![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deels wordt het dragen van een hoofddoek al (moreel) verplicht aan bv deze groep die nu in het nieuws komt. Hoeveel westers geklede vrouwen/meisjes worden er nu vandaag al op hun kledij aangesproken, of erger..., door een groep islamieten die hun tradities hier willen inburgeren? Onze vrouwen/meisjes zijn toch hoeren in hun ogen en dient men als dusdanig te behandelen? Er zijn in de steden al redelijk wat buurten en straten waar zij de regels bepalen. 'k Zou er mijn hand niet voor durven in het vuur te steken dat het nooit tot een, alvast bij hun achterban, verplicht dragen van zal komen.
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() Gaan ze dan voor jou ook alle kerken, kapellen, kloosters en begijnhoven afbreken?
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2009 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik ben zo tolerant om die symbolen als elementen van ons cultuurhistorisch patrimonium te beschouwen. Het zou barbaars zijn alle remnants van onze geschiedenis te verwoesten. Dat vraagt niemand. De hoofddoek maakt natuurlijk geen deel uit van dit cultuurhistorisch patrimonium. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jouw cultuur is dus superieur aan de hunne? Twee maten en twee gewichten? Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2009 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2009 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Ik acht mijn cultuur zeker superieur aan de hunne. Dat is een heel correcte veronderstelling van u. Mensen zijn gelijkwaardig, culturen zijn dat echter niet, en derhalve meet ik met de maat van de superieure cultuur, de mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mogelijk bestaat die druk op school, maar dan is het beter om daarover te spreken, te discussiëren op school. Zo maak je de leerlingen weerbaarder. Citaat:
"Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken." Indien jij vindt dat ik die begrippen misbruik gelieve mij dan uit te leggen waarom ik die misbruik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() en wat stelt jouw cultuur precies voor?
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoef immers niet in de buurt van een kerk te komen, en ik hoef er nog minder binnen te stappen. Bovendien emaneert vanuit die kerken niet hetzelfde gehalte aan machisme, vrouwenhaat en hang naar obscurantisme als uit een hoofddoek emaneert. Die kerken zijn overblijfsels van het verleden. De tsunami aan hoofddoeken is een voorbode voor een opdringerige religie-cultuur die we niet willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Gouverneur
|
![]() Het klopt natuurlijk langs geen kanten: meisjes die betogen tegen een maatregel die hen beschermt, die zich hels verweren tegen hun eigen emancipatie, tegen volwaardige deelname op voet van gelijkheid aan de maatschappij.
Meisjes die zo geïndoctrineerd zijn in een anti-vooruitgangsdenken, wel, op gevaar af als een sentimenteel te worden beschouwd, vind ik dat heel triestig, heel deprimerend. Ze moesten natuurlijk een gat in de lucht springen omwille van die maatregel. Vrijheid, echte vrijheid, om hun ouders eens duidelijk te zeggen dat het nu eens gedaan moet zijn met die gevaarlijke achterlijkheid van generatie op generatie door te geven, hun visie op de wereld te beknotten en hen tot keukenvod te reduceren. Ik zou graag zien hoe ze hun gat afvegen met de blaren van de Koran. Dat zou een teken van hoop zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() De mentaliteit van de "colons" in de Congo Belge" destijds...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkele verstandelijk normale vrouw gaat zomaar spontaan een hoofddoek dragen. Daar gaat altijd een behoorlijke portie druk en indoctrinatie aan vooraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haar intellectuele sclerose? Haar visie over de vrouw als keuken-en sexslaaf? Haar rechtssysteem : met handjes-afkappen, stenigingen, etc? Vertel het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden die moslimmeisjes die per sé hoofddoeken willen dragen er iets op tegen hebben als daar iemand met een Vlaams Belang t-shirt in de klas zit?
|
![]() |
![]() |