Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 11:42   #261
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
Ja, je kan moeilijk verwachten dat het door een linkse drukkerij zou worden uitgegeven, als NSV! nog maar een betoging houdt, komen ze al speciaal al tegenbetogen gewoon omdat het NSV! is..

Ik leg het altijd zo uit aan de mensen, omdat dat voor mij de logische verklaring is. NSV! is nu eenmaal een rechtse, radicale en Vlaamse vereniging, het is niet onlogisch dat een aantal van zijn leden zich kan vinden in het VB programma. Aangezien dat veel leden ook engagement tonen, is het niet onlogisch dat er een aantal bijvoorbeeld lid of mandataris worden. Het is echter niet zo dat dat voor al de leden van toepassing is en dat NSV! gewoon de VB-studentenclub is, zoals soms op linkse sites wel eens wordt beweerd..

Inderdaad, ik meen enkel dat er vanuit NSV! zelf best wat meer weerstand tegen de VB-druk zou mogen worden geleverd. Dat bepaalde individuele NSV'ers naar het VB stappen, geen probleem daarmee. Maar de zelfstandigheid, de eigenheid van NSV zou best wat meer uit de verf mogen komen en dat kan best door een voldoende uitgebreid en krachtdadig nationaal bestuur waarin partijpolitiek lidmaatschap uit den boze is.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 12:06   #262
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vet kan ik volledig onderschrijven, maar hou toch maar rekening met media en communicatieevolutie !!!
naar mijn bescheiden mening zullen hierdoor veranderingen veel sneller gaan én tegelijk veel minder bruuskeren.

rassen zijn passé
stilstaande culturen zijn passé
het westen evoulueert volgens mij naar wat ik zou noemen een 'fusion' cultuur (nee dat is geen eenheidsworst) een cultuur waar je dus naar je eigen individueel (en uiteraard ook cultureel beïnvloed)inzicht, uithaalt wat je wil.
ook als oud-NSV'er heb ik daar geen moeite mee, ik vind het boeiend, en ik stel vast dat mijn kinderen nog veel sneller gaan op dat pad ...
wat niet wegneemt dat je m.i. om die beweging zonder scrupules te kunnen maken, je heel bewust moet zijn van je eigen roots. je moet je eigen roots door en door kennen en blijvend respecteren om zonder frustratie andere evoluties te kunnen absorberen.
Trek de stekker maar uit de Vlaamse Beweging...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 12:16   #263
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Trek de stekker maar uit de Vlaamse Beweging...
Die van de solidaristische beweging is niet eens ingestoken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 12:22   #264
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Het zit wel ietsje ingewikkelder dan dat in elkaar. Er verschijnt een boek over de NSV!-geschiedenis. Mooi en goed zo, betrekkelijk objectief ook. Maar het is een VB-mandataris die het schrijft en het wordt uitgegeven bij de VB-uitgeverij Egmont... En dat is maar 1 voorbeeld. Ik heb zelf meegemaakt als NSV'er dat een lokale VB-mandataris (zelf oud-NSV'er) kwam zagen dat van NSV'ers mocht verlangd worden dat ze doorstromen naar "De Partij". Jaaah Hallooo... we hebben hem toen in elk geval ferm uitgelachen. NSV! is op dit vlak in hetzelfde bedje ziek als Voorpost (dat nog erger getroffen is): té nauwe binding met het VB. Beide hebben -naar mijn bescheiden mening- nood aan sterke leidingsfiguren die onafhankelijk van het VB staan en beslissen. De Voorpost-Vlaanderen leiding is met handen en voeten gebonden aan het VB en NSV! heeft een te zwakke nationale leiding.
Het boek is in mijn ogen geschreven voor een pro-senior van Leuven. Partijlidkaart doet er voor mij dan niet toe, die mens is op de eerste plaats een NSV!'er. Ik zal mensen niet snel beoordelen op de partijpolitieke keuzes die zij maken, er zijn immers ook al NSV!'ers die aan de andere kant van het politieke spectrum zijn beland. De NSV! heeft een nationale leiding die sterk genoeg is, de kracht ligt immers voor het grootste deel bij de lokale afdelingen en niet bij één groot centraal bestuur dat zegt wat waar moet gebeuren.

Wat jij lijkt te willen is dat er op een regelrechte ramkoers zou moeten aangestuurd worden enkel en alleen om conflict uit te lokken. In de NSV! zitten echter ook een hoop N-VA'ers, moeten we dan ook ineens met de N-VA op ramkoers gaan om onze onafhankelijkheid tegenover hen uit te drukken? Het is véél nuttiger om ons ding te doen zonder ruzie te gaan zoeken met driekwart van de Vlaamse Beweging. We gaan er ook geen clubje van maken van het eigen groot gelijk, zonder enige ruimte voor discussie. En het gezaag van "NSV!'ers moeten doorstromen naar het VB" heb ik ook al gehoord. Net zoals het hoongelach dat daar bijna standaard op volgt.

Laatst gewijzigd door Metternich : 9 januari 2009 om 12:23.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 12:53   #265
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij extreem-dom-rechts niet, inderdaad.
Oud 9 januari 2009, 13:21   #266
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij extreem-dom-rechts niet, inderdaad.
Waar dan wel?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 15:53   #267
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Altenatieve energie!

Voor het overige doet u er beter aan te oordelen over uw eigen LDD-bollenwinkel.
Oud 9 januari 2009, 16:04   #268
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het boek is in mijn ogen geschreven voor een pro-senior van Leuven. Partijlidkaart doet er voor mij dan niet toe, die mens is op de eerste plaats een NSV!'er. Ik zal mensen niet snel beoordelen op de partijpolitieke keuzes die zij maken, er zijn immers ook al NSV!'ers die aan de andere kant van het politieke spectrum zijn beland. De NSV! heeft een nationale leiding die sterk genoeg is, de kracht ligt immers voor het grootste deel bij de lokale afdelingen en niet bij één groot centraal bestuur dat zegt wat waar moet gebeuren.
Juist ja. We hebben dat al gemerkt.

Citaat:
Wat jij lijkt te willen is dat er op een regelrechte ramkoers zou moeten aangestuurd worden enkel en alleen om conflict uit te lokken.
Oh helemaal niet, verre van! Men doet maar... Ik wens gans die "heilige familie" de warmste vriendschapsbanden en contacten toe.

Citaat:
In de NSV! zitten echter ook een hoop N-VA'ers, moeten we dan ook ineens met de N-VA op ramkoers gaan om onze onafhankelijkheid tegenover hen uit te drukken?
Indien N-VA zou gaan verwachten dat NSV'ers bij hun partij komen, indien N-VA zou overgaan tot het drukken van publicaties en ander materiaal bij hen, indien N-VA lokalen voor vergaderen enz... zou gaan anbieden, kortom de NSV als haar studentenclub zou gaan beschouwen, dan wel ja.

Citaat:
Het is véél nuttiger om ons ding te doen zonder ruzie te gaan zoeken met driekwart van de Vlaamse Beweging.
Tuurlijk. Die Vlaamse Beweging is al niet groot (meer).

Citaat:
We gaan er ook geen clubje van maken van het eigen groot gelijk, zonder enige ruimte voor discussie.
Discussie heb ik in die vier jaar activiteit erbinnen NOOIT geweten. Ideologische en politieke luiheid en leegheid daarentegen wel, maar misschien is dit nu veranderd. Nu ja, als je natuurlijk druggebruikers, vreemdelingen en LDD'ers begint toe te laten heb je natuurlijk een lekker "pluralisme" dat voor discussie zorgt.

Citaat:
En het gezaag van "NSV!'ers moeten doorstromen naar het VB" heb ik ook al gehoord. Net zoals het hoongelach dat daar bijna standaard op volgt.
Zegt toch genoeg over de paternalistische mentaliteit die sommige van die VB'ers hebben, me dunkt.
Oud 9 januari 2009, 18:40   #269
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien N-VA zou gaan verwachten dat NSV'ers bij hun partij komen, indien N-VA zou overgaan tot het drukken van publicaties en ander materiaal bij hen, indien N-VA lokalen voor vergaderen enz... zou gaan anbieden, kortom de NSV als haar studentenclub zou gaan beschouwen, dan wel ja.
Moet nu eerlijkheidshalve toegeven dat ik in mijn NSV! tijd nog geen enkele keer ben benaderd door een VB-mandataris om bij 'De Partij' te komen. En ook nog nooit geen last ondervonden van al de andere dingen die je hier post. Ik ben dan zeker de uitzondering die de regel bevestigt?
Oud 9 januari 2009, 19:33   #270
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar dan wel?
Ook voor Savatage:
Citaat:
Hertog, we LEVEN al méér dan een halve eeuw in een solidaristisch land. Ons overlegmodel en onze sociale zekerheid zijn solidaristisch. Alleen: het bewaren (hoe conservatief) vereist revolutionaire maatregelen!
Oud 9 januari 2009, 19:39   #271
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet nu eerlijkheidshalve toegeven dat ik in mijn NSV! tijd nog geen enkele keer ben benaderd door een VB-mandataris om bij 'De Partij' te komen. En ook nog nooit geen last ondervonden van al de andere dingen die je hier post. Ik ben dan zeker de uitzondering die de regel bevestigt?

NSV en VB = één pot nat. Niet zeveren aub.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 19:47   #272
SeanMorely
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Begint uw rol u zelf nog niet te vervelen?
Oud 9 januari 2009, 19:59   #273
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor Savatage:
Dat was toch om te lachen, hé?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:10   #274
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd of ze de massale opkomst van 100 man kunnen overtreffen

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:17   #275
SeanMorely
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Benieuwd of ze de massale opkomst van 100 man kunnen overtreffen
Zal even wat uit De Morgen halen over de betoging van 2008:

"De NSV-betoging lokte volgens de politie circa 400 actievoerders, die zich volgens de ordediensten "opvallend gedisciplineerd gedroegen". Tegelijk legden tussen de 250 �* 300 (volgens de politie) en 1.200 (volgens de organisatoren) tegenbetogers het geplande traject af, dat weer eindigde aan de Gentse Zuid."

Maar die cijfers liggen ongetwijfeld aan al die fascisten bij de politie!

Laatst gewijzigd door SeanMorely : 9 januari 2009 om 20:17.
SeanMorely is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:30   #276
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit wel ietsje ingewikkelder dan dat in elkaar. Er verschijnt een boek over de NSV!-geschiedenis. Mooi en goed zo, betrekkelijk objectief ook. Maar het is een VB-mandataris die het schrijft en het wordt uitgegeven bij de VB-uitgeverij Egmont... En dat is maar 1 voorbeeld. Ik heb zelf meegemaakt als NSV'er dat een lokale VB-mandataris (zelf oud-NSV'er) kwam zagen dat van NSV'ers mocht verlangd worden dat ze doorstromen naar "De Partij". Jaaah Hallooo... we hebben hem toen in elk geval ferm uitgelachen. NSV! is op dit vlak in hetzelfde bedje ziek als Voorpost (dat nog erger getroffen is): té nauwe binding met het VB. Beide hebben -naar mijn bescheiden mening- nood aan sterke leidingsfiguren die onafhankelijk van het VB staan en beslissen. De Voorpost-Vlaanderen leiding is met handen en voeten gebonden aan het VB en NSV! heeft een te zwakke nationale leiding.
Dat van de boeken over de NSV! is spijkers op laag water. Wim Van Dijck was actief binnen NSV! begin de jaren '90 en werd parlementslid in 2004. En ik zou wel eens een andere uitgeverij willen zien die een boek voor zo'n relatief klein publiek wil uitgeven. Er is een economische wetmatigheid, ook bij boeken uitgeven. De essentie is dat er eens boeken zijn die de NSV! laten zien zoals ze is en was en niet de boekjes van EPO die overal voor waar worden verkocht.

En soit, in mijn jaren in Gent werd er nergens gezegd dat er moest doorgestroomd worden. Ik heb (en had) die keuze gemaakt voor mijzelf. Ik kan iedereen maar aanraden hetzelfde te doen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:31   #277
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ach ja. Wel een grote pot dezer dagen.
Oud 9 januari 2009, 20:37   #278
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Wat jij lijkt te willen is dat er op een regelrechte ramkoers zou moeten aangestuurd worden enkel en alleen om conflict uit te lokken. In de NSV! zitten echter ook een hoop N-VA'ers, moeten we dan ook ineens met de N-VA op ramkoers gaan om onze onafhankelijkheid tegenover hen uit te drukken? Het is véél nuttiger om ons ding te doen zonder ruzie te gaan zoeken met driekwart van de Vlaamse Beweging. We gaan er ook geen clubje van maken van het eigen groot gelijk, zonder enige ruimte voor discussie. En het gezaag van "NSV!'ers moeten doorstromen naar het VB" heb ik ook al gehoord. Net zoals het hoongelach dat daar bijna standaard op volgt.
Och ja, de N-SA'ers willen gewoon d�*t hebben: de NSV die frontaal tegen het Belang in gaat. 't Is niks nieuws: ten tijde van het Odal Actie Comité was het ook van datte.

Trouwens: het is nog altijd het recht van het Vlaams Belang om te proberen om mensen te recruteren bij NSV, net zoals andere partijen die interesse hebben voor politiek geschoold personeel dat ook kunnen doen. Al lijkt het me dat als Open VLD zou beginnen werven het mij niet geloofwaardig overkomt.
Oud 9 januari 2009, 20:42   #279
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Begint uw rol u zelf nog niet te vervelen?
Welke rol? Uw rol bedoelt ge. Ga eens na wie van het VB lid was van het NSV. Filip Dewinter, Frank Vanhecke waren lid van het NSV, om nu maar wat te zeggen. En de huidige voorzitter van het VB, Bruno Valkeniers, was ook lid van het NSV. Maar dat zal wel in uw ogen toeval zijn. En dan maar ontkennen dat het NSV niets met het VB te maken heeft.

'Liegen en bedriegen' ,of hoe noemt men dat?

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2009 om 20:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:45   #280
SeanMorely
Burger

Standaard

Citaat:
Welke rol? Uw rol bedoelt ge. Ga eens na wie van het VB lid was van het NSV. Filip Dewinter, Frank Vanhecke waren lid van het NSV om nu maar wat te zeggen. En de huidige voorzitter van het VB, Bruno Valkeniers was ook lid van het NSV. Maar dat zal wel in uw ogen toeval zijn.
Nope, ik had het toch over uw rol hoor. Ik heb dat allemaal als eens uitgelegd, kijk maar eens een pagina terug voor mijn visie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be