Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 13:08   #261
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
mijn punt was: er zijn genoeg mensen die alcohol drinken om de alcohol. Wie gaat er bijvoorbeeld alcoholvrije wijn drinken? of een alcoholvrije pint (ook al zou deze hetzelfde smaken)?
En daarin zitten alweer gradaties, ik ken genoeg mensen die een fleske wijn opentrekken om goed "in te drinken" vooraleer naar het duurdere stadscentrum te trekken. Niks mis mee, maar aub hou op met alcohol te vergoeilijken als zijnde ontschuldiger dan cannabis. Het is ook een drug en wordt ook geconsumeerd voor de effecten.
Er is toch niemand die alcohol vergoeilijkt t.o.v wiet, ga eens naar een afkickcentrum van alcoholici zou ik zeggen tegen mensen die dat wel zouden doen
Oud 8 juli 2008, 15:44   #262
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Sommigen hebben bij wijze van spreken liever dat hun kind tien keer dronken thuiskomt dan dat die een keer een jointje rookt. Terwijl alcohol even giftig en verslavend is”, zegt dokter Rita Verrando.
.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 19:35   #263
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk
Who cares ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 19:39   #264
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik droom nu nog altijd om dat jointje eens te mogen roken,maar na twee klaplongen kan ik niet meer roken
Eet space-cake. Lekker hoor En een paar Duvel's erbij
*hasjisj mengen in uw taartendeeg
Oud 9 juli 2008, 19:42   #265
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik wens u een tandarts die dagelijks een joint rookt toe!
Ik wens u een hart-chirurg toe die totaal alcoholieker is (ziet twee Jan-nen op de operatietafel liggen.: "kzal maar in het midden snijden zeker")
Oud 9 juli 2008, 20:41   #266
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Eet space-cake. Lekker hoor En een paar Duvel's erbij
*hasjisj mengen in uw taartendeeg
Of Hash in uw warme drank doen, desnoods als een pilletje doorslikken als het niet goed oplost...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:56   #267
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Of Hash in uw warme drank doen, desnoods als een pilletje doorslikken als het niet goed oplost...
Flinke dosis hasj in je morgenkoffie , Duveltje. Maar straffe koffie, hé! 100 % Robusta En als je van alcohol houd, mag daar ook nog een scheut whisky bij Dan ben je goedgehumeurd en in form voor uw werkdag te beginnen. Als je slim bent, neem je nofg een thermos met "toverdrank" mee naar je werk, voor om 10 uur, en s'middags...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be