![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke stad zou de hoofdstad van de Vlaamse Republiek moeten zijn? | |||
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 22,95% |
Brugge |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
29 | 47,54% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,48% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
Ieper |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Weet je wat we gaan voor een Brussel als hoofdstad al het kan, zonder als het moet, we nemen dan een andere stad als hoofdstad (centraal in het land) of een ander systeem... en wat met Brussel vraag je? die houden het in hun grootheidswaanzin als EU-DC nog geen 5 jaar uit, want ge denkt toch ni dat de EU geld gaat steken in het volledig onderhouden van Brussel, ook de arme gebieden. Ik denk dat Brussel nog op zijn blote knietjes gaat smeken om bij Vlaanderen te komen, maar dan gaan wij eisen stellen en kunnen ze geen hoofdstad meer worden want die kans hebben ze natuurlijk reeds verkeken aan een andere stad die wel graag hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen wou worden, willen ze dit niet of komen ze toch iet smeken en doen ze het tegen alle verwachtingen in wel goed als EU-DC dan ben ik blij voor hen en zich ik audieu vaarwel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Vlamingen die ik een beetje beter heb leren kennen, hebben niks tegen vreemdelingen die hen niet komen vertellen hoe zij moeten denken en wat zij moeten doen en laten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bezoeken kunnen voortaan vervangen worden door elektronisch verkeer. Véél goedkoper. En de EU zou het voorbeeld van Vlaanderen kunnen volgen en zo een eind maken aan onder meer het reizend circus. Gedaan met alle maanden vijf dagen in Straatsburg op onze kosten in de armen van call-girls te gaan liggen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om deze scherts op de spits te drijven, zouden we het Vlaamse Parlement alle maanden een week in Straatsburg kunnen laten gaan hoerenlopen. Dan verslaan we de EU met vlag en wimpel.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 juni 2010 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel, Leuven of Mechelen zijn beiden goed voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het niet "alle drie" was, zou het "beide" zijn. Of heb ik me misteld?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 juni 2010 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan is het voor Vlaanderen een goede zaak dat jij mensen blijft leren kennen, dJimi.
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Staatssecretaris
|
![]() Brussel als hoofdstad van Vlaanderen is zo als ,Istanbul de hoofdstad van Europa.
Je kunt de loop van de geschiedenis niet terug draaien. Brussel heeft als hoofstad van Europa alle belang bij meertaligheid en culturele diversiteit.De belangen van de hoofdstad van Vlaanderen staan haaks op dit profiel. Dus de hoofdstad van Vlaanderen, behoort in ieder geval een Nederlandstalige stad te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Parlementslid
|
![]() Na 10 jaar in brussel te hebben gewerkt .... alles behalve brussel. Meest overrated stad van de hele wereld. Inwoners met de grootste dikkenek van de hele wereld, die constant over hun stad zitten te stoefen, ook al is ze compleet ten onder aan het gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn dikkenek houdt mij niet tegen wanneer ik een beetje wil rondkijken om dan vast te stellen dat er inderdaad wel een en ander scheef loopt hier. Of de stad 'compleet' ten onder aan het gaan is, zou ik evenwel niet durven beweren. In ieder geval niet minder 'compleet' dan de rest van dit land.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In geen enkele ander hoofdstad in Europa (uitgezonderd Parijs) wordt er zo weinig Engels gespoken en uitgelegd voor toeristen als in Brussel. Amsterdam is veel meer een Europese stad dan Bussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Weg met ons-mentaliteit? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat we het best gaan voor BOKRIJK...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte Vlamingen zullen wel gaan voor Diksmuide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op internationale fora wordt Brussel meestal met de grond gelijk gemaakt. Brussel is ècht geen geliefde stad (en met reden). Hier een recent voorbeeld:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |