![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leef met u mee maar wil toch even opmerken dat mensen die zo'n slechte opvoeding (voor zover het een opvoeding is) gekregen hebben als u, zelf er gewoonlijk ook weinig van in huis brengen omdat op jonge leeftijd hun beeld van gezin en vervolgens van maatschappij en wereld volledig verwrongen werd. Het lijkt me dat het voor u heel moeilijk is om te oordelen hoe een kind in normale omstandigheden opgroeit. Zoals u zelf zegt : wat leert een kind daarvan ...
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee serieus. Je blaast de zaak een beetje teveel op vind ik. Kinderen zijn nu eenmaal een beetje verschillend, al dan niet door hun achtergrond. En vernielen is spelen. Voor hun dan toch. Maar weet je wat zou helpen? Dat grote mensen eens wat vaker naar het kerkhof zouden gaan en de kinderen meenemen. Want behalve op de jaarlijkse bloemendag is daar meestal niet veel volk te zien. En dan komen ze ook meestal ook maar eens omdat de rest van de familie zou zien dat ze geweest zijn. Dus wat betreft respect mogen er al velen zwijgen vind ik.
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is hét wel net zo dat hij zijn kinderen héél anders gaat opvoeden ,nét omdat hijzelf persoonlijk heeft meegemaakt hoe het niet moet.... Natuurlijk heb je kinderen die door gebrek aan een degelijke opvoeding evolueren tot asociale gevallen,maar om dit door te trekken naar alle kinderen in dergelijke opvoedingssituatie is gewoon een brug te ver.... Er zijn genoeg gevallen bekend van kinderen die een steengoede opvoeding gekend hebben en die voluit in de watten werden gelegd ,en die later nét zo goed een asociaal geval worden.... Wat dat betreft zal de kerk in het midden liggen....de enen hebben het excuus van een slechte jeugd ,en de anderen verwijt men net gebrek aan karakter en doorzettingsvermogen ,en twee keer ligt de opvoeding aan de basis.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 17 september 2008 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Minister
|
![]() Wel zoals we leerden tussen de regels door in de gazetten van gisteren zijn de daders dan toch allochtonen. Dit keer geen moslimprobleemjongeren maar oost-europeanen. Wat we allemaal in het land hebben binnengelaten, het is echt om van te kotsen. In elk geval hoop ik dat die oost-europeanen elke laatste cent terug betalen (plus smartengeld) aan de slachtoffers, dat is een. Ten tweede moet hun sociale woning worden afgepakt, dat ze op straat gaan slapen in plaats van graven te vernielen van mensen die hun onderhouden, en ten derde moet toch onderzocht worden of die jochies niet kunnen worden opgesloten in een Bulgaars weeshuis om hun iets bij te brengen.
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 |
Minister
|
![]() Is het niet straf dat het op de een of andere manier toch steeds allochtonen/immigranten/vreemdelingen zijn die de zware of groteske misdaden plegen? De vaakgehoorde slogan "het zullen wel weer vreemden geweest zijn" is toch erg vaak waar gebleken moet ik zeggen. Toen ik las over deze massale grafschennis dacht ik er ook metaan aan, ofschoon ik meteen dacht dat het een projectie van mezelf was. Maar nu blijkt het tóch zo te zijn. Ook als je kijkt naar de slachtoffers van de recente tienermoorden in London dan valt het op dat 90% van de slachtoffers allemaal negers zijn, veelal 18-20 jaar oud. Het ontkracht de mythe dat immigranten allemaal brave boontjes "alleen maar op zoek naar een betere levensstandaard" zouden zijn wel volledig.
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() ach als je dood bent maakt dat niets meer uit. Al pissen ze op ons, voelen zal je het toch niet meer. dood is gewoon dood en voor de mensheid respect opbrengen ga ik nu eens niet doen want het is rot tot op het bot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij voelt je écht niet goed eh?
![]() |
#271 |
Gouverneur
|
![]() ergens heeft hij een punt...
maar die graven gaat men om de nabestaanden... niet om de doden...
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik bedoelde gewoon echt: 'je voelt je niet goed eh', gemeend, oprecht. op scherm komt het wellicht anders over dan bedoeld. Ik zie Internaut hier posts schrijven die me absoluut niet vrolijk overkomen.
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Neen, dat is niet zo. Dat lijkt alleen zo voor mensen die onrealistische verwachtingen hebben van de mensheid. De mens is een roofdier als al de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men plaats ons mensen bovenaan en dieren of milieu verziekt men. Nynorsk: ik weet ook wel dat het een overtreding is maar de persoon is er niet meer en dus ook niet meer onder die stuk steen die jij gaat eren. Dat zit vol wormen. Het leven draait verder. Het verwerkingsproces kan dan beginnen. Of ze je nu cremeren, je kruisje weghalen of op je plassen, feit is dat je toch dood bent en het niets meer uitmaakt. Wel is er een wet die zegt dat je dat eigendom van het kerkhof waarvoor jij als weduwe betaalt, niet mag beschadigen. Hetgeen ook normaal is. Heiligschennis staat niet in mijn atheïstisch woordenboek sorry... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() Ik vraag mij af hoe mensen zouden reageren moesten ze een drol zien liggen op de plaats waar de as van hun dierbare is uitgestrooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() ik heb de foto's gezien van dat kerkhof
143 graven gevandaliseerd, verscheidene zware zerken echt omgelegd ! arduinen zerken, ik schat die op zo'n 100 �* 150 kg ... 1 ofwel weten we nog niet alles, en waren er daar ook nog andere kinderen (tegelijk of erna, ouder sterker) 2 ofwel waren die graven sowieso in een gevaarlijke staat (was er mogelijk verwaarlozing van die graven ? ) een kind van 7 krijgt anders zo'n gevaarte niet omver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er moeten nog schuldigen zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |