Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 11:22   #261
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is alleen respectloos omdat gij die betekenis eraan hebt gegeven. Door een gebrek aan (of juist een teveel aan) referentiekader.
Ow wacht, dus als mijne kleinen mij trut noemt of zijn middenvinger naar mij opsteekt is dat niet respectloos, ik denk alleen dat het zo is?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:24   #262
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ow wacht, dus als mijne kleinen mij trut noemt of zijn middenvinger naar mij opsteekt is dat niet respectloos, ik denk alleen dat het zo is?
Ja eigelijk wel. Negeer ze dan gewoon.
Gij zorgt er voor dat schelden zijn betekenis houdt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:30   #263
Laya
Minister

Standaard

Een gokje: jij hebt geen kids? Vooral geen tienerkids?
Je moet daar heel veel voor doen en laten he. Pas op, dat is mij niet te veel en graag gedaan, maar dan verwacht ik daar wel een beetje waardering, respect voor terug, geen middenvinger.
(jaja, respect moet je verdienen blabla...)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:31   #264
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom zou je dat doen? Je bent wel vrij om tegen je kinderen te zeggen dat ze niet moeten omgaan met 'bepaalde groepen van mensen'.

jij was toch degenen die zich vrij voelde om met bepaalde groepen van mensen niet om te gaan?

Ik verduidelijkte maar welke groepen wel aanvaardbaar zijn voor zulk niet-omgangsrecht en welke groepen niet, op straffe van gevangenis en boetes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:33   #265
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

haha, hij is daar weer met zijn referentiekader.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:35   #266
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen eigelijk ook niet.
Ik bedoelde natuurlijk op gebied van ethniciteit.
VB zit gewoon vast, ze moeten toegeven dat ze racistisch zijn in dees geval...
Ethniciteit, bestaat dat? Ge maakt vorderingen, anarchist.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:35   #267
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
haha, hij is daar weer met zijn referentiekader.
Daar kunt ge natuurlijk ook nooit iets op terugzeggen.
Oud 5 april 2008, 11:36   #268
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ethniciteit, bestaat dat? Ge maakt vorderingen, anarchist.
In de mensen hun ogen toch.
Oud 5 april 2008, 11:38   #269
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de mensen hun ogen toch.
Dus wanneer veel mensen Vlaams Belangers als een (minderwaardige) ethniciteit beschouwen (wat zeker het geval is, te zien aan de reacties van enkele verdraagzamen op dit forum), dan bestaat dat wel? Ge bent uzelf aan het tegenspreken, anarchist.
Oud 5 april 2008, 11:50   #270
Bhairav

Standaard

Huh? Dat zeg ik toch niet?
Niet alleen bij Vlamingen, iedereen gewoon.
Oud 5 april 2008, 11:52   #271
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Huh? Dat zeg ik toch niet?
Niet alleen bij Vlamingen, iedereen gewoon.
In uw ogen dus ook? Mooi zo.
Oud 5 april 2008, 11:59   #272
Bhairav

Standaard

Volgens mij snapt gij geen reet van wat ik bedoel.
Ik zal het eens uitleggen: door de illusie van verschillende ethniciteiten bestaan er onnodige conflicten. Zo duidelijk?
Oud 5 april 2008, 12:11   #273
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het eens uitleggen: door de illusie van verschillende ethniciteiten bestaan er onnodige conflicten. Zo duidelijk?
een ethnie is nu ook al een illusie? Hebben ze nu al een wet tegen ethnisme?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 april 2008, 12:18   #274
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen eigelijk ook niet.
Ik bedoelde natuurlijk op gebied van ethniciteit.
VB zit gewoon vast, ze moeten toegeven dat ze racistisch zijn in dees geval...
VB focust zich niet op etniciteit. Wel op godsdienst, en ook op nationaliteit maar dan in iets mindere mate.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:36   #275
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
VB focust zich niet op etniciteit.
Oud 5 april 2008, 13:47   #276
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En volgens mij snapt gij geen reet van de inconsequentie van uw woorden in de laatste pagina's. Laat ook maar.
Oud 5 april 2008, 14:29   #277
luc broes

Standaard

Citaat:
de wetenschap herschreven door links!
Eerst bestaan er geen rassen, maar er is wel racisme !?
Nu zijn ethniciteiten een illusie!?
Jammer, maar de grote scheuring in het wereldcommunisme verliep wel volgens de scheiding 'illusie Chinees' en de 'illusie Russisch'

Bhairav leg het nog eens uit, alhoewel het voor de Chinezen en de Russen een beetje laat is.
wellicht toch nog nuttig voor Tibetanen/Chinezen

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 april 2008 om 14:30.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:40   #278
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een mooi tekstje van Filip De Man terzake:

Citaat:
Probleem busgeweld opgelost

06.04.2008 14.13u - In Gazet van Antwerpen kwamen de weduwe van Guido Demoor (de man die twee jaar geleden doodgetrapt werd door de kansarme Redouan S.) en politieman Georges Van Tiggelen (die vorige week het ziekenhuis werd ingeslagen) samen aan het woord. In het beklijvend interview duikt meermaals de vraag op waarom “de politiek” niets doet aan al dat geweld. De weduwe heeft het erg moeilijk met “de onwil van de politici”.
Gelukkig is daar Hicham El Mzairh, de Open Vld-politicus die voorstelt om gepensioneerde allochtonen als toezichters in te zetten op bussen en trams.
Men kan daar enige opmerkingen bij maken.
1. Deze Marokkaanse ‘Nieuwe Belg’ bewijst met zijn voorstel het visceraal racisme dat bestaat bij veel jonge Marokkanen. Volgens hem betonen die “nog een beetje respect” voor HUN ouderlingen. El Mzairh gaat zelfs verder en verklaart zonder schroom in Het Laatste Nieuws (4.4): “Veel migrantenjongeren, bijvoorbeeld Marokkaanse jongens, aanvaarden geen enkel gezag, behalve van hun ouderen”. Geen respect voor Vlaamse ouderlingen dus en al helemaal geen aanvaarding van het gezag uitgeoefend door Vlamingen zoals politieman Georges Van Tiggelen.
2. Het is helemaal niet zeker dat het voorstel zou werken. Men herinnert zich het project ‘Marokkaanse buurtvaders’ dat door warmeluchtbakker Bart Somers werd gelanceerd in Mechelen. Het door alle media omhooggeschreven project stierf snel een stille dood. Misschien hebben die Marokkaanse ‘buurtvaders’ ook niet veel "respect"?
3. Maar alla, positief ingesteld als we zijn, zullen we even aannemen dat het voorstel toch zou werken. Dan nog stelt zich een groot probleem. Men mag immers aannemen dat de drie schoftjes uit ex-Joegoslavië (zogenaamde ‘politieke vluchtelingen’!) niet bepaald onder de indruk zouden geweest zijn van de aanwezigheid van een bejaarde Marokkaan op de bus van lijn 410. Het komt mij zelfs voor dat zij zo’n bejaarde Marokkaan evenmin zouden ontzien (behalve als diens jongere volksgenoten in de buurt zijn, natuurlijk!).

Kortommo, er zit niets anders op dan in elke bus een hele ploeg gepensioneerde allochtonen neer te poten:
- een gerimpelde Berber uit het Rifgebergte om de jonge Berbers koest te houden (als niet-Berberse Marokkanen voor hem geen "respect betonen", kan men als tweede ouderling een niet-Berberse Marokkaan inschakelen, dit alles in de hoop dat zij dan onderling geen ruzie maken)
- een oude neger om ‘Black Wolves’ en ander zwart crapuul in te tomen
- een gepensioneerde Turk uit Anatolië om - zeker in Brussel en Limburg - de Vlaamse buschauffeurs te beschermen tegen heu… de jonge Turken
- een bejaarde Roma-zigeuner om potentiële collega’s van Mariusz O. en Adam G. op minder moorddadige gedachten te brengen
- let wel: de combinatie oude Serviêr/oude Kosovaar moet op onze trams zoveel als mogelijk vermeden worden gezien de nog verse herinnering aan de wederzijdse moordpartijen in de Balkan
- tevens moet men goed uitkijken geen sjiiet naast een soenniet in dezelfde bus te stoppen aangezien hun geloofsgenoten elkaar aan het uitroeien zijn in Irak.

Allemaal te gek voor woorden dus, maar dat vermocht het gevoel van opluchting bij het regime niet te drukken. Er was inderdaad een lichte paniek ontstaan na de poging tot doodslag en VRT, VTM en de democratische politieke partijen waren maar wat blij dat dankzij Hicham een antwoord was geboden aan de bevolking.
De Open VLD'er deed zelfs nog meer: zoals dat betaamt bij politiek-correcten minimaliseerde deze blauwe syndicalist het probleem “Het beeld dat er een toename van geweld is op het openbaar vervoer, moet worden bijgesteld. Ten eerste kijkt de pers vandaag met een vergrootglas naar dergelijke incidenten en ten tweede nam het aantal lijnen en chauffeurs de voorbije jaren fel toe. Het aantal gewelddadige incidenten moet daarom in de juiste context worden gezien, rekening houdend met die uitbreiding van infrastructuur en personeel.” Ik weet niet hoe lang El Mzairh al te gast is in ons land, maar ik kan hem verzekeren dat dergelijke voorvallen van blinde agressie gewoonweg NIET bestonden tijdens mijn jeugdjaren. Wellicht bij gebrek aan multikulturele verrijking toen.

Wat de partijen en media van het regime alleszins NIET doen, is luisteren naar deze voorstellen: laat spijbelaars controleren door de politie, bestraf ouders van hardnekkige spijbelaars door afname van het kindergeld ( 52K0427001 ), repatrieer criminelen, illegalen en asielbedriegers.
En vooral: maak van de immigratiestroom een emigratiestroom.
Bron: www.filipdeman.be
Oud 6 april 2008, 19:02   #279
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

sorry! maar mij lijkt dit een normale reactie;

o ja, mijn politiek correcte dochter die me verleden week nog via het gemeentebestuur haar verloren paspoort§ liet opsturen dat ze kwijt was gespeeld toen ze twee turken uit mekaar poogde te halen die mekaar tot bloedens toe waren aan het afmaken in de supermarkt, en waarbij ze haar vinger verstuikte, vond dat die mijnheer alleen maar een beetje klopke op zijn kop had gekregen... dixit de politiek correcte tamtam waarschijnlijk.

en d�*t kind vond het dan zooooo erg dat niemand haar ter hulp kwam toen ze een mes op haar keel kreeg? Wel op het moment kom ik er zelfs niet meer tussen, trouwens ook niet om voor de zoveelste keer haar pas te gaan ophalen. dat ze hem gvd zelf haalt.

Oud 7 april 2008, 00:03   #280
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is daar Hicham El Mzairh, de Open Vld-politicus die voorstelt om gepensioneerde allochtonen als toezichters in te zetten op bussen en trams.
Hicham El Mzairh deed dat voorstel, en de VRT en andere media lieten het voorkomen alsof ALLE buchauffeurs daarom vroegen.

Citaat:
“Veel migrantenjongeren, bijvoorbeeld Marokkaanse jongens, aanvaarden geen enkel gezag, behalve van hun ouderen”.
En niet de Marokkaanse meisjes; Zijn dat brave kinderen zeg, die meisjes!

Citaat:
Kortommo, er zit niets anders op dan in elke bus een hele ploeg gepensioneerde allochtonen neer te poten:
- een gerimpelde Berber uit het Rifgebergte om de jonge Berbers koest te houden (als niet-Berberse Marokkanen voor hem geen "respect betonen", kan men als tweede ouderling een niet-Berberse Marokkaan inschakelen, dit alles in de hoop dat zij dan onderling geen ruzie maken)
- een oude neger om ‘Black Wolves’ en ander zwart crapuul in te tomen
- een gepensioneerde Turk uit Anatolië om - zeker in Brussel en Limburg - de Vlaamse buschauffeurs te beschermen tegen heu… de jonge Turken
- een bejaarde Roma-zigeuner om potentiële collega’s van Mariusz O. en Adam G. op minder
De bus of tram zit al vol voor er passagiers opstappen.

Citaat:
Ik weet niet hoe lang El Mzairh al te gast is in ons land, maar ik kan hem verzekeren dat dergelijke voorvallen van blinde agressie gewoonweg NIET bestonden tijdens mijn jeugdjaren. Wellicht bij gebrek aan multikulturele verrijking toen.
In mijn jeugdjaren ook niet, toen was een bus of tramrit een aangename verpozing. Je babbelde, las de krant of keek gewoon uit het raam en je kwam ontspannen op je bestemming. Was er kabaal dan was een waarschuwing met stemverheffing van de bestuurder of de "receveur" genoeg om de onverlaten in hun schulp te laten kruipen

Ik wil mij uiteraard en tegen betaling (tegenwoordig schijnt de zon alleen voor niks) kandidaat stellen om op het openbaar vervoer de autochtone jongeren in toom te houden. Ik zal niet veel werk hebben.
Als allochtone jongeren ambras maken kom ik niet tussen, dat is mijn allochtone collega zijn job, anders ontstaat er misschien wedijver en gaat mijn allochtone collega met mij op de vuist willen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 7 april 2008 om 00:24.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be