![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader was destijds geabonneerd op LLB en DS. zo iets is tegenwoordig zeldzaam.
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is gewoonweg zinloos om eender welk volk proberen vast te leggen in een zowiezo beperkte definitie. Het ontstaan van een land heeft dan ook niets te maken met het al dan niet rigoreus catalogeren van zijn inwoners tot éénzelfde volk, maar wel -zoals in elk democratisch proces- met de bewuste drang van een (grote) meerderheid van de inwoners van een bepaald gebied naar zelfbestuur.
Zie bvb. naar Kosovo; in dat onafhankelijke land wonen ook nog altijd veel (mensen die zich) Serviërs (noemen). Het bestaan van Vlaanderen is onafhankelijk van het bestaan van een Vlaams volk, en dat komt zowel de volksnationalisten onder de Blokkers, als de staats(inter)nationalisten, zeer slecht uit.
![]() |
#246 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
|
![]() is nog steeds zo...
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() ??? LLB is in Vlaanderen bijna verdwenen. DS breed verspreid!
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Standaard neemt inderdaad wat toe maar het niveau daalt ook een pak... nuja... Ik lees geen kranten behalve de tijd online en af en toe eens de standaard en thuis natuurlijk LLB.
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jac Ja, we zijn een volk, want we voelen ons verbonden door hetzelfde gedragspatroon: geschoemel, corruptie, gemakzucht, onduidelijke sociale strukturen, weinig bereidheid tot verbetering, schone schijn, bekrompen gedrag en vele soortgelijke eigenschappen. Regelmatig proberen we dat mooi voor te stellen met zinnnen als "Wat we zelf doen, doen we beter." of "De problemen oplossen wanneer ze zich stellen" of zelfs "Goed bestuur", maar eigenlijk bedoelen we allemaal hetzelfde, fundamenteel mag er niks veranderen. Wij Vlamingen zijn zooo. Daarbij komt ook nog dat we min of meer dezelfde taal spreken. --------------------------------------------------------------------------Zonder twijfel is dat de reden warom we een van de welvarenste landen van de wereld zijn, daarbij nog wallonië en Brussel onderhouden; En mensen van overal willen naar hier komen en belg worden!!??
![]() |
![]() |
#252 | ||
|
![]() Citaat:
![]() het stukje na de komma is natuurlijke platte nonsense (voor het merendeel van de vlaming)...
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
Zonder twijfel is dat de reden warom we een van de welvarenste landen van de wereld zijn, daarbij nog wallonië en Brussel onderhouden; En mensen van overal willen naar hier komen en belg worden!!??[/quote]
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 april 2008 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() Als ze bijvoorbeeld met nen andere gaat aanpappen. Grappig dat je die vraag stelt want als ik dat doortrek naar het belgische huwelijk dan kan je enkel maar vaststellen dat Wallonië een trouwe echtgenote is. We zien ze zelden flirten met frankrijk of luxemburg. Als we dan kijken naar vlaanderen, we hebben al in bed gelegen met de duitsers, wrijven voetje met holland ... Al goed dat we in de verenigde staten van europa wonen of we hadden ons al blauw betaald aan alimentatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik thuis kom van op reis ben ik in Antwerpen en daar voel ik me thuis en ben dan ook zeer blij als ik terug in Antwerpen ben. Maar rijd ik voorbij vilvoorde of mechelen, dan overvalt me nog niet het gevoel dat ik thuis ben. Ik ben pas thuis als ik den boerentoren en de kathedraal zie. Laatst gewijzigd door Yoda : 29 april 2008 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elke grote stad verkoopt bijna elke krantenwinkel franstalige media, misschien is dat in bepaalde dorpen in de Kempen of zo wel minder.
Laatst gewijzigd door tomm : 29 april 2008 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |