![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit eicellen/sperma willen doneren? | |||
Ja, ik heb dit zelfs reeds gedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
Ander of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tamelijk controversieel mss, maar ik geloof nogal sterk in natuurlijke krachten: ik zou er niet van omvervallen mochten kinderen ook fysiek gaan 'neigen naar' het uiterlijk van hun ouders in de eerste levensjaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar toch... een gevoel valt veel moeilijker te loochenen dan een idee. Rationeel kan ik me daar met sprekend gemak overheen zetten, maar gevoelsmatig absoluut niet. Gevoelsmatig zou de idee me slapeloze nachten bezorgen; m'n wereld evenzeer op z'n kop zetten als had men me gezegd dat mijn kinderen de mijne niet zouden zijn. Same story... Ik weet niet of ik iets in mijn dochters heb 'gefantaseerd'; misschien wel, zou kunnen... Maar dat ze de stem hebben van m'n zus vind ik wel griezelig... Dat is objectief trouwens; mensen hebben de grootste moeite om m'n dochters te herkennen aan de telefoon (vooral m'n oudste), zo sterk lijkt hun stemgeluid op elkaar en op dat van m'n zus. (en mijn zus kon je dan weer nauwelijks onderscheiden van m'n moeder, tot voor een vijftiental jaar geleden) Kijk, dat zijn dan weer zaken die ik absoluut niet 'fantaseer'...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 18 februari 2008 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister-President
|
![]() Oh... lang genoeg gewacht totdat pa geen alimentatie meer hoefde te betalen en dan de bom droppen. (ondertussen wel j�*�*�*ren het gelukkige koppeltje gespeeld en de papa zich laten uitsloven als zot) Ge hebt er geen idee van hoe crapuleus mensen kunnen worden in vechtscheidingen. Daar kan ik een boek over schrijven dat vast en zeker nog een p�*k boeiender is (want herkenbaarder) dan het 'Iedereen Moordenaar' van 'paterke' Vermassen.
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat vind ik nu eens compleet onbegrijpelijk zie (maar t zal wel aan mij liggen zeker?)... alsof iets als 'bloedband' de band tussen mij en mijn kinders (11 en 9) zou kunnen aantasten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eeuwige moraal van het verhaal: de kinderen zijn quasi altijd de dupe. En nog: sommige waarheden komen beter niet aan het licht.
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd sommige zaken kan je maar beter niet weten ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een geweten knaagt enkel indien wordt beseft iets 'verkeerd' te hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we hebben t er toch al een paar keer over gehad, heb t al twee keer afgeblokt met 'wat niet weet niet deert' ... dus ik vermoed toch wel dat t geweten knaagt hoor ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 februari 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps. het voorbeeld dat ik gaf is waar gebeurd. Net zoals er nogal wat vaders zijn die in een ultieme poging om onder de alimentatieplicht uit te komen, hun vaderschap plots trachtten te ontkennen. Komt ook geregeld voor. Moet je behoorlijk 'harteloos' voor zijn, niet? Nouja, als je in die branche werkt... kom je met de échte brutaliteit in aanraking. En weet je, die brutaliteit draagt in veel gevallen een maatpak compleet met een hele dure Italiaanse zijden das...
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, misschien heb je wel liever dat ze nooit je vermoeden bevestigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind eigenlijk dat mensen die abortus laten plegen of dit overwegen zouden begeleid moeten worden, dit is vaak allemaal veel te complex om alleen te moeten verwerken. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik bedoelde dat elke prenatale adoptie van eicellen en sperma de kans verkleind van een reeds geboren kind, dat ongewenst is en dat afgestaan wordt. Een kinderloos koppel dat via de medische wetenschap zwanger raakt met genetisch materiaal van een ander, adopteert in principe ook.
Alleen blijven er zo kinderen, die in mijn ogen ook recht hebben op en goede thuis, achter in tehuizen, want hoe meer er gedoneerd wordt, hoe minder men ook zal adopteren. De drang naar een eigen kind speelt hier niet meer. Als men IVF doet met eigen materiaal, is dat ergens nog begrijpbaar, maar met materiaal van iemand anders ... eigenlijk is de moeder van het kind dan niets meer dan een dragende adoptiemoeder. Ethisch gezien vind ik het onverantwoord dat er anoniem kinderen verwekt kunnen worden. Dat is mijn principe. Ik spreek dan niet over verkrachtingen of vrouwen die zo losbandig zijn, dat ze geen idee zouden hebben wie van de reeks hun kind verwekt heeft. Deze dingen zijn ook verwerpelijk, maar staan ergens los van deze discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals Desiderius zeer terecht opmerkt is het inderdaad maar kwestie van een gevoel maar wel in dat denkkader |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zou niet de eerste keer zijn dat de woorden 'wat niet weet niet deert...' ergens in een verder volledig hypothetisch gesprekje de hele zaak onomkeerbaar kan verzieken |
|
![]() |
![]() |