![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dus wat jij zegt klopt niet, in dien beste jongenman is geen ellende en ik snap niet dat jij dat kan zeggen aangezien jij dienloos bent. . Citaat:
Jou koninging trouwt ook niet met een afrikaan. Dus een beetje logisch nadenken kan heus geen kwaad.
![]() |
![]() |
#262 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat betreft misvormd het is maar dat je er zelf een bent. Citaat:
Ik ken een betere boek geschreven door: Abdul Wahid Hamid.
![]() |
![]() |
#263 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
najah er valt een boel uit te leggen: Imam is een van oorsprong Arabisch woord waarmee een zeker leiderschap wordt aangeduid, voornamelijk binnen de islam. Daar bestaan verschillende opvattingen over de rol en betekenis van de imam. Binnen de grootste, soennitische stroming is de imam een voorganger in het gebed (de salat). Veelal wordt gedacht, dat een imam een speciaal beroep is, of dat hij een specifieke opleiding moet hebben genoten, maar het voorgaan in het gebed is traditioneel het enige criterium voor het imam-zijn. In Nederland wordt soms ten onrechte het woord iman gebruikt als men het over een imam heeft. Ook iman is een islamitisch begrip, het betekent geloof, en het verwijst naar zowel het verstandelijke als naar het emotionele aspect. Binnen de sjiitische leer bestaat er slechts één imam die de geestelijk leider is van heel de moslimgemeenschap. Het verschil met de soennitische imam is dat hij goddelijke inspiratie en autoriteit heeft voor tafsir, exegese van de Koran. De meerderheid van de sjiieten gelooft dat er 12 imams zijn geweest, en dat de huidige tijd geen imam kent, wel verwachten ze de komst van imam al Mahdi (de door God geleide). Alleen de isma'iliten kennen ook een imam in de huidige tijd, namelijk de Aga Khan in Frankrijk. en ik behoor tot het 2de gedeelte de soenitische stroming, ik geloof niet in een sjiitische leer.
![]() |
![]() |
#264 |
Gouverneur
|
![]() Rustig maar hoor, jij ontgaat me zeker niet. er waren je wat mensen voor.
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon even kijken naar Fitna zou voldoende moeten zijn. Trouwens, je moet je niet van de domme houden. Je weet zelf ook goed genoeg dat die uitspraken/oproepen er zijn. Laatst gewijzigd door daiwa : 18 mei 2008 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door morgen : 18 mei 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk het is erg simpel; kinderen worden als moslim geboren.
Voor de opvoeding staat de vader in; daarom kan hij wel en bijvoorbeeld zijn zus niet trouwen met iemand die een andere overtuiging heeft. Want als zus trouwt met een niet moslim is er geen garantie dat de kinderen een Islamitische opvoeding krijgen. De profeet had zelf ook vrouwen die geen moslim waren van geboorte; zoals de koptische Maria. Mohammed trouwde dan ook 'strategisch' om stammen aan zich te binden. Het is volslagen onzin om te beweren dat Mohammed enkel vocht tegen onderdrukking; in Mekka viel de oorlogstaal nogal mee maar nadat zijn eerste vrouw overleed had hij voldoende middelen om ten strijde te strekken ( zij was een rijke zakenvrouw, vandaar de openbaring dat vrouwen handel mochten drijven!)en dat deed hij, Mohammed was een 'warlord' en dat blijkt ook uit de openbaringen die hij kreeg in Medina;toen werden de openbaringen veel minder vredelievend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Reeds 2500 jaar geleden leefden de Germanen in wat vandaag een democratie zou genoemd worden, met verkiezingen van leiders, referendums voor alle belangrijke beslissingen, en waar vrouwen recht hadden te scheiden met behoud van hun eigen bezittingen. Uw profeet was toen nog lang niet verwekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen behalve Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco's als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid. 2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte rokken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen (aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen), zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.
![]() |
![]() |
#272 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
haha net als dat Mo B wordt uitgemaakt als Salah Edin, en nog andere foutjes in voorkwamen. maar hey wat denk je zelf 9/11 is door Bush en zijn vriend Binladen georganiseerd. denk je niet dat daar ook honderden moslims in die twintowers zaten? En als ik jou zeg Islam kent geen geweld en geen oorlog waarom kom jij mij vertellen dat ik mij niet van het domme moet houden? aangezien ik 2 pagina's terug heb vermeld dat de profeet vzmh het afkeurde ook al was hij uitgescholden en uitgemaakt voor alles en nog wat.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 18 mei 2008 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wie heeft daar genoeg van, vertel dat maar eens aan mij en anders richt een politieke partij op ![]() Ik denk niet dat je meer als een zetel kan krijgen.
![]() |
![]() |
#274 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 18 mei 2008 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie Tofik Dibi een politicus van Groenlinks. ken je dit: We zijn niet verdeeld omdat we zwak zijn, we zijn zwak omdát we verdeeld zijn.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 18 mei 2008 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan wel niet he, Undiscovered. Eenmaal moslim is er geen weg terug op straffe des doods.
Citaat:
Zeer twijfelachtig, als we het voorbeeld Iran-Irak eens goed bekijken. Citaat:
Maar hoe kun je nu verwachten dat een stel ongelovige honden de subtiliteit van een boek zonder leugens kunnen bevatten en het niet corrumperen. Zou het dan niet beter zijn dat niet te zeggen, en die goeie boeken te verstoppen voor die corrumperende leugenaars?
![]() |
![]() |
#277 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan moet je ook geen oordeel hebben als je niet weet wat het is en hoe het voelt. het is net of je zegt: Bah dat koekje zal niet smaken, maar hoe kan je dat zeggen aangezien je het niet eens geproeft hebt? Citaat:
Jah Altijd het zal altijd blijven bestaan, de Islam is een van de snel groeiende relegie dat moet jij toch weten maddox? Irak en Iran daar heb ik al reeds een voorbeeld van gegeven, punt 1) de president van Amerika speelt een rol. punt 2: Irak en iran waren in vrede maar toen kwam Amerika even opstoken (zie punt 1) punt 3: er word onderscheidt gemaakt. Soeniet is geen sijiet en andersom ook niet. Citaat:
Wie heeft het over leugens? Kun jij niet lezen? nou nou ik ken een paar ongelovige honden (hoe jij ze noemt dan) die het boek met plezier gelezen hebben, en wat bleek van een paar ze waren het er ook nog eens volledig mee eens. ![]()
![]() |
![]() |
#278 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bim Salabim 1 Ayatollah Khomeini als baas. Een paar jaar later hadden Iran en Irak mot over een geschil over wat grond en olie, maar onder mom van een religieus dispuut. En ja, de westerse wereld heeft er een vuil spel in gespeeld. Oorlog is kassa kassa nietwaar? Citaat:
Maar het Arabische spreekwoord geeft al aan waarom. 2 Arabieren is ruzie, 3 is oorlog. Citaat:
Citaat:
Maar niet komen huilen en schrijven dat ik een leugenaar ben wanneer mijn satanische achtergrond ook dat boek gaat corrumperen.
![]() |
![]() |
#279 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk kan een moslima wel beïnvloed worden door haar niet-moslimman, maar volgens mij enkel als ze niet genoeg karaktert heeft om voor haar eigen geloof op te komen, of haar geloof gewoon niet diep genoeg zit. Maar een moslimman kan toch even goed beïnvloed worden door zijn niet-moslimvriendin/ vrouw? (tenzij je er van uitgaat dat de vrouw bevelen van haar man opvolgt, waar ik niet van uit ga.) Conclusie: er wordt met 2 maten gemeten net omdat men er van uit gaat dat de man meer te zeggen heeft in het huwelijk (dus onderdrukking of op zen minst ongelijkheid tussen man en vrouw). (dat is i.i.g. wat ik uit u tekst kan afleiden) Laatst gewijzigd door morgen : 18 mei 2008 om 14:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister-President
|
![]() Vandaag 2 verhalen op HLN, jongeman slaat agenten in Beveren, jongeren gaan agenten te lijf in Luik. Wat is de kans dat ze Jan, Pieter of Pol noemen?
|
![]() |
![]() |