Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ?
ja 174 64,21%
neen 97 35,79%
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2006, 14:44   #261
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De andere waar ik over spreek doen het niet en genieten door de vrijheid van godsdienst meer criminele vrijheden dan wie of wat dan ook in dit land.
Geef mij eens een voorbeeld waarbij iemand zich door op de vrijheid van godsdienst te beroepen zich 'criminele vrijheden' kan veroorloven.

Concreet.

Ik ben benieuwd.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 16:36   #262
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

That makes two of us.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 18:53   #263
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Drie.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 00:51   #264
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Oh nee, een quote!!
Oh nee, in het Engels!!

Met bronvermelding!!!!!!!!!!

Fuck it, het blijft zever. Alsof er geen gematigde moslims bestaan. U moet dringend eens wat meer buitenkomen en ook eens met die mensen praten.
De islam wordt hier steeds voorgesteld als een wereldveroverende godsdienst/ideologie die al de rest wil uitroeien en alle vreemdeligen die zich hier zijn komen vestigen zijn ridders van Allah.

Jullie zijn ziek!
Taquiya! Moslims hebben het recht te liegen tegen ongelovigen, en hun ware bedoelingen te verbergen achter vriendelijke veinzerijen, als dit hen van pas komt.Ongelovigen zijn vogelvrij wild voor moslims.Maar als gij nu absoluut hun toestemmend slachtoffer wil worden, doe dan maar.Jij bent hopeloos dom & naïef !...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 10:52   #265
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Geef mij eens een voorbeeld waarbij iemand zich door op de vrijheid van godsdienst te beroepen zich 'criminele vrijheden' kan veroorloven.

Concreet.

Ik ben benieuwd.
Overal in de mohammedaanse wereld worden misdaden tegen de menselijkheid gepleegd op basis van hun "godsdienst", die zij in alle vrijheid kunnen beleven, zonder die vrijheid aan anderen te gunnen.

Imam El Moumri die oproept alle homosexuelen van het dak van een hoog gebouw te gooien, en er ongestraft vanaf komt.

Mohammed B kan zich in zijn wereld een moord veroorloven zich beroepend op zijn godsdienst.

Terroristen vinden bescherming in de ganse mohammedaanse wereld.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 11:17   #266
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Taquiya! Moslims hebben het recht te liegen tegen ongelovigen, en hun ware bedoelingen te verbergen achter vriendelijke veinzerijen, als dit hen van pas komt.Ongelovigen zijn vogelvrij wild voor moslims.Maar als gij nu absoluut hun toestemmend slachtoffer wil worden, doe dan maar.Jij bent hopeloos dom & naïef !...
Ik heb een vriend die moslim is, al zeer lang en een zeer goede vriend en ik ben heel erg zeker dat hij nog nooit gehoord heeft van de Taquiya. Ik herhaal dat ik niet ontken dat die dingen bestaan, en dat de toestand in sommige moslimlanden idd mottig is (bij gebrek aan een beter woord), maar hier in België kunnen we toch wel stellen dat de meerderheid niet van die aard is dat zij zich beroepen op de Taquiya, dat zij zich niet geroepen voelen om ons allen te bekeren en ook niet de intentie hebben een moslimstaat te installeren.

Ze kunnen zich wel bedreigd voelen door mensen zoals jullie en ik kan ze geen ongelijk geven. Je sleurt dingen uit extremistische context en verwijt het dan maar de gehele moslimgemeenschap, ook die in België.
Oud 8 juni 2006, 11:22   #267
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Overal in de mohammedaanse wereld worden misdaden tegen de menselijkheid gepleegd op basis van hun "godsdienst", die zij in alle vrijheid kunnen beleven, zonder die vrijheid aan anderen te gunnen.

Imam El Moumri die oproept alle homosexuelen van het dak van een hoog gebouw te gooien, en er ongestraft vanaf komt.

Mohammed B kan zich in zijn wereld een moord veroorloven zich beroepend op zijn godsdienst.

De titel van de topic is: vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn?
en u gooit met voorbeelden in het buitenland.

Naar mijn weten is Mohammed B nog altijd veroordeeld wegens het plegen van een moord, onafhankelijk of die moord gerechtvaardigd was door Allah. Hans Van Themsche kon zich ook in zijn wereld een driedubbele moord veroorloven zich beroepend op een ideologie, mijns inziens minstens even erg. De rechtvaardiging van een daad kan mij niet schelen, als het een misdaad is, moet die bestraft worden.
Oud 8 juni 2006, 15:54   #268
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Als het om een theocratische staat gaat is het logisch dat er op basis van geloof wetten worden opgesteld.

Ik zou het ook graag anders willen, maar het is nu wel eenmaal een feit dat in een aantal van die landen doordat het Westerse moderniseringsfeestje er niet echt wou marcheren er daar nu fundamentalisten en dictators aan de macht zijn.

En nu wacht ik nog altijd op een voorbeeld waarbij iemand in België vrij wordt gesteld van vervolging op een misdaad door zich te beroepen op vrijheid van godsdienst.
Oud 8 juni 2006, 16:44   #269
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een vriend die moslim is, al zeer lang en een zeer goede vriend en ik ben heel erg zeker dat hij nog nooit gehoord heeft van de Taquiya. Ik herhaal dat ik niet ontken dat die dingen bestaan, en dat de toestand in sommige moslimlanden idd mottig is (bij gebrek aan een beter woord), maar hier in België kunnen we toch wel stellen dat de meerderheid niet van die aard is dat zij zich beroepen op de Taquiya, dat zij zich niet geroepen voelen om ons allen te bekeren en ook niet de intentie hebben een moslimstaat te installeren.

Ze kunnen zich wel bedreigd voelen door mensen zoals jullie en ik kan ze geen ongelijk geven. Je sleurt dingen uit extremistische context en verwijt het dan maar de gehele moslimgemeenschap, ook die in België.
Luister goed, ik ben niet bij degene die hier gaat beweren dat alle moslims zich op de Taquiya beroepen, maar ik hou er wel rekening mee dat hun vriendelijkheid geveinsd kan zijn, net als dat van een medeBelg trouwens.

Anderzijds snap ik niet goed waarom allochtonen zich hier bedreigd moeten voelen. Onze wetten beschermen hen immers beter dan de eigen bevolking.

Eigenlijk beschouw ik de allochtonen eerder als een bedreiging. Ze komen hier, krijgen alle rechten en pakken onze jobs en kansen in.

Sorry, maar ik kies liever partij voor de zwakkeren in deze maatschappij en dat zijn de rechtsgeaarde Vlamingen. Zij worden hier continu gediscrimineerd voor hun mening, alsof ze pestlijders zijn. Met hen mag je sollen. VBers mogen zonder boe of bah ontslagen worden en wie een mening heeft, die strookt met Brussel, kan zonder problemen de gevangenis in. Dat pakt dan meteen de plaats in van een allochtone crimineel, die ze dan met een geldig excuus kunnen laten gaan.

Persoonlijk ben ik het niet echt eens met skinheads en neonazi's maar vermits ik er hier al zo dikwijls voor uitgescholden ben, krijg ik stilaan respect voor dit ware onderspit van de maatschappij.

Ga zo verder. Ik kan het me niet meer aantrekken. Ons land is overvol en daar kunnen we niet omheen.
Oud 8 juni 2006, 16:59   #270
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister goed, ik ben niet bij degene die hier gaat beweren dat alle moslims zich op de Taquiya beroepen, maar ik hou er wel rekening mee dat hun vriendelijkheid geveinsd kan zijn, net als dat van een medeBelg trouwens.

Anderzijds snap ik niet goed waarom allochtonen zich hier bedreigd moeten voelen. Onze wetten beschermen hen immers beter dan de eigen bevolking.

Eigenlijk beschouw ik de allochtonen eerder als een bedreiging. Ze komen hier, krijgen alle rechten en pakken onze jobs en kansen in.

Sorry, maar ik kies liever partij voor de zwakkeren in deze maatschappij en dat zijn de rechtsgeaarde Vlamingen. Zij worden hier continu gediscrimineerd voor hun mening, alsof ze pestlijders zijn. Met hen mag je sollen. VBers mogen zonder boe of bah ontslagen worden en wie een mening heeft, die strookt met Brussel, kan zonder problemen de gevangenis in. Dat pakt dan meteen de plaats in van een allochtone crimineel, die ze dan met een geldig excuus kunnen laten gaan.

Persoonlijk ben ik het niet echt eens met skinheads en neonazi's maar vermits ik er hier al zo dikwijls voor uitgescholden ben, krijg ik stilaan respect voor dit ware onderspit van de maatschappij.

Ga zo verder. Ik kan het me niet meer aantrekken. Ons land is overvol en daar kunnen we niet omheen.
Over dat afpakken van die jobs kan ik je een schitterend essay aanbevelen:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=walmart

Voor de rest zal ik je als Bange Blanke Man laten zijn.
Oud 8 juni 2006, 17:03   #271
Boadicea

Standaard

Citaat:
Over dat afpakken van die jobs kan ik je een schitterend essay aanbevelen:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=walmart

Voor de rest zal ik je als Bange Blanke Man laten zijn.
Ik ben absoluut niet bang. Ik zou niet weten van wat.

Van wat slappe moslimmietjes die gecreëerd worden door het bestuur om me hier mijn huis uit te pesten? Wat kunnen ze me maken? Erger dan me doden, kunnen ze niet en dan overtreden zij de wet.

Ik heb gewoon geen zin om me te laten intimideren door misleiden van het systeem.

Trouwens, ik ben wel een vrouw.
Oud 8 juni 2006, 17:19   #272
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Bewijs?...

En geen holle retoriek. Feiten, graag. Verandering van spijs doet eten...
Oud 8 juni 2006, 17:28   #273
Boadicea

Standaard

Citaat:

Concreet.

Ik ben benieuwd.
Discriminatie van de vrouw, om 1 te noemen. Rome beslist nog steeds dat er geen vrouwelijke priesters mogen zijn. Seminaries mogen geen vrouwelijke studenten aannemen, maar krijgen wel subsidies, alsof ze een onderwijsinrichting zijn. (scholen enkel voor jongens of meisjes mogen wettelijk gezien niet meer)
Imams en rabijnen moeten ook mannelijk zijn. Menstruerende vrouwen zijn volgens deze religies ook onrein en mogen geen gebedshuis betreden. Vrouwen in deze toestand moeten ook staken met de ramadan en later deze dagen inhalen. Dus het slotfeest van deze vasten in negen kansen van 10 ook niet aan hen besteed.
Daarnaast hebben zowel joden als moslims aparte ingangen en gebedsruimten voor mannen en vrouwen. Sommige katholiek gekken, zoals het Opus Dei houden zich hier ook nog mee bezig.

Dus: discriminatie van geslacht door religie gebeurd nog steeds. Dat is in strijd met de anti-racisme en anti-discriminatiewet. Dus: godsdienstvrijheid laat de wet overtreden.
Oud 8 juni 2006, 17:52   #274
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Discriminatie van de vrouw, om 1 te noemen. Rome beslist nog steeds dat er geen vrouwelijke priesters mogen zijn. Seminaries mogen geen vrouwelijke studenten aannemen, maar krijgen wel subsidies, alsof ze een onderwijsinrichting zijn. (scholen enkel voor jongens of meisjes mogen wettelijk gezien niet meer)
Imams en rabijnen moeten ook mannelijk zijn. Menstruerende vrouwen zijn volgens deze religies ook onrein en mogen geen gebedshuis betreden. Vrouwen in deze toestand moeten ook staken met de ramadan en later deze dagen inhalen. Dus het slotfeest van deze vasten in negen kansen van 10 ook niet aan hen besteed.
Daarnaast hebben zowel joden als moslims aparte ingangen en gebedsruimten voor mannen en vrouwen. Sommige katholiek gekken, zoals het Opus Dei houden zich hier ook nog mee bezig.

Dus: discriminatie van geslacht door religie gebeurd nog steeds. Dat is in strijd met de anti-racisme en anti-discriminatiewet. Dus: godsdienstvrijheid laat de wet overtreden.
Mooi hoe je toch consequent bent...

Toch, niet de revelatie waarop ik gehoopt had... ik besefte wel al dat de grote monotheïstische godsdiensten allemaal nogal vrouwonvriendelijk zijn. Tsjah, het hangt er maar van af wat je met 'criminele vrijheden' bedoelt natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Casca : 8 juni 2006 om 17:59.
Oud 8 juni 2006, 19:27   #275
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...220&demo=False
Citaat:
40 procent van Britse moslims wil sharia

ap
Een opiniepeiling van ICM, in opdracht van de Sunday Telegraph , toont een verharding bij een deel van de Britse moslims. Zo vindt 40 procent van de ondervraagden dat in Britse gemeenten waar veel moslims wonen de sharia - de islamitische wetgeving - moet kunnen worden toegepast; 41 procent wil niet weten van dergelijke enclaves. 46 procent vindt dat Britse moslims ,,radicaler'' zijn geworden; volgens 14 procent is het omgekeerde het geval.
Uit [SIZE=2]: Onderzoeksresultaten[/SIZE][SIZE=2] 'Politieke Voorkeuren Moslims'[/SIZE][SIZE=2] t.b.v. redactie NOVA [/SIZE][SIZE=2]December 2004[/SIZE]
http://64.233.183.104/search?q=cacheB1YBY3GylAJ:www.novatv.nl/uploaded/FILES/Politieke-Voorkeuren-Moslims.doc+sharia+opiniepeiling&hl=nl&ct=clnk&cd= 15
Citaat:
[SIZE=2]Vindt u dat een Moslim partij, in Nederland moet komen?[/SIZE]
[SIZE=3]Ruim de helft van de respondenten (51,0%) vind dat een moslim partij in Nederland moet komen. Een op de vijf (20,9%) is tegen de komst van een moslim partij.

[/SIZE] [SIZE=2]Vindt u dat het programma van deze partij op de sharia gebaseerd moet worden ?[/SIZE]
[SIZE=3]29,5% van alle respondenten vindt dat het programma van een moslim partij op de sharia gebaseerd moet worden. Een derde (34,2%) vindt dat zo een partij niet op de sharia moet zijn gebaseerd. Van de respondenten die een moslimpartij willen (249 personen) vindt ongeveer de helft (52,2%) dat het programma op de sharia moet worden gebaseerd, en een op de vijf (20,5%) vindt dat niet. [/SIZE]
mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 12:38   #276
Boadicea

Standaard

Citaat:
Mooi hoe je toch consequent bent...

Toch, niet de revelatie waarop ik gehoopt had... ik besefte wel al dat de grote monotheïstische godsdiensten allemaal nogal vrouwonvriendelijk zijn. Tsjah, het hangt er maar van af wat je met 'criminele vrijheden' bedoelt natuurlijk.
Discriminatie op basis van geslacht is tegen de wet hier in België, dus crimineel, maar onder mom van godsdienstvrijheid dan weer wel toegelaten.

Ik kan nog dingen opsommen. Bijvoorbeeld: moslims die zonder veroordeling verkondigen dat je homo's van hoge gebouwen mag gooien, want dat staat in hun geschriften. De paus die deze mensen ook wil uitsluiten van een priesteropleiding. Hij discrimineert dus niet alleen vrouwen.
Maar probeer als atheïstische Belg eens een homo te weigeren voor iets? Trouwens, deze mensen mogen bij wet ook geen bloed geven, omdat er zowieso van uit gegaan wordt dat ze een risicogedrag hebben.
De wet discrimineert zelf dus ook, want officieel mag je niet discrimineren op basis van sexuele voorkeur.

Daarnaast hebben joden en moslims ook hun eigen afdelingen in slachthuizen, omdat zij rituele slachtingen moeten uitvoeren. Er is een wetsvoorstel dat alle rituele slachtingen onder verdoving moeten gebeuren, maar de imams zijn hierover verdeeld. De rabbi's zijn tegen en boycotten elke vorm van dierenwelzijn. Hun kosherslachtingen zijn zowat de gruwelijkste op aarde. Enkel bepaalde Aziatische culturen kunnen een dier een nog erger einde bezorgen.
Als dierenvriend doet dit mijn hart bloeden en ben ik zeker geen voorstander van een multiculturele maatschappij.

In veel landen die hun wetten op religieuze teksten hebben gebaseerd, gebeuren er nog dagdagelijks gruwelijke dingen. Persoonlijk vind ik dat al erg genoeg en wil ik het daarom niet in mijn land geïmporteerd zien.
Oud 9 juni 2006, 14:21   #277
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ?
Zolang ze de taal leren en respect tonen voor onze cultuur en gewoontes storen ze me niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 14:56   #278
Advocadus Diaboli
Vreemdeling

Advocadus Diaboli's schermafbeelding

Standaard Nochthans...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nu niet meer, maar ik woonde eerder in Mechelen, Antwerpen en Leuven en ik werkte bovendien in de buurt van het zuidstation in Brussel. Probeer dus maar niet om te laten uitschijnen dat ik een wereldvreemd creatuur van de boerenbuiten ben, want dat ben ik niet.
lijkt kleding u vreemd te zijn?
Oud 9 juni 2006, 18:18   #279
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Discriminatie op basis van geslacht is tegen de wet hier in België, dus crimineel, maar onder mom van godsdienstvrijheid dan weer wel toegelaten.
Dat is al een tijdje zo, en hebben de moslims of de islam dus maar weinig mee te maken.

Citaat:
Ik kan nog dingen opsommen. Bijvoorbeeld: moslims die zonder veroordeling verkondigen dat je homo's van hoge gebouwen mag gooien, want dat staat in hun geschriften. De paus die deze mensen ook wil uitsluiten van een priesteropleiding. Hij discrimineert dus niet alleen vrouwen.
Maar probeer als atheïstische Belg eens een homo te weigeren voor iets? Trouwens, deze mensen mogen bij wet ook geen bloed geven, omdat er zowieso van uit gegaan wordt dat ze een risicogedrag hebben.
De wet discrimineert zelf dus ook, want officieel mag je niet discrimineren op basis van sexuele voorkeur.
De wet discrimineert zelf? Die dekselse moslims toch...

Citaat:
Daarnaast hebben joden en moslims ook hun eigen afdelingen in slachthuizen, omdat zij rituele slachtingen moeten uitvoeren. Er is een wetsvoorstel dat alle rituele slachtingen onder verdoving moeten gebeuren, maar de imams zijn hierover verdeeld. De rabbi's zijn tegen en boycotten elke vorm van dierenwelzijn. Hun kosherslachtingen zijn zowat de gruwelijkste op aarde. Enkel bepaalde Aziatische culturen kunnen een dier een nog erger einde bezorgen.
Als dierenvriend doet dit mijn hart bloeden en ben ik zeker geen voorstander van een multiculturele maatschappij.
Ik ben vegetariër, dus hier kan ik wel sympathiseren. Toch, in onze 'Vlaemsche volkskultuur' zitten er ook paar mooie voorbeeldjes van dierenmishandeling. Simpel dus: gewoon de overtreders aanpakken. Je zegt zelf, de imans zijn erover verdeeld... how's that for poly-interpreteerbaarheid van de koran?

Citaat:
In veel landen die hun wetten op religieuze teksten hebben gebaseerd, gebeuren er nog dagdagelijks gruwelijke dingen. Persoonlijk vind ik dat al erg genoeg en wil ik het daarom niet in mijn land geïmporteerd zien.
Je beseft toch dat die dingen daar ook gebeurden toen enkele decennia geleden men druk bezig was daar te moderniseren en seculiere regimes op poten te zetten he?

Kijk, het moment dat ik vind dat er echt een probleem is ga je mij ook zien strijden voor onze seculiere rechtstaat. Maar het is in de verste verte nog niet zo. Al dat Eurabië gezever overtuigt niet.
Oud 9 juni 2006, 19:41   #280
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er altijd die pas wakker schieten als het te laat is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be