Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 12:20   #261
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zal jou en Uh-huh eventjes vertellen waarom ik het hier postte.

Ik wou geen drama maken maar vele mensen hebben gereageerd op mijn berichtje. Froes is sinds mijn inschrijven op dit forum mijn avatar geweest. Ik heb ooit eens twee weekjes een avatar genomen met de gelaarsde kat uit Shrek II en ik heb toen heel veel reacties gekregen dat ze Froesje terug wilden zien.

Men is mijn sinds die 4 jaar gaan associeren met die doordringend kijkende kat. Soms werd er ook eens over het beestje gesproken maar de meeste K&K mensen kenden intussen Froesje al wel.

Ik wou er geen drama van maken zoals Uh-huh het stelde, maar ik wou wel even laten weten waarom mijn avatar die vanaf het begin met mijn account gelinkt was en waar soms wel eens in luchtige discussies hier over gesproken werd, even weg was. Ik heb in het verleden mijn avatar van het katje eens een paar weekjes weggenomen en ik kreeg vele klachten toen. Er werd echt gevraagd waarom mijn avatar weg was en vervangen door het katje uit Shrek II.

Uh-huh kan zich gerust stellen... ik wens er geen drama van te maken. Dit is mijn eigen probleem. Maar sinds 2004 is die je indringend aankijkende kat mijn symbool geweest. In vele draden ben ik een kat genoemd. Iedereen kende de look van het beestje en sommigen ook het karakter ervan. Het was een familielid en die foto die ik zelf heb genomen was enorm mooi naar mijn eigen idee. Dus die avatar was eigen aan mij geworden en mensen raden me nu nog aan om die avatar terug te brengen wat ik even niet ga doen.

Ik heb ook je commentaar gelezen dat het lijkt of ik een dier meer krediet geef dan een mens. Daar zit je verkeerd. Ik geef een goed huisdier evenveel krediet als een menselijke huisgenoot. Er is 1 verschil... Froes was gekend hier op het forum als mijn avatar en dan wil ik ook laten weten wanneer Froes weg is.

En nee... zoals je ook stelt... Als mijn vader zou sterven dan ga je zijn foto hier niet zien. Ik kan het hier misschien hooguit vertellen, maar je zal zijn foto hier niet zien en misschien zeg ik er niks over. Mijn moeder ben ik al kwijt.

En wie stelt dat je teveel aandacht besteedt aan een kat, moet dringend eens samenleven voor 14 jaar met een hele lieve kat en dat beestje dan verliezen. Ik wens het niemand toe. Ik mag dan een belanger of blokker zijn. Ik heb verdomme gevoelens hoor.

Maar ik zou vragen aan anderen dat ze niet meer zouden reageren. Plaats hier artikeltjes over overleden jazz-zangers of blueslegendes of wie dan ook. Het was mijn bedoeling niet om deze draad te kapen maar er kwamen enorm veel reacties op mijn oorspronkelijke bericht.
Oei, Jazeker. Je moest je niet verantwoorden ofzo hoor.
Ik typte mijn post gewoon even omdat ik wou analyseren hoe dat scheve beeld is ontstaan.
Je reactie is begrijpelijk. En ik weet ook wel dat je niet het type bent dat zoiets zegt om aandacht te krijgen en noch zoveel reacties verwacht had. Dat is het probleem een beetje van internet hé: alles gaat daarop z'n eigen leven leiden. Hoedanook hoop ik dat ze je wel een beetje een hart onder de riem steken.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 15:10   #262
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Adrianus van der Vaart
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Adrianus van der Vaart (Wilnis, 26 december 1901 - Wilnis, 28 juli 2008)[1] was een Nederlands voormalige verzekeringsagent en voormalige tapijtenhandelaar. Op 19 maart 2008 werd hij de oudste man van Nederland. Deze titel zou hij 132 dagen dragen. Hij werd 106 jaar en 215 dagen oud.

Van der Vaart woonde nog op zichzelf in zijn geboorteplaats Wilnis, dichtbij de boerderij waar hij het levenslicht zag. Wel ontving hij veel hulp. Zijn gelaat vertoonde nog geen enkele rimpel maar zijn gehoor was hij wel kwijtgeraakt en ook spreken ging hem in de laatste tijd niet goed meer af waardoor hij was aangewezen op een soort gebarentaal. In 2007 scheurde hij vanwege een valpartij zijn bekken. Verder was hij voor zijn leeftijd tamelijk kras en bijvoorbeeld nog in staat om zelfstandig te douchen.

Tot kort voor zijn overlijden dronk Van der Vaart regelmatig port en rookte hij sigaren, maar daar besloot hij van de ene dag op de andere om gezondheidsredenen mee te stoppen. Zijn opvolger is de in Antwerpen geboren Josephus Gerardus Antonius Wijnant.
Oud 31 juli 2008, 22:10   #263
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vaarwel Froes. Bedankt voor die vele jaren gezelschap. We zijn een hele dikke vriend kwijt.
Innige deelneming. Je hebt de eer gehad een kameraad als Froes gehad te hebben, be proud.
We zullen zijn licht-sarcastische grijns missen.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:12   #264
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Innige deelneming. Je hebt de eer gehad een kameraad als Froes gehad te hebben, be proud.
We zullen zijn licht-sarcastische grijns missen.
Zo simpel is het. Animalman overstands it all.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:12   #265
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Adrianus van der Vaart
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Adrianus van der Vaart (Wilnis, 26 december 1901 - Wilnis, 28 juli 2008)[1] was een Nederlands voormalige verzekeringsagent en voormalige tapijtenhandelaar. Op 19 maart 2008 werd hij de oudste man van Nederland. Deze titel zou hij 132 dagen dragen. Hij werd 106 jaar en 215 dagen oud.

Van der Vaart woonde nog op zichzelf in zijn geboorteplaats Wilnis, dichtbij de boerderij waar hij het levenslicht zag. Wel ontving hij veel hulp. Zijn gelaat vertoonde nog geen enkele rimpel maar zijn gehoor was hij wel kwijtgeraakt en ook spreken ging hem in de laatste tijd niet goed meer af waardoor hij was aangewezen op een soort gebarentaal. In 2007 scheurde hij vanwege een valpartij zijn bekken. Verder was hij voor zijn leeftijd tamelijk kras en bijvoorbeeld nog in staat om zelfstandig te douchen.

Tot kort voor zijn overlijden dronk Van der Vaart regelmatig port en rookte hij sigaren, maar daar besloot hij van de ene dag op de andere om gezondheidsredenen mee te stoppen. Zijn opvolger is de in Antwerpen geboren Josephus Gerardus Antonius Wijnant.

Zo worden ze niet meer gemaakt...

Ik vind die 'oudste mens van...'-lijstjes iet of wat creepy. Lijkt altijd alsof je dan met een teller boven je kop zit, en dat de mensen met spanning zitten te wachten tot je er aan bent...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 08:18   #266
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aleksander Solzjenitsyn (89) overleden
Uitgegeven: 3 augustus 2008 23:00
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 07:50

MOSKOU - De Russische schrijver en Nobelprijswinnaar Aleksander Solzjenitsyn is op 89-jarige leeftijd in Moskou overleden. Dat meldde het Russische persbureau Itar-Tass maandagmorgen (lokale tijd) op gezag van zijn zoon Stepan.

De voormalige Russische dissident was al maanden niet meer in de openbaarheid verschenen. Hij overleed aan een hartverlamming.

Solzjenitsyn kreeg in 1970 de Nobelprijs voor Literatuur. Zijn meesterwerk is de Goelag Archipel waarvan het eerste deel in 1973 verscheen. Daarin beschrijft hij de verschrikkingen in de werkkampen in de toenmalige Sovjet-Unie.
nu.nl
Oud 4 augustus 2008, 13:51   #267
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aleksander Solzjenitsyn (89) overleden
Uitgegeven: 3 augustus 2008 23:00
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 07:50

MOSKOU - De Russische schrijver en Nobelprijswinnaar Aleksander Solzjenitsyn is op 89-jarige leeftijd in Moskou overleden. Dat meldde het Russische persbureau Itar-Tass maandagmorgen (lokale tijd) op gezag van zijn zoon Stepan.

De voormalige Russische dissident was al maanden niet meer in de openbaarheid verschenen. Hij overleed aan een hartverlamming.

Solzjenitsyn kreeg in 1970 de Nobelprijs voor Literatuur. Zijn meesterwerk is de Goelag Archipel waarvan het eerste deel in 1973 verscheen. Daarin beschrijft hij de verschrikkingen in de werkkampen in de toenmalige Sovjet-Unie.
nu.nl
Zijn echte meesterwerk is Eén dag van Ivan Denisovitsj. Eén van de monumenten van het naoorlogse proza. Een echte aanrader, ook voor mensen met weinig tijd (kort boekje).
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 19:36   #268
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Froes was al een tijdje ziek. Verdict veearts was dat hij een darmblokkage had. Mediceintjes gekregen en daarna ging het weer veel beter maar zichzelf werd hij toch niet meer. Na ongeveer een maand of zo is het peilsnel achteruit gegaan zodat mijn zus gisteren een halve dag verlof nam om hem weer naar de veearts te brengen voor onderzoek. Zover is het niet gekomen. Toen hij naast haar lag in de zetel, is plots beginnen "niezen" en toen was er niets meer.

Het beestje was een 13-14 jaar oud.
Jammer dat het zo bruusk moest gaan.

Meestal zoekt de kat een bepaalde, stille plek op om zijn laatste momenten door te brengen, dat kan dan de schok al wat verlichten..

Wou hij niet buiten?
Oud 4 augustus 2008, 21:21   #269
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nu.nl
rechtse propaganda, ik hoor het al.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 14:59   #270
FDM
Banneling

Standaard

Andrea Pininfarina, de man die ondermeer vorm en zijn naam gaf aan een Peugeot-model maar ook aan tal van Ferrari's, is niet meer
Hij tekende oa de 407 coupé van Peugeot
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 19:35   #271
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Ook Eric Dowling is niet meer. De Engels oorlogsveteraan stond bekend als de drijvende kracht achter een van de grootste ontsnappingen uit een Duits gevangenenkamp (1944). De man werd 93.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 20:15   #272
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Ook Eric Dowling is niet meer. De Engels oorlogsveteraan stond bekend als de drijvende kracht achter een van de grootste ontsnappingen uit een Duits gevangenenkamp (1944). De man werd 93.
93. Bravo. Ontsnappen uit een Duistsers kamp.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 16:01   #273
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Acteur en komiek Bernie Mac (50) overleden
Bernie Mac.Acteur Bernie Mac is vandaag op 50-jarige leeftijd overleden in een ziekenhuis in Chicago. Hij bezweek aan de gevolgen van een longontsteking, zo heeft zijn woordvoerder laten weten.

Chronische longziekte
De komiek leed aan sarcoïdose, een chronische longziekte. Hij werd onlangs in het ziekenhuis opgenomen voor behandeling van een longontsteking.

Mac speelde in films als 'Ocean's eleven', 'Charlie's Angels: full throttle' en 'Transformers'. Hij maakte naam met de televisieserie The Bernie Mac Show, die tussen 2001 en 2006 werd uitgezonden. (novum/ap/eb)

Oud 9 augustus 2008, 19:13   #274
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vrouw van schrijver Jef Geeraerts overleden

Eleonore Vigenon, de vrouw van de Belgische schrijver Jef Geeraerts, is overleden aan kanker. Dat gebeurde dinsdag, maar het nieuws raakte pas vandaag bekend, zo meldt de VRT. Vigenon is vandaag begraven.

Vorig jaar schreef Vigenon nog 'De spoken van Jef Geeraerts', een boek over het leven en het werk van haar man. Nog in 2007 ordende en sorteerde Vigenon het persoonlijke archief van haar man, dat in zijn geheel overhandigd werd aan het Antwerpse Letterenhuis.

Eleonore Vigenon werd in 1938 in Gent geboren en trouwde in 1978 met Geeraerts. Ze publiceerde ook het boek 'Moeders', met daarin zeven verhalen van bekende mensen - meestal kunstenaars - over hun moeder. (belga/adv)
Bijgevoegde afbeelding(e)

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 06:38   #275
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Amerikaanse soullegende Isaac Hayes is thuis in Memphis (Tennessee) op 65-jarige leeftijd overleden.

Dat maakte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondagavond bekend.

Hayes kreeg vooral grote bekendheid met de soundtrack Theme from Shaft. Hij won Grammy Awards en, als eerste zwarte muzikant, een Oscar voor een titelsong (Shaft uit 1971). Hij was ook jarenlang, van 1997 tot 2006, de stem van de kok Chef in de animatiereeks South Park. Samen met David Porter schreef hij soulklassiekers als Soul Man en When Something Is Wrong With My Baby.

Isaac Lee Hayes Junior werd bewusteloos naast een fitnessapparaat aangetroffen. In een plaatselijk ziekenhuis konden artsen alleen nog maar zijn dood vaststellen. Hij stierf tien dagen voor zijn 66e verjaardag.

Hayes was een van de belangrijkste creatieve krachten achter het soulmuzieklabel Stax Records. Met de albums Hot Buttered Soul (1969) en Black Moses (1971) gold hij destijds als de topartiest van Stax. In 2002 werd hij opgenomen in de Rock ’n Roll Hall of Fame.

http://www.youtube.com/watch?v=tZzBrxj-Gjo
Oud 12 augustus 2008, 11:17   #276
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Nederlandse cameraman Stan Storimans van RTL Nieuws is om het leven gekomen bij een bombardement op het mediacentrum in de Georgische stad Gori.

Stan Storimans is bij een bombardement om het leven gekomen
RTL-correspondent Jeroen Akkermans is gewondgeraakt aan zijn been bij de Russische bombardementen in Gori, maar verkeert buiten levensgevaar.

Reactie
Hoofdredacteur Harm Taselaar reageert in het RTL Nieuws geschokt op de dood van de jonge Storimans: 'Dit is vreselijk nieuws'. Storimans was sinds 1995 bij RTL in dienst. Hij heeft twee jonge kinderen.

Mark van Assen (De Pers) ging in dezelfde richting als Storimans en Akkermans, maar later op de dag. Onderweg naar Gori werd ook zijn konvooi beschoten door Russische helikopters. 'Het leek op een afscheidssalvo,' zegt Van Assen uit Georgië tegen Elsevier.nl.

Het is aannemelijk dat de twee RTL-journalisten ook door Russische helikopters onder vuur zijn genomen.

Conflict
De RTL-journalisten waren in Georgië om de oorlog tussen Rusland en Georgië te verslaan.

Separatisten uit de afvallige Georgische regio Abchazië mengen zich intussen ook met het Russisch-Georgische conflict.

Vanochtend zijn zij een militaire actie begonnen om Georgische militairen uit de Kodori-kloof te verdrijven.

Oud 24 augustus 2008, 16:59   #277
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fred Crane, de Amerikaanse acteur die Scarlett O'Hara het hof maakte in de klassieker Gone with the Wind uit 1939, is op 90-jarige leeftijd overleden. Crane acteerde tot 1965.
Oud 27 augustus 2008, 20:40   #278
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bokskampioen Renard pleegt zelfmoord
wo 27/08/08 - Jean-Marc Renard, Europees kampioen boksen in de jaren 80, is dood aangetroffen in zijn woonplaats Tenneville, in de provincie Luxemburg. Hij was 54 en pleegde zelfmoord.
Renard was in de jaren 80 de beste Belgische bokser. Enkele van zijn kampen kwamen live op de BRT. Hij had als bijnaam "De man met de glazen vuisten", want hij was hard, maar kwetsbaar.

In 1984 veroverde hij de Europese bokstitel bij de superpluimgewichten door de Italiaan Alfredo Raininger op punten te verslaan.

In 1989 mislukte Renards poging om in Namen wereldkampioen te worden. Hij won wel 40 van zijn 45 profkampen. Renard werd 54 jaar.

Het heeft tot vorig jaar geduurd voor een Belg weer Europees kampioen werd, Sugar Jackson. Vershillende afscheidsbrievenHet parket van Marche-en-Famenne heeft bekendgemaakt dat Jean-Marc Renard verschillende afscheidsbrieven achterliet.

Het was zijn echtgenote van Renard die het stoffelijke overschot van haar man heeft gevonden. Hij is overleden na 2 geweerschoten in zijn hoofd. De voormalige bokskampioen was al 36 uur dood.

Naast het lijk van Renard troffen de speurders afscheidsbrieven aan. Daaruit blijkt dat de oorzaak van de zelfmoord in de relationele sfeer moet worden gezocht. Volgens het parket heeft Renard verschillende pogingen ondernomen voor hij in z'n opzet van zelfmoord slaagde. "Renard is altijd een eigenaardige figuur geweest", zegt Freddy De Kerpel, die Renards manager was in de jaren 80. "Renard was een groot talent. Ik zag hem toevallig in Zele en hoewel ik geen ambitie had om manager te worden, wilde ik hem begeleiden."

"Ik was meteen onder de indruk en wilde dat talent niet laten verloren gaan. Na één week vond hij de trainingen te hard en vertrok hij."

"Hij zei: "Dan blijf ik maar een kleine bokser". Maar na twee dagen was hij al terug en nog eens anderhalf jaar later won hij het Europese kampioenschap, dat toen zeer hoog stond aangeschreven."

"Nadat onze samenwerking geëindigd was, heb ik Renard nog twee keer gezien. En na 1989 heb ik zelfs nooit nog iets van hem gehoord", zegt Freddy De Kerpel. "Zelfmoord verwondert me niet""Renard leefde geïsoleerd. Dat hij nu zelfmoord heeft gepleegd, verwondert me niet. Hij was altijd gesloten, een zeer eigenaardige jongen. Hij was verbitterd en haatte zijn vader en zijn moeder."

(...)
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/an...827_renard_rip
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 22:30   #279
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

De Israëlische pacifist Abie Nathan, die beroemd is geworden met zijn zeezender Voice of Peace, is woensdag op 81-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Tel Aviv overleden, zo heeft een woordvoerder van het hospitaal bekendgemaakt.

Geboren in Iran in 1927, heeft de overledene een groot deel van zijn leven gewijd aan het bewerkstelligen van vrede tussen Israëli’s en Palestijnen, wat hem meerdere celstraffen heeft opgeleverd.

De man is vooral beroemd geworden door de stichting in 1973 van de zeezender Voice of Peace. Omdat hij geen vergunning op het land kreeg, besloot hij dan maar naar analogie van de zeezenders in de Noordzee buitengaats te opereren. De Voice of Peace was - in tegenstelling tot soortgenoten in de Noordzee - een politieke zender.

Met het vredesakkoord tussen Israel en de Palestijnen in Oslo eind 1993, bracht Nathan zijn schip symbolisch tot zinken.

DS

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 augustus 2008 om 22:33.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 01:14   #280
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Niet in 2008, maar wel in deze tijd. 14 september 1982 werd Bachir Gemayel vermoord door een pro-Syrische extremist, nadat 2 jaar eerder barbaarse en moordlustige "Palestijnen" zijn 18 maanden oude dochter hadden vermoord. Bachir Gemayel is één van de meest bekende Libanezen en het is een schande dat hij niet langer president van Libanon heeft mogen blijven. Tijdens een ontmoeting met de Israëlische regeringsleider hadden de twee een overeenkomst gemaakt dat Libanon en Israël verbeterde en vreedzame diplomatieke relaties zouden beginnen. De Syrische imperialisten, gesteund door "Palestijnen" maakte echter een einde aan de droom van zowel Libanezen als Israëlis: vrede.

Bij deze hulde aan Bachir Gemayel en hulde aan de Lebanese Forces (القوات اللبنانية)

http://www.youtube.com/watch?v=U8ceYII9DhQ

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 13 september 2008 om 01:22.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be