://forum.politics.be/showthread....60#post3007860
Ovidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be