Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2009, 21:22   #261
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Afgestudeerd op 22 ? Dat waren korte studies . Dan mag je inderdaad gelijk wat aanpakken in afwachting van je droom-job.
Wat ik zeggen wilde is dat iemand die bvb tot zijn 30 voor dokter gestudeerd heeft , beter niet gelijk wat aanvaard eens dat zijn studies afgelopen zijn , of het zou moeten zijn als studentenjob.
Wat degenen betreft die met open hand wachten tot men er geld in gooit, bedelaars dus, dat is ook een beroep. Die geven de mensen de kans om een goede daad te doen, die weinig kost . Maar je mag voor die mensen minachting voelen hoor Als je jezelf d�*�*r beter mee voelt...
Een: ik had het niet over bedelaars, ik bedoelde dat figuurlijk. Ik kijk trouwens niet neer op bedelaars, wel op beroepsdoppers. Groot verschil.

Twee: de meeste universitaire studies duren vier jaar, sommige (burgerlijk ingenieur bijv.) vijf en heel uitzonderlijke (arts e.d.) zeven. Dan ben je 25 als je er elk jaar door bent.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 21:30   #262
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik kijk trouwens niet neer op bedelaars.
behalve wanneer ze een menswaardig bestaan buiten de economische markt-waanzin eisen zeker.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 21:42   #263
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

. We snappen dat wel hoor...
waarom zeg jij " WE " als je over jezelf praat ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 21:47   #264
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, kwestie van even te illustreren dat je het eigenlijk allemaal niet zo goed weet

Toen ik mijn eerste ir-diploma behaalde, was ik net 22 geworden...
zo een onnozel Information Ressources diplomaatje ? Wat kun je daar nu mee doen, behalve mensen leren in de zak zetten ?
Oud 3 april 2009, 21:51   #265
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Een: ik had het niet over bedelaars, ik bedoelde dat figuurlijk. Ik kijk trouwens niet neer op bedelaars, wel op beroepsdoppers. Groot verschil.

Twee: de meeste universitaire studies duren vier jaar, sommige (burgerlijk ingenieur bijv.) vijf en heel uitzonderlijke (arts e.d.) zeven. Dan ben je 25 als je er elk jaar door bent.
1 / Ah, op beroepsdoppers kijk je neer, maar beroepsbedelaars respecteer je ? Waarom ?
2/ Ik ken een dokter, die was afgestudeerd toen hij 32 was. Hij is 1 keer blijven zitten. In de middelbare school. En ik ken ook een jongen die op bijna z'n 21 ste de middelbare school afgemaakt had. Dus da's allemaal betrekkellijk, hé.
Oud 3 april 2009, 22:44   #266
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
zo een onnozel Information Ressources diplomaatje ? Wat kun je daar nu mee doen, behalve mensen leren in de zak zetten ?
information resources ja

Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 22:45   #267
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
1 / Ah, op beroepsdoppers kijk je neer, maar beroepsbedelaars respecteer je ? Waarom ?
2/ Ik ken een dokter, die was afgestudeerd toen hij 32 was. Hij is 1 keer blijven zitten. In de middelbare school. En ik ken ook een jongen die op bijna z'n 21 ste de middelbare school afgemaakt had. Dus da's allemaal betrekkellijk, hé.
Een geluk dat het niet allemaal zo'n prutsers zijn
Oud 3 april 2009, 23:02   #268
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Een geluk dat het niet allemaal zo'n prutsers zijn
gelijk gij zeker ? Bussiness manager van een microbedrijf dat op het faillissement afstevent ! Een frietkot in een allochtonenbuurt vol kebabzaken ofzo

Laatst gewijzigd door beste vriend : 3 april 2009 om 23:03.
Oud 4 april 2009, 02:43   #269
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
behalve wanneer ze een menswaardig bestaan buiten de economische markt-waanzin eisen zeker.
Ik heb het nooit gehad over daklozen, dat heeft 'beste vriend' erbij verzonnen. Kijk, van mij mag iedereen een menswaardig bestaan hebben, ik vind gewoon niet dat jan en alleman moet gaan werken om gezonde, mentaal weerbare jongeren te onderhouden omdat zij het wel met 800 euro in de maand willen doen.

Als 'een menswaardig bestaan eisen buiten de economische markt-waanzin' betekent dat die mensen willen eten, geen probleem. Als 'een menswaardig bestaan eisen buiten de economische markt-waanzin' betekent dat een gezin een breedbeeld-tv wil kopen van mijn belastinggeld, dan ben ik minder akkoord. Voor alle linksen die nu denken een gemakkelijk doelwit gevonden te hebben: pvda+ scoort het hoogste op mijn 'doe de stemtest'
Oud 4 april 2009, 10:04   #270
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
gelijk gij zeker ? Bussiness manager van een microbedrijf dat op het faillissement afstevent ! Een frietkot in een allochtonenbuurt vol kebabzaken ofzo
Altijd aardig als de enige argument bestaan uit zo'n persoonlijke assumpties
Oud 4 april 2009, 10:07   #271
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het nooit gehad over daklozen, dat heeft 'beste vriend' erbij verzonnen. Kijk, van mij mag iedereen een menswaardig bestaan hebben, ik vind gewoon niet dat jan en alleman moet gaan werken om gezonde, mentaal weerbare jongeren te onderhouden omdat zij het wel met 800 euro in de maand willen doen.

Als 'een menswaardig bestaan eisen buiten de economische markt-waanzin' betekent dat die mensen willen eten, geen probleem. Als 'een menswaardig bestaan eisen buiten de economische markt-waanzin' betekent dat een gezin een breedbeeld-tv wil kopen van mijn belastinggeld, dan ben ik minder akkoord. Voor alle linksen die nu denken een gemakkelijk doelwit gevonden te hebben: pvda+ scoort het hoogste op mijn 'doe de stemtest'
Zeg hebt gij al een moeten rondkomen met 800 euro in de maand? Echt nen vette is dat niet hoor, alleen al met vaste kosten zit je snel door dat budget. Wanneer je dan nog een zogenaamde beroepsdopper wordt zal dit bedrag snel verminderen. Wanneer je dan nog een gezin te onderhouden hebt zal dit al helemaal niet meer te doen zijn en zul je elke euro mgen omdraaien. Je kan uiteraard via kredieten zaken aankopen, maar uiteindelijk wreekt hem dat ook.

Ikzelf heb nooit dop ontvangen, toen ik mijn studies gedaan had heeft het mij een jaar gekost om een jobke te vinden. In dat jaar ben ikzelf geschorst geweest omdat ik een gesprekje had gemist, dus kon ik zoiezo fluiten naar nen dop. Mijn vrouw blijft thuis bij de kinderen tot ze naar school kunnen en ontvangt daarvoor welgeteld een 250 euro en nog zijn er mensen die haar een profiteur noemen (hoewel we de maatschappij meer zouden kosten wanneer de kinderen naar een crèche zouden gaan). Een bedelaar kan nog meer geld bijeen schrapen dan dat.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 10:25   #272
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd aardig als de enige argument bestaan uit zo'n persoonlijke assumpties
Luister, als je niet kort en duidelijk zegt w�*t je uitvreet, heb ik er het raden naar, nietwaar ? Het probleem met jou is dat je te veel zegt, en te weinig : op ietwat mysterieuze wijze laat je doorschijnen dat je veel geld verdient, zélfs terwijl je hier aan het zeveren bent op het forum , maar hoe, zeg je er niet bij ? Nu kan je wel opperen dat dat enkel jouw zaken zijn, maar dan moet je er helemaal over zwijgen. Nu doe je er alles voor om dat de mensen zich vragen over jou stellen. Dus al die " persoonlijke assumpties " zoals je ze noemt, zijn enkel pogingen om je er toe over te halen eindelijk eens duidelijk te spreken. Ik wacht.
En je antwoordde ook nog steeds niet waarom je " WE " zegt, als je over je eigen bezig bent, en alleen over jouzelf ?
Oud 4 april 2009, 10:28   #273
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is overduidelijk dat je zo éne bent die denkt dat doppers, al dan niet " beroeps " ,te benijdden zijn . Mischien zullen we er nog eens over klappen de dag dat je zélf met 800 euros moet toekoemen. Mij is het al overkomen toen ik jonger was, om met weinig centen rond te moeten komen , ik weet dus hoe dat gaat . Mij zul je dus ook niet zulke overdraagzame onzin horen vertellen.
Oud 4 april 2009, 10:40   #274
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, als je niet kort en duidelijk zegt w�*t je uitvreet, heb ik er het raden naar, nietwaar ?
Uiteraard, en de manier waarop je dat doet is tekenend
Het vertelt meer over jezelf dan je wel zou willen, al is dat net de bedoeling

Citaat:
Het probleem met jou is dat je te veel zegt, en te weinig : op ietwat mysterieuze wijze laat je doorschijnen dat je veel geld verdient, zélfs terwijl je hier aan het zeveren bent op het forum , maar hoe, zeg je er niet bij ?
Doet dat er dan toe? De realiteit is dat het niet uitmaakt hoe ik dat verdien; jij zal op het einde van de rit toch klaarstaan om je afkeur uit te spreken

Citaat:
Nu kan je wel opperen dat dat enkel jouw zaken zijn, maar dan moet je er helemaal over zwijgen.
Ik moet niets

Citaat:
Nu doe je er alles voor om dat de mensen zich vragen over jou stellen. Dus al die " persoonlijke assumpties " zoals je ze noemt, zijn enkel pogingen om je er toe over te halen eindelijk eens duidelijk te spreken. Ik wacht.
En wat ga je ermee verder komen als je weet hoeveel ik verdien, hoe ik dat verdien en wat ik ermee doe? Ga je dan beter slapen 's nachts?

Citaat:
En je antwoordde ook nog steeds niet waarom je " WE " zegt, als je over je eigen bezig bent, en alleen over jouzelf ?
Oud 4 april 2009, 13:45   #275
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is overduidelijk dat je zo éne bent die denkt dat doppers, al dan niet " beroeps " ,te benijdden zijn . Mischien zullen we er nog eens over klappen de dag dat je zélf met 800 euros moet toekoemen. Mij is het al overkomen toen ik jonger was, om met weinig centen rond te moeten komen , ik weet dus hoe dat gaat . Mij zul je dus ook niet zulke overdraagzame onzin horen vertellen.
Je kan misschien eens stoppen met mij continu woorden in de mond te leggen. Ik benijd helemaal niemand. Ik heb ook al met weinig moeten rondkomen, maar ik ging dan wel werken voor mijn centen ipv te verwachten dat anderen dat deden. Zoals ik voordien al zei: ik kan begrijpen dat iemand werkloos wordt en dan wil ik gerust gaan werken om die persoon een inkomen te geven. Ik ben helemaal niet tegen werkloosheidsuitkeringen an sich. Als die persoon echter drie jaar later nog steeds werkloos is en dopt dan is er echt wel meer aan de hand. Zeer onverdraagzaam is dat, verwachten dat mensen zelf zoeken naar werk ipv te eten uit de gemeenschappelijke ruif
Oud 4 april 2009, 13:54   #276
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Zeg hebt gij al een moeten rondkomen met 800 euro in de maand? Echt nen vette is dat niet hoor, alleen al met vaste kosten zit je snel door dat budget. Wanneer je dan nog een zogenaamde beroepsdopper wordt zal dit bedrag snel verminderen. Wanneer je dan nog een gezin te onderhouden hebt zal dit al helemaal niet meer te doen zijn en zul je elke euro mgen omdraaien. Je kan uiteraard via kredieten zaken aankopen, maar uiteindelijk wreekt hem dat ook.

Ikzelf heb nooit dop ontvangen, toen ik mijn studies gedaan had heeft het mij een jaar gekost om een jobke te vinden. In dat jaar ben ikzelf geschorst geweest omdat ik een gesprekje had gemist, dus kon ik zoiezo fluiten naar nen dop. Mijn vrouw blijft thuis bij de kinderen tot ze naar school kunnen en ontvangt daarvoor welgeteld een 250 euro en nog zijn er mensen die haar een profiteur noemen (hoewel we de maatschappij meer zouden kosten wanneer de kinderen naar een crèche zouden gaan). Een bedelaar kan nog meer geld bijeen schrapen dan dat.
Nee, maar ik heb wel al mogen rondkomen met 1100 euro in de maand. Het gaat niet zozeer om de bedragen, trouwens, wel met hoe je eraan komt. Ik vind 800 euro/maand best genoeg om niks te doen. Andere mensen geven nl. bijna de helft van hun inkomen af om die 800 euro te kunnen betalen. Een echte beroepsdopper klust trouwens nog wat bij in het zwart. Het ging mij eigenlijk vooral om die groep.

Je moet dat allemaal niet zo persoonlijk nemen. Eigenlijk is de hele discussie ontspoord (het ging nl eerst over erfrecht) toen beste vriend het nodig vond de hand te bijten die de anderen voedt (de werk-o-fielen en van die onzin). Ik vind trouwens niet dat werkloosheidsuitkeringen moeten worden afgeschaft, maar wel beperkt in de tijd. Teveel mensen nestelen zich in een systeem waarbij zij het logisch vinden dat anderen voor hen gaan werken.
Oud 4 april 2009, 14:05   #277
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik heb wel al mogen rondkomen met 1100 euro in de maand. Het gaat niet zozeer om de bedragen, trouwens, wel met hoe je eraan komt. Ik vind 800 euro/maand best genoeg om niks te doen. Andere mensen geven nl. bijna de helft van hun inkomen af om die 800 euro te kunnen betalen. Een echte beroepsdopper klust trouwens nog wat bij in het zwart. Het ging mij eigenlijk vooral om die groep.

Je moet dat allemaal niet zo persoonlijk nemen. Eigenlijk is de hele discussie ontspoord (het ging nl eerst over erfrecht) toen beste vriend het nodig vond de hand te bijten die de anderen voedt (de werk-o-fielen en van die onzin). Ik vind trouwens niet dat werkloosheidsuitkeringen moeten worden afgeschaft, maar wel beperkt in de tijd. Teveel mensen nestelen zich in een systeem waarbij zij het logisch vinden dat anderen voor hen gaan werken.
Hand bijten !
Begrijp je niet dat het net door al die werkende mensen is, dat dit systeem kan bestaan ? Als de mensen zich wat minder zouden uitsloven, voor gulzige bazen, zou het heel wat beter gaan voor iedereen. De mentaliteiten moeten grondig veranderd worden. Arbeidsverslaafden moeten geholpen worden : eerst hun verslaving inzien en toegeven, daarna er iets aan doen.
Oud 4 april 2009, 14:07   #278
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hand bijten !
Begrijp je niet dat het net door al die werkende mensen is, dat dit systeem kan bestaan ? Als de mensen zich wat minder zouden uitsloven, voor gulzige bazen, zou het heel wat beter gaan voor iedereen. De mentaliteiten moeten grondig veranderd worden. Arbeidsverslaafden moeten geholpen worden : eerst hun verslaving inzien en toegeven, daarna er iets aan doen.
Waarom zou het 'al heel wat beter gaan voor iedereen' als er minder gewerkt wordt?.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 14:18   #279
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom zou het 'al heel wat beter gaan voor iedereen' als er minder gewerkt wordt?.
Het Rat-Race ritme breken . De mensheid moet zich kalmeren , stoppen met overproductie. De machine's zouden de mens moeten helpen om meer vrije tijd te hebben, niet om hongerende werklozen te produceren, en enige enkelingen ongelofelijk rijk te maken.
Emile Zola zei het al in zijn boek " l'Assommoir ", dat de machine die automatisch nagels vervaardigen ging, duizenden werkloos zou maken. Vandaag is alles geautomatiseerd, en zijn er miljoenen werklozen, en vreemd genoeg ook meer en meer miljardairs. De middenklasse sterft uit . Moesten de machine's goed besteed zijn, waren er nu géén werklozen, en géén schatrijken meer, maar maakte iedereen deel uit van een welvarende middenklasse met veel vrije tijd.
Oud 4 april 2009, 14:18   #280
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het Rat-Race ritme breken . De mensheid moet zich kalmeren , stoppen met overproductie. De machine's zouden de mens moeten helpen om meer vrije tijd te hebben, niet om hongerende werklozen te produceren, en enige enkelingen ongelofelijk rijk te maken.
Emile Zola zei het al in zijn boek " l'Assommoir ", dat de machine die automatisch nagels vervaardigen ging, duizenden werkloos zou maken. Vandaag is alles geautomatiseerd, en zijn er miljoenen werklozen, en vreemd genoeg ook meer en meer miljardairs. De middenklasse sterft uit . Moesten de machine's goed besteed zijn, waren er nu géén werklozen, en géén schatrijken meer, maar maakte iedereen deel uit van een welvarende middenklasse met veel vrije tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be