![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De blokkers vergeten dat het kartel een eigen verkiezingsprogramma had, en die blokkers blijven maar de leiders van het kartel beoordelen op programmapunten uit hun eigen bijbel. Dat kan natuurlijk niet. Tenzij je de poltitieke strijd voert met slagen onder de gordel. Men is verwonderd dat het kartel fans blijft hebben. Is het meer of minder verwonderlijk dat het Blok zijn fans blijft hebben? Is het tegenstrijdig met het kartelprogramma dat iedere nva-kiezer ook vindt dat het hervorminsproses iets geforseerder gevoerd zou mogen worden? Neen, de afgesproken strategie was: liever nu een stap naar onafhankelijkheid bereiken, dan vier jaar te roepen in de woestijn. Voor de rest vind ik het nogal goedkoop om Leterme te blijven verwijten dat zijn acw-herkomst hem zou verhinderen om het kartelprogramma getrouw te blijven. Tenzij je de strijd voert met slagen onder de gordel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U beweert dat Leterme "het kartelprogramma uitvoert" ? Ik verwijs u daaromtrent naar mijn post 243, die overigens een reactie is op één van uw andere losse stellingen. Let wel, als democraat kan ik aanvaarden dat zelfs een onbekwame als Leterme een schare onvoorwaardelijke fans heeft, waaronder u. Kunt u aanvaarden dat niet iedereen blind wil zijn voor de realiteit ? Laatst gewijzigd door Hallebarde : 24 augustus 2008 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() Ik had het niet over de waarheid, maar over de werkelijkheid cq. de realiteit.
Er kunnen naargelang de gezindheid meerdere "waarheden" zijn, maar er is slechts één werkelijkheid. Je moet ze wel willen zien, natuurlijk. Bij gebreke nemen sommigen hun eigen waarheid voor werkelijkheid aan. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 augustus 2008 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die aanvaarding valt voor mij namelijk onder de noemer "politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting enz." Ik aanvaard het iets minder dat jij het zo moeilijk maakt voor mijn eenvoudige geest. Ik aanvaard dat er verschillende waarheden zijn, zelfs dat iedereen zijn eigen waarheid heeft; maar dat in tegenstelling daarmee niet iedereen zijn eigen realiteit kunnen hebben ... enfin het verschil met eigen waarheid en eigen realiteit is een sofisme dat kompleet aan mijn gedachtenwereld ontsnapt. Al moet ik toegeven dat sommige dingen maar één realiteit hebben: een verkezingsuitslag uitgedrukt in prosenten of in bekomen zetels vb.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarheid en werkelijkheid zijn beide relatief zodus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt gelijk : laat ons het niet moeilijker maken dan nodig. We hadden het in essentie over Leterme. U vindt dat hij het goed doet, ik kan niet anders dan vaststellen dat hij er niets van bakt. Dat hij het volgens u goed doet verbaast u niet, want u gelooft in zijn kunnen. Mij verbaast het niet dat hij er niets van bakt, omdat ik bij hem nog geen enkel teken van bekwaamheid heb ontdekt. U vindt dat Leterme, voor iemand die dergelijke "incontournable" positie inneemt (dank zij zijn zeer goede verkiezingsuitslag, d�*�*r zijn we het over eens) voldoende "verwezenlijkt". Ik vind het schrijnend dat hij de ene politieke stommiteit op de andere stapelt, en de facto nog niets verwezenlijkt heeft. Kortom, u bent snel tevreden ; ik niet. Het kan best zijn dat de meerderheid der Vlamingen denkt zoals u, en dan kan het geen verbazing wekken dat Vlaanderen reeds vanaf het ontstaan van België in de zak gezet wordt. Dat verminderd in genen dele mijn respect voor Vlaanderen en de Vlamingen (ook voor u, dus) ; ik vind het alleen jammer dat de Vlamingen, ook nu nog, wat �*l te veel blijken toe te geven aan een onderdanige keuterboertjesmentaliteit. Maar als d�*t de wens der meerderheid is, is het democratie, en dan is het niet anders. Ook d�*t is dan realiteit. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 augustus 2008 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Leterme wil wel veranderingen ten goede van de Vlamingen, terwijl zijn voorganger enkel aan zijn postje dacht. Maar helaas is Leterme te braaf tegenover de Franstaligen om die veranderingen te forceren. CD&V, NVA en Vlaams Belang hebben een meederheid in het Vlaams Parlement, dit biedt toch mogelijkheden voor éénzijdige stappen in het Vlaams Parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() Of een Vlaams-katholieke versie van Mahmoud Ahamadinejad. Ook deze mens is een groot leider. Hij heeft die unieke combinatie tussen nationalisme en religie. Wie de moeite eens wilt doen om op zijn webblog te lezen zal zien, dat Ahamadinejad een zeer intellegent mens is die ook veel respect opbrengt voor het Christendom. Helemaal anders dan wat de Yankee-zionistische propaganda ons voorschotelt. Deze mens komt ook op voor zijn volk, land, cultuur en relgie. Onze leiders zouden dat beter ook doen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Vreemdeling
|
![]() Ahamadinejad is idd een erg intelligent man die ten onrechte afschildert wordt als een duivel vind ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig weet ik dat dit meer als een - walgelijke - mop bedoeld is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een premier moet er zowel voor Vlamingen als Walen zijn, anders wordt die post beter afgeschaft. Nu leidt elk dossier tot communautair getrouwtrek terwijl dat bij Verhofstadt niet altijd het geval was. Denkt u soms dat Verhofstadt niet wou dat het Lambermontakkoord er anders uitzag? Verhofstadt snapte dat zijn bewegingsvrijheid beperkt was door de Franstaligen. Leterme weet ook wel dat hij niets gaat realiseren maar hij blijft het wel aan de kiezers beloven. Daarenboven gaat hij ook de Vlamingen tegen de Walen opzetten, iets wat Verhofstadt probeerde te vermijden. Ik snap wel dat VB'ers dat laatste helemaal niet erg vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Toegegeven, er zijn nog wel een aantal Vlaamse slaven die gewoon al met de broek op de schoenen lopen - kwestie van hun gemakkelijker te laten pakken, maar dat wordt een minderheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij is niet gevaarlijk, dus moetem niet opgesloten worden. (laat staan geëutanaseerd) Zo zot als een achterdeur, ferm genant met zijn gezaag, maar absoluut ongevaarlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tja als ge niks doet kunt ge moeilijk verkeerde beslissingen treffen,...dat weze duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF26082008_078 Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |