Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 14:57   #241
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wie gaat er wie vermoorden? Ik zie geen enkele reden om wapens op te nemen tegen het Waalse broedervolk.

Integendeel.

Jaani maakte ooit dit eens:

Pelgrim is offline  
Oud 14 januari 2008, 14:58   #242
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nee, je sprak wel degelijk van

Dat laat weinig ruimte voor interpretatie.

Het is de moordenaar die met zijn daad zoveel afschuw zal verwekken bij zijn medemensen dat nogal wat van hen prompt voor de visie van de vermoorde zullen kiezen (terwijl ze nu "vlottend zijn). Een universeel fenomeen, dat door de Vlaamse volksaard nog wat versterkt wordt.
dat was uiteraard een reactie op jouw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Onzin.

Met machteloos geweld bouw je nooit blijvende rechten op, enkel nog meer verlies.
nogmaals, ik laat die interpretatie (moordenaar) voor uw rekening ... ik ga er dus verder niet op in.
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:00   #243
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wie gaat er wie vermoorden? Ik zie geen enkele reden om wapens op te nemen tegen het Waalse broedervolk.

Integendeel.

Jaani maakte ooit dit eens:

er werd geopperd 'komaf te maken met de Vlaamse onderhandelende collaborateurs-politici', Pelgrim, geen nood tot paniek bij het Waalse volk !

bij de lijst met 'geadelden en andere soorten geridderden en heren/dames van Staat' van de laatste 20 jaar daarentegen

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2008 om 15:01.
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:28   #244
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De andere strategieën lijken me wel leuk. De vraag is of het mogelijk is om zestig procent Duitstaligen naar het parlement te sturen.
Als de Franstaligen erop andringen om het anatal Franstalige en Vlaamse vertegenwoordigers vast te leggen, wordt het nog interessanter: dan kan je als Vlamingen voor zoveel Duitstaligen stemmen als je wil, zonder dat de Vlamingen zetels verliezen. Dan zullen de Franstalige partijen angstvallig moeten toekijken hoe wij hun zetels aan het herschikken zijn: Franstalige zetels inruilen voor Duitstalige.

Citaat:
Indien niet zijn er wel andere opties, zoals de boycott actie van vorig jaar. Als Liste Wallon weer opkomt stem ik wellicht daarop.
Is ook een mogelijkheid, maar ik denk niet dat je er de heersende Franstalige partijen erg het vuur mee aan de schenen legt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:30   #245
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel tegen partijen die stelselmatig de belangen van de Franstalige Brusselse burgerij verdedigen. En spijtig genoeg halen die momenteel 100% van de Waalse vertegenwoordigers binnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:34   #246
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nogmaals, ik laat die interpretatie (moordenaar) voor uw rekening
Wat duidelijk is, is dat je niet in staat blijkt om formeel te ontkennen dat "komaf maken op een een geweldadige manier" op fysieke moord slaat.

Ik zal maar op de lijst met gematigde Hutu's gaan staan, zeker?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 januari 2008 om 15:36.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:45   #247
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard Geweld

Het zal wel 'Spielerei' zijn van door de onderhandelingsvorderingen gefrustreerde Vlamingen maar ik word niet erg gelukkig van wat ik lees.

Op dit moment neigt de publieke opinie steeds meer naar het Vlaamse standpunt, zowel in binnen- en buitenland.

Weet dat u deze sympathie in één klap kwijtraakt du moment dat u uw toevlucht neemt tot geweld.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 januari 2008, 15:46   #248
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat duidelijk is, is dat je niet in staat blijkt om formeel te ontkennen dat "komaf maken op een een geweldadige manier" op fysieke moord slaat.

Ik zal maar op de lijst met gematigde Hutu's gaan staan, zeker?
ik heb geen concrete moordplannen, en laat nogmaals de interpretatie als zijnde 'komaf maken met' als zijnde 'moord' voor uw rekening, in de hoop dat u nu gerustgesteld bent ... zucht

wat niet wegneemt dat ook het Vlaamse volk recht heeft op een vrijheidsstrijd indien haar territorium of souvereiniteit ontzegd wordt.

en met die wetenschap in het achterhoofd is het aanleggen van een lijstje collaborateurs (op basis van recent geadelden) geen overbodige luxe. Ik verwacht het niet, maar bent u recent geadeld, Kortaf ?
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 17:13   #249
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er werd geopperd 'komaf te maken met de Vlaamse onderhandelende collaborateurs-politici', Pelgrim, geen nood tot paniek bij het Waalse volk !
aha.

Citaat:
bij de lijst met 'geadelden en andere soorten geridderden en heren/dames van Staat' van de laatste 20 jaar daarentegen
we go 1789 on their ass
Pelgrim is offline  
Oud 14 januari 2008, 17:16   #250
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwacht het niet, maar bent u recent geadeld, Kortaf ?
Door een buurjongentje, ja.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 21:50   #251
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Door een buurjongentje, ja.
een Vlaams of een Waals ?
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 21:51   #252
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
aha.

we go 1789 on their ass
lees je pb's eens, wil je ?
Anna List is offline  
Oud 15 januari 2008, 22:50   #253
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk is dit een oproep aan zoveel mogelijk mensen.

Geïnspireerd door die andere draad van burgerlijke ongehoorzaamheid.

Okee, wat is nu de waarde of de kracht van het dreigement van één klein kiezerke? Niks. Nul komma nul.
Alleen het plezier van het hier mee te delen, daar doe ik het voor.

Indien er een nationale kieskring komt voor de senaat, dan zal ik voor die kieskring nooit anders kiezer dan voor het blok. Zelfs al ben ik tegen het blok en stem ik liever voor een andere partij.
Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hetzelfde doen.
De belgisisten die hiermee niet akkoord zijn mogen een tegenoproep doen, ik zal ze niet tegenhouden of tegenwerken.

Voor de kamer, voor Europa, voor de provincie of gemeente blijf ik natuurlijk wel op de partij van mijn voorkeur stemmen.
Geef a.u.b. 1 rationeel (en ik zeg wel RATIONEEL) argument tegen een nationale kieskring! Jullie denken altijd en UITSLUITEND aan de Brusselse randgemeenten. Al eens gedacht aan het ontelbare Vlamingen die in Wallonië wonen-> en dat zijn er VEEL: wel, die kunnen dan ook op Vlamingen stemmen (wat ze nu niet kunnen): - ik woon op de taalgrens, ja, wel, in de Waalse randgemeenten hier bestaan de inwoners uit 1/4 Vlamingen, in de winkels, in de garages enz. spreekt men vlaams - maar die mensen maken er nooit een probleem van. Maar waarom zouden zij niet op Vlamingen kunnen stemmen - vergeet BHV - dat is TOTAAL iets apart dat niets met Vlaanderen of Wallonië te zien heeft (+ waarom wonen er zo veel Franstaligen: omdat de Vlaamse verkavelaars en IMMO-maatschappijen de hoogste prjis wilden en de franstaligen bereid waren die te betalen (zoek a.u.b. de oorzaak bij de echte boosdoeners: de op geld beluste Vlamingen) - moet men achteraf niet komen janken hé.

Laatst gewijzigd door Boontjes : 15 januari 2008 om 22:55.
Boontjes is offline  
Oud 15 januari 2008, 22:57   #254
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Geef a.u.b. 1 rationeel (en ik zeg wel RATIONEEL) argument tegen een nationale kieskring! Jullie denken altijd en UITSLUITEND aan de Brusselse randgemeenten. Al eens gedacht aan het ontelbare Vlamingen die in Wallonië wonen-> en dat zijn er VEEL: wel, die kunnen dan ook op Vlamingen stemmen (wat ze nu niet kunnen): - ik woon op de taalgrens, ja, wel, in de Waalse randgemeenten hier bestaan de inwoners uit 1/4 Vlamingen, in de winkels, in de garages enz. spreekt men vlaams - maar die mensen maken er nooit een probleem van. Maar waarom zouden zij niet op Vlamingen kunnen stemmen - vergeet BHV - dat is TOTAAL iets apart dat niets met Vlaanderen of Wallonië te zien heeft (+ waarom wonen er zo veel Franstaligen: omdat de Vlaamse verkavelaars en IMMO-maatschappijen de hoogste prjis wilden en de franstaligen bereid waren die te betalen (zoek a.u.b. de oorzaak bij de echte boosdoeners: de op geld beluste Vlamingen) - moet men achteraf niet komen janken hé.
Boontjes is offline  
Oud 15 januari 2008, 23:09   #255
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Het veebee zal je een lollie geven, goed?
Met Marie -Rose er boven op, tenzij de andere diva nu eindelijk in haren bloten gaat, zoals ze jaren geleden (toen ze nog bij de VLD was) beloofd heeft - arm Vlaanderen...
Boontjes is offline  
Oud 16 januari 2008, 01:05   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met andere woorden, was Anke bij de VLD gebleven dan was Vlaanderen rijk.
Oud 16 januari 2008, 01:24   #257
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat men daardoor het idee van "volksvertegenwoordiging" vervangt door een "vedettenverkiezing".

Ons parlementair systeem is erop gericht dat het volk niet zelf persoonlijk zetelt in het parlement. Wij vaardigen mensen af, en zij worden geacht ons te vertegenwoordigen in het halfrond. Hoe nauwer het contact tussen verkozene en kiezer, hoe democratischer het systeem. Een kiezer zou feitelijk persoonlijk moeten kunnen aan de oren van een volksvertegenwoordiger gaan trekken. Een stap in de goeie richting zou zijn, dat volksvertgenwoordigers op ieder ogenblik zouden kunnen afgezet worden door hun kiesomschrijving.

Hoe groter je de kieskringen maakt, hoe lossen de band tussen bevolking en verkozene. De macht van de media wordt groter: enkel de lievelingen van de media spelen dan nog mee. De zes mediacorporations die ons land telt (VRT, Corelio, Concentra, Roularta, De Persgroep en SBS) bepalen voor een groot deel de uitslag van de verkiezingen. De overschakeling van arrondissementele kieskringen naar provinciale kieskringen was el een deuk voor de democratie. Een nationale kieskring zal dat des te meer zijn.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 januari 2008 om 01:25.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2008, 05:52   #258
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Geef a.u.b. 1 rationeel (en ik zeg wel RATIONEEL) argument tegen een nationale kieskring! Jullie denken altijd en UITSLUITEND aan de Brusselse randgemeenten. Al eens gedacht aan het ontelbare Vlamingen die in Wallonië wonen-> en dat zijn er VEEL: wel, die kunnen dan ook op Vlamingen stemmen (wat ze nu niet kunnen)
Wat ben je daarmee als er zoiets als pariteit bestaat? Wat brengen die extra Vlaamse stemmen dan op? Nul.

Je bent nog zo een idioot die denkt dat belgique een democratie is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 januari 2008, 06:59   #259
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Omdat men daardoor het idee van "volksvertegenwoordiging" vervangt door een "vedettenverkiezing".

Ons parlementair systeem is erop gericht dat het volk niet zelf persoonlijk zetelt in het parlement. Wij vaardigen mensen af, en zij worden geacht ons te vertegenwoordigen in het halfrond. Hoe nauwer het contact tussen verkozene en kiezer, hoe democratischer het systeem. Een kiezer zou feitelijk persoonlijk moeten kunnen aan de oren van een volksvertegenwoordiger gaan trekken. Een stap in de goeie richting zou zijn, dat volksvertgenwoordigers op ieder ogenblik zouden kunnen afgezet worden door hun kiesomschrijving.

Hoe groter je de kieskringen maakt, hoe lossen de band tussen bevolking en verkozene. De macht van de media wordt groter: enkel de lievelingen van de media spelen dan nog mee. De zes mediacorporations die ons land telt (VRT, Corelio, Concentra, Roularta, De Persgroep en SBS) bepalen voor een groot deel de uitslag van de verkiezingen. De overschakeling van arrondissementele kieskringen naar provinciale kieskringen was el een deuk voor de democratie. Een nationale kieskring zal dat des te meer zijn.
U onderschat de kracht van 'alternatieve media', als daar zijn Internet, de 'vrije radio's', de 'underground press' ofte 'samizdat' en last but not least 'Radio Trottoir'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 januari 2008, 07:03   #260
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat ben je daarmee als er zoiets als pariteit bestaat? Wat brengen die extra Vlaamse stemmen dan op? Nul.

Je bent nog zo een idioot die denkt dat belgique een democratie is.
Uiteraard kan die ' één nationale kieskring'-piste enkel aanvaard worden als die pariteit wordt afgeschaft.

Zolang de 'pariteit' behouden blijft, heeft u volkomen gelijk.

Democratische groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be