Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2008, 20:10   #261
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
o maar voor ons Linda is dat wèl heel erg belangrijk hoor.

Ik vermoed dat ze zich nu volop aan het bezinnen is, nu ze weet dat ik in feite een halfbloedje ben met een chinese (gelige) tak en een joodse tak.
Wat nu? Hoe kan onze gedegen anti-racistische medeposter daar nu op reageren zonder dat ze me nu eerst half moet doodknuffelen om te laten zien dat ze écht geen enkel probleem heeft met mijn aziatische afkomst enerzijds en mijn joodse afkomst anderzijds?

Zal ze zich nu in het stof gaan wentelen voor zoveel oneigenlijke beschuldigingen die ze me voordien naar het hoofd slingerde toen ze nog niet wist dat ik in feite wat gelig ben? Of hoe moet het nu met mijn joodse achtergrond?
Zou ik nu ook de holocaust willen reviven als ik kritiek op islam heb?

ik vrees dat ik ons Linda totaal in verwarring heb gebracht nu.
Ik had hierop om 13.03 uur al gereageerd. Nogmaals, neen, ik kom daarvan niet in verwarring. Ik kan natuurlijk niet weten of je de waarheid spreekt. Maar het lijkt mij mogelijk dat je een Joodse overgrootmoeder hebt. Dat is immers voor heel veel Vlamingen het geval.
Je moet eens gaan kijken op de websites van Joodse kranten. Wat Joden daar onder de artikels posten, moet in een aantal gevallen niet onderdoen voor wat jij allemaal schrijft.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:14   #262
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Rudy; dit is toch te gek voor woorden!
Als jongeren ene meisje verkrachten omdat ze geen hoofddoek gedragen zou hebben neem je hen in bescherming omdat anders de groep waartoe die jongeren behoren gediaboliseert worden?
Komaan zeg! Dit is krankzinnig; je zou je beter druk maken om vrouwen en meisjes die door de groep die je met alle geweld wilt beschermen verkracht en lastig gevallen worden!
Hoelang blijf je nog blind voor die problemen zonder politiek correct discours??
Problemen los je maar op als je ze durft erkennen he?
Jij bent ook tuk op racisme. Ik ken die gedachtengang ondertussen al wel goed genoeg. Totale onverschilligheid als er een vrouw verkracht wordt door een man uit het eigen volk, maar ongebreidelde hysterie als een verkrachting bruikbaar blijkt te zijn om aan te zetten tot haat tegen de minderheidsgroep die in de zondebokpositie wordt gedrukt.
En dan op de koop toe niet willen zien dat iets dergelijks jou ook kan overkomen. Jij kan ook in de zondebokpositie worden gedrukt. Maar misschien ben je daar zo bang voor dat je preventief de zondebokrol bij de moslims wil houden om zelf buiten schot te blijven. Bang voor je eigen demonen.
Oud 23 juni 2008, 20:19   #263
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed jantje. Wie ben ik om het tegendeel te bewijzen ? Ik ben de laatste om te beweren dat je informatie niet klopt, wel de eerste om te vragen naar meer concrete informatie, zeg maar ervaringen, zoals je nu zelf vertelt. Ik geloof best wat je vertelt.
Het probleem ligt dan ook niet bij de moslims of de Noord-Afrikaanse emmigranten, maar bij de Belgische politici en de linkse rakers.

Veel van deze mensen vragen zelf om een strenger beleid en om een betere integratie.

Veel van deze mensen zijn hier geboren en getogen, maar worden door hun familie in het buitenland onder druk gezet om andere familieleden naar hier te laten overkomen. Vaak zijn deze ouder dan de mensen die hier geboren zijn en gaan zij hier voor familiepatriarch spelen en hen de normen uit de woestijn opleggen.
En daar komen de problemen uit voort.

Veel van deze mensen zouden dan ook niet liever zien dan dat de wetten op familiehereniging terug veel strenger worden, of zelfs afgeschaft.

Ik was er zelf ook verbaast over, maar bij een rondvraag, in gesloten kring, gaven veel van de allochtone jongeren gewoon toe dat zij op het VB stemmen, juist omdat die tegen de vrij migratie zijn en omdat die een streng beleid voor staan, vooral de meisjes waren Vb stemmers, 25andere/75vb. de jongens was 50andere/50vb. Maar geen enkele voor een linkse partij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:47   #264
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Man man man...wat en gore zever hier zeg.
Een groepje "jongeren" verkracht een hulpeloos meisje nadat ze eerst gecheckt hebben of deze niet tot hun moslimgemeenschap (hoofddoek) behoort.
Niemand durfde tussenbeide komen (ikzelf zou dat zelfs niet mogen want mijn nonkel is in de Pripjetmoerassen gesneuveld en ik zou bijgevolg minstens door de pocochunta voor racisme worden vervolgd).
Dat zijn de feiten.

Ook dit zijn feiten:
Citaat:
Een islamitische visie op Europa

Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek met de 25-jarige Mohammed Sabaoui, student sociologie aan de universiteit van Rijsel, Algerijn van afkomst, maar tot Fransman genaturaliseerd. In dit artikel de voornaamste passages uit dit gesprek. Erg verhelderend.

Vraag: Moet de opkomst van de Islam niet een zekere vrees wekken in Frankrijk en de wereld ?
Antwoord van M. Sabaoui: Zeker. Het Islamitische rijk was ooit groter dan Rome en deed zijn invloed gelden over een groot gedeelte van de wereld, zoals onze Profeet dat wenst.

Vraag: In Frankrijk is uw religie toch erkend en vertegenwoordigd ? Er zijn meer dan 1.500 moskee-en.
Antwoord: Neen, want uw wetten stemmen niet overeen met die van de Koran. U legt ons uw wetten op, terwijl mohammedanen alleen door de Sharia geregeerd kunnen worden. We gaan ons dus inspannen om de macht te grijpen. In Roubaix bv. waar er een islamitische meerderheid is van ong. 60 %. Bij de gemeenteverkiezingen zullen wij onze mensen mobiliseren en de volgende burgemeester zal mohammedaan zijn. Na onderhandelingen zullen wij Roubaix tot onafhankelijke mohammedaanse enclave verklaren en de sharia opleggen aan alle inwoners.

Vraag: Zullen alle islamieten daarmee akkoord gaan, sommigen zijn toch vergaand geintegreerd ?
Antwoord: U onderschat de Islamitische solidariteit, men blijft Arabier, zelfs als men geboren is uit een huwelijk van een Arabier en een ongelovige. Uw vraag bewijst uw naiviteit.

Vraag: Om terug te komen op Roubaix, wat gaat u doen met niet-mohammedanen ?
Antwoord: De christelijke minderheid zal de status krijgen van Dhimmis, d.w.z. zij zullen een aparte categorie vormen en hun vrijheid kunnen terugkopen door een speciale belasting. Bovendien zullen wij hen pogen te bekeren. Tienduizenden Fransen hebben dat over het hele land al gedaan, waarom zij niet ? Op dit ogenblik worden er met dit doel aan de universiteit van Rijsel al geloofsgroepen opgericht, want god Allah wil dat ! Zij die weigeren, zullen
behandeld worden zoals het hoort. Als wij de sterksten zijn is het omdat god Allah dat wil, wij hebben niet de dwang van de christelijke verplichting tot bijstand en bescherming aan de weduwe, de wees, etc... Wij moeten hen integendeel verpletteren als zij door hun ongeloof een obstakel zijn.

Vraag: Wat u zegt is verbijsterend.
Antwoord: U vergeet uw kruistochten, uw kolonisaties, uw kersteningen. U vergeet bovendien de enorme vruchtbaarheid van onze vrouwen, ons aantal zal u overweldigen. Financiert en voedt hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren ( of niet-Fransen ) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van god Allah. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk; zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden in Frankrijk.

Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ?
Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij
zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts uzelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabie bijv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het
beste geval minimaal onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen ! Waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert siechts wat men vreest. Wanneer wij de
macht hebben zult u geen moslim Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz... Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen.

Allahu Akbar!

Met toestemming van Franklin ter Horst
Vrede zij u,
Henk

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 juni 2008 om 20:49.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 21:10   #265
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ook dit zijn feiten:
Nee, dat zijn geen feiten. Dat zijn idiote praatjes van een al even idiote student.
Wat ècht frappant is, is dat er toch altijd mensen zijn die dergelijke zotternijen ernstig menen te moeten nemen. Paranoia is een vervelende aandoening, me dunkt.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 21:21   #266
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Nee, dat zijn geen feiten. Dat zijn idiote praatjes van een al even idiote student.
Wat ècht frappant is, is dat er toch altijd mensen zijn die dergelijke zotternijen ernstig menen te moeten nemen. Paranoia is een vervelende aandoening, me dunkt.
En dan mag men dat zomaar zeggen,ik moet die "student" echter gelijkgeven op een punt,wij zouden in zijn land van herkomst zoiets niet moeten gaan verklaren!
Oud 23 juni 2008, 21:32   #267
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Deze zotternijen worden streng verboden door de wetten die door de Belgische autochtone niet-moslims zijn gemaakt.
Deze wetten hebben een politieke partij die een kwart van de bevolking vertegenwoordigt verboden.
Dat zijn feiten.
Jij beschuldigt de pocochunta met het CGKR als knife-edge dus van paranoia.
Ze zullen het graag horen...
Oud 23 juni 2008, 21:32   #268
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Rudy, bij mij thuis komen regelmatig jongeren van alle oorsprongen en van alle geloven.
Ik kan je verzekeren dat er iets deftig fout zit in de opvoeding van de Noord-Afrikaanse jongens.
Reeds als baby en kleuter leren zij minachting te hebben voor vrouwen en voor anders gelovigen.
Heb zo reeds meerdere malen Noord-Afrikaanse moeders over de vloer gehad, die hun zoontjes van 1 en 2 jaar niet baas konden, gewoon omdat zij van de vaders er niets tegen mogen zeggen.
En ook de oudere Noord-Afrikaanse jongens hebben totaal geen respect voor hun moeders, hoewel ze dat dan wel voor mij hebben en heel goed weten dat ze in mijn bijzijn niet minachtend moeten doen tegenover hen die hen het leven heeft geschonken.

En nee, ik leg de schuld niet bij die jongeren, maar bij de echte verantwoordelijken.
Mensen zoals jij die denken dat je het probleem kan oplossen met de zachte hand, maar wees gerust als zij zich naar mijn normen misdragen, dan volgt er gewoon een telefoontje naar hun vader.

Eigenaardig genoeg komen die jongens daarna mij en het slachtoffer hun verontschuldigingen aanbieden, vaak met blauwe ogen en veel hoofdpijn.
Ik begrijp je standpunt, maar ik ga hier even warm en koud blazen.

Ja, er zijn inderdaad gezinnen waar jongens een compleet verkeerde opvoeding krijgen en waardoor hun gedrag serieus de spuigaten kan uitlopen, als ze een bepaalde karaktertrek hebben.

Alleen wil ik er even op wijzen dat dit niet altijd Noord-Afrikaanse jongeren zijn. Ik stel wel vast dat die problemen meer voorkomen in bepaalde culturen, maar het is zeker geen excusief moslimprobleem.

En ik kan moslims die wel respect hebben voor vrouwen en hun echtgenotes, zussen en dochters niet in een verdoemhoekje duwen. Het is niet bepaald de godsdienst, maar de achterliggende cultuur die dikwijls voor deze drama's verantwoordelijk is.

Ook binnen onze cultuur worden er jongeren en dan van beiden geslachten miskweekt. Meisjes worden hier inderdaad nog steeds als onderdanig opgevoed. Terwijl radicale moslima's leren dat alles wat onder de gordel zit taboe is, krijgen Westerse meisjes eerder de indruk dat ze er niet bij horen, als ze zich niet als slet gewillig aanbieden.
Alle jongens krijgen hierdoor problemen met hun hormonen. Blijkbaar draait onze maatschappij enkel nog op seks en macht. Hierdoor krijg je gewoon problemen.
Doordat meisjes leren dat ze dingen klaarkrijgen door zich als een slet op te stellen, gaan jongens ook moeilijker een nee aanvaarden.

Iedereen krijgt hier een vertekend en versekst zelfbeeld. Onze eigen macho's zijn zeker niet gevaarlijker dan moslimmacho's, alleen hebben ze geen hoofddoekparaplu om hun misdaden op te steken.

Nee, er zijn nog steeds westerse vaders, die hun vrouwen ook aftroeven en die hun zonen ook miskweken. En die zitten in alle lagen van de maatschappij en in alle politieke strekkingen.
Oud 23 juni 2008, 22:08   #269
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Rape: Nothing to do with Islam?

The number of rapes committed by Muslim immigrants in Western nations are so extremely high that it is difficult to view them only as random acts of individuals.

http://fjordman.blogspot.com/2005/08...ith-islam.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juni 2008 om 22:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 22:20   #270
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En dan mag men dat zomaar zeggen,ik moet die "student" echter gelijkgeven op een punt,wij zouden in zijn land van herkomst zoiets niet moeten gaan verklaren!
Zijn land van herkomst heeft zwaar te lijden gehad van Europese kolonisatoren. Misschien hebben zij redenen om zich ongerust te maken als jij daar met jouw praatjes afkomt.
Oud 23 juni 2008, 22:23   #271
smiley

Standaard

Het Racistische feest er Verkrachtingen van de Westerse Moslims

http://forum-voor-de-vrijheid.nl/vri...hp/t-2318.html
http://ajnorge.0catch.com/Dutch/Fees...rachtingen.htm
Oud 23 juni 2008, 22:23   #272
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Ja, er zijn inderdaad gezinnen waar jongens een compleet verkeerde opvoeding krijgen en waardoor hun gedrag serieus de spuigaten kan uitlopen, als ze een bepaalde karaktertrek hebben.

Alleen wil ik er even op wijzen dat dit niet altijd Noord-Afrikaanse jongeren zijn. Ik stel wel vast dat die problemen meer voorkomen in bepaalde culturen, maar het is zeker geen excusief moslimprobleem.

En ik kan moslims die wel respect hebben voor vrouwen en hun echtgenotes, zussen en dochters niet in een verdoemhoekje duwen. Het is niet bepaald de godsdienst, maar de achterliggende cultuur die dikwijls voor deze drama's verantwoordelijk is.

Ook binnen onze cultuur worden er jongeren en dan van beiden geslachten miskweekt. Meisjes worden hier inderdaad nog steeds als onderdanig opgevoed. Terwijl radicale moslima's leren dat alles wat onder de gordel zit taboe is, krijgen Westerse meisjes eerder de indruk dat ze er niet bij horen, als ze zich niet als slet gewillig aanbieden.
Alle jongens krijgen hierdoor problemen met hun hormonen. Blijkbaar draait onze maatschappij enkel nog op seks en macht. Hierdoor krijg je gewoon problemen.
Doordat meisjes leren dat ze dingen klaarkrijgen door zich als een slet op te stellen, gaan jongens ook moeilijker een nee aanvaarden.

Iedereen krijgt hier een vertekend en versekst zelfbeeld. Onze eigen macho's zijn zeker niet gevaarlijker dan moslimmacho's, alleen hebben ze geen hoofddoekparaplu om hun misdaden op te steken.

Nee, er zijn nog steeds westerse vaders, die hun vrouwen ook aftroeven en die hun zonen ook miskweken. En die zitten in alle lagen van de maatschappij en in alle politieke strekkingen.
Ja zeg, ik heb dat extreem rechts milieu al van in mijn tienerjaren onaantrekkelijk gevonden, en altijd zoveel mogelijk gemeden. Ik ga hier nu toch ook niet voor mijn plezier blijven toekijken. Bye.
Oud 23 juni 2008, 22:27   #273
smiley

Standaard

Tenminste 65% verkrachtingen in Oslo gepleegd door niet-westerse immigranten

Niet-westerse immigranten maken “slechts” 14,3% van de populatie maar zijn evenwel verantwoordelijk voor tenminste 65% van de aanklachten van verkrachting. In 80% van de gevallen is een Noorse vrouw het slachtoffer tegenover 20% van niet-Noorse origine.

http://nederkrant.wordpress.com/2006...e-immigranten/

Noorwegen: 2 op de 3 verkrachters zijn moslim

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...e05cb8e39c6328

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juni 2008 om 22:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 22:55   #274
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Niet-westerse immigranten maken “slechts” 14,3% van de populatie maar zijn evenwel verantwoordelijk voor tenminste 65% van de aanklachten van verkrachting. In 80% van de gevallen is een Noorse vrouw het slachtoffer tegenover 20% van niet-Noorse origine.

Ja, en racistische website die moet je geloven. Dat is evangelie.
Oud 23 juni 2008, 23:02   #275
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Ja, en racistische website die moet je geloven. Dat is evangelie.
De waarheid is voor mensen zoals jij inderdaad hard om onder ogen te moeten zien. Alles wat niet in uw fabeltje past is racistisch of extreem rechts.

Citaat:

In een aantal wijken van Brussel verschijnen minder en minder vrouwen in het straatbeeld. Moslimmeisjes worden er lastig gevallen, als ze geen hoofddoek dragen. Autochtone vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer, als ze eens streepje blote buik durven laten zien. 'Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Autochtone vrouwen zeggen me dat dat ze een sjaaltje dragen omdat ze dan niet meer lastiggevallen worden.'

Bent u zelf al lastig gevallen?

'Ja hoor, en mijn dochter herhaaldelijk
, net zoals haar vriendinnen. Dat zijn jonge vrouwen die gekleed zijn volgens de mode, met smalle bloesjes en al eens een streepje blote buik. Allochtone meisjes worden aangesproken als ze geen hoofddoek dragen, maar ook gewoon omdat ze op straat lopen, of als ze durven lachen onder elkaar. Neem de Zuidlaan tegenover het Zuidstation. Vroeger was dat een heel gemengde buurt, waar veel Belgen een winkel hadden. Nu is het een wijk waar de allochtone winkels overheersen, die gecontroleerd worden door een bepaald soort mannen. Ze kijken vanuit de cafés toe wie er allemaal voorbij komt en intimideren vrouwen. Stilaan verdwijnen die uit het straatbeeld

Het zijn de Belgen die zich moeten aanpassen aan de allochtonen?

'Zo is het ja.

Wie zijn die mannen?

'Het zijn vooral Marokkaanse jongeren, die vinden dat ze het recht hebben om hun normen op te leggen aan meisjes.

In de buurten in Frankrijk waar de zware rellen plaats vonden, zie je al geen vrouwen meer op straat. De mannen vinden er dat ze de heersers van de straat zijn.

Lees hier verder

http://www.brigittegrouwels.com/inde...&artikelid=154
Oud 24 juni 2008, 00:20   #276
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

De opvoedingssituatie, identiteitsproblemen die de clash tussen twee culturen die iedere opgroeiende moslimjongere in het westen meemaakt en erfelijke factoren maken wel dat bij migranten meer mensen aanwezig zijn met gedragsproblemen en een ernstige psychische stoornis als schizofrenie.
Door een samenspel van factoren moet ik wellicht niet zeggen dat deze stoornissen vaak niet (tijdig) onderkend worden.
(Waarmee ik uiteraard geen verkrachtingen of andere criminele feiten wil goedpraten.)

Onderzoekers schreven:

Citaat:
Er zijn veel meer nieuwe gevallen van schizofrenie in enkele groepen immigranten in West-Europa dan in de autochtone bevolking. In Nederland is het risico voor schizofrenie fors verhoogd bij eerste en tweede generatie immigranten uit Marokko, Suriname en de Nederlandse Antillen, maar niet bij de Turkse immigranten. Omdat een heel aantal methodologische en biologische hypotheses geen goede verklaring voor de verschillen vormde, is het waarschijnlijker dat omgevingsfactoren, met name sociaal-culturele factoren, het verschil maken. Chronische stress gerelateerd aan acculturatie, zou de ziekte kunnen uitlokken bij genetisch kwetsbare personen. Grote acculturatiestress, geassocieerd met bepaalde manieren van acculturatie en problemen met etnische identiteit, voorspelt een slechtere geestelijke gezondheid. Het kan leiden tot depressieve klachten en angst.
http://www.onderzoekinformatie.nl/nl...0o/OND1298267/

Vooral voor mannen van de tweede generatie is de kans op schizofrenie enorm verhoogd heel sterk gehoord en die van alle psychiatrische stoornissen is er bij mannen en vrouwen verhoogd.
Turken zouden hun psychische klachten dan weer veel meer somatiseren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juni 2008 om 00:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 01:03   #277
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er zijn veel meer nieuwe gevallen van schizofrenie in enkele groepen immigranten in West-Europa dan in de autochtone bevolking. In Nederland is het risico voor schizofrenie fors verhoogd bij eerste en tweede generatie immigranten uit Marokko, Suriname en de Nederlandse Antillen, maar niet bij de Turkse immigranten. Omdat een heel aantal methodologische en biologische hypotheses geen goede verklaring voor de verschillen vormde, is het waarschijnlijker dat omgevingsfactoren, met name sociaal-culturele factoren, het verschil maken. Chronische stress gerelateerd aan acculturatie, zou de ziekte kunnen uitlokken bij genetisch kwetsbare personen. Grote acculturatiestress, geassocieerd met bepaalde manieren van acculturatie en problemen met etnische identiteit, voorspelt een slechtere geestelijke gezondheid. Het kan leiden tot depressieve klachten en angst.
Een hoop dure woorden die alleen maar aantonen dat niet alle migranten de geestelijke capaciteit hebben om te emigreren.
Zijn we geen gore sadisten die mensen dan hier te houden met wat loze beloftes en aalmoezen?
Oud 24 juni 2008, 05:20   #278
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Ga ik zeker niet ontkennen, wat het is een even grote waarheid.
Oud 24 juni 2008, 05:24   #279
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Zijn land van herkomst heeft zwaar te lijden gehad van Europese kolonisatoren. Misschien hebben zij redenen om zich ongerust te maken als jij daar met jouw praatjes afkomt.
Vlaanderen heeft zwaar te lijden gehad onder de vele vreemde bezetters die hier baas hebben gespeeld.
Dus nu mogen wij Vlamingen ons over de rest van Europa misdragen, want wij hebben daar reden en recht toe.
Oud 24 juni 2008, 06:53   #280
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Linda ik denk dat je jezelf beter kunt verontschuldigen, vanwege je beledigende uitlatingen als zou ik tuk op racisme en zijn en onverschillig tegenover verkrachting op basis van origine.
Dat is dusdanig grof en van de pot gerukt dat je blijk geeft van pure hystherie en compleet gebrek aan minimaal respect voor mensen.
Mensen zoals u zijn om van over je nek te gaan, uw fanatisme spreekt boekdelen!
Excuses dus, voor ik me echt boos maak.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be