![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#26861 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gaat om een top 10!.
Er staan nu 11 landen!.. Wel goed vervalsen hé.. Kom kom, je bent een Belg, en volgens Van Poppel zijn jullie daar goed in!. ![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#26862 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 5 februari 2013 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26863 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom zit jij of Van Poppel dan niet in Amsterdam??..
![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#26864 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ter attentie, je bent nog iets vergeten .,.. "ten" moet nog in "eleven" veranderd worden. Zal het even aanpassen, anders klopt de zin niet meer.
![]() The top eleven friendly nations were: Belgium, Canada, Bermuda, South Africa, US, Australia, Spain, France, Britain, Malaysia and Germany |
![]() |
![]() |
![]() |
#26865 |
Parlementslid
|
![]() @Doeme80
A nous, notre patrie! Dehors les têtes fromages. Laatst gewijzigd door bartelx : 5 februari 2013 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26866 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26867 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26868 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26869 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26870 |
Parlementslid
|
![]() Bon, ?* la bonne heure.
't Vrouwtje roept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26871 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een politiek geladen neologisme dat komt opzetten in de Franse tijd. En in 1830 werd ons kollektief nationaal bewustzijn - namelijk dat we 'Nederlanders' (of 'Vlamingen') zijn sedert de Bourgondiërs - hiermee gereset. Wel is het Latijnse Belgium/Belgica is een synoniem voor de Nederlanden. Maar dat betreft slechts een Spielerei van de humanisten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verdienen echt een betere plek op dit forum. Misschien eens een aparte draad: De Naam Belgie of zo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26873 |
Europees Commissaris
|
![]() Een dergelijke draad bestaat al:
http://forum.politics.be/showthread....03#post6420303 Maar inderdaad, verschrikkelijk deze afzeikdraad. Nog nooit zag ik zoveel platitudes, klischees en veralgemeningen op één hoop.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26874 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een forum (en een internetsite in het algemeen) is nationaliteitsoverstijgend en is bij uitstek een trefpunt van een taalgemeenschap.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 februari 2013 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26875 | |
|
![]() Citaat:
Kan ik een solliciatiebrief nog wat uitbreiden. Vreemde talen: Frans, Duits en Engels, plus enige beheersing Belgisch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26876 | |
|
![]() Citaat:
Canadezen en Amerikanen wil onderling ook nogal goed werken. Vreemd genoeg zie men dat dit tussen Duitsers en Nederlanders flink afgenomen is geraakt. Fascineert me ergens wel, daar ik er geen verklaring voor heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26877 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |