Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2020, 14:16   #2581
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Patiënten zijn hoog besmettelijk 2 dagen voor ze symptomen hebben.

De uitleg van De Wever slaat dus nergens op.
De visie van De Wever houdt wel degelijk steek. Op voorwaarde dat er massaal en regelmatig getest wordt. En ik zou er nog willen aan toevoegen dat het veel beter zou zijn dat alles wat gezondheidszorg betreft
helemaal naar de regio’s gaat en niet een deel federaal en een deel regionaal. Er is reden voor: het grote verschil incorona-doden tussen WalloBrux en Vlaanderen. Weg met die huidige rotte toestand.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 mei 2020 om 14:17.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 14:30   #2582
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De visie van De Wever houdt wel degelijk steek. Op voorwaarde dat er massaal en regelmatig getest wordt. En ik zou er nog willen aan toevoegen dat het veel beter zou zijn dat alles wat gezondheidszorg betreft
helemaal naar de regio’s gaat en niet een deel federaal en een deel regionaal. Er is reden voor: het grote verschil incorona-doden tussen WalloBrux en Vlaanderen. Weg met die huidige rotte toestand.
Knokke de zowat rijkste gemeente telde 4,74 besmettingen per 1000 inwoners.
Sint-Joost-ten-Noode de zowat armste gemeente telde 2,73 besmettingen per 1000 inwoners.

Er is inderdaad een verschil..... Misschien in het aantal ski vakanties ?De blaaskaken van Knokke hebben het ons gelapt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 14:37   #2583
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Knokke de zowat rijkste gemeente telde 4,74 besmettingen per 1000 inwoners.
Sint-Joost-ten-Noode de zowat armste gemeente telde 2,73 besmettingen per 1000 inwoners.

Er is inderdaad een verschil..... Misschien in het aantal ski vakanties ?De blaaskaken van Knokke hebben het ons gelapt.
Dus omdat je gaat skien ben je een blaaskaak?

Zou het verschil in besmettingen misschien ook te maken kunnen hebben dat mensen in Knokke meer getest werden dan in Sint Joost Ten Node?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 14:37   #2584
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heeft die bescherming en isolatie in de woonzorgcentra iets uitgehaald ?
Een lagere ECP waarde?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 14:44   #2585
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus omdat je gaat skien ben je een blaaskaak?

Zou het verschil in besmettingen misschien ook te maken kunnen hebben dat mensen in Knokke meer getest werden dan in Sint Joost Ten Node?
Alles kan. Ook de kans dat het blaaskaken gehalte in Knokke niet gering is. Ook de kans dat er in Knokke meer skiërs zijn dan in in Sint Joost Ten Node.

Alles kan zelfs een uitleg geven aan alles ...het kan allemaal.

https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf
Oud 18 mei 2020, 15:27   #2586
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alles kan. Ook de kans dat het blaaskaken gehalte in Knokke niet gering is. Ook de kans dat er in Knokke meer skiërs zijn dan in in Sint Joost Ten Node.

Ik denk dat je gelijk hebt. De eerste hoge getallen komen uit welgestelde streken. Als het blaaskaken zijn weet ik niet maar dat ze onvoorzichtig geweest zijn is een feit.

Het was te verwachten want ik ken iemand die zijn skiverlof geannuleerd heeft vanwege het virus. Er zijn wel degelijk mensen die er rekening mee hielden maar de meerderheid dus niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 15:35   #2587
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op 25/03/2020 schreef de VS denktank Cato Institute een open brief aan de VS politici waarin gepleit werd voor een rationele aanpak van de komende Covid-19 epidemie. Opeenvolgend worden de volgende gebieden besproken:
- Gezondheidszorg;
- Individuele Steun;
- Steun aan ondernemingen;
- Economische stimulus;
- Overheidsuitgaven;
- Het Recht;
- Sluiting van ondernemingen;
- Burgervrijheden;
- Federalisme;
- Voorbereidheid.
Het lezen waard.
https://www.cato.org/publications/co...r-policymakers
Oud 18 mei 2020, 16:49   #2588
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat je gelijk hebt. De eerste hoge getallen komen uit welgestelde streken. Als het blaaskaken zijn weet ik niet maar dat ze onvoorzichtig geweest zijn is een feit.

Het was te verwachten want ik ken iemand die zijn skiverlof geannuleerd heeft vanwege het virus. Er zijn wel degelijk mensen die er rekening mee hielden maar de meerderheid dus niet.
Ben je onvoorzichtig omdat je gaat skien? Ben je onvoorzichtig als virologen zeggen dat er geen enkel probleem is om op skireis te gaan?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 mei 2020, 17:09   #2589
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Gemiddelde leeftijd in Knokke zo'n 50 jaar.
Sint Joost Ten Node zo'n 34 jaar met 92% van de bevolking onder de 65.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:49   #2590
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Gemiddelde leeftijd in Knokke zo'n 50 jaar.
Sint Joost Ten Node zo'n 34 jaar met 92% van de bevolking onder de 65.
Groeit de graad van besmettelijkheid dan met de leeftijd ? De kans om ernstig ziek te worden dacht ik wel maar om besmet te worden ?
Oud 18 mei 2020, 17:59   #2591
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Wever zijn "oplossing" slaat nergens op.

Velen zijn besmet en vertonen nog geen symptomen, andere zijn besmet en zullen geen symptomen vertonen, of zelfs niet ziek worden.
Maar ze zijn wel in hoge mate besmettelijk.

Ga je iedere BELG om de 2 dagen testen ?
De vraag is: Hoe ga je dat doen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 18:12   #2592
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groeit de graad van besmettelijkheid dan met de leeftijd ? De kans om ernstig ziek te worden dacht ik wel maar om besmet te worden ?
Aangezien er niet getest werd/wordt bij milde symptomen zullen er inderdaad veel jonge mensen met corona niet getest geweest zijn en dus niet voorkomen in de statistieken van bevestigde gevallen.

Verder zal je ook niet zo extreem veel knokke 50+ ers terugvinden in de apres skibars van Ischl...
Oud 18 mei 2020, 18:14   #2593
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever zijn "oplossing" slaat nergens op.

Velen zijn besmet en vertonen nog geen symptomen, andere zijn besmet en zullen geen symptomen vertonen, of zelfs niet ziek worden.
Maar ze zijn wel in hoge mate besmettelijk.

Ga je iedere BELG om de 2 dagen testen ?
De vraag is: Hoe ga je dat doen ?
Testen is dus geen oplossing voor Henri. Slaan ze dan de bal zo hard mis in Duitsland?

https://newsweek.be/waarom-duitsland...egen-covid-19/
Oud 18 mei 2020, 18:15   #2594
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Testen is dus geen oplossing voor Henri. Slaan ze dan de bal zo hard mis in Duitsland?

https://newsweek.be/waarom-duitsland...egen-covid-19/
Ga je upscale naar 5.500.000 testen per dag ?

Indien ja, ben ik akkoord.

Liefst el op gezette tijden van neusgat veranderen, anders breekt er een nieuwe andere crisis uit.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 mei 2020 om 18:17.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 18:19   #2595
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je upscale naar 5.500.000 testen per dag ?

Indien ja, ben ik akkoord.
Doen ze 40 miljoen tests per dag in Duitsland? Indien dat niet zo is, waarom zou dat in Belgie dan wel moeten om even succesvol te kunnen zijn als dat land?
Oud 18 mei 2020, 18:26   #2596
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik zal het uitleggen. We moeten niet upscalen naar 5,5 miljoen per dag, het kan met veel minder om de R onder 1 te houden mits je een strategie van gericht testen en opvolging hanteert zoals Duitsland doet.

En dan rest mij enkel nog de vraag. Waarom is het niet relevant om dezelfde strategie als Duitsland toe te passen? Waarom is de Duitse strategie lulkoek volgens u?

Laatst gewijzigd door Pontifex : 19 mei 2020 om 06:46.
Oud 18 mei 2020, 18:35   #2597
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen uitstaans met die Heimat.
Ik spreek over België.
Testen is als een alcoholcontrole, geen garantie op wat nog kan komen omdat de (groeps)immuniteit niet bewezen is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 18:43   #2598
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen uitstaans met die Heimat.
Ik spreek over België.
Dat is goed. Maar kan je dan even duiden waarom er in Belgie 5,5 miljoen tests per dag moeten uitgevoerd worden waar het in Duitsland voldoende is met 500K per dag. Waarom kan de strategie van een succesvol land niet overgenomen worden? Wat maakt ons anders dan Duitsland op dat vlak?

U ziet dat uw teststrategie van 5,5 miljoen per dag nogal wat vragen oproept.
Oud 18 mei 2020, 18:47   #2599
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is goed. Maar kan je dan even duiden waarom er in Belgie 5,5 miljoen tests per dag moeten uitgevoerd worden waar het in Duitsland voldoende is met 500K per dag. Waarom kan de strategie van een succesvol land niet overgenomen worden? Wat maakt ons anders dan Duitsland op dat vlak?

U ziet dat uw teststrategie van 5,5 miljoen per dag nogal wat vragen oproept.
Pool-testen.
Maar heel veel zekerheid geeft dat ook niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 19:09   #2600
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn fout ik dacht dat het over de sterfte ging.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be