Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 19:59   #261
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Islam in se is uit op de uitroeiing van de Joden. De Koran misschien niet direct, maar een moslim moet zoveel mogelijk de levensstijl van zijn profeet imiteren, en Mohammed heeft wel eigenhandig alle Joden uit (Saoedi-)Arabië verdreven, waarvan een deel onthoofd.
Joden mogen volgens hun spijswetten geen voedsel van niet-joden eten omdat dat onrein is. Ook zijn niet-joodse vrouwen minder dan varkens, en het is niet zo dat varkens heilige dieren zijn in het jodendom.

Nu jij weer.

Metternich is offline  
Oud 15 januari 2009, 00:29   #262
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam in se is uit op de uitroeiing van de Joden. De Koran misschien niet direct, maar een moslim moet zoveel mogelijk de levensstijl van zijn profeet imiteren, en Mohammed heeft wel eigenhandig alle Joden uit (Saoedi-)Arabië verdreven, waarvan een deel onthoofd.
*geeuw*
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 00:54   #263
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Joden mogen volgens hun spijswetten geen voedsel van niet-joden eten omdat dat onrein is. Ook zijn niet-joodse vrouwen minder dan varkens, en het is niet zo dat varkens heilige dieren zijn in het jodendom.

Nu jij weer.
Ik moet denken aan de woorden van de voormalige opperrabbijn Ovadia Yosef, die stelde dat de Palestijnen "slangen" zijn: "daar praat je niet mee, maar die moet je uitroeien!".
De stem van een seniele ouwe knar zonder invloed? Was het maar! Zijn part, de Shas-partij (maar hij de spirituele leider van is) zetelt in de Israëlische regering met 4 ministerposten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 januari 2009 om 00:55.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 01:04   #264
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu jij weer.
Als zij enkel voedsel willen eten dat ze zelf produceren, en geen privileges hieromtrent eisen (wat ze niet doen) is er geen enkel probleem. En dat is er ook niet.
liberalist_NL is offline  
Oud 15 januari 2009, 01:05   #265
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
*geeuw*
Ik geeuw niet bij dat soort instellingnames, ze zijn zelf hartstikke actueel! Een serieuze blik op de actualiteit en niet een die alles tot in het ravijn relativeert is nodig om de hedendaagse conflicten met moslims op te lossen.
liberalist_NL is offline  
Oud 15 januari 2009, 01:11   #266
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geeuw niet bij dat soort instellingnames, ze zijn zelf hartstikke actueel! Een serieuze blik op de actualiteit en niet een die alles tot in het ravijn relativeert is nodig om de hedendaagse conflicten met moslims op te lossen.
Het feit dat u het seculiere karakter van de decenialange Palestijnse bevrijdingsstrijd moet onder de mat schuiven (nogal logisch, aangezien ook Palestijnse christenen evenzeer het slachtoffer zijn van de zionistische agressie), om toch maar uw racistische mantra's te kunnen spuien, vind ik bedenkelijk.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:30   #267
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Niet enkel ben ik pro Palestina maar ook pro Europese wapenleveringen aan de Arabieren + intrekking van de erkenning van israël + verbod op zionistisch lobbywerk op Europese bodem.
+.....

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:35   #268
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk was er een Palestijns volk. Of dacht jij dat volkeren bij VN-mandaat "gecreëerd" werden?
Je moet me niet terug antwoorden maar er was nooit een Palestijnse volk.
Dat neemt niet weg dat de Arabische zwervers een lange tijd in de Britse Mandaat gewoon hebben en recht hebben op hun woonplaats.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:36   #269
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als zij enkel voedsel willen eten dat ze zelf produceren, en geen privileges hieromtrent eisen (wat ze niet doen) is er geen enkel probleem. En dat is er ook niet.
Ik denk persoonlijk dat deze mentaliteit eigenlijk aan de basis ligt van al de miserie wat deze mensen al hebben meegemaakt in hun geschiedenis.

Lees goed: ik praat het nergens goed ! Maar als je jezelf "meer" voelt als de rest van de bevolking ga je op de duur in de problemen geraken.
Tavek is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:37   #270
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat u het seculiere karakter van de decenialange Palestijnse bevrijdingsstrijd moet onder de mat schuiven (nogal logisch, aangezien ook Palestijnse christenen evenzeer het slachtoffer zijn van de zionistische agressie), om toch maar uw racistische mantra's te kunnen spuien, vind ik bedenkelijk.
Natuurlijk is dit een religieus conflict. Een beetje bestudering van de geschiedenis van die regio geeft je daar inzage in. Al sinds de kruistochten (=herovering op de Mohammedanen) kunnen moslims er al niet tegen dit gebied te verliezen; het is hen plicht als moslim om met al het nodige geweld verloren gebied terug te krijgen.
liberalist_NL is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:46   #271
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het toont wel een bepaalde achterlijkheid, sectarisme en racisme aan.
Oud 15 januari 2009, 13:03   #272
Tavek
Banneling

Standaard

3 forforbommen op het HQ van de VN in Gaza...resultaat: gebouw in de fik.

Zijn die Israelis moedwillig debiel aan het doen ?
Tavek is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:05   #273
Geert C

Standaard

Citaat:
Tuurlijk was er een Palestijns volk. Of dacht jij dat volkeren bij VN-mandaat "gecreëerd" werden?
Ja, zo ongeveer toch. De grenzen die de koloniale machten destijds bijna compleet willekeurig hadden getrokken werden staatsgrenzen en met de volkeren (en vooral met de vraag of zij wel wilden samenleven/afgescheiden worden van elkaar) werd geen rekening gehouden. Gemeenschappen die niets met elkaar te maken hadden werden opeens een "volk" en andere gemeenschappen werden dan weer uit mekaar getrokken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 januari 2009 om 13:08.
Geert C is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:07   #274
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ja, zo ongeveer toch. De grenzen die de koloniale machten destijds bijna compleet willekeurig hadden getrokken werden staatsgrenzen en met de volkeren (en vooral met de vraag of zij wel wilden samenleven/afgescheiden worden van elkaar) werd geen rekening gehouden.
allé, zoals met België is gebeurd
Oud 15 januari 2009, 13:27   #275
Metternich

Standaard

Afgaande op de huidige stemmen in deze peiling zou ik zo zeggen dat er zowaar een ideologische lijn valt te trekken tussen het pro-Israël en pro-Palestina kamp. Mij lijkt het dat pro-Israël iets is voor liberalen en pro-Palestina iets is voor al de rest.

Metternich is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:31   #276
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Je moet me niet terug antwoorden maar er was nooit een Palestijnse volk.
volgens dezelfde logica zijn er ook geen vlamingen. Wij zijn gewoon zwervers die eeuwenlang onder mandaat van de Romeinen, Oostenrijkers, spanjaarden, Duitsers, Franse en ik vergeet er nog een paar, gewoond hebben
1207 is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:33   #277
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het dat pro-Israël iets is voor liberalen en pro-Palestina iets is voor al de rest.
Pech. Ik ben libertair en tegen het Israëlisch kolonialisme.
Oud 15 januari 2009, 13:44   #278
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Pech. Ik ben libertair en tegen het Israëlisch kolonialisme.
En ook de uitzondering die de regel bevestigt?

Metternich is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:45   #279
Tavek
Banneling

Standaard

De hollanders op dit forum zijn wel erg pro Israel me dunkt...
Tavek is offline  
Oud 15 januari 2009, 13:52   #280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
*geeuw*
En zo iemand noemt zich dan 'liberalist'. Mijn hond denkt vermoedelijk liberaler.

Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2009 om 13:52.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be