![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister-President
|
![]() Ik denk als er zich hier in deze discussie iemand beter moet informeren dat jij dat bent waarde gouwgenoot...
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat nog meer is: Truyens was overigens oprichter van het Vormingscentrum Wies Moens. En alhoewel Moens mooie gedichten schreef, weten we allemaal dat hij de democratie niet in zijn hart droeg. Evenmin als Karl Dillen. Truyens en Dillen, twee protagonisten bij het stichten van het VB. Maar niet alleen twee protagonisten, ook twee notoire antidemocraten. Overigens, ik ben een Limburger. Laat dat 'gouwgenoot' maar vallen. Straks hebt u het weer over de toekomstige 'gouwleider' en dan zijn we weer terug bij af. Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer moeten mensen democratie in hun hart dragen? Zijn alleen de mensen die achter het 'system' staan goede mensen? Idem voor protagonisten. Geen gouwgenoot? Geen romantische ziel? Tot uw orders! Maar zeg nu eens, wijze man: is hij nu ere-volksvertegenwoordiger of huidig VB parlementslid? Of geen van dit alles en probeer je gewoon een vuurtje te stoken?
![]() |
![]() |
#264 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 20:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wat ik dan blijkbaar alleen weet (als domme ziel die ik ben) is dat je men vraag omzeilt? Ben je even de mist in gegaan?
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
te steken. Frank heeft zijn leven gewijd aan het VB vanaf 1977. Zijn voorzitterschap heeft hem in zijn persoonlijk leven geen gouden eieren gelegd. Hij was al die intriges kotsbeu en ik kan dit wel ergens verstaan. Een ding heeft hij zeker met mij gemeen : TROUW en nog eens TROUW. En al die roddels die over hem nu de ronde doen maar die in feite lasterlijke leugens zijn. Maar mede aangebracht door mensen binnen het VB. Om van te kotsen! Laten wij niet vergeten dat het voorzitterschap van het VB onbetaald is en dat Frank zeer veel opofferingen in zijn persoonlijk leven heeft gebracht omwille van zijn ideaal. Frank! Het gaat u goed in het verdere leven. Karel had de juiste man gekozen. Maar er is inderdaad een tijd van komen en gaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of hij nu wel dan niet een democraat is laat ik voor uw rekening, want wat is een democraat eigenlijk? En bestaat in dit land wel een democratie? 'Voor vorst, voor vrijheid en voor recht'? Welke vorst staat voor vrijheid en welk recht voor een vorst? Democratie bestaat nooit per definitie, want dan zou het totalitair moeten zijn en dat werkt nergens. Geen enkele staatsvorm werkt trouwens ergens totalitair zoals dat gewenst is in de grond ideologie ervan. Dus ik belang de democratische principes wel aan maar durf gerust stellen dat er hier en daar wat schort met de democratie zoals die hier belenden wordt... ben ik nu ook geen democraat? Waarschijnlijk niet volgens U dan, maar eerlijk gezegd lig ik daar niet van wakker. Zo lang ik op het einde van de dag maar mijn eigen kan zijn, en zoals Patrik het hierboven stelt: trouw ben aan in wat ik geloof. En democratie? Ik ben kritisch, mag het? Noem mij dan maar iemand die aarzelt.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 15 januari 2008 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wies moens schreef inderdaad prachtige gedichten, zo zijn we het toch over iets eens. Iemand die het kon weten zei ooit: democratie is de minst slechte regeringsvorm. Dat er mensen zijn (bv Moens) die dat minst slechte niet in hun hart dragen is geen misdaad. Alhoewel ik zelf overtuigd democraat ben beschouw ik dus 'notoire anti-democraten' nog niet als misdadigers. Onze Albert heeft zopas Verhofstadt die verslagen werd tijdens de verkiezingen opgevist als eerste minister. Die Albert is daardoor dus een 'notoire anti-democraat', maar daarom nog geen regelrechte misdadiger, hoewel zijn stamboom (Leopold II) mij en elk behoorlijk mens rillingen doet krijgen. Verder beveel ik aan dat je niet blindelings de pap die Blokkwatch opdient zou slikken en copy-pasten, maar ook dat je zelf een beetje je verstand zou gebruiken in een poging om toch een beetje objectief te blijven. Groetjes! Tussen haakjes: het is Karel dillen en niet Karl. Het is al erg genoeg zo! Indien nodig verbeter het ook bij Blokkwatch want zelf updaten ze niet meer!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 15 januari 2008 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Man toch, 't is gewoon de oude Latijnse schrijfwijze. Laat de Romeinen maar snel terug komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() Niks nieuws. Maar goe, ook Moens heeft maar vijf jaar geleefd bij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wies Moens Ik heb de memoires van Wies Moens gelezen. Ik weet dus wel waarover ik (waarover hij) praat. Hij geeft een overzicht van zijn leven van kindsbeen af. Hij schrijft zeer levendig vind ik, iets oudbollig maar niet echt storend. Ik heb ook gedichten van Wies Moens gelezen en over zijn breuk met Van Ostaijen of omgekeerd. Maar we kunnen er niet onderuit dat hij zich gecompromiteerd heeft tijdens de oorlog. En na de oorlog heeft hij zich ook in vaarwateren begeven waarover ik op zijn minst de wenkbrauwen frons. En we kunnen er evenmin aan onderuit dat Bruno Valkeniers, voorzitter in spe van het Vlaams Belang, uit dezelfde stal komt. Karel Dillen en niet Karl. Het zal een onbewuste associatie van mijnentwege zijn geweest neem ik aan. Ik heb overigens Blokwatch niet echt nodig om aan mijn informatie te komen. Alleen, goochelen bij Blockwatch is soms wel handig, het is snel en meestal (maar niet altijd) klopt het ook nog. Wat Albert betreft. Weet dat ik een overtuigd republikein ben. Collaboratie echter was meewerken aan de de misdaad met misdadigers. En als men het in begin al niet wist, dan wist men het zeker eind 1941. Tenslotte, het zogenaamde 'solidarisme' is gedoemd uit te monden in een dictatuur. Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat laatste waar is dan is Frank van Hecke zéker alle mogelijke respect waard.
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt. Hij had zijn parlementaire vergoeding met onkostenregeling zoals alle Euro-parlementairen. Ook geen chauffeur. En natuurlijk zijn vergoeding als gemeenteraadslid en zo. Maar dat maakt de wereld niet.
Laatst gewijzigd door De Garde : 15 januari 2008 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar jij goochelt en dan nog bij Blokkwatch!! Ja, dan moet je van niets meer verschieten.
![]() |
![]() |